تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813071354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي خبر داد
خبرگزاري فارس: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: برنامه پنجم توسعه در فصل فرهنگ،‌ هنر و رسانه‌هاي جمعي توسط اين اداره كل تدوين شده و آماده ابلاغ به دستگاه‌هاي زير مجموعه كميته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي، "علي داننده" با اشاره به برنامه‌هاي اجرا شده توسط اين اداره كل در 9 ماه نخست سال جاري اظهار داشت: برنامه‌هاي متعددي در حوزه فرهنگ و هنر اجرا شده است كه از جمله آن مي‌توان به برگزاري سومين جشنواره سراسري عكس رضوي در تبريز اشاره كرد كه از چهارم تا 13مهرماه برگزار شد و پس از ارسال فراخوان آن 3 هزار و 800 اثر از 380 عكاس از 77شهر و 31 استان كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه پس از بررسي هيئت داوران 9 اثر به‌عنوان آثار برتر معرفي شدند و در اين جشنواره از عكاس ارزشي دفاع مقدس "حاج بهزاد پروين قدس" تجليل شد.
داننده، برگزاري نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز از ششم تا 13 مهرماه با بيش از 100 هزار عنوان كتاب در موضوعات مختلف علمي، ‌ادبي، ‌تاريخي، فني و كودكان و با حضور 100 نمايندگي از كشورهاي انگليس، تركيه، آذربايجان، هندوستان و كشورهاي همجوار عربي را از ديگر برنامه‌هاي اين اداره كل عنوان كرد.
وي افزود: همزمان با برگزاري نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز، ششمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها نيز برگزار شد.
داننده گفت: در سال ‌جاري همچنين نخستين جشنواره فرهنگي هنري امام حسين (ع) در محورهاي خوشنويسي، شعر، فيلمنامه، مداحي،‌ تواشيح،‌ ابتهال، انتخاب كتاب نمونه، داستان كوتاه و خلاصه‌نويسي كتاب در 21 آبان‌ماه امسال برگزار شد و طي آن 72 اثر منتخب معرفي و مورد تجليل قرار گرفتند و همزمان با اين جشنواره از پنج نفر از شعرا و مداحان برجسته استان شامل فيروز زيرك‌كار، سيدمسعود نقيب، داوود عزيزي، مقصود پوررادي و حسين حسني افشرد تجليل شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان برگزاري نخستين جشنواره فرهنگي هنري غدير در محورهاي نقاشي، ‌نمايشنامه نويسي، ‌فيلمنامه نويسي،‌ داستان و شعر در 25 آبان‌ماه امسال را از ديگر برنامه‌هاي اين اداره كل عنوان كرد و گفت: طي اين جشنواره 21 هنرمند به‌عنوان نفرات برتر معرفي شده و در اين آيين نيز از "مرتضي شريفي" و"جعفر كهنمويي" در عرصه نقاشي، "حيدر خسروشاهي" متخلص به "حزين " در عرصه شعر و ادب و "داود نيكنام" در عرصه خوشنويسي تجليل شد.
وي افزود: در حوزه مطبوعات نيز نخستين جشنواره سراسري تيتر برتر (فجر) 14 آبان‌ماه امسال در تبريز برگزار شد و طي آن بيش از يك هزار و 200 تيتر از نشريات و خبرگزاري‌هاي سراسر كشور به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده بود كه پس از بررسي هيئت داوران 105 تيتر در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي،‌ فرهنگي و ورزشي به مرحله داوري نهايي راه يافتند و 16 منتخب نهايي در مراسم اختتاميه اين جشنواره معرفي شدند.
داننده، برگزاري بيست و سومين جشنواره تئاتر استان آذربايجان شرقي از 8 تا 11 آبان امسال با حضور 45 نفر از هنرمندان تئاتر استان و توليد متون نمايشي بومي را از ديگر برنامه‌‌هاي مهم حوزه فرهنگ و هنر عنوان كرد.
وي همچنين با اشاره به دو بار حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در 9 ماهه نخست امسال در استان گفت: آيين گراميداشت روز ملي شعر و ادب 27 شهريورماه امسال با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تبريز برگزار شد و طرح برگزاري مراسم منظم و مدوني به صورت سالانه براي هنرمندان شهريار شناس و اعطاي جايزه ادبي استاد شهريار به هنرمندان و مفاخر برجسته‌اي كه در اين عرصه اقدام مي‌كنند مطرح شد.
وي افزود: نخستين همايش شوراهاي فرهنگ عمومي آذربايجان شرقي با حضور وزير در تبريز برگزار شد و طي آن طرح جشنواره فرهنگي هنري علوي، ايجاد دبيرخانه مفاخر آذربايجان نماد عزت و سرافرازي ايران اسلامي و ايجاد دبيرخانه ارتباطات فرهنگي شمالغرب در تبريز به‌عنوان قطب فرهنگي شمالغرب كشور مورد تاييد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار گرفت و همزمان با آن مجتمع فرهنگي هنري ديجيتالي 29 بهمن نيز افتتاح شد.
داننده با اشاره به رويكرد قرآني فعاليت‌هاي اين اداره كل گفت: نخستين جشنواره بين‌المللي وبلاگ‌نويسي قرآني در راستاي برگزاري جشنواره هاي قرآني منظومه آيات،‌در 30 آبان ماه امسال در تبريز برگزار شد و پس از ارسال فراخوان، نزديك به يك هزار و 700 وبلاگ از ايران و كشورهايي چون امارات، افغانستان، پاكستان، تايلند، آذربايجان، آمريكا و آلمان در نخستين جشنواره بين المللي وبلاگ نويسي قرآني شركت كردند كه از ميان وبلاگ‌هاي ذكر شده در نهايت 47 وبلاگ در هشت بخش وبلاگ متني شامل (مقاله و پژوهش، داستان و شعر، احاديث، گزارش و خبر، خاطره نويسي، آموزش،‌ تاويل، ‌تفسير و تدبر و تلاوت) و سه بخش فتوبلاگ، پادكست و ودكست و در قالب پنج زبان فارسي،‌انگليسي، ‌عربي، ‌تركي آذري و تركي استانبولي برگزيده شدند كه در آيين اختتاميه معرفي شدند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با اشاره به برنامه‌هاي آتي اين اداره كل در ماه‌هاي پاياني سال گفت: در راستاي بزرگداشت مفاخر ، همايش سراسري بزرگداشت استاد عابد 28 دي‌ماه در تبريز برگزار مي‌شود.
وي همچنين از برگزاري يازدهمين جشنواره بين‌المللي كارتون تبريز در هشتم بهمن‌ماه و يادواره تئاتر منطقه‌اي جشنواره فرهنگي هنري امام حسين (ع) 17 تا 20 دي‌ماه و جشنواره منطقه‌اي شعر فجر در ايام دهه فجر خبر داد.
داننده گفت: فراخوان نخستين جشنواره بين‌‌المللي عكس نماز و نيايش كه فروردين 1391 برگزار مي‌شود تهيه و توزيع شده است كه علاقه‌مندان مي‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به آدرس اينترنتي www.ipfpi.com مراجعه نمايند.
وي همچنين به برگزاري همايش بين المللي بزرگداشت مقام علمي و عرفاني آيت الله سيدعلي آقا قاضي در سال آتي نيز اشاره كرد.
گفتني است اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي رياست كميته فرهنگ و هنر و رسانه هاي جمعي را در تدوين برنامه پنجم توسعه استان بر عهده دارد.
انتهاي پيام/ح30

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن