تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820461041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقازاده در نشست خبري مشترك با كرينكو - 1مهمترين نكته رفع موانع سياسي راه‌اندازي نيروگاه بوشهر است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آقازاده در نشست خبري مشترك با كرينكو - 1مهمترين نكته رفع موانع سياسي راه‌اندازي نيروگاه بوشهر است
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان گفت: مهمترين نكته اي كه براي مردم ما لازم است منعكس شود اين است كه نگراني كه براي راه اندازي نيروگاه بوشهر به دليل مسائل سياسي وجود داشته از نظر من كاملا برطرف شده است.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزار ي فارس از بوشهر، رضا آقازاده رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان امروز چهارشنبه در نشست خبري مشترك به همراه سرگئي كرينكو رئيس آژانس فدرال انرژي اتمي روسيه «روس اتم» در محل نيروگاه اتمي بوشهر برگزار شد، به سوالات خبرنگاران رسانه‌هاي داخي و خارجي پاسخ دادند.
خبرنگاري با بيان اينكه راه‌اندازي نيروگاه اتمي بوشهر نزديك به يك دهه به تاخير افتاده است، از كرينكو سوال كرد كه آيا در مذاكرات به عمل آمده در مورد راه‌اندازي به موقع نيروگاه پيش بيني‌هاي لازم صورت گرفته است كه وي پاسخ داد: اگر مي خواهيد به زمان دقيق طولاني شدن زمان راه اندازي نيروگاه بوشهر اشاره كنيد بايد اعلام كنم كه 35 سال از اين زمان مي گذرد و من خوشحالم كه زماني فرا رسيد كه مرحله نصب و راه اندازي را به اجرا مي رسانيم.
وي با اشاره به اينكه كارهاي ساختماني نيروگاه بوشهر به اتمام رسيده است، افزود: در حال حاضر مشغول وارد شدن به مرحله راه اندازي هستيم و براي رسيدن به اين هدف كارهاي فراواني صورت گرفته است.
كرينكو يادآورشد كه در دنيا تاكنون پروژه‌اي همانند نيروگاه بوشهر انجام نگرفته است؛ اين ساخت يك نيروگاه جديد اتمي نيست بلكه اين نيروگاهي است كه توسط يك شركت و تكنولوژي ديگر ساخته و از سوي روسيه به پايان رسيده است. اين نيروگاه نيازمند تصميماتي منحصر به فرد بود از جمله اينكه بايد تجهيزاتي را از كشورهاي ثالث وارد مي كرديم.
وي خاطرنشان كرد: كارهاي نصب و راه اندازي در سايت شروع شده اما من نمي توانم تاريخ دقيقي براي راه اندازي نهايي را اعلام كنم.
رئيس روس اتم اضافه كرد: اينگونه نيست كه ما بر طبق جدول زمانبندي پيش نرفته باشيم بلكه يك جدول زمانبندي براي انجام تست هاي خود داريم و بايد منتظر آزمايش هر كدام از تجهيزات ساخته و نصب شده باشيم.
كرينكو اظهارداشت كه انجام اين تست ها منحصر به نيروگاه بوشهر نيست بلكه براي تمامي نيروگاههاي اتمي اينگونه تست ها صورت مي گيرد.
وي گفت: ما نبايد قرباني كيفيت انجام اين تست ها شويم اين بخش در زماني كه مورد نياز باشد انجام خواهد شد و تاريخ قطعي مدنظر شما منجر به اين است كه ببينيم نتيجه تست ها و آزمايشات به كجا مي انجامد و اين بيشتر بر مي گردد به تجهيزاتي كه در اينجا مانده و نصب شده و با شدت و دقت بيشتري تست‌هايي براي آنها خواهيم داشت اگر آنها با موفقيت به انجام برسد ما زمان را كوتاه‌تر خواهيم كرد و اگر دچار نواقص و ايراداتي باشد مسلما زمان ما طولاني تر خواهد شد ولي نهايتا بحث كوتاه كردن زمان مطرح است. راه اندازي به مراحل نهايي خود نزديك شده است براي همين دو طرف تمام تلاش خود را انجام مي دهيم كه اين تست را به انجام برسانيم.
آقازاده نيز در اين نشست گفت: مهمترين نكته اي كه براي مردم ما لازم است منعكس شود اين است كه نگراني كه براي راه اندازي نيروگاه بوشهر به دليل مسائل سياسي وجود داشته از نظر من كاملا برطرف شده و اين اطمينان امروز فراهم است كه اين نيروگاه در زمان خود و به موقع و بعد از تست ها راه اندازي خواهد شد.
وي گفت: مهمترين نكته اين است كه امروز نگراني براي راه اندازي نيروگاه بوشهر نيست ما در گذشته مسائل زيادي را در رابطه با نيروگاه بوشهر پشت سر گذاشته‌ايم به خصوص در رابطه با تحريم ها و با توجه به تكنولوژي پيشرفته اي كه در نيروگاه بوشهر به كار گرفته شده لازم بود تجهيزات بسيار پيشرفته اي در آن به كار گرفته شود كه امروز در معرض ديد رسانه ها هم قرار داشت. خوشبختانه اين تجهيزات تامين و نصب شده است مرحله نصب به اتمام رسيده و وارد مرحله تست ها شديم و طبيعي است كه اين تست ها بايد زمان خود را طي كند اما مساله اصلي اين است كه اين نيروگاه امروز وارد مرحله راه اندازي شده است.
وي اضافه كرد: مجلس شوراي اسلامي دولت را موظف كرده كه در 20 سال آينده 20 هزار مگاوات برق هسته اي را به صورت بومي و يا سرمايه گذاري مشترك با ديگر كشورها توليد كنيم كه ما اولين اقدام را در رابطه با كسب دانش نيروگاه سازي با يك نيرو گاه 360 مگاواتي در دارخوين شروع كرديم و امروز طراحي بِيسيك اين نيروگاه تا 60 درصد پيشرفت كرده و ما به زودي طراحي ديگري را شروع خواهيم كرد و امكاناتي براي تامين تجهيزات آنها فراهم كرديم و به خصوص به روز رساني صنعت داخل كشور و ما اميدواريم كه به موازات اين نيروگاه ما قراردادهاي جديدي با كشورهاي مختلف به نتيجه برسانيم.
وي افزود: به محض اينكه فضاي سياسي مثبت ايجاد شد با توجه به جذابيت بازار ايران پيشنهادات بسيار وسيعي پيش روي ما خواهد بود و در آن مقطع است كه ما خود را آماده مي كنيم براي قراردادهاي بيشتر و به خصوص براي پيش قراردادها كه نياز به مكان‌يابي دارد كه سه شركت ايراني امروز براي مكان يابي 20 هزار مگاوات نيروگاه مشغول هستند و اين به ما كمك مي كند كه هر قراردادي به نتيجه رسيد بلافاصله مكان مورد نظرش هم انتخاب شده باشد لذا اين برنامه قطعي جمهوري اسلامي است و طبيعتا براي پيشرفت اين برنامه بايد همكاريهاي همه جانبه و به خصوص كشور روسيه كه ما يك همكاري بلندمدت و يك موافقتنامه جامع همكاري هاي هسته اي فيمابين دو كشور داريم و طبعا بازار ايران يك بازار جذابي براي روسيه هم خواهد بود.
انتهاي پيام/

چهارشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن