تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820790604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي:تكبر از بزرگ‌ترين آفت‌ زندگي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي:تكبر از بزرگ‌ترين آفت‌ زندگي است
خبرگزاري فارس: مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي گفت: تكبر و خودبيني از بزرگ‌ترين آفت‌هاي زندگي است كه باعث جدايي در ميان جوامع بشري و جناياتي شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آستان قدس رضوي، حجت‌الاسلام محمد سيدآبادي در جمع زائران حرم رضوي در رواق امام خميني (ره) افزود: حسد، هوسراني، تكبر و حرص از جمله مهم‌ترين آسيب‌هاي اجتماعي و بيماري‌هاي روحي و نفساني است لذا انسان بايد براي دور ماندن از اين مسائل همواره نسبت به نفس خود حساسيت داشته باشد.
وي اظهار داشت: اگر مردم روح خود را از اين آفات پاك نگاه مي‌داشتند، ائمه معصومين عليهم‌السلام در سختي زندگي نمي‌كردند و هرگز چنين محرم و صفر تلخ و دردناكي نداشتيم.
وي افزود: خشكي چشم، سختي دل، اصرار بر گناه، و وابستگي شديد به دنيا از نشانه‌هاي بدبختي و سياه‌دلي انسان است.
مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي گفت: ملت‌هاي مسلمان تنها زماني بهره خود را از دنيا و آخرت مي‌گيرند كه اخلاق نيكو داشته و در روابط خود با يكديگر از آن به نحو احسن استفاده كنند.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي پيامبر اسلام (ص) گفت: خداوند پيامبر (ص) را از جنس و نفس خود مسلمانان آفريده و اين تعبير، مردمي بودن پيامبر (ص) را نشان مي‌دهد.
وي افزود: معاشرت پيامبر (ص) با مردم در نهايت حسن خلق انجام مي‌شد، بدين صورت كه ملت‌ها با فرهنگ‌، آداب و رسوم‌ مختلف، مجذوب اخلاق و رفتار پيامبر و اهل بيت(ع) شدند.
اين سخنران ادامه داد: مسلمانان بايد با كار، تلاش و رنج سختي‌هاي رسيدن به بهشت را طي كنند.
مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي فطرت و طبيعت انسان را موجب محبت و نيكي به ديگران دانست و افزود: وجود احسان در بين مسلمانان باعث نزديك‌تر شدن آنها به يكديگر مي‌شود.
انتهاي پيام/ر20

پنجشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن