تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814669510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري - تحليلي/شهرداري بندرعباس؛ تيمي كه به دست دلالان بسته مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري - تحليلي/شهرداري بندرعباس؛ تيمي كه به دست دلالان بسته مي شود
شهرداري بندرعباس؛ تيمي كه به دست دلالان بسته مي شود
بندرعباس - خبرگزاري مهر: سايه دلالان هميشه بر سر تيم فوتبال شهرداري بندرعباس بوده و همه ساله تغييرات گسترده در تركيب بازيكنان و كادر فني اين تيم به واسطه حضور دلالان رخ مي دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال ايران در سالهاي اخير با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم كرده و سير نزولي آن طي سالهاي گذشته با شدت بيشتري ادامه يافته است. آشفتگيهاي فوتبال ايران به حدي زياد است كه در خصوص هركدام از آنها مي توان روزها و ساعتها صحبت كرد.

اما مشكل دلالي را مي توان يكي از ريشه اي ترين مشكلات فوتبال ايران دانست و در واقع مي توان گفت كه در حال حاضر بسياري از امور فوتبال ايران توسط دلالان و يا به خواست و به نفع آنها انجام مي شود.

تيمهاي ورزشي ازجمله فوتبال هرمزگان هم از اين قضيه مستثني نبوده و همانند ساير تيمهاي ايران توسط دلالان بسته مي شود. تا امروز بيش از پنج سال از حضور تيمهاي هرمزگاني در رقابتهاي ليگ دسته يك فوتبال باشگاههاي كشور مي گذرد و طي سالهاي اخير همواره شايعات فراواني در خصوص وجود دلاليهاي گسترده در اين تيمها به خصوص تيم فوتبال شهرداري بندرعباس به گوش رسيده اما هيچ فردي به صورت رسمي در اين خصوص اظهار نظري نكرده بود.

متاسفانه جوان بودن فوتبال هرمزگان در رقابتهاي ليگ دسته اول كشور موجب شده تا برخي از دلالان فضا را براي خودنمايي و قالب كردن بازيكنان از رده خارج شده ليگ برتر را مناسب ببينند و نقش تعيين كننده اي را بستن تيم داشته باشند.

تيم فوتبال شهرداري بندرعباس هر ساله در روزهاي پاياني فصل نقل و انتقالات با تغييرات گسترده كه نشان مي دهد كه دلال جديدي پشت اين تغييرات است پاي به رقابتهاي ليگ دسته يك گذاشته و با توجه به اينكه اين بازيكنان هيچ شناختي از همديگر ندارند نتوانسته حرفي براي گفتن داشته باشد و تنها در اين ميان جيب دلالان از پولهاي بيت المال كه حق مردم اين استان است پر شده است.

هر ساله مسئولان تيم فوتبال شهرداري تغييرات بازيكنان را امري طبيعي عنوان مي كنند كه مي توان به بستن قرارداد 15 بازيكن در فصل جاري فوتبال ليگ دسته يك در شهرداري بندرعباس اشاره كرد كه بستن قرارداد با اين تعداد بازيكن در هر فصل غير طبيعي و دور از منطق است.

اما در برنامه اخير نود مصاحبه هايي از حميد رجبي و مصطفي بيژني و رزاقي بازيكنان فصل گذشته تيم فوتبال شهرداري بندرعباس پخش شد كه از وجود دلالي هاي گسترده در تيم فوتبال شهرداري بندرعباس پرده برداشت.

اين سه بازيكن كه مدعي بودند هنوز تمامي مبلغ قرارداد فصل گذشته خود را از شهرداري دريافت نكرده اند و بسياري از مسئولان باشگاه شهرداري بندرعباس و حتي شهردار بندرعباس را متهم به دريافت بخشي از مبالغ قرارداد بازيكنان اين تيم كردند.

آنها مدعي بودند كه رقم قرارداد ثبت شده آنها با ميزان پول پرداختي به مدير برنامه هايشان تطابق ندارد و در اين ميان پول بسيار كمتري به آنها رسيده است.

مسئولان شهرداري قرباني اختلافات بازيكنان با مديربرنامه هايشان شدند

محمد رحيمي مدير تيم فوتبال شهرداري بندرعباس كه فصل گذشته نيز مسئوليت بستن تيم را برعهده داشت در اين خصوص به خبرنگار مهر گفت: من به هيچ وجه حرفهايي را كه اين بازيكنان در برنامه نود به زبان آورند را تاييد نمي كنم چون اين بازيكنان تمامي مطالبات فصل گذشته خود را از باشگاه شهرداري بندرعباس دريافت كرده اند و به نظر مي رسد به علت اختلافاتي كه با مدير برنامه خود پيدا كرده اند عليه مسئولان باشگاه شهرداري مصاحبه كردند.

وي ادامه داد: باشگاه شهرداري همانند ديگر باشگاههاي كشور مبالغ قرارداد برخي بازيكنان را به خودشان و برخي ديگر را به مدير برنامه هايشان پرداخت مي كند و مدارك پرداخت مبالغ قرارداد تمامي بازيكنان فصل گذشته در باشگاه شهرداري موجود است و در حال حاضر كه خود بازيكنان و مدير برنامه ها روي سهم يكديگر از مبلغ قرارداد اختلاف پيدا كرده اند يا مدير برنامه ها پول بازيكنان را طبق آن چيزي كه در قرارداد ثبت شده پرداخت نكرده اند ديگر باشگاه شهرداري مقصر نيست چون باشگاه شهرداري طبق قرارداد تمامي مبالغ را پرداخت كرده است.

كلاهبرداري از باشگاه شهرداري

مدير تيم فوتبال شهرداري بندرعباس افزود: خود اين بازيكنان در مصاحبه خود اعلام كردند كه ما قبل از مذاكره با مديربرنامه هايمان توافق مي كرديم در مذاكرات با مسئولان باشگاه شهرداري از چه مبلغي براي قرارداد شروع كنيم و روي چه مبلغي توافق كنيم و سهم يكديگر را هم مشخص كرده بودند كه اين مسئله نيز به نوعي كلاهبرداري از باشگاه شهرداري محسوب مي شود.

وي در خصوص تغيير بسياري از بازيكنان تيم شهرداري بندرعباس در پايان فصل گفت: در ليگ امسال چنين اتفاقي نيفتاده و بسياري از بازيكنان فصل گذشته در تيم حفظ شده اند اما در پايان هر فصل چند بازيكن به ميل خود و چند بازيكن هم با تشخيص باشگاه از تيم جدا مي شوند كه اين مسئله در فوتبال به هيچ وجه غير طبيعي نيست.

رحيمي با اشاره به عدم عضويت جواد رزاقي در تيم شهرداري، بيان داشت: اين بازيكن كه اتهامات فراواني را به باشگاه شهرداري زده اصلا در تيم شهرداري عضو نبوده و ما مذاكره اي هم با وي انجام نداده ايم و معلوم نيست به چه علت عليه باشگاه شهرداري در برنامه نود صحبت كرده است.

مدير تيم فوتبال شهرداري بندرعباس با اشاره به وجود دلالي در تمامي تيمهاي كشور، عنوان كرد: دلالي شتري است كه در خانه تمامي تيمهاي ايراني خوابيده و باشگاهها مجبور هستند براي جذب بازيكن با اين افراد مذاكره كنند و بايد به طور ريشه اي اين مسئله برطرف شود.

وي اضافه كرد: خوشبختانه مسئولان بازرسي فدراسيون فوتبال همواره بر پاك بودن مسئولان باشگاه شهرداري بندرعباس تاكيد كرده اند و هر فردي كه مدركي عليه مسئولان اين باشگاه دارد مي تواند آن را منتشر كند.

رحيمي عنوان كرد: شهردار بندرعباس به علت اتهاماتي كه اين چند بازيكن در برنامه نود عليه مسئولان باشگاه شهرداري مطرح كرده اند تاكيد دارد كه از اين بازيكنان شكايت شود و قطعا ما اين مسئله را از طريق مراجع قانوني پيگيري خواهيم كرد.

نكته مهمي كه رحيمي در اين مصاحبه به آن اشاره كرد اختلاف بازيكناني كه مصاحبه كرده اند با مدير برنامه هايشان بود به همين علت طي تماسي با نيرومند كه مسئوليت انتقال بسياري از بازيكنان و مربيان فصل گذشته شهرداري به اين تيم را بر عهده داشت اين مسئله را پيگيري كرديم.

وي در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: ديگر از مصاحبه با مطبوعات ايران خسته شده ام و در حال حاضر پاسخي براي گفتن ندارم.

طبق گفته رحيمي به واقع دلالي شتري است كه در خانه تمامي تيمهاي فوتبال ايراني خوابيده و به اين زودي ها نيز قصد بلند شدن ندارد اما بايد به اين مسئله نيز توجه داشت كه باشگاه شهرداري بندرعباس نيز همواره طي سالهاي گذشته با اتكا بر همين شتران تيم خود را بسته و روانه مسابقات كرده است و تا كنون نيز نتوانسته نتايج قابل قبولي را در ليگ يك به دست آورد.

باشگاه شهرداري بندرعباس مي توانست بدون توجه به دلالان با استفاده از استعدادهاي بومي استان هرمزگان و با پشتوانه سازي براي فوتبال اين استان طي سالهاي گذشته مسير موفق تري را طي كند.

اما نكته مهم ديگري كه بايد به آن توجه داشت اين است كه فوتبال هرمزگان به دليل جوان بودن و عدم نظارت صحيح دستگاه هاي نظارتي در استان بر روي تيمهاي فوتبال موجب آن شده تا يك شبه و در برنامه پر بيننده نود آبروي ورزش هرمزگان به راحتي به حراج گذاشته شود.

دلالي طي سالهاي اخير لطمات فراواني از جمله سوزاندان تعداد زيادي از استعدادهاي جوان را به فوتبال ايران وارد آورده و تمامي عوامل دخيل در فوتبال ايران اگر به فكر موفقيت اين فوتبال هستند بايد با همكاري يكديگر اين شتر را از فوتبال ايران بيرون كنند.

خبرگزاري مهر طي روزهاي آينده در گفتگو با مسئولان دستگاه هاي نظارتي و پيشكسوتان و مربيان، سرپرستان و اهالي ورزش به ابعاد گوناگون از اين رويداد و پديده خواهد پرداخت.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن