تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813101552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فارس گزارش مي‌دهد؛گمانه‌زني‌ درباره برنده جايزه غني‌پور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهد؛گمانه‌زني‌ درباره برنده جايزه غني‌پور
خبرگزاري فارس: در فاصله دو روز مانده به اهداي جايزه شهيد حبيب غني‌پور، گمانه‌زني‌ها نشان مي‌دهد كه رمان «قرباني باد موافق» نوشته محمد طلوعي بيش‌ترين بخت را براي دريافت اين جايزه دارا است.


به گزارش خبرنگار فارس، رمان‌هاي «قرباني باد موافق» نوشته محمد طلوعي، «مفيد آقا» از مرتضي كربلايي‌لو، «انجمن مخفي» نوشته احمد شاكري، «قاعده بازي» نوشته فيروز زنوزي جلالي و «كافه پيانو» از فرهاد جعفري نامزدهاي امسال بخش رمان با موضوع آزاد هشتمين دوره جايزه كتاب سال شهيد حبيب غني‌پور هستند.
زنوزي جلالي با رمان «قاعده‌بازي» خود كه سال گذشته نشر علم آن را منتشر كرده بود نامزد اين جايزه شده است.
وي پيشتر با همين رمان در دور نخست جايزه جلال آل‌احمد توانست در بخش تقديري‌ها برگزيده شود و 25 سكه بهار آزادي دريافت كند.
زنوزي جلالي 19 بهمن نيز توانست با همين رمان در بخش داستان بيست و ششمين جايزه كتاب سال برگزيده شود و 50 سكه بهار آزادي بگيرد.
«قاعده بازي» برگزيده بخش داستاني جايزه قلم زرين كه از سوي انجمن قلم ايران برگزار مي‌شود، نيز شد.
جوايز جلال آل‌احمد و كتاب سال را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌كند. جايزه حبيب غني‌پور نيز با حمايت اين وزارتخانه برپا مي‌شود.
رمان «انجمن مخفي» نوشته احمد شاكري نيز جزو نامزدهاي جايزه كتاب سال در بخش رمان بود كه نتوانست جايزه‌اي را به‌دست آورد، اما جايزه داستان برگزيده قلم زرين را تصاحب كرد.
اين رمان حاصل تلاش چهار ساله احمد شاكري است كه در 455 صفحه و از سوي مركز اسناد انقلاب اسلامي در سال 86 منتشر شده است.
«مفيد آقا» نوشته نوسنده جنجالي مرتضي كربلايي‌لو است كه در دو سال اخير گفته‌ها و كارهاي جنجال برانگيزي را از وي شاهد بوده‌ايم.
اين رمان سال گذشته از سوي انتشارات افراز منتشر شد و عده‌اي بر اين باورند كه حركات جنجالي كربلايي‌لو باعث دوري برخي رسانه‌ها از اين نويسنده شد و آن‌طور كه بايسته و شايسته بود به «مفيد آقا» توجه‌اي نشد.
كربلايي‌لو سال گذشته هنگامي كه نامش به‌عنوان برگزيده جايزه مهرگان اعلام شد، با اين‌كه در سالن حاضر بود، روي سن نرفت و جايزه را نگرفت و بعدها هم علت امتناع او معلوم نشد.
چندي پس از جايزه مهرگان به جايزه گلشيري پيغام داد كه كتابش را از بوته داوري اين جايزه كنار بگذارند كه واكنش جايزه گلشيري را برانگيخت.
در يك ماه گذشته نيز بار ديگر كربلايي‌لو حاشيه به وجود آورد و زبان يوسف عليخاني نويسنده كتاب «اژدها كشان» را قوي‌تر از زبان هوشنگ گلشيري توصيف كرد.
به نظر مي‌رسد همين حاشيه‌ها علي‌رغم كيفيت داستاني و درخشاني متن «مفيد آقا» مانع از اهداي جايزه به وي شود.
«كافه پيانو» نوشته فرهاد جعفري نيز ارديبهشت امسال از سوي نشر چشمه منتشر شد كه تاريخ انتشار آن به اسفند سال 86 تعلق دارد و از اين رو اين رمان در جوايز ادبي امسال شركت داشت.
اين رمان، با وجودي‌كه نويسنده آن در مشهد زندگي مي‌كند، توانست اقبال مخاطب را به دست آورد و تاكنون بارها تجديد چاپ شده است.
با وجود اين، نويسنده اين رمان تاكنون نتوانسته است جايزه‌اي را به دست آورد.
«كافه پيانو» نامزد جايزه كتاب سال نيز بود كه جايزه‌اي را كسب نكرد و بعيد است در جايزه كتاب سال شهيد حبيب غني‌پور كه با هدف حفظ آرمان‌هاي يك شهيد برگزار مي‌شد، جايزه برگزيده بخش رمان به اين رمان تعلق بگيرد.
اما رمان «قرباني باد موافق» نوشته محمد طلوعي كتابي است كه سال 86 از سوي نشر افق منتشر شد و بيشترين شانس را براي دريافت رمان برگزيده جايزه غني‌پور دارا است.
چندي پيش «قرباني باد موافق» رمان تقديري جايزه رمان متفاوت «واو» شد كه تنها جايزه خصوصي بود كه امسال برگزار شد.
جايزه غني‌پور در پنج بخش رمان بزرگسال با موضوع آزاد، رمان دفاع مقدس، رمان كودك و نوجوان، مجموعه داستان و داستان كوتاه برگزار مي‌شود.
احمد بيگدلي، محمدرضا بايرامي و فرخنده حق‌شنو داوري آثار رسيده به دو بخش داستان و رمان بزرگ‌سال با موضوع آزاد و دفاع مقدس را بر عهده داشته‌اند.
حال بايد منتظر ماند و ديد در روز 12 اسفند كدام يك از اين نويسندگان جايزه غني‌پور در بخش رمان با موضوع آزاد را در مسجد نور واقع در ميدان فاطمي تصاحب مي‌كند.
اين مراسم ساعت 16 برگزار خواهد شد.
انتهاي پيام/

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن