تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812694654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي كفاشيان: از كناركشيدن به نفع سعيدلو راضي نبودم رييس جمهور هم خودش وزيرانش را انتخاب مي‌كند خيلي كارها در فدراسيون مخالف نظر من انجام شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: علي كفاشيان: از كناركشيدن به نفع سعيدلو راضي نبودم رييس جمهور هم خودش وزيرانش را انتخاب مي‌كند خيلي كارها در فدراسيون مخالف نظر من انجام شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

رييس فدراسيون فوتبال مي‌گويد كه اگر براي دوره بعدي انتخاب نشود، باز هم تمام تلاشش را براي كمك به فوتبال انجام مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي كفاشيان امروز در مورد مسائل مختلف فوتبال از جمله تغييرات اساسنامه و انتخابات فدراسيون صحبت كرد. او كه در برنامه تلويزيوني ورزش و مردم حاضر شده بود، همچنين به سوالات تعدادي از سردبيران خبرگزاري‌ها و روزنامه‌هاي ورزشي پاسخ داد. صحبت‌هاي كفاشيان را در زير مي‌خوانيد.

* 4 سال پيش اساسنامه فدراسيون فوتبال توسط كميته انتقالي تدوين شد و در اين چهار سال بر اساس اين اساسنامه كار كرديم. البته اين اساسنامه به اصلاحاتي نياز داشت كه در طول كار كردن مشخص شد و از سال گذشته اين بحث در مجمع مطرح شد كه در بعضي از بندهاي آن توسط كميته فني و توسعه بازنگري شود و چندين بار اساسنامه را بررسي كرديم، سپس به مجمع برديم و اعضاي مجمع نظرات‌شان را دادند تا اينكه امسال طرح را براي تصويب به مجمع فرستاديم. در مجمع به دليل اينكه اختلافاتي وجود داشت و براي اينكه اعتراض‌ها برطرف شود، گروه 13 نفره‌اي تشكيل شد تا اساسنامه را بررسي كنند، اين گروه 13 نفره شامل اعضاي هيات فوتبال، مديران باشگاه‌ها، معاونت وزارت ورزش،‌ سه نفر از اعضاي فدراسيون فوتبال و همچنين يك عضو از نيروهاي مسلح بود. اين اساسنامه توسط گروه 13 نفره بررسي شد و فقط در بحث اينكه نايب رييس فدراسيون مستقيما كانديدا بشود و راي بياورد و يا اينكه پس از پيشنهاد رييس فدراسيون براي انتخاب نايب رييس راي‌گيري بشود، مورد اختلاف بود كه براي آن مجمع تشكيل شد.

* در فدراسيون فوتبال اختلافي وجود ندارد ولي وقتي كه فردي انتخاب مي‌شود هميشه زمينه اختلافات فراهم است، مگر اينكه يك گروه از قبل هماهنگ باشند. فدراسيون فوتبال را بايد گروه اداره كند.

* در مجمع فدراسيون تركيبي از 75 عضو وجود دارد كه از بين اين 75 نفر رييس فدراسيون،‌ نايب رييس و اعضاي هيات رييسه راي ندارند و روساي هيات‌هاي استان‌ها هستند كه حق راي دارند كه توسط اعضاي فوتبالي استان انتخاب مي‌شوند و همچنين مديران باشگاه‌ها هستند كه البته انتصابي‌اند و دنبال ضوابطي هستيم تا هر كسي نتواند مديرعامل باشگاه بشود و بايد از فيلتري عبور كند. بايد كساني بيايند كه با مديريت باشگاه‌ها آشنا باشند. بنابراين با توجه به اين موضوع‌ها نمي‌توان گفت كه اعضاي مجمع فوتبالي نيستند. آن‌ها افرادي هستند كه راي آن‌ها بر اساس علم و آگاهي است و بايد به راي آن‌ها احترام گذاشت.

* شخص فوتبالي يعني چه؟ مي‌خواهم بگويم من كه رييس فدراسيون هستم را با كسي كه زمين چمن را آب مي‌دهد مقايسه كنيد. آيا اين فرد بايد فوتبالي باشد؟ كسي كه كار خدماتي مي‌كند بايد فوتبالي باشد؟ رييس فدراسيون بايد سابقه مديريتي داشته باشد و به مسائل سياسي، اجتماعي و اقتصادي، آشنايي داشته باشد.

* طبق اساسنامه فدراسيون، رييس فدراسيون بايد 10 سال سابقه ورزشي داشته باشد ولي اعضاي هيات رييسه بايد 5 سال سابقه داشته باشند كه اين سابقه حتما بايد فوتبالي باشد.

* زماني كه دبيركل كميته ملي المپيك بودم، در آنجا كارم را انجام مي‌دادم و از من خواستند كه با تجربياتي ورزشي كه دارم كنار علي‌آبادي براي انتخابات فدراسيون كانديدا بشوم. قرار بود او كانديدا بشود اما پس از اينكه قرار شد انتخابات انجام بشود گفتند كه حضور علي‌آبادي مغاير با اساسنامه است و او رفت. من و شهنازي باقي مانديم و من خواستم كه زمان انتخابات تجديد بشود تا به سراغ كار و زندگي‌ام بروم اما گفتند كه نمي‌شود اين كار را انجام داد و باعث مي‌شود كه فوتبال ما دوباره تعليق شود. شهنازي زرنگ‌تر بود و كنار كشيد و فقط من ماندم كه البته آن زمان رييس كميته انتقالي بايد راي‌گيري كتبي انجام مي‌داد ولي چون مي‌خواستند كه انتخابات زود انجام بشود، من را انتخاب كردند و نزديك به 8 ـ 7 ماه در دو پست كار مي‌كردم.

* اختلاف نظر اعضاي فدراسيون طبيعي است. گاهي مي‌گويند كه اختلاف نظر باعث رشد كار مي شود و بايد اين مسئله را ياد بگيريم كه البته فدراسيون با اساسنامه، ‌اين آموزش را مي‌دهد كه بايد با هم كار كنيم. هيات رييسه براي اين است كه نظرات مختلف را با هم جمع كنيم. خيلي اوقات كاري انجام شده است كه مخالف نظر من بوده اما به نفع فوتبال بوده است. در ابتدا، چنين كاري سخت است و بايد با هم تعامل داشته باشيم. در اين 4 ساله روي اين مسئله كار كرديم و فكر مي‌كنم تمرين خوبي بود. رسالت اصلي ما اين بود كه اساسنامه را پياده كنيم. به عنوان مثال به كميته داوران گفته بوديم كه يك رييس نمي‌تواند تمام كارها را انجام بدهد و بايد يك كميته 5 نفره ايجاد بشود كه البته هنوز هم بعضي از كميته‌هاي ما هستند كه اين كار را انجام نداده‌اند يا اينكه كميته فوتسال و ليگ آزادگان ما نيز توسط مجمع چند نفره برگزار مي‌شود. به هر حال اين فرهنگ به فوتبال ما آمده است و نبايد نام آن را اختلاف بگذاريم و اگر هم اختلافي هست، نبايد بگوييم كه باعث جزيره‌اي شدن فوتبال ما شده است.

* ما در فدراسيون استقلال داريم و البته فقط ما نيستيم كه بايد تصميم بگيريم بلكه بايد با قوانين مملكت، نظرات مجلس و دولت و مسئولان ورزش هماهنگي داشته باشيم. فقط ما پاسخگو نيستيم بلكه آن‌ها هم بايد پاسخ بدهند.

* سعيدلو مطرح كرده بود كه از طرف شوراي المپيك آسيا، به عنوان نايب رييس به AFC بروم و من هم عضوي از هيات رييسه شوم. صحبت‌هايي زيادي در اين باره شد و آن زمان بن همام به ايران آمده بود و گفت كه چندان راغب نيست مسئولان در اين پست‌ها حضور پيدا كنند و خواست من به جاي سعيدلو بيايم. صحبت‌هاي زيادي در اين باره انجام شد و با مسئولان قطري در اين مورد صحبت كرديم. همه پست‌ها را من كفاشيان نبايد بگيرم. هر كسي كه بتواند در AFC و فيفا حضور پيدا كند و نفوذ داشته باشد، بايد از او حمايت بشود، چون ايراني است. سعيدلو گفته بود كه اگر من باشم، او راي نمي‌آورد و به همين دليل كنار كشيدم. در حالي كه از اين موضوع رضايت نداشتم اما به هر حال او هم توانست راي خوبي بياورد. در هر صورت من سه چهار سال با هيات رييسه و AFC ارتباط دارم و از هم شناخت داريم. همچنين به عنوان فدراسيون برتر هم شناخته شديم. اما اين تصميمي مديريتي بود كه گرفته شد. يكي از تصميم‌هاي ديگر كه باعث شد ضربه بخوريم همين تيم اميد بود كه با سليقه‌هاي مختلف چندين مربي آن عوض شد و سرپرست تيم نيز تغيير كرد كه همين مسئله باعث حذف تيم اميد شد. اينجا بود كه از اين مسئله ضربه خورديم، چون يك سر تيم را كميته المپيك مي‌كشيد، سر ديگرش را هم ما مي‌گرفتيم و طرف ديگر آن هم يك نفر ديگر مي‌گرفت. بايد افرادي كه مي‌آيند حمايت كنيم و به فكر تعويض نباشيم.

* اگر تيم ملي به جام جهاني نرفته است بايد رييس فدراسيون را كنار بگذاريم؟ بايد براي بررسي عملكرد رييس فدراسيون فاكتورهاي مختلفي را كنار هم بگذاريم. فاكتورهايي مانند مسائل ساختاري، آموزشي و پايه‌اي هستند كه بايد اين‌ها را در كنار هم جمع كنيم، بايد تلاش كنيم كه در آينده تيم ملي باثباتي داشته باشيم تا به صورت شانسي به جام جهاني نرويم. اگر مردم ببينند تيم خوب بازي مي‌كند و شكست مي‌خورد ناراحت نمي‌شوند، بلكه زماني كه با يك بازي بد شكست مي‌خوريم ناراحت مي‌شوند. بايد در فوتبال ما ثبات باشد و من هم اين آمادگي را دارم كه اگر در دوره بعدي فدراسيون نبودم، تمام توانم را به كار بگيرم تا به رييس بعدي فدراسيون كمك كنم. اعتقادم اين است كه اگر در اين بخش آمده‌ام بايد از همه توانم استفاده كنم تا فوتبال نتيجه بگيرد.

* بر اساس همان اساسنامه‌اي كه مورد تاييد دولت قرار گرفته شده است، اين اختيار داده شده كه هر گونه اصلاح اساسنامه توسط مجمع انجام بگيرد و ديگر نيازي به مصوبه دولت نيست. اگر هم اساسنامه‌اي كه براي فيفا فرستاديم، تاييد بشود، طبق آن انتخابات را انجام مي‌دهيم اما اگر اين اتفاق نيفتد طبق همان بند اساسنامه قبلي انتخابات را برگزار مي‌كنيم.

* نگراني‌اي كه براي اين مسئله وجود دارد كه رييس فدراسيون نوابش را انتخاب كند، چيزي نيست كه براي فوتبال بد باشد. رييس جمهور نيز حقش است كه وزيرانش را انتخاب كند اما مجلس بايد آن‌ها را بررسي كند. همين اتفاق در مجمع فدراسيون نيز مي‌افتد. به هر حال راي مجمع مهم است و بايد به آن احترام بگذاريم زيرا اعضاي مجمع به هر كسي راي نمي‌دهند. اكثر اعضاي اين مجمع مانند عابديني، افرادي مستقل و تحصيل كرده هستند و مي‌دانند كه چه كسي را بايد انتخاب كنند.

* در مورد زيرساخت‌ها كارهاي خوبي انجام گرفته شده است و در حال حاضر كلينيك ورزش، پژوهشگاه ،‌آكادمي و... داريم و توانستيم بخش‌هاي زيادي را توسعه بدهيم. اكثر تيم‌هاي رده‌هاي پايه به مراحل بالايي صعود كرده‌اند و در بخش فوتسال تحول خوبي انجام شده است. فوتبال ساحلي توانسته در جام جهاني حضور پيدا كند و در آسيا مقام بياورد. بانوان ما پيشرفت خوبي داشته‌اند. مطمئنم كه تيم‌هاي پايه ما با اين روند بهتر هم مي‌شوند.

انتهاي پيام

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن