تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820801531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد روسي:شكي درماهيت صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاد روسي:شكي درماهيت صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران وجود ندارد
مسكو - پرفسور "گئورگي يژوف" استاد دانشگاه دولتي مسكو با اشاره به اينكه آمريكا از نفوذ خود در آژانس بين المللي انرژي اتمي براي اعمال فشار بر جمهوري اسلامي ايران سوء استفاده مي كند، گفت: شكي در ماهيت صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران وجود ندارد.


يژوف روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در مسكو گفت: با بازرسي هاي متعدد بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي از مراكز اتمي ايران ، هيچ شكي در ماهيت صلح آميز فعاليت هاي هسته اي ايران باقي نمانده ولي با اين وجود آمريكا همچنان مدعي است كه ايران با آژانس همكاري نمي كند.
وي گفت: با شناخت بيش از 50 ساله از ملت ايران و توجه به اين واقعيت كه ايران هيچگاه متجاوز نبوده، با جرات و اطمينان مي توانم بگويم كه ايران قصد دارد از انرژي هسته اي براي اهداف صلح آميز از جمله توليد برق و امور پزشكي استفاده كند و ادعاي كشورهاي غربي و آمريكا مبني بر تلاش اين كشور براي دستيابي به سلاح اتمي، توخالي و بي اساس است.
استاد دانشگاه مسكو يادآوري كرد : "محمد البرادعي" مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش اخير به صراحت اعلام كرده است كه شواهدي دال بر قصد ايران براي انحراف از مسير صلح آميز اعلام شده در فعاليت هاي هسته اي اين كشور و تلاش براي ساخت سلاح اتمي وجود ندارد.
اين استاد داشگاه مسكو ، آژانس بين المللي انرژي اتمي را تنها مرجع رسيدگي به پرونده هسته اي ايران دانست و گفت : امريكا به بهانه هاي واهي و هياهوي سياسي مواضع برخي از كشورهاي عضو گروه 1+ 5 را ناديده گرفته و از بازگشت اين پرونده به آژانس جلوگيري مي كند و اين امر نشان مي هد كه امريكا در رفتار خود از معيارهاي دوگانه سود مي جويد.
وي گفت: دولت روسيه ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي ايران را پذيرفته و از ايران دعوت مي كند تا با آژانس بين المللي انرژي اتمي با وجود فشارهاي سياسي از سوي برخي كشورهاي غربي ، همكاري بيشتري انجام دهد.
يژوف گفت: مهم ترين گواه بر اين موضع دولت روسيه، عزم مسكو براي تكميل و راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر مي باشد كه نماد همكاري دو كشور دوست و همسايه محسوب مي شود.
اين استاد دانشگاه روس گفت: با راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر ، براي گسترش همكاري هاي دو كشور اميد فراوان داريم.
دانشگاه دولتي مسكو بزرگترين و معتبرترين دانشگاه روسيه است كه بيش از 250 سال قدمت دارد و در آن بيش از 40 هزار دانشجو مشغول به تحصيل هستند.
اروپام**2242**1773 **1564**1392

سه|ا|شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن