تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804790309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد شفاهي فيلم‌هاي اكران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نقد شفاهي فيلم‌هاي اكران
خبرگزاري فارس: «منوچهر اكبرلو» گفت: در ديالوگ‌نويسي به بهانه نوشتن واقعيت نبايد از عبارت‌هايي استفاده كنيم كه در نهايت به مخاطب بر‌بخورد به عبارتي ديگر واقع‌گرايي به معناي آوردن و گفتن عين به عين آنچه در جامعه گفته يا ديده مي‌شود، نيست.


«منوچهر اكبرلو» عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد فيلم سينمايي «اسب حيوان نجيبي است» ساخته عبدالرضا كاهاني، اظهار داشت: به نظر من «اسب حيوان نجيبي است» در ادامه آثار پيشين كاهاني است.
وي در ادامه افزود: قرار گرفتن تعدادي آدم در يك موقعيت با يك بهانه كوچك و به اين بهانه كه قصه خود را روايت مي‌كند البته قصه‌هاي او الزاماً يك خط روايي به معناي رايج آن ندارد. اين امر جذابيت ايجاد مي‌كند كه ما با تعداد متنوعي از شخصيت‌هاي مختلف رو به رو شويم اما فيلمساز به هيچ كدام تمركز ندارد و پيشينه آن را به ما نشان نمي‌دهد.
اكبرلو تصريح كرد: اين امر اساساً براي او اهميتي ندارد در نتيجه تماشاگري كه معمولاً عادت دارد يك خط داستاني مشخص با شخصيت‌هاي اصلي مشخص داشته باشد، توقعش برآورده نمي‌شود. گر چه تنوع شخصيت و قدرت «عبدالرضا كاهاني» براي بازيگيري از بازيگران خود جذابيت‌هاي زيادي به فيلم مي‌افزايد.
اين منتقد در ادامه به فارس، گفت: همچنين در فيلم پايان شگفت‌انگيز و غيره منتظره‌اش جذاب است. يعني زماني كه پي مي‌بريم «رضا عطاران» (كمال خسروجردي) واقعاً جزو افراد نيروي انتظامي نيست اما تماشاگر توقع دارد وقتي با اين اطلاعات رو به رو شد فيلم همچنان ادامه داشته باشد، يعني از اينجا شخصيت واقعي خود او را نشان دهد.
اين منتقد و روزنامه‌نگار ادامه داد: همچنين روحيه بازيگري او با بخششي كه در انتهاي فيلم دارد ظاهراً متناقض به نظر مي‌رسد و شخصيت واقعي او ابهام بيشتري پيدا مي‌كند.
اكبرلو تصريح كرد: به نظر مي‌رسد فروش خوب فيلم بيش از هر چيز ناشي از توانايي «عبدالرضا كاهاني» در انتخاب صحيح و هدايت درست و صحيح بازيگران است، به عبارت ديگر كارگرداني و كستينگ فيلم از فيلمنامه سريع‌تر است.
اين منتقد در ادامه در مورد اينكه آيا «اسب حيوان نجيبي است» نسبت به ساير آثار «عبدالرضا كاهاني» به نوعي پيشرفت است يا پس‌رفت نيز توضيح داد: اين فيلم ميان «هيچ» و «بيست» قرار دارد اما مانند «هيچ» در انتها رها مي‌شود اما از «بيست» كامل‌تر است چرا كه خود قصه خود را به طور كامل روايت مي‌كند.
«منوچهر اكبرلو» در پايان اين گفت‌وگو در مورد استفاده از صراحت لهجه در فيلم هم خاطرنشان كرد: من شخصاً معتقدم در ديالوگ‌نويسي به بهانه نوشتن واقعيت نبايد از عبارت‌هايي استفاده كنيم كه در نهايت به مخاطب بر بخورد به ويژه آن كه با خانواده در سالن سينماها حضور مي‌يابيم، به عبارتي ديگر واقع‌گرايي به معناي آوردن و گفتن عين به عين آنچه در جامعه گفته يا ديده مي‌شود، نيست. در ديالوگ‌نويسي ما با مفهوم زبان هنري رو به رو هستيم پس طبيعي است كه اين سخن من به هيچ وجه به معناي پاستوريزه كردن ديالوگ‌ها نيست، منظور من خروج حرف‌ها از كانالي است كه به زبان هنري تبديل شود.
انتهاي پيام/ي

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن