تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815721846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اطلاعيه مجمع پيشكسوتان جهاد و شهادت جبهه‌هاي سوسنگرد تاكيد شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در اطلاعيه مجمع پيشكسوتان جهاد و شهادت جبهه‌هاي سوسنگرد تاكيد شد
خبرگزاري فارس: مجمع پيشكسوتان جهاد و شهادت جبهه‌هاي سوسنگرد طي اطلاعيه‌اي با گراميداشت ياد و خاطره سي‌و يكمين سالگرد حماسه هويزه بر تبيين بيشتر نقش شهداي دانشجو و به ويژه سيد حسين علم‌الهدي در خلق اين حماسه تاكيد كرده است.


به گزارش خبرگزاري فارس، مجمع پيشكسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد طي اطلاعيه‌اي سالروز حماسه كربلاي هويزه سال ۱۳۵۹ را گرامي‌داشت.
متن كامل اين اطلاعيه به شرح ذيل است : 16دي 1359 ياد آور حماسه كربلاي هويزه گرامي باد.
"...آن روز (16 دي ماه) اين جوان‌هاي عزيز براي خدا قيام كردند و حركت كردند با دست خالي، بدون تجهيزات اما با دلي سرشار از عشق و ايمان،‌ با قلبي استوار از اتكاء و توكل به پروردگار.
واقعاً انسان يكبار ديگر صحنه صدر اسلام را، صحنه عاشوراي حسيني و كربلا را به چشم خود مشاهده مي‌كرد..."
(مقام معظم رهبري در مزار شهداي هويزه در 20 اسفند 1375)

هويزه نامي جان آشناست و عموم آن‌را با شهيدانش حسين علم الهدي و يارانش مي‌شناسند و در حافظه تاريخي ملت مقاوم ايران يادآور حماسه‌اي بي‌نظير همچون حادثه عظيم كربلا مي‌باشد.

شرح وقع گوياي آنست كه در 15 دي ماه 1359 يگان‌هايي از لشكرهاي 16 قزوين و 92 خوزستان در معيت يك گردان متشكل از پاسداران- دانشجويان پيرو خط امام‌(ره)،‌جهادگران، نيروهاي مردمي ستاد جنگ‌هاي نامنظم و عشاير بومي عرب زبان منطقه به فرماندهي شهيد حسين علم الهدي در عملياتي با نام «نصر» به محورهاي استقرار دشمن در جنوب كرخه نور يورش برده و آنان را با تحميل شكستي فاحش تا پشت جاده جفير به عقب رانده و با انهدام نيرو و تجهيزات، 800 نفر از دشمن را به اسارت خود درآوردند.

در مرحله دوم عمليات در روز 16 دي ماه،‌ رزمندگان اسلام براي تصرف پادگان حميد پيشروي نمودند ولي به دليل عدم الحاق لشكر 92 خوزستان ستون‌هايي از تانك‌هاي دشمن، نيروهاي پياده به فرماندهي شهيد علم الهدي را در محاصره قرار دادند ولي ياران باوفاي خميني كبير(ره) با ايستادگي، ‌ايثار و جان‌فشاني، راه شهادت را انتخاب و همانند ياران با وفاي اباعبدالله الحسين(ع) تا آخرين نفس و آخرين قطره خون خود، در نبردي عاشورايي و جنگ تن با تانك چون سرو ايستاده و با شهادت خويش، يكبار ديگر حماسه‌اي عاشورايي را خلق نمودند.

به گفته اندك ناظران بازمانده از آن حادثه بزرگ، تانك‌هاي دشمن، اجساد مطهر را در زير شن‌هاي خود خرد نموده و جنايتي سياه را رقم زدند. در اين واقعه بي نظير حدود 140 نفر از دانشجويان پيرو خط امام‌(ره)، پاسداران، جهادگران،‌ نيروهاي بومي و مردمي، شهد شهادت را عاشقانه سركشيده و نامي نيك و حماسه‌اي ماندگار از خود به جاي گذاردند.

اينك در سي و يكمين سالگرد حماسه هويزه مظلوم، شهري كه نام آن همواره يادآور شهداي دانشجو و در صدر آن‌ها شهيد بزرگوار سيد حسين علم الهدي مي‌باشد، قرار داريم كه بدون شك يكي از نقاط عطف تاريخ هشت ساله دفاع مقدس مي‌باشد،‌ اميد آن مي‌رود با بيان خاطرات ناگفته و آشكار شدن لايه‌هاي پنهان اين رويداد تلخ كه محصول تفكر غلط و خائنانه بني صدر در طرد نيروها انقلابي و مردمي بوده و به شهادت جمعي از بهترين فرزندان اين ملت انجاميد، گرد فراموشي از چهره اين حماسه بي‌نظير زدوده شود و مردم عزيز كشورمان بيش از پيش با ابعاد مختلف آن آشنا شوند.

مجمع پيشكسوتان جهاد و شهادت جبهه‌هاي سوسنگرد ضمن ياد‌آوري و گراميداشت اين حماسه بي نظير به ملت مقاوم ايران اسلامي،‌ براي شهدا والامقام آن علو درجات و براي خانواده‌هاي معظم شاهد، جانبازان، آزادگان و رزمندگان عزيز هويزه،‌ عزت و سرافرازي روز افزون را از درگاه خداوند منان مسألت دارد.

ضمناً به اطلاع مي‌رساند به همين مناسبت آئين‌هاي گراميداشتي برگزار مي‌شود كه از مردم شريف و غيور ايران اسلامي بويژه رزمندگان و يادگاران 8 سال دفاع مقدس دعوت به عمل مي‌آيد در آن شركت نمايند.
1- 15 دي ماه 1390 (پنج شنبه) – اهواز- حسينه ثاراله- بعد از نماز مغرب و عشاء- سخنران حجت الاسلام و المسلمين حسن‌زاده- دعاي كميل و مداحي توسط حاج صادق آهنگران.
2- 16 دي ماه 1390 (جمعه)- هويزه- يادمان شهداي هويزه- ساعت 6 صبح- سخنران: حجت الاسلام و المسلمين ماندگاري- مداح : حاج رضا نبوي (پخش مستقيم از شبكه 1 سيما).
3- 20 دي ماه 1390 (سه شنبه)- تهران، بزرگراه شهيد بابايي، دانشگاه عالي دفاع ملي- ساعت 9 تا 11 صبح.
4- 23 دي ماه 1390 (پنج شنبه)- تهران، بلوار ارتش (لشكرك)، ‌شهرك شهيد محلاتي،‌مسجد امام خميني(ره)- بعد از نماز مغرب و عشاء- دعاي كميل توسط حاج صادق آهنگران.

راه و مرام شهيدان گرانقدر هويزه مستدام و برقرار باد

مجمع پيشكسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد
انتهاي پيام/

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن