تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812740450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توجه به ماديات چه تاثيري بر زندگي مشترك دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توجه به ماديات چه تاثيري بر زندگي مشترك دارد؟
خبرگزاري فارس:كارول مي گويد: « مردم معتقدند مي توانند جاه طلبي هاي مالي شان را دنبال كنند و در عين حال روابطشان را با همسرشان مستحكم نگه دارند ولي ممكن است نفهمند كه بلندپروازي هاي شان به افراد مورد علاقه شان آسيب مي رساند.» به گفته كارول، در اغلب زوج ها كنار گذاشتن فرآيند فكري توجه ماديات به بهبود زندگي مشترك كمك مي كند.


همه ي ما مي دانيم كه داشتن پول كافي براي يك زندگي خوب لازم و ضروري است اما در اين ميان بايد به نكااتي توجه كرد.

نتايج يك پژوهش جديد نشان مي دهد افرادي كه اهل ماديات هستند نسبت به زوج هاي بي توجه به مال و منال، از ازدواج خود ناراضي ترند. درنتيجه پول دوستي ممكن است براي زندگي عاشقانه با همسرتان خوب نباشد.

جيسون كارول، استاد زندگي خانوادگي در دانشگاه بريگهام يانگ كه به پژوهشي كه درباره رابطه ميان توجه زوج ها به ماديات و پايداري زندگي خانوادگي پرداخته است، مي گويد: “اين اثر در خانواده هايي با هر سطح درآمدي مشاهده مي شود و حتي اگر يك فرد مادي با يك فرد هم عقيده خود ازدواج كند نيز از اين اثر زيانبار در امان نخواهد ماند. ناشادترين ازدواج ها آنهايي هستند كه در آن دو همسر به شدت به مسايل مادي توجه كنند.”

كارول ادامه مي دهد: “تصور ما اين بود كه ناهماهنگي ميان دو همسر از اين لحاظ بيشتر از همه مشكل آفرين باشد، براي مثال در موردي كه يك همسر اهل خرج كردن باشد و ديگري مال اندوز اما نتايج بررسي ها نشان داد زوج هايي كه هر دو توجه زيادي به ماديات دارند، بيش از همه دچار مشكل و اختلاف مي شوند. ”

به گفته كارول، پژوهش هاي قبلي شواهد قاطعي در اين باره به دست داده است كه توجه به ماديات ممكن است براي افراد مساله ساز باشد.بررسي هاي متعدد نشان داده اند افراد اهل ماديات، نسبت به افراد بي توجه به ماديات، بيشتر مضطرب و افسرده هستند و احساس ناامني بيشتري مي كنند. پول دوستي بيشتر، با اختلافات خانوادگي ارتباط داده شده است، زيرا اين گونه افراد معمولا نمي توانند تعادلي ميان زندگي خانوادگي و كارشان ايجاد كنند.

كارول و همكارانش به اين علت به بررسي رابطه توجه به ماديات و ازدواج پرداختند كه تاكنون پژوهش خاصي درباره چگونگي تاثير نگرش همسران به پول و تاثير اين نگرش بر روابط آنها انجام نشده بود. دانشمندان در گذشته بيشتر به بررسي خود موقعيت مالي پرداخته بودند تا ارتباط مشكلات مالي با اختلافات زناشويي را بررسي كنند، اما كارول مي گويد ممكن است افراد كاملا از لحاظ مالي وضعيت خوبي داشته باشند ولي درباره پول دچار نگراني و اضطراب باشند.

در اين بررسي زوج ها پرسشنامه هايي را پر مي كردند كه در آن سوال هايي درباره رضايت از ازدواج، الگوهاي تعارض، ارتباط با همسر، پايداري ازدواج و ساير عوامل پرسيده شده بود. آنها همچنين مخالفت يا موافقت شان را با عبارت «داشتن مال و منال زياد هرگز براي من مهم نبوده است» اعلام مي كردند. افرادي كه با اين عبارت موافق بودند، در رده بي توجه به ماديات و افرادي كه با آن موافق نبودند، در رده اهل ماديات قرار داده شدند.

توجه به ماديات و ازدواج
۱۴ درصد ازدواج هاي مورد بررسي، بين دو فرد بي توجه به ماديات انجام شده بود. حدود ۱۱ درصد موارد، فقط زن به شدت اهل ماديات بود. در ۱۴ درصد موارد، زن و شوهر از لحاظ توجه به ماديات باهم توافق نداشتند اما وضعيت برعكس حالت قبلي بود. در ۲۰ درصد از زوج ها، هم زن و هم شوهر مادي بودند. بقيه زوج ها در وضعيت بينابيني قرار داشتند، يعني نه كاملا اهل ماديات بودند و نه كاملا بي توجه به ماديات. به گفته كارول، ازدواج هايي كه در آنها حداقل يكي از همسران اهل ماديات است، از همه لحاظ بدتر از ازدواج هايي است كه هيچ كدام از همسران اهل ماديات نيستند (بدون توجه به اينكه مرد اهل ماديات باشد يا زن).

كارول مي گويد: «زوج هاي بي توجه به ماديات حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در مواردي مانند رضايت از زندگي مشترك، پايداري ازدواج و ميزان كمتر اختلاف، وضعيت بهتري داشتند.» كارول مي گويد: «آنچه ما يافتيم الگويي كلي بود كه براساس آن به نظر مي رسد توجه به ماديات براي ازدواج زيانبار است. احتمالا اين اثر را به بهترين وجه مي توان اثري فرسايشي توصيف كرد. آنچه در همه اين زمينه ها مشاهده كرديم، كاهش قابل توجه و معنادار رضايت از زندگي در زوج هايي بود كه يكي از همسران يا هر دوي آنها اهل ماديات بودند.»

البته اينكه ازدواج ميان افراد ناهماهنگ كمترين رضايت را به دنبال داشته باشد؛ منطقي به نظر مي رسد زيرا پيوند ميان يك فرد غيرعادي و فردي مال اندوز، به نظر از همان اول بايد مايه اختلاف شود اما به گفته كارول در اين بررسي به چنين نتيجه اي نرسيده اند. او مي گويد: «حتي در مواردي كه زن و شوهر هر دو اهل ماديات هستند، به نظر مي رسد يك عامل تشديدكننده در ايجاد اختلافات وجود دارد و مشكلات پيچيده تر مي شود.»

مال دوستي اختلاف آفرين
در اين تحقيق چگونگي اثر مخرب مال اندوزي بر ازدواج بررسي نشده بود اما كارول و همكارانش چند نظريه در اين باره دارند. اولين نظريه اين است كه مال دوستي باعث مي شود زن و شوهر تصميم هاي اشتباه مالي بگيرند و بيشتر از آنچه بايد خرج كنند، خودشان را به ورطه بدهكاري بيندازند و باعث ايجاد استرس در يكديگر شوند. يك امكان ديگر، اين است كه افراد اهل ماديات به دليل حرص و آز براي به دست آوردن مال و منال، زمان كمتري را به تحكيم روابطشان اختصاص مي دهند. كارول مي گويد: «آنها به اندازه زوج هاي بي توجه به ماديات براي روابط عاطفي شان اولويت قائل نيستند و به آن توجه نشان نمي دهند.» اما اگر عاشق همسرتان باشيد و در عين حال بخواهيد يك ماشين نوي لوكس هم داشته باشيد، چه مي توان كرد؟

كارول مي گويد: « مردم معتقدند مي توانند جاه طلبي هاي مالي شان را دنبال كنند و در عين حال روابطشان را با همسرشان مستحكم نگه دارند ولي ممكن است نفهمند كه بلندپروازي هاي شان به افراد مورد علاقه شان آسيب مي رساند.» به گفته كارول، در اغلب زوج ها كنار گذاشتن فرآيند فكري توجه ماديات به بهبود زندگي مشترك كمك مي كند. كارول مي گويد: «به نظر من همه همسران بايد با قدري تأمل، به مجموعه ارزش هاي شان توجه كنند و ببينند كه واقعا چه چيزي در زندگي برايشان مهم است.» آيا واقعا بايد اجازه دهيم بلندپروازي هاي مادي، مانع رسيدن ما به چيزهايي شود كه در زندگي مشترك اهميت فوق العاده اي دارند؟

منبع : سايت اينترنتي بانوان
انتهاي متن/

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن