تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806765816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا شورجه كارگردان «نفوذي» نيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: چرا شورجه كارگردان «نفوذي» نيست؟
متن و حاشيه فيلم نفوذي كه پروانه ساخت آن به نام جمال شوجه صادر شده، اما دو كارگردان جوان مشغول ساخت آن هستند.
متن و حاشيه فيلم نفوذي كه پروانه ساخت آن به نام جمال شوجه صادر شده، اما دو كارگردان جوان مشغول ساخت آن هستند
فيلم سينمايي «نفوذي» قرار بود بازگشتي باشد بر حضور دوباره جمال شورجه به سينما، اما او با انصراف از كارگرداني آن ساخت اين فيلم را به احمد كاوري و مهدي فيوزي واگذار كرده است. اين فيلم هم اكنون مراحل نهايي فيلمبرداري را طي مي‌كند و بزودي وارد مراحل تدوين و فني خود مي‌شود.
شورجه به دليل به تعويق افتادن زمان فيلمبرداري مجبور شده تنها به تهيه‌كنندگي كار رضايت بدهد و به همراه سعيد سهيلي به عنوان مشاور كارگردان در كنار كارگردانان جوان حضور پيدا كنند. بنا به گفته شورجه به جهت اينكه وي مدير «محراب فيلم» است پروانه ساخت «نفوذي» به نام پروانه وي صادر شده است.
جمال شورجه در اين باره به خبرنگار ما مي‌گويد: «فيلمبرداري ظرف دو هفته آينده به اتمام مي‌رسد. ما در اين فيلم دو بخش و مرحله را پشت سر گذاشتيم يك مرحله شهري و ديگري داخل اردوگاه اسراي ايراني در عراق كه در پرندك ضبط شد. بخش اروگاهي ما هم كه 40 در صد فيلم به حساب مي‌آمد در حال اتمام است».
وي در باره شايعات مختلفي كه پيرامون مشكلات مالي اين منتشر شده بود، مي‌گويد: «برخلاف شايعاتي كه بود ما هيچ مشكل مالي و فني نداشتيم. تنها مشكل ما اين بود كه توليد دير شروع شد. زيرا قرار بود، فيلم اوايل سال كليد بخورد اما در ماه هشتم توانستيم با بنياد سينمايي فارابي به توافق برسيم و قرار داد مشاركت ببنديم. در ادامه بخش عمده هزينه‌ها يعني حدود 50 درصد اين فيلم را بنياد سينمايي فارابي متحمل شد. به هر حال بدون اين مشاركت سرمايه ما كفاف ادامه و ساخت پروژه را نمي‌داد اما چون سرمايه‌گذاري اين كار به تاخير افتاد و من هم در آن زمان از مشاركت فارابي قطع اميد كرده بوده وارد قرار دار جديدي براي ساخت سريال با تلويزيون شدم به همين خاطر نمي توانستم كارگرداني اين فيلم را بر عهده بگيرم اما وقتي فارابي پذيرفت كه در ساخت فيلم «نفوذي» مشاركت داشته باشد در خواست كرديم تا اداره نظارت و ارزش‌يابي كه با تهيه‌كنندگي و مشاورت من كارگرداني را به عهده دو كارگردان جوان مستعد كه مدت‌ها دستيار كارگردان بوده‌اند و سريال و چند تله فيلم در پرونده كاريشان وجود دارد، اجازه توليد اين كار داده شود».
اتفاق‌هاي اين فيلم به سال هاي 81 و 82 با مي گردد كه آخرين گروه آزادگان پس از حمله آمريكا به ايران به وطن باز مي‌گردد. اين افراد كساني بودند كه در اردوگاه‌ها و زندان‌هاي مخفي عراق نگه داشته شده بودند.
جمال شورجه در خصوص داستان فيلمش ابتدا به اين نكته اشاره مي‌كند كه تا كنون كارچنداني راجع به آزادگان ساخته نشده است و اگر هم بوده به تعداد انگشتان بوده است.
او درپاسخ به اين پرسش كه فيلم تا چه اندازه موفق خواهد بود، مي‌گويد: «اگر داستان در چارچوب و قصه درستي روايت شود به‌خاطر نگاه واقع‌گرايانه‌اش قادر خواهد بود به موفقيت دست پيدا كند. «نفوذي» بر اساس خاطره يك آزاده ساخته و برگردان به يك اثر سينمايي شده است. داستان فيلم با نگاهي به كتاب «حكايت زمستان» و به قلم «سعيد عاكف» ،ساخته شده است. فيلمنامه اين فيلم را هم «داود اميريان» نوشته كه البته برداشتي از آن كتاب است. اين به آن معنا است كه در نگارش نگاهي به آن كتاب داشته است. با اين وجود سر صحنه هم ما از نظرات آزادگاني كه خودشان در زندان‌ها اسير بودند، سود جسته‌ايم. به گفته اين آزادگان اردوگاهي كه ما در پرندك ساخته‌ايم، نزديك‌ترين اردوگاهي است كه در واقعيت بوده است».
در اين فيلم جمشيد هاشم‌پور، امير جعفري، نسرين مقانلو، محمد كاسبي، اميرضا دلاوري، عليرضا نورايي و... بازي دارند.
ديگر عوامل فيلم عبارتند از: نويسنده: داوود اميريان، مدير فيلمبرداري: حسن پويا، طراح صحنه و لباس: فرامرز بادرامپور، مجري طرح: حسن عليمرداني، مدير توليد: اردشير ايران‌نژاد، برنامه‌ريز و دستيار كارگردان: عطاءالله سلمانيان، محصول محراب فيلم.

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن