تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816645492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير علمي همايش ايدز و نوزاد:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير علمي همايش ايدز و نوزاد:
خبرگزاري فارس: دبير علمي همايش ايدز و نوزاد گفت: آمار زنان مبتلا به ويروس ايدز در كشور رو به افزيش است، نوزادان اين زنان نيز در خطر هستند. زنگ خطر سونامي انتقال جنسي ايدز به صدا درآمده است و اگر براي اين سونامي از حالا موج شكن نسازيم فردا دير است.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، مليحه كديور امروز در همايش دوروزه HIV و كودك در تالار امام بيمارستان امام خميني (ره) افزود: هر روزه حدود ۷ هزار مورد جديد HIV شناخته مي‌شود. تا سال ۲۰۰۹ حدود ۳۳ ميليون نفر در دنيا با ويروس ايدز درگير شده كه نيمي از آنها را زنان تشكيل مي‌داند.

وي گفت:‌ تا اين سال 1.8 ميليون نفر به واسطه بيماري ايدز در دنيا از بين رفته‌اند. در سال‌هاي اخير منطقه شرق خاورميانه با افزايش 55 درصد ميزان HIV روبه رو است و گفته مي‌شود كه هر دقيقه يك كودك بر اثر اين بيماري از بين مي‌رود.

كديور افزود: هشداري براي نزديك بودن به موج سوم ايدز داده شده است. موجي كه به دليل سوء رفتار به وجود مي‌آيد و قرباني اصلي اين موج هم زنان و در ادامه تولد كودكان مبتلا به ويروس ايدز است.

وي گفت: به دنبال تغيير الگوي انتقال اين بيماري،شواهد حاكي از آن است كه تعداد موارد ابتلا از طريق ارتباطات جنسي محافظت نشده در حال افزايش است. از طرف ديگر شواهدي نيز وجود دارند كه نشان مي‌دهند انتقال بيماري ميان زنان در حال افزايش است. اين مباحث زنگ خطري است براي آغاز موج سوم بيماري ايدز.

دبير علمي همايش ايدز و نوزاد گفت:‌متأسفانه به دليل شرايط فرهنگي و شرايط خاص جغرافيايي و نزديكي به مرزها ميزان ابتلا به ايدز در ميان زنان و كودكان در برخي از مناطق استاني چند برابر ميانگين كشوري است.

وي ادامه داد: وقتي سخن از ايدز به ميان مي‌آيد، تنها با يك بيماري روبه‌رو نيستيم، چرا كه ايدز پديده‌اي پزشكي ـ بهداشتي است كه ابعاد اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي آن بسيار گسترده و البته قابل پيشگيري است؛ يعني الگوهاي انتقالش كامل شناسايي شده است.

به گفته وي اين بيماري به سرعت در حال گسترش است؛ موج سوم ابتلا به ايدز در راه و موج دوم هم در حال بازگشت است.

كديور گفت: در ايران موج اول بيماري از طريق انتقال خون و فرآورده‌هاي خوني مطرح شد و موج دوم آن شامل شيوع بيماري بين افرادي بود كه از طريق اعتياد و سرنگ‌هاي آلوده مشترك دچار عفونت شده بودند. اما در حال حاضر گفته مي‌شود موج سوم بيماري از طريق روابط جنسي كنترل نشده، در حال گسترش است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: راه‌هاي انتقال و پيشگيري از اين بيماري شناخته شده است و بايد با آموزشي همگاني رفتار سالم و نگرشي مثبت به مبتلايان به اين بيماري اجازه استفاده از امكانات و منابع اجتماعي را به بيماران داد.

وي گفت: به علاوه همكاري نهادها و سازمان‌هاي مختلف براي برنامه هاي كنترل و پيشگيري از ايدز اهميت دارد. بيماري ايدز، جزو بيماري‌هاي رفتاري است. كه با ارتقاي آموزش‌هاي رفتاري و ارج‌گذاري به نهاد خانواده مي‌توان از ابتلا به اين بيماري جلوگيري كرد. توجه به تغيير الگوي انتقال بيماري و شيوع مصرف مواد روانگردان در اين راه اهميت دارد.

كديور افزود: روز نخست دسامبر(دهم آذر) هر سال روز جهاني ايدز نامگذاري شده روندي كه از سال 1988 ميلادي در نظر گرفته شده و هر سال يك شعار خاص را برايش در نظر مي‌گيرند.

وي ادامه داد: شعار امسال روز جهاني ايدز پيش به سوي صفر در ايدز به معني صفر در موارد جديد عفونت، صفر در مرگ ناشي از ايدز، صفر در تبعيض مبتلايان به ايدز است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران ادامه داد: بنابر آمارها الگوي انتقال جنسي آمار مبتلايان زن در حال افزايش است. مسئله نگران كننده ابتلا نوزادان و گسترش به جامعه است.

به گفته وي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از آتشفشاني از ايدز سخن مي‌گويد كه در راه است. گويا موجي به سمت ما مي‌آيد كه پرزورتر از قبلي هاست؛ اما واكنش ما مي‌بايد ساخت موج شكن باشد. اگر غافل باشيم كه موج سوم خودش بيايد و برگردد همانند برخي از مناطق دنيا تبديل به سونامي مي‌شود.

البته فارغ از سياست و همگام با اقدامات جهاني و منطقه‌اي و در راستاي تحقق شعار امسال روز جهاني ايدز: رسيدن به صفر مي‌بايد همگان تلاش كنيم تلاش براي عدالت اجتماعي و حرمت انساني در حركت از شعار به عمل.

كديور گفت: از ديدگاه زيست شناسي و نقش اجتماعي اهميت دارند. اين مسئله نيازمند نگاه جديد همبستگي جهاني و پاسخ گسترده جهاني است و اين برنامه در جهت بررسي ابعاد اين مسئله در دوران بارداري و نوزادي برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن