تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804727999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست هفتگي سخنگوي دستگاه ديپلماسي-۱


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست هفتگي سخنگوي دستگاه ديپلماسي-۱
خبرگزاري فارس: سخنگوي دستگاه ديپلماسي گفت: به زودي هيئتي از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به رياست معاون مديركل به ايران سفر مي‌كنند.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، رامين مهمان‌پرست سخنگوي دستگاه ديپلماسي امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگي با خبرنگاران ميلاد امام موسي كاظم (ع) و تولد عيسي مسيح را تبريك گفت.

وي در واكنش به امضاي تحريم بانك مركزي توسط باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه اقدامي كه توسط مقامات آمريكايي براي اعمال فشار به ملت ما دنبال مي‌شود، نمي‌تواند تأثيري بر اراده ملت بزرگ ما در دسترسي به اهداف و حقوق اساسي‌اش داشته باشد، ياداور شد: هرچند ما مبادلات بانكي و تبادل تجاري خاصي با آمريكا نداشتيم و اين اقدام بيشتر در قالب يك نوع فشار سياسي و تبليغاتي صورت مي‌گيرد.

به گفته مهمان‌پرست كشورهايي كه تحت فشار آمريكا در اين مسير قدم برمي‌دارند منافع ملي خود را در قبال فشارهاي سياسي آمريكا و اهداف سياسي نامشروع اين كشور از دست مي‌دهند.

سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد: ملت ما اينگونه اقدامات خصمانه را در ذهن خود خواهد داشت. هر چقدر اين اقدامات بيشتر صورت گيرد ضمن اينكه نشانگر پيشرفت ملت ما و تأثيرگذاري و اقتدار بيشتر آن است از همه اين فشارها به عنوان فرصتي براي افزايش سرعت رشد خود استفاده خواهد كرد.

وي در خصوص بازداشت سه مأمور مرزباني ايران توسط پاكستان با بيان اينكه جزييات دقيقي از اين حادثه دريافت نكرديم، يادآور شد: ممكن است بين مرزهاي كشورهاي همسايه اتفاقاتي بيفتد كه با پيگيري مسئولان مربوطه و مذاكرات بين مقامات مرزباني حل مي‌شود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص آخرين خبر از وضعيت هفت تكنسين ايراني ربوده شده در سوريه، اظهار داشت: حادثه ربودن ۷ تن از تكنسين‌هاي كشورمان كه در ساخت نيروگاه در شهر حمص فعاليت مي‌كردند و مشغول پيگيري پروژه‌اي در جهت خدمت‌رساني به مردم سوريه بودند، حادثه خوبي نبود و نشان مي‌دهد عده‌اي به دنبال فشار آوردن به ملت سوريه و جلوگيري از پيشرفت‌هاي اين كشور و انجام پروژه‌هاي مناسب به نفع مردم سوريه هستند.

مهمان‌پرست تصريح كرد: ما با همه امكانات به دنبال آزادي هر چه سريعتر اتباع كشورمان هستيم. طبق آخرين اخبار همه آنها در سلامت كامل هستند و تلاش مي‌كنيم هرچه سريعتر آزاد شوند.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس درباره مذاكرات ايران و گروه ۱+۵ با بيان اينكه پاسخ خانم اشتون رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا قبلا داده شد، گفت: ما در حال حاضر منتظريم تا تاريخ و محل پيشنهادي اجلاس بعدي توسط خانم اشتون ارائه شود. بعد از اينكه زمان و مكان پيشنهادي را اعلام كنند آقاي جليلي و تيم مذاكره كننده هسته‌اي ما نقطه نظراتشان را در اين خصوص خواهند داد و با تماس‌هايي كه بين آنها برقرار خواهد بود به توافق نهايي خواهند رسيد.

وي در پاسخ به سؤالي در خصوص سفر رئيس جمهور به چند كشور آمريكاي لاتين، با بيان اينكه آقاي رئيس جمهور به دنبال روابط خوبي كه بين كشور ما و كشورهاي آمريكاي لاتين وجود دارد و در پاسخ به سفرهاي مقامات اين كشورها به ايران، به زودي به اين كشورها سفر خواهد كرد، گفت: سفري كه در سطح رؤساي جمهور صورت مي‌گيرد حاوي دستاوردهاي بسيار بزرگي براي ملت‌هاي دو طرف خواهد بود.

مهمان‌پرست زمينه‌هاي همكاري بين ايران و كشورهاي آمريكاي لاتين را بسيار خواند و افزود: اميدواريم اين سفر دستاوردهاي بزرگي را به دنبال داشته باشد. ما فكر مي‌كنيم در موضوعات بسيار زيادي با كشورهاي آمريكاي لاتين ظرفيت همكاري داريم كه بايد از اين ظرفيت‌ها به بهترين شكل استفاده شود.

سخنگوي وزارت خارجه در رابطه با امضاي دو يادداشت تفاهم بين وزارت خارجه و دو معاونت رياست جمهوري اظهار داشت: تفاهمنامه‌هايي كه بين وزارت خارجه و معاونت توسعه و مديريت انساني رياست جمهوري و مركز فناوري رياست جمهوري امضا شد به دنبال همكاري‌هايي است كه در حال تداوم مي‌باشد و با كمك وزارت خارجه و معاونت‌هاي رياست جمهوري ما مي‌توانيم به بخش نيروي انساني وزارت خارجه كه مهمترين بخش اين وزارتخانه خواهد بود بهتر بپردازيم و برنامه‌هاي خوبي را دنبال كنيم.

وي با بيان اينكه توافقات خوبي در اين زمينه صورت گرفته، خاطرنشان كرد: اميدواريم با اين تفاهمنامه‌ها سرعت همكاري افزايش يابد و شاهد افزايش نيروهاي كيفي بيشتر در وزارت خارجه باشيم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره حملات صورت گرفته به كليساهاي نيجريه، گفت: ما همواره اعلام كرديم كه هرگونه اقدام تروريستي را محكوم مي‌كنيم. ما به هيچ وجه فعاليت‌هايي كه جان مردم بيگناه را به خطر بيندازد تأييد نخواهيم كرد. فكر مي‌كنيم در يك محيط آزاد با وجود يك دموكراسي مردم مي‌توانند در اداره كشورشان مشاركت داشته باشند و به حقوق خود دسترسي يابند.

مهمان‌پرست هرگونه اعمال خشونت و اقدامات تروريستي را در جهت خلاف منافع مردم هر كشوري خواند و ادامه داد: اميدواريم در نيجريه نيز اين مسائل كنترل شود و در يك محيط سازنده همه مردم بتوانند نقش مؤثري را در پيشرفت كشورشان ايفا كنند.

وي درباره اقدامات ضدايراني جمهوري آذربايجان كه سؤال يكي از خبرنگاران بود، اظهار داشت: سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران در قبال كشورهاي همسايه از جمله جمهوري آذربايجان، توسعه همكاري‌ها و استفاده از ظرفيت‌هاي فراوان بين كشور ما و كشورهاي همسايه است. با توجه به زمينه‌هاي مشترك فراواني كه بين ما و جمهوري آذربايجان وجود دارد، ما بايد از اين ظرفيت‌ها حداكثر استفاده را ببريم.

سخنگوي وزارت خارجه در عين حال يادآور شد: اگر ملاحظاتي در چارچوب مسائل داخلي هر كشور وجود داشته باشد با تدبير مسئولان اين كشورها اين مسائل بايد دنبال شود. زماني كه مردم بيشترين رضايت را از آزادي فعاليت‌هاي مذهبي خود داشته باشند و در اداره كشور بيشتر مشاركت كنند دولت‌ها با اقتدار بيشتري مي‌توانند مسائل خود را دنبال كنند.

مهمان‌پرست ادامه داد: ما روابط خوب خود را با كشورهاي همسايه دنبال مي‌كنيم و اگر ملاحظاتي داشته باشيم در ملاقات‌هايي كه صورت مي‌گيرد به آنها منتقل مي‌كنيم.

وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره روابط تهران و لندن، با بيان اينكه به دنبال مصوبه قانوني مجلس شوراي اسلامي سطح روابط ايران و انگلستان به سطح كاردار كاهش يافت، گفت: در پي اقدامي كه مقامات انگلستان براي خروج ديپلمات‌هايشان از ايران انجام دادند و اقدام آنها در اخراج ديپلمات‌هاي ما از اين كشور، ما در آن زمان اين اقدامات را نسنجيده و عجولانه خوانيدم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با تأكيد بر اينكه قطع رابطه‌اي صورت نگرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر فعاليت‌هاي سفارتخانه‌هاي دو كشور به حالت تعطيل درآمده است.

مهمان‌پرست درباره حافظ منافع انگلستان در ايران با بيان اينكه حافظ منافع قاعده خود را دارد، يادآور شد: زماني بحث حافظ منافع مطرح مي‌شود كه بين دو طرف در خصوص قطع رابطه به صورت بلندمدت و كوتاه مدت توافقي صورت گيرد و مستقيما پيشنهادي براي معرفي كشوري در اين خصوص انجام شود كه هيچ كدام از اين مراحل در خصوص ايران و انگليس اتفاق نيفتاده است.

وي با ذكر اين نكته كه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران توسعه روابط با همه كشورها به استثناي آمريكاست كه در رفتار خصمانه خود نسبت به ملت ما هيچ تغييري ايجاد نكرده، گفت: ما همچنين مشروعيت رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسيم. دولت انگليس نيز به خاطر اقدامات خصمانه‌اي كه دنبال كرد و بر اين رفتار اصرار داشت، با واكنش قاطع نمايندگان ملت ما روبرو شد و روابط به سطح كاردار كاهش يافت.

سخنگوي وزارت خارجه ابراز اميدواري كرد كه همه كشورها از فرصت روابط سياسي با همديگر براي تأمين منافع ملي خود استفاده كنند و نسبت به دشمني كردن با ملت‌ها اقدامي را صورت ندهند.

به گفته مهمان‌پرست احترام گذاشتن به حقوق هر ملتي حتما جايگاه اين كشورها را در نزد افكار عمومي ارتقاء‌ مي‌بخشد و زير پا گذاشتن حقوق يك ملت مثل ملت بزرگ ايران حتما جايگاه اين كشورها را در نزد افكار عمومي به پايين‌ترين حد ممكن خواهد رساند.

وي درباره تلاطم در بازار ارز ايران و اينكه آيا تحريم بانك مركزي توسط آمريكا بر اين موضوع تأثيرگذار بوده و اينكه گفته مي‌شود افراد خردمند در منزل هستند و در عوض افراد نابخرد در رأس حضور دارند؟ اظهار داشت: اين سؤالات را بايد از مسئولان اقتصادي كشور بپرسيد. اينكه چه افرادي مديريت مي‌كنند و يا چه افرادي توانايي دارند و در منزل نشسته‌اند مي‌توانيد از آنها سؤال كنيد. ولي آنچه مسلم است اين است كه اين مسئله هيچ ربطي به بحث تحريم ندارد.

سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه تحريم‌هايي كه عليه ايران اعلام كرده‌اند هنوز شكل عملي به خود نگرفته، گفت: آمريكا و انگليس اعلام كردند كه بانك مركزي را تحريم مي‌كنند و اين در حالي است كه ما اصلا مبادلات بانكي با آنها نداشتيم. زمان اجرا و عملي شدن اين قوانين همانطور كه در تحريم‌ها درج شده چند ماه به طول خواهد انجاميد.

مهمان‌پرست با بيان اينكه آنچه در بازار ارز اتفاق افتاده ريشه در جاي ديگري دارد، افزود: اينكه چرا اين نقدينگي به سمت ارز هدايت مي‌شود و يا چرا نوسان مي‌يابد بايد ريشه‌هاي اقتصادي آن را بررسي كرد. اين مسئله هيچ ارتباطي در حال حاضر با سياست خارجي ندارد.

وي درباره سفر هيئتي از بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به جمهوري اسلامي ايران و بازديد از تأسيسات هسته‌اي ايران با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران از هيئتي از مقامات آژانس به سرپرستي معاون مديركل دعوت كرد تا به ايران سفر كنند، گفت: اين سفر در چارچوب همكاري‌هايي است كه به صورت مستمر بين ايران و آژانس وجود داشته و ادامه مي‌يابد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي اضافه كرد: اين دعوت ابتدا به ساكن از طرف كشور ما صورت مي‌گيرد كه نشانگر حسن نيت كشور ما و شفافيت عملكردمان در برنامه‌هاي هسته‌اي صلح‌آميز است.

مهمان‌پرست با بيان اينكه در مورد تاريخ دقيق انجام اين سفر مذاكره صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: به زودي شاهد حضور اين هيئت از آژانس در ايران خواهيم بود.

وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره سفر نماينده‌اي از سوي اياد علاوي براي ميانجيگري ايران در زمينه بحران سياسي موجود در رابطه با طارق‌ الهاشمي معاون رئيس جمهور عراق گفت: ما خبر رسمي در اين زمينه دريافت نكرديم، اگر مقامات رسمي عراق بخواهند به ايران سفر كنند حتما اطلاع رساني مي‌شود؛ ضمن اينكه با توجه به روابط بسيار خوب دو كشور تبادل هيئت‌هاي رسمي كاملاً طبيعي و ضروري است.

سخنگوي وزارت خارجه در عين حال يادآور شد: ما بحث‌هايي كه در رابطه با مسائل داخلي كشور عراق وجود دارد را صرفا مسائل داخلي اين كشور مي‌دانيم و فكر مي‌كنيم اينقدر در بين مقامات و گروه‌هاي سياسي عراق تدبير و داريت وجود دارد كه مسائل داخلي خود را به بهترين شكل ممكن انجام دهند و مسائلي كه به بحث‌هاي قضايي آن كشور برمي‌گردد با رعايت استقلال حقوقي و قضايي دنبال كنند.

ادامه دارد...

انتهاي پيام/خ

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن