تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815174435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت: ايران يكي از 40 كشور برتر دنيا در زمينه توليد علم است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت: ايران يكي از 40 كشور برتر دنيا در زمينه توليد علم است
مصطفي قانعي گفت: از لحاظ توليد علم كشور ايران در بين 40 كشور برتر دنيا قرار دارد.


به گزارش سرويس دانشگاه برنا معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت در همايش تقدير و تجليل از برترين‌هاي پژوهش دانشگاه علوم پزشكي مشهد كه در تالار شهيد هاشمي‌نژاد بيمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در بررسي روند رشد كمي توليدات علمي كشورهاي جهان كه در كليه گرايش‌ها علمي انجام و نتايج آن در نشريه نيچر(Nature)به چاپ رسيده است ايران جزء 40 كشور برتر جهان در توليد علم و نخستين كشور دنيا در پيشرفت علم در سال 2011 ميلادي به شمار مي رود.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم جهاد علمي و كسب مرجعيت علمي منطقه خاطر نشان كرد: در حال حاضر ايران، كشور دوم منطقه پس از تركيه (با فاصله توليد دو هزار مقاله) در زمينه توليد علم به شمار مي رود و با ادامه روند رشد علمي كشور دستيابي براي رسيدن به اهداف سند چشم انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه ميسر خواهد شد.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به توليدات علمي ايران در زمينه علوم پزشكي نيز گفت : در سال 2000 ايران در رتبه بندي بر اساس ارجاعات مقالات پزشكي رتبه 53 جهان را داشت و در سال 2011 اين رتبه به 23 جهان رسيده است.

مصطفي قانعي با اشاره به اينكه سهم تعداد اعضاي هيات علمي و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي از كل دانشگاههاي كشور 3 درصد است خاطر نشان كرد: اين در حالي است كه 40درصد از توليد علم كشور متعلق به بخش سلامت است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در حال حاضر 95 درصد از داروهاي مورد نياز در كشور توليد و تنها 5 درصد از داروها از خارج از كشور تامين مي شود گفت: براي واردات داروهايي كه با فناوري‌هاي نانو و براي درمان بيماريهاي سخت درمان تهيه و وارد كشور مي شود 40درصد از اعتبارات بخش دارو هزينه مي شود .

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي توجه به توليد داروهاي نانو تكنولوژي، بيوتكنولوژي و مولكول‌هاي كوچك به منظور توليد دارو از مهمترين رويكردهاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي عنوان كرد و گفت: داروي سينادوكسوزوم از جمله داروهاي نانو فناوري به شمار مي رود كه در دانشگاه علوم پزشكي مشهد توليد شده است.

مصطفي قانعي با اشاره به اينكه بايد در زمينه توليد علوم پزشكي و دارو با فناوريهاي نوين به سمتي پيش رويم كه كشورهاي جهان سر خضوع در برابر ايران فرود آورند افزود: تاسيس 5 كلين روم در 5 دانشگاه علوم پزشكي برتر كشور به منظور توليد داروهايي با ارزش افزوده بسيار بالا با فناوري‌هاي نانو و بيو از جمله برنامه ها به منظور دستيابي به اين امر است.

وي در ادامه با اشاره به موفقيت‌هاي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: اين دانشگاه جزء 5 دانشگاه علوم پزشكي برتر كشور به شمار مي رود و بر اساس برنامه پنجم توسعه اين دانشگاه‌ها بايد به رتبه زير 200 دانشگاههاي برتر جهان تبديل شوند.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن