تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804785103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مشروح فارس از نخستين همايش ملي راهيان نور جنوب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش مشروح فارس از نخستين همايش ملي راهيان نور جنوب
خبرگزاري فارس: نخستين همايش ملي راهيان نور با حضور اعضاي ستاد مركزي راهيان نور و نمايندگان اين ستاد در دولت به منظور تبيين برنامه‌ها و اهداف اجراي بزرگترين جريان فرهنگي كشور طي يك روز در خوزستان انجام شد و با تقدير از خادمين شهدا و تشكيل 9 كميته تخصصي پايان‌ يافت.


به گزارش خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، نخستين همايش ملي راهيان نور ساعت 8:30 روز چهارشنبه 14 دي ماه در سالن همايش استانداري خوزستان با حضور آيت‌الله جزايري امام جمعه اهواز، سردار سيدمحمد باقرزاده رئيس ستاد مركزي راهيان نور، جواد تاجيك دبير ستاد مركزي راهيان نور، سردار علي فضلي فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه و بسيج، امير خرم طوسي فرمانده قرارگاه راهيان نور ارتش، امير حسن سيفي دبير قرارگاه مركزي راهيان نور ارتش، سيدجعفر حجازي استاندار خوزستان، سردار يعقوب سليماني و جمعي از فرماندهان و اميران سپاه، نيروي انتظامي و ارتش، خادمين شهدا، نمايندگان وزارتخانه‌ها و نهادها در ستاد مركزي راهيان نور و مسئولان استاني و شهرستاني برگزار شد.

فرزاد جمشيدي، مجري برگزيده صدا و سيما اجراي اين برنامه را بر عهده داشت؛ پخش كليپي از بيانات رهبر معظم انقلاب از خاطرات معظم له در هشت سال دفاع مقدس و فرمايشات ايشان در رابطه با نقش معنويت در پيروزي انقلاب اسلامي آغازگر برنامه بود.

* راهيان نور مي‌تواند فضاي مقابله با فتنه را در كشور حاكم كند

سيدجعفر حجازي استاندار خوزستان در نخستين همايش ملي راهيان نور اظهار داشت: خوزستان به تمدن چند هزار ساله شناخته شده است كه برخي آن را ثروت تلقي مي‌كنند؛ در دوره‌هاي بعدي نگاه‌هاي اقتصادي به اين استان وجود داشت و در صد سال اخير نفت و گاز ثروت ديگري براي خوزستان شناسايي شده است؛ اين ثروت‌ها مي‌آيند و مي‌روند، اما معلوم نيست چقدر بتوانند مردم را متحول كنندو چقدر پايدار باشد.

وي ادامه داد: ثروتي كه خداوند به خوزستان عطا كرد دفاع مقدس است كه نزديك به 70 درصد شهدا در اينجا به شهادت رسيده‌اند و منطقه ما را با خونشان عطرآگين كردند. اين ثروتي معنوي و ماندگار است كه با اعتقادات ما گره خورده و براي تمام نسل‌هاي آينده افتخار خواهد بود.

استاندار خوزستان يادآور شد: امام خميني (ره) در هشت سال دفاع مقدس خودباوري را به جوانان دادند و آنها را به صحنه دفاع مقدس فرستادند. بنابراين، دفاع مقدس عبرت هميشگي را به استكبار جهاني داد كه از 30 سال گذشته استكبار مي‌خواهد حركت نظامي ايجاد كند اما نمي‌تواند.

وي افزود: اعتمادي كه امام به جوانان داد و مسئوليت فرماندهي را بر عهده آنها نهاد، آنها جنگ را به زيبايي اداره كردند و به زيبايي به پايان رسيد كه عزت هميشگي را براي ايران به ارمغان آورد.

حجازي خاطرنشان كرد: امام خامنه‌اي با حركت مدبرانه، حكيمانه، زودانديشي و برنامه‌ريزي بسيار خوب تدبير بزرگ احياي مناطق عملياتي و يادمان‌ها را تأكيد داشتند كه امروز اين تدبير بزرگ فرهنگي تحولي در كشور ايجاد كرده كه حتي مي‌تواند فضاي مقابله با فتنه را در كشور حاكم كند.

وي بيان داشت: در ادامه بررسي‌ها براي ارتقاء كار بزرگ فرهنگي راهيان نور جلساتي را برگزار كرديم كه مبني بر آن اگر هر ايراني هر 10 سال يكبار بخواهد به راهيان نور بيايد، 7.5 ميليون نفر در سال به راهيان نور اعزام مي‌شوند كه سهم خوزستان 5 ميليون نفر از 7.5 ميليون نفر در سال است كه هنوز 50 درصد مسير را طي نكرده‌ايم اما مي‌شود اين مسير را كوتاه كرد.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اين مسئله و اعزام كاروان‌ها در طول سال بايد امكانات زيرساختي بهتر شود، بنابراين قرار شد، امسال ساير استان‌ها در بهره‌برداري و مشاركت در اين مقوله فرهنگي حضور داشته باشند و يكي از كارها براي پيشبرد اهداف اين است كه شهرداري‌هاي كلان شهر كشور در يادمان‌ها مستقر شوند.

* تقويت جريان راهيان نور نياز به همدلي دارد

جواد تاجيك، دبير ستاد مركزي راهيان نور، در نخستين همايش ملي راهيان نور با اشاره به ضرورت تبيين همايش ملي راهيان نور، اظهار داشت: راهيان نور را بزرگترين و موثرترين جريان فرهنگي كشور مي دانيم كه فقط به لطف خدا در اين كشور شكل گرفته است.

وي با بيان اين كه گردهمايي شكل گرفته طي امروز، راهي براي قدرداني از اين نعمت به درگاه الهي است، ادامه داد : هر سال در ايام خاص، اين همايش در كشور و در منطقه عملياتي دفاع مقدسي جنوب كشور برگزار مي شود. اين جريان هم اكنون توسعه پيدا كرده است و در اين راستا وظيفه داريم كه از همه دست اندركاران اين حوزه تشكر كنيم.

دبير ستاد مركزي راهيان نورگفت: هدف از برپايي اين همايش تجليل و قدرداني از زحمات افرادي است كه در جريان راهيان نور به شكل امروزي پديد آورده اند و اين اقدام راهي براي بسترسازي جريان راهيان نور براي حضور زائران است تا بتوان اين جريان را تقويت كرد

وي بيان داشت: حضور جريان مردمي در اين عرصه را نيازمند تبيين سياست ها و برنامه هاي كلان و خرد مي دانيم و اين همايش كه با حضور همه متوليان راهيان نور برگزار شده است، فرصتي براي رسيدن به اين هدف است.

تاجيك با اشاره به اين كه ديدگاه ها و ايده هاي نوين در اذهان است كه برپايي اين همايش مي تواند راهي مناسب براي بيان آنها باشد، گفت: ابعاد حضور و فعاليت در اين عرصه بايد در گردهمايي امروز بيان شود و سخنرانان ديدگاه هاي خود در همايش بيان كنند چراكه اين جريان نياز به همدلي صميمانه دارد تا جريان راهيان نور به شكلي شايسته هدايت شود.

وي افزود: امروز جلسات كميته هاي 9 گانه نيز تشكيل مي شوند تا آنچه كه در برنامه و دستور كار است، به صورت شفاف بيان شود و به نوعي مشاركت همه دستگاه هاي كشور و لشگري مشخص شود.

دبير ستاد مركزي راهيان نور به بازديد مقام معظم رهبري از مناطق عمليات فتح المبين ياد و به رضايت معظم له در اين راستا اشاره كرد و افزود: ايشان از اين جريان اظهار خرسندي كردند كه همين موضوع براي خادمان جريان راهيان نور كفايت مي كند تا تلاش بيشتري براي رسيدن به اهداف اين حوزه انجام دهند .

* راهيان نور بايد براساس نگاه مقام معظم رهبري استمرار يابد

سردار سيدمحمد باقرزاده، رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، در ادامه مراسم اظهار داشت: هدف اصلي در راهيان نور، ‌ارتقاي روحي و معنوي است نه مشغول كردن اذهان مردم و ايجاد سرگرمي در اين حوزه. اگر اين اتفاق رخ دهد، يك اجحاف است.

وي ادامه داد: دوستان، همكاران، همرزمان و دستگاه‌هايي كه اين توفيق را دارند، كاروان‌هاي راهيان نور را اعانت دهند كه نشاط معنوي راهيان نور آسيب نبيند؛ چرا كه رهبر معظم انقلاب اسلامي چند سال پيش طي پيامي در اين حوزه فرمودند «مي‌خواهم اين حركت سال‌هاي سال ادامه پيدا كند، مراقبت كنيد كسي آسيب نبيند.»

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس بيان داشت: اين موضوع يك وجهه ظاهري دارد كه آسيب‌هاي ظاهري را به ذهن متبادر مي‌كند و خدمات امدادي، درماني،‌ تأميني، جلوگيري از انفجارات به ذهن مي‌آيد؛ معمولاً كلام بزرگان يك ظاهر و باطن ديگري دارد؛ در بطن قضيه جواني كه زائر كوي شهيدان است، نبايد از آن چيزي كه داشته پايين‌تر برود.

وي يادآور شد:‌ در حوزه معارف جنگ و كاروان‌هاي راهيان نور سه نقطه را هدف‌گيري كرديم؛ بخش اول آشنايي با معارف جنگ و مباني دفاع مقدس از ديدگاه قرآن و احاديث باشد و از سوي ديگر بايد مردم را با رخداد حقيقي دوران دفاع مقدس به عنون دستمايه عبرت‌گيري آشنا كنيم.

سردار باقرزاده به لزوم آشنايي آحاد مردم با اسوه‌ها، الگوها و شهدا تأكيد كرد و ادامه داد: همه اينها براي اين است كه زائر در انتها به يك نقطه اوج برسد؛ و راه و مسير حركت خودش را در زندگي مشخص‌تر كرده و با عزم جزم به راه خودش ادامه دهد.

وي افزود: راهيان نور رهسپاري به سوي خداوند بزرگ است؛ اگر همه ظرفيت‌هاي كشور را به كار گيريم و دستگاه‌هاي كشوري و لشگري پاي كار بيايند، ولي در بخش خروجي نتوانيم از اين بستر استفاده لازم را ببريم و نشاط معنوي ايجاد كنيم، قطعاً اين زائران اين حوزه آسيب مي‌بينند و اين همان نكته‌اي است كه رهبر معظم به آن تأكيد كردند و خدا نكند كه اين موضوع تحقق پيدا نكند.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، افزود: در اين كار بزرگ فرهنگي عواملي هم ما را از مقصد منصرف مي‌كند و هم كساني را كه در اين ميدان مي‌آيند؛ من از تمامي دست‌اندركاران و كساني كه در طرح و برنامه و اجرا مستقيم و غيرمستقيم ورود دارند، مي‌خواهم كاري كنند دل‌مشغولي‌ها كه انسان را از مقصد منصرف مي‌كند، كمتر شود تا به متن اصلي بپردازيم.

وي ادامه داد: متأسفانه در محرم و عاشورا هم آنقدر كه به خوردن و علم و بلندگو و مداح اهتمام دارند، به اصل عاشورا كمتر توجه مي‌شود؛ پيام و مقصد اصلي راهيان نور ارتقا روحي و معنوي است؛ لذا تمام راويان، خادمان، مسئولان بايد ببينند كه شهدا و رهبر عزيز چه مي‌خواهند و همت‌ها را همسو كنيم.

سردار باقرزاده افزود: بايد بنا بر اين باشد كه راهيان نور براساس نگاه مقام معظم رهبري با نشاط معنوي استمرار يابد و آسيب‌هايش به حداقل برسد و جواني كه مي‌آيد، اينجا درس دين و شرافت و مردانگي و اخوت و صفا و صميميت را بگيرد و به شهر خود ببرد.

* آمادگي جوانان براي انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس

امير خرم طوسي فرمانده قرارگاه راهيان نور ارتش نيز گفت: خرمشهر و آبادان از شهرهاي مقاومت استان خوزستان است كه در جنگ تحميلي عزت آفريني كرد. براي انتقال مقاومت مردم و رزمندگاني كه از نقاط مختلف به اين خطه آمدند، امروز از بركت نظام و لطف الهي جوانان خدمتگزار صديقي كه جنگ را نديده‌اند، اين مسئوليت را بر عهده گرفته‌اند تا ارزش‌هاي دفاع مقدس را حفظ كرده و ترويج دهند.

امير خرم طوسي يادآور شد: اين جوانان مورد تأييد رهبرمعظم انقلاب قرار گرفته‌اند و آمادگي آنها براي مواجهه با روز خطر، كمتر از آمادگي ما در دوران جنگ تحميلي نيست.

* اساس راهيان نور نورانيت دل و طهارت باطن ملت شريف ايران است

آيت‌الله جزايري امام جمعه اهواز كه در اين همايش حضور پيدا كرد، با اشاره به راهيان نور كه ثروت‌ها و بركت‌هايي را به همراه آورد، اظهار داشت: خدا حفظ كند و قبول كند از عزيزاني كه در ابتكار طرح راهيان نور پيشقدم شدند؛ در آن زمان هنوز خبري از راهيان نور به اين گستردگي نبود كه جوانان عزيز از تهران آمدند و با ما مشورت كردند.

وي ادامه داد: استقبال مردم شريف از راهيان نور نشان دهنده همان است كه امام خميني (ره) فرمودند «ما ملت ايران را نشناختيم، ملت ايران خيلي شريف است»؛ خدا را شاكريم در اين تفضلات الهي مسئولان استاني نيز همراه هستند.

امام جمعه اهواز يادآور شد: امروز ملت ايران پيشتاز حركت عظيم راهيان نور هستند و ما هم به دنبال آنها مي‌رويم تا از خدمات رساني و تأمين امكانات كم نگذاريم و روسفيد شويم. بنابراين اساس اين لطف نورانيت دل و طهارت باطن ملت شريف ايران است.

* مناطق عملياتي تجديد حيات براي ملت شريف ايران به ويژه جوانان است

وي افزود: در كدام نقاط از جنگ جهاني اول و دوم مي‌بينيم كه مردم براي ديدن محل كشته شدن سربازانشان كيلومترها راه طي كنند؟ اما محل رشادت رزمندگان اسلام هر سال بيشتر از سال گذشته مورد بازديد مردم ايران قرار مي‌گيرد، مردم مي‌آيند در اينجا توبه مي‌كنند و با امام زمانشان ميثاق مي‌بندند و متحول مي‌شوند لذا اينجا تجديد حيات براي ملت شريف ايران به ويژه جوانان است.

آيت‌الله جزايري خاطرنشان كرد: شهداي دفاع مقدس، شهداي ولايت هستند براي اينكه به دستور امام خميني (ره) به جهاد آمدند. از علما، فضلا، دانشمندان و شخصيت‌هاي برجسته دعوت مي‌كنيم همواره اينجا بيايند تا در اين فواصل ماهم بتوانيم به اين بزرگان وظيفه احترام را ادا كنيم.

وي بيان داشت: تمام شهرهاي استان خوزستان از جمله سوسنگرد، بستان، هويزه، آبادان و به ويژه خرمشهر به نوعي در جنگ بودند، بنده پيشنهاد مي‌كنم، مسئولان جلساتي نيز مشابه اين همايش با مردم، مسئولان، مشايخ و بزرگان بگذارند و ضمن تقدير و تشكر از آنها به بررسي مشكلات شهرهاي جنگ زده بپردازند كه اين امر به تقويت بيشتر همكاري‌ها مي‌انجامد.

امام جمعه اهواز بيان داشت: بنده پيشنهاد ديگري دارم مبني بر اينكه كاروان‌هايي كه از نقاط مختلف كشور به شهرهاي اهواز مي‌آيند، براي تهيه مايحتاج خودشان از اينجا خريد كنند؛ اولاً اينكه زائران ميهمان ما هستند در ثاني ضمن ارتباط با مردم اين شهرها، زمينه معيشت مردم را فراهم مي‌كنند.

* ساخت اردوگاه 24 هزار نفري براي كاروان‌هاي راهيان نور

سردار علي فضلي فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه و بسيج نيز در اين همايش اظهار داشت: در اين هجمه فرهنگي عليه انقلاب اسلامي و جنگ نرمي كه مولاي ما بر همگان تكليف كردند، دفاع مقدس و شهداي عزيز و امامزادگان عشق به ميدان آمده‌اند تا در اين عرصه هم پيروز شويم.

وي ادامه داد: بسياري از مردم براي زيارت فتوحات اسلام و شهدا و ميهماني شهدا و رشد و تعالي خودشان حضور پيدا مي‌كنند؛ اين امكان و فرصت ما را براي دفاع تغذيه مي‌كند؛ در كاروان‌هاي دانش‌آموزي از ميزان يك ميليون نفر فرهنگي و دانش آموز بيش از 400 هزار نفر از مناطق عملياتي بازديد كردند.

فرمانده قرارگاه راهيان نور سپاه و بسيج يادآور شد: برابر سياستگذاري راهيان نور و شوراي راهبردي، راهيان نور شامل حوزه‌هاي زيرساخت‌ها و يادمان‌ها، اداره يادمان‌ها و اعزام زائران است كه ثبت نام، مديريت كاروان‌ها، حمل و نقل و ترابري، اسكان، روايتگري و فضاسازي فرهنگي از بخش‌هاي حوزه اعزام به شمار مي‌رود و در اينجا مسئولان دولت در وزارت‌خانه‌ها، استانداري و ساير نهادها نقش مهمي را در ياري راهيان نور ايفا مي‌كنند.

سردار فضلي يادآور شد: امروز اعزام كاروان‌هاي راهيان نور در آذربايجان غربي، كرمانشاه، ايلام، كردستان، اهواز، بوشهر و هرمزگان صورت مي‌گيرد و اميداوريم با تقويت زيرساخت‌ها به جايي برسيم كه سالانه 10 درصد از مردم كشورمان به اين مناطق اعزام شوند.

وي افزود: سال گذشته 262 نمايش و رزمايش براي كاروان‌ها اجرا شده است؛ براي اين مهم اردوگاه شهيد باكري با افزايش ظرفيت 3 برابر در خرمشهر براي پذيرايي از 24 هزار نفر آماده مي‌شود.

* رويدادهاي دفاع مقدس به عنوان الگوي ايستادگي توسط راويان بيان شود

در اين همايش سردار تشكري جانشين معاون هماهنگ كننده نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: انتقال صحيح پيام شهدا و تاريخ ارزشمند هشت سال دفاع مقدس، مهمترين مسئوليت بر عهده ما است كه در راهيان نور اين امكان فراهم مي‌شود، دفاع مقدسي كه رزمندگان اسلام دشمن تا بن دندان مسلح را با خاري از كشور بيرون راندند.

وي ادامه داد: بايد در ادامه اعزام كاروان‌هاي داخلي، اعزام كاروان‌هايي از ساير كشورها را توسعه دهيم؛ به نحوي كه رويدادهاي دفاع مقدس را به عنوان يك الگوي ايستادگي حق در برابر باطل به مردم كشورهاي اسلامي و آزادي‌بخش منتقل كنيم. چراكه امروز هم شاهد پيروزي و اوج بيداري اسلامي از بركت وجود امام خميني (ره) و رهبرمعظم انقلاب هستيم.

جانشين معاون هماهنگ كننده نيروي انتظامي به نقش مهم راويان در مناطق عملياتي اشاره كرد و افزود: مردم با آمدنشان به مناطق عملياتي توقع دارند در دفاع مقدسي كه شعور، حماسه، استدلال و ساير وقايع جنگ از جمله كارهاي پدافند زميني و هوايي، مهندسي و پزشكي، كارهاي رواني، حضور اقشار مختلف از جمله زنان موجب پيروزي ما شد، به صورت تخصصي توسط راويان منتقل شود لذا راويان رسالت سنگيني بر دوش دارند.

سردار تشكري ادامه داد: نزديك 15 سال از اعزام كاروان‌ها به مناطق عملياتي مي‌گذرد لذا مجموعه‌اي از كارشناسان با آسيب شناسي يك سند راهبردي براي ترويج فرهنگ دفاع مقدس راهيان نور تدوين كنند و در اين سند مانند زمان جنگ، هر استاني به تعيين و تبيين نقش خود بپردازد.

وي به ارائه گزارشي از اقدامات نيروي انتظامي براي ترويج فرهنگ و شهادت اشاره كرد و گفت: نيروهاي انتظامي سالانه بيش از 100 شهيد را در مرزها و مبارزه با اشرار تقديم انقلاب اسلامي مي‌كند؛ همچنين در راستاي تلاش‌هاي نيروي انتظامي در جنگ تحميلي يادمان‌هايي شناسايي شده است.

جانشين معاون هماهنگ كننده نيروي انتظامي گفت: اگر تفكر بسيج در حوزه مديريتي، سياسي و فرهنگي حاكم شود يكي از پيام‌هاي شفابخش دفاع مقدس محقق مي‌شود.

* همراهي بيش از 62 هزار راوي، خادم، مداح، روحاني در راهيان نور

سردار يعقوب سليماني در اين مراسم به بيان آماري از حضور راويان، خادمين شهدا، مداحان و كادر رسمي در راهيان نور سال گذشته پرداخته و اظهار داشت: سال گذشته 17 هزار و 48 نفر راوي ثابت و همراه اتوبوس، 12 هزار و 896 روحاني، 14 هزار و 238 خادم شهدا، 7 هزار و 20 مداح و 10 هزار و 488 كادر رسمي كاروان‌هاي راهيان نور 89 ـ 90 را همراهي كردند.
وي ادامه داد: راه‌اندازي قرارگاه رسانه‌اي و اردوهاي راهيان نور خليج فارس با اعزام بيش از 88 هزار نفر، اعزام نخبگان علمي و دانشگاهي به مناطق عملياتي و اجراي 262 رزمايش از ديگر برنامه‌هاي راهيان نور بوده است.

* ارائه خدمات به كاروان‌ها متمركز شود

سردار شاهوارپور فرمانده سپاه وليعصر (عج) استان خوزستان در پايان مراسم اظهار داشت: در بحث ميزباني از كاروان‌هاي راهيان نور، 2 رويكرد خدماتي و فرهنگي ـ معنوي داريم كه در اين راستا سعي مي‌كنيم انتظارات زائران راهيان نور را برآورده شود.

وي افزود: به عنوان مثال در روز عرفه بيش از 50 هزار نفر در شلمچه حضور پيدا مي‌كنند؛ حتي خدمات اوليه به آنها با مشقت همراه است؛ بنابراين بايد در جايي اين خدمات متمركز شود و هر سال به دنبال پيگيري خدمات اوليه مثل آب، برق، ترابري و تانكر و ... نباشيم و خدمات بايد به سرمنزل مقصود برسد.

فرمانده سپاه وليعصر (عج) استان خوزستان گفت: در بحث محتوايي مناطق عملياتي بايد كارهايي انجام شود كه در زائران نشاط ايجاد كند؛ كارهاي خوبي در زيارتگاه‌ها صورت گرفته اما تا نقطه مطلوب فاصله داريم.

* اهدا تنديس به 200 نفر از دست‌اندركاران راهيان نور

در پايان اين همايش، ستاد مركزي راهيان نور با اهدا تنديس، از 200 نفر از دست اندركاران راهيان نور و خادمين شهدا تجليل و قدرداني كرد.
بعد از پايان همايش، كميته‌هاي 9 گانه از جمله، كميته راويان در محل قرارگاه جنوب ارتش، كميته زائرين و كاروان‌ها در سپاه حضرت ولي‌عصر (عج) خوزستان، كميته فرهنگي در محل اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان، كميته امنيتي و انتظامي در محل فرماندهي نيروي انتظامي استان خوزستان، كميته امداد، بهداشت و درمان در محل دانشگاه علوم پزشكي اهواز، كميته يادمان‌ها و خادمين در محل پادگان شهيد محمودوند، كميته عمراني و زيربنايي در محل معاونت عمراني استانداري خوزستان، كميته مذهبي و امور ديني در محل اداره كل اوقاف در امور خيريه استان خوزستان و كميته رسانه و اطلاع‌رساني در محل صدا و سيماي استان خوزستان
تشكيل جلسه دادند.
انتهاي پيام/

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن