تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816480931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اولين جشنواره وبلاگ هاي استان كرمان صورت گرفت معرفي وبلاگ‌هاي برگزيده استان كرمان


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: در اولين جشنواره وبلاگ هاي استان كرمان صورت گرفت معرفي وبلاگ‌هاي برگزيده استان كرمان
آفتاب: وبلاگ‌هاي برگزيده اولين جشنواره وبلاگ‌هاي استان كرمان معرفي شدند.

بنا به گزارش خبرنگار آفتاب در كرمان، در بيانيه هيات داوران اولين جشنواره‌ وب‌لاگ‌هاي استان كرمان آمده است: «از زماني كه انسان‌هاي غارنشين براي انتقال معاني، كلمات خود را بر سنگ‌ها حك مي‌كردند، تا اين‌ زمان كه براي ارسال كلمات از دنياي مجاز استفاده مي‌شود، انسان همواره دنبال راه‌هاي ارتباط سريع و موثر با جهان اطراف و همنوعان خود بوده‌است. در اين ميان پديده‌ وبلاگ با طوفاني كه در بخشِ رسانه برپا كرد مرزهاي جديدي را براي ارتباطات نوشتاري و ديداري گشود».

هيات داوران اولين جشنواره‌ وب‌لاگ‌هاي استان كرمان، ضمنِ قدرداني از برگزاركنندگان اين جشنواره با تاكيد بر نقشِ رسانه‌اي وبلاگ به عنوان رسانه‌ عمومي و در دسترس، استفاده‌ بيشتر از اين رسانه را براي نشرِ فرهنگ بوميِ استان و همچنين نقشِ فعال‌ترِ بانوان به ‌عنوان بخشِ خاموش جامعه، در جامعه‌ مجازي تاكيد مي‌كند و تداوم اين حركت را در همگاني كردن مقوله‌ وبلاگ‌نويسي در جامعه‌ اطلاعي استان لازم مي‌داند.

در ادامه اين بيانه عنوان شده است: «هيات داوران اولين جشنواره‌ وب‌لاگ‌هاي استان كرمان، براي انتخاب‌ برگزيدگان جشنواره ملاك‌هاي زير را مد نظر داشته است: ماهيت رسانه‌اي و اطلاع‌رساني وبلاگ،توليد محتواي خلاقانه، شناسايي فرهنگ محليِ و بومي،تداوم و استمرار وبلاگ‌نويسي، هويت كرماني وبلاگ در جامعه‌ جهاني، كيفيت طراحي و ساختارِ فني و بصري وبلاگ، تسميه و نام‌گذاري، قرار گرفتن در تعريف واقعي وبلاگ از نظر فرم و محتوا».

هيات داوران با اشاره به اينكه با توجه به تعدد وبلاگ‌هاي فعال در استان كرمان انتخاب چند وبلاگ محدود كار آساني نبود در نهايت از ميان وب‌لاگ‌هايي كه به مرحله‌ نهايي راه يافته بودند، وب‌لاگ‌هاي زير را شايسته‌ تقدير و دريافت جايزه دانست: «در بخش وبلاگ‌هاي اجتماعي وبلاگ كرمان خبر به نويسندگي وحيد قرايي(خبرنگار خبرگزاري آفتاب در كرمان)، مفشو به نويسندگي امير غفاربيگي و وبلاگ كويرزاد به نويسندگي احسان پورابراهيمي(به روزرساني در كشور فيليپين انجام مي‌شود)».

در بخش فرهنگي، هنري وبلاگ دست‌نوشته‌ها به نويسندگي مجتبي يزدان‌پناه و وبلاگ پيامبران كاغذي به نويسندگي صالح رزم‌حسيني.
در بخش ادبي وبلاگ اسپريچو به نويسندگي سيدعلي ميرافضلي و قصه كرمان به نويسندگي علي‌اكبر كرماني‌نژاد.

در بخش ورزش وبلاگ تك به تك به نويسندگي سعيد قرايي و وبلاگ مازيار ناظمي گوينده اخبار ورزشي سيماي جمهوري اسلامي ايران(به روزرساني اين وبلاگ در تهران انجام مي‌شود)

در بخش عكس وبلاگهاي سيب و حوا(عكسهاي حميد صادقي)، دوربيني ديگر(ياسر خديشي) و سياه مول(محسن سعادت‌نصري).
در بخش آموزشي وبلاگ انگل‌شناسي پزشكي به نويسندگي محمد زارع بيدكي.
ا
نتخاب ويژه هيات داوران نيز وبلاگ كرمونيا به نويسندگي رضا ري‌پور، مهدخت ناظمي و عبدالرضا آغاسي(به روزرساني اين وبلاگ در تهران انجام مي‌شود).

همچنين در بخش كودكان نيز وبلاگ دنياي من و عروسك‌هايم به نويسندگي فاطمه يوسف‌زاده 8 ساله.

گفتني است، علي‌اصغر هنرمند، عباس واحدي، حسين شهابي، مهدي جعفري، سيدمحسن بني‌فاطمه داوري اين جشنواره را بر عهده داشتند.

نخستين جشنواره وبلاگ هاي استان كرمان با سخنراني و ارائه مقاله توسط دكتر شهيندخت خوارزمي(نايب رئيس انجمن ايراني مطالعات جامعه اطلاعاتي)، دكتر همايون شهرياري( عضو هيات علمي دانشگاه بريتيش كلمبيا)، دكتر مهدي بوترابي( مدير پرشين بلاگ)، دكتر احمد يحيايي ايله‌اي( استاد ارتباطات)، مهندس كاووس نگيني( مدير منابع انساني انجمن ايراني مطالعات جامعه اطلاعاتي) ودكتر علي‌اصغر هنرمند(فعال IT، وبلاگ نويس و عضو هيات داوران جشنواره) اول اسفندماه در محل هتل بين‌المللي پارس كرمان از سوي نشريه پايان هفته و با مشاركت ستاد اجرايي دولت الكترونيك و برخي سازمان‌هاي دولتي و بخش خصوصي برگزار شد.

حسين شهابي، دبير نخستين جشنواره وبلاگ‌هاي استان كرمان گفت: «برگزاري اين جشنواره مي‌تواند به تحقق سريعتر اهداف دولت الكترونيك در استان كمك نموده و تصويري متناسب با ظرفيتها و شان استان كرمان به افكار عمومي منتقل نمايد و قرار است در سال آينده اولين جشنواره وب‌سايت‌هاي استان كرمان را برگزار كنيم».

دكتر شهيندخت خوارزمي نيز در بخشي از سخنراني خود با موضوع تكنولوژي و آينده‌سازان گفت: «قرن 21، قرن رمزگشايي انسان است كه دراين عصر، تكنولوژي سرنوشت انسان را رقم خواهد زد».

وي افزود: «جامعه انساني وارد عصر ماورا شده است از اين رو تكنولوژي نگاه انسان را به خود عوض مي‌كند اما فهم آن نيازمند نگاهي خاص به مطالعات اجتماعي دارد».

دكتر خوارزمي قرن حاضر را عصر پيچيدگي خواند و در اين عصر انسان راجع به هيچ مساله‌اي نمي‌تواند با يقين حكم صادر كند و زندگي او وارد فضاي ناامن شده اما در كنار اين ناامني‌ها كه عمدتاً اطلاعاتي مي‌باشند وارد عصر دانايي و شفافيت شده است.

در ادامه دكتر هنرمند، مطالبي را با موضوع وبلاگ‌نويسي شغل يا تفريح عنوان كرد وگفت: «وبلاگ‌نويسي يك پديده مهم در ايران است و وبلاگ‌نويسان ديدگاه‌هاي مختلفي را ارائه مي‌كنند و كار آنها تنها تفريح نيست به طوريكه حتي مي‌توان از اين راه صاحب درآمد نيز شد».

پس از صحبت‌هاي وي، دكتر مهدي بوترابي مدير پرشين بلاگ، روح وبلاگستان را در سه نكته آزادي، استقلال و خودباوري دانست و آن را چنين تعريف كرد: «وبلاگستان يعني اينترنت انساني، اجتماعي و انديشه محور».

مدير پرشين بلاگ تصريح كرد: «با گسترش فعاليت وبلاگ‌نويسي، يك رنسانس اينترنتي مانند تمدن انساني در حال شكل‌گيري است به نحوي كه با ايجاد ارتباط‌هاي وب‌نويسان بايد يكديگر و دوستي‌هاي آنها، انسان در جهان وب، محور مي‌شود».

در ادامه مهندس نگيني با اشاره به دوران‌هاي مختلف زندگي بشري گفت: «ما به كلي از دنياي قبل جدا شده‌ايم و در دنياي جديدي قرار گرفته‌ايم از اين رو وبلاگ‌نويس مجهز به نگاه‌هاي ذهني شده و به عنوان سفيران جامعه اطلاعاتي مي‌باشد. دكتر همايون شهرياري نيز با سخنراني پيرامون تكنولوژيهاي نوين نمونه‌هايي از اين تكنولوژيها را معرفي كرد».

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن