تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815349491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا : دولت بغداد قادر به كنترل موفقيت آميز عراق است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا : دولت بغداد قادر به كنترل موفقيت آميز عراق است
رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا از طرح رييس جمهور اين كشور در خارج كردن نيروهاي جنگي از عراق تا پيش از 10 شهريور سال 1389 حمايت كرد .
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران )ايسنا( دريادار مايكل مولن رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا اعلام كرد كه از اين تصميم خرسند است .
وي در عين حال عنوان كرد كه تمايلي ندارد در مورد پيروزي و يا باخت در عراق صحبت كند.
مولن در عوض اظهار كرد كه شرايط براي دولت بغداد فراهم است تا كنترل كشور را به طور موفقيت آميز به دست گيرد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داده است : اين مقام نظامي آمريكا بيان كرد كه باراك اوباما رييس جمهور آمريكا كاملا به سخنان و پيشنهادهاي رهبران نظامي و فرماندهان در عراق پيش از اعلام طرحش گوش داده است .
بر اساس دستور رييس جمهور آمريكا 142 هزار نيروي مستقر در عراق به 35 تا 50 هزار نيرو تا دهم شهريور سال 1389 كاهش خواهند يافت و تمام نيروهاي آمريكايي تا 11 دي 1390 كاملا عراق را ترك خواهند كرد .
خبرگزاري فرانسه نيز به نقل از دريادار مايكل مولن در گفت وگو با برنامه « فاكس نيوز ساندي » كانال خبري فاكس نيوز گزارش داد كه وي توانسته بهترين پيشنهادهايش را به اوباما در مورد اين طرح بدهد.
وي افزود : وضعيت نظامي در نتيجه استراتژي تهاجمي نيروهاي آمريكايي بسيار بهتر شده است . نيروهاي امنيتي عراق نيز بهتر شده اند و از اين دست موارد و تمام اين روندها در مسير درستي قرار دارند . بر اساس توافقنامه وضعيت نيروها ما بايد تا يازدهم دي 1390 عراق را ترك كنيم . در اين لحظه مهم ترين چيز آن است كه ما يك ماموريت داريم و براي ما مهم است كه اين ماموريت را به رسميت بشناسيم و به طور امن آن را انجام دهيم و آن ماموريت خروج نيروهاي جنگي در دهم شهريور سال 1389 است .
رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا در اين مورد كه آيا اوباما آماده خواهد بود اين طرح را كندتر كرد و يا متوقف كند گفت : رييس جمهور به سخنان ژنرال اوديرنو ژنرال پترائوس و تمام روسا گوش داد و من به اين روند اعتماد كاملي دارم . مطمئن هستم كه خواهم توانست هر مساله اي را با احترام به تغيير شرايط حل كنم .
وي افزود : مي توانم بگويم كه ما در عراق موفقيت زيادي كسب كرده ايم و شرايط را نسبت به دو سال پيش بسيار تغيير داديم . در اين قبيل جنگ ها استفاده از يك راه دقيق بسيار مشكل است .
دريادار مايكل مولن اين مساله را كه آمريكا مي خواهد طي 10 سال آينده 183 ميليارد دلار در عراق خرج كند رد كرد و گفت : من اين رقم را اعلام نكردم .
اين مقام نظامي آمريكايي با تجربه در مورد اعزام نيروي بيشتر به افغانستان كشور درگير جنگ با شبه نظاميان طالبان نيز اعلام داشت : رييس جمهور يك بررسي راهبردي را در اين زمينه انجام مي داده كه چند هفته آينده كامل خواهد شد و سپس اهداف كلي اين راهبرد نيز در اين روند بررسي خواهد شد . اعزام 17 هزار نيروي ديگر تاييد شده كه در مورد استقرار 12 هزار تن از آن ها دستور صادر شده و اين بخشي از 30 هزار نيرويي است كه ژنرال مك كرنان خواستار آن شده بود . تمركز اصلي اين نيروها تامين امنيت مردم افغان است .
وي در اين خصوص كه آيا رويكرد دولت جديد در قبال پاكستان تغيير كرده است يا خير نيز عنوان داشت : هنوز هم از وجود مخفيگاه ها در مناطق قبيله يي مرزي ناآرام در پاكستان نگراني وجود دارد و بايد با اين مساله برخورد كرد. اكنون برخورد شده و هنوز هم بايد با آن برخورد شود. ما به هر دو سوي مرز يعني هم ارتش پاكستان و هم نيروهاي ائتلاف بين المللي كمك به امنيت افغانستان (ايساف ) و نيروهاي افغان فشار آورده ايم و بايد اين فشار را به هر دو سو بياوريم و هنوز هم بايد اين عمليات را هماهنگ كنيم .
اين مقام نظامي ارتش آمريكا نيز در مورد تغيير سياست هاي اوباما نسبت به جورج بوش رييس جمهور پيشين آمريكا گفت : من از پرزيدنت اوباما راهنمايي گرفتم و ما در حال پياده كردن اين راهنمايي هستيم .
مولن در مورد برنامه فضايي غير نظامي كره شمالي نيز خاطر نشان كرد : من گزارش هاي فعاليت هاي كره شمالي را خوانده ام اما هنوز تصميمي نگرفته ايم . رييس جمهور تصميمي نگرفته است . من نيز در اين باره پيشنهادي نداده ام . اميدوارم كه اقدامات كره شمالي تحريك آميز نباشد و در واقع ما از نزديك آن ها را زير نظر داريم .
وي از سوي ديگر اين مساله را كه به وي دستور داده شده برنامه سيستم ضد موشكي آمريكا را كند كرده و يا متوقف كند تكذيب كرد و گفت : به من در اين باره هيچ دستور العملي داده نشده است .
مجري اين برنامه هم چنين در مورد ارتباط اوباما با فرماندهان نيروهاي مستقر در عراق و افغاستان پرسيد كه مولن در پاسخ گفت : او مدام به ما گوش مي داده است . او به پنتاگون آمد و ما يك جلسه دو ساعته با او داشتيم و ما تبادلات خوبي در مورد مسايل داشتيم . او هميشه در پي دريافت پيشنهاد از سوي من بوده است . احساس خوبي دارم كه او به من به عنوان يك افسر ارشد نظامي و مشاور رييس جمهور وقت فرصت داده تا به او پيشنهاد دهم . من در تبادلات خود با او متوجه شده ام كه تمركز او بر روي تهديد افراط گرايان تروريست است و راهنمايي من نيز در اين زمينه خواهد بود.
وي افزود : عناصر بسيار زيادي در زمينه مبارزه تروريسم ما را تهديد مي كند و ما هنوز آن را ادامه مي دهيم تا زماني كه ديگر تهديدي از اين سو وجود نداشته باشد.
روزنامه تايمز آو اينديا نيز گزارش داده است كه رييس نيروهاي مسلح آمريكا اظهار داشت كه پيدا كردن اسامه بن لادن كار بسيار بسيار مشكلي است .
وي در اين خصوص توضيح داد : پيدا كردن او بسيار بسيار مشكل است . اين گونه نيست كه ما براي پيدا كردنش تلاش نمي كنيم و مطمئن هستم كه ما به آن ادامه خواهيم داد; اما او خود را بسيار خوب مخفي مي كند.
وي هم چنين در مورد 10 ديدار خود با ژنرال اشفق پرويز كياني رييس ارتش پاكستان گفت : او و رهبري كشورش بسيار خوب مي دانند كه تهديدهاي جديد آن ها را اذيت مي كند و نه تنها القاعده ما را تهديد مي كند بلكه براي آن ها نيز تهديد محسوب مي شود. آن ها شاهد افزايش چشم گير خشونت در كشورشان بوده اند و او در حال رسيدگي به اين مساله است .
دريادار مولن در مورد رابطه هندوستان با پاكستان نيز گفت : مطمئنا آن ها از وضعيت آن سوي مرزهايشان نيز نگران هستند. اين يك وضعيت طولاني مدت است .
وي افزود : اگر آمريكا در جنگ عليه شورشي گري پيروز نشود در آن شكست خورده است .
وي در مورد افغانستان نيز گفت : امنيت در افغانستان بايد بهبود يابد بايد دولت چه در سطح ملي چه استاني و منطقه اي و محلي موثر و كارا باشد و حاكميت قانون بايد اجرا شود و اقتصادشان پيشرفت كند.
رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا هم چنين در گفت وگو با كانال خبري سي .ان .ان نيز به طور ضمني اعلام كرد كه با تصميم حامد كرزاي رييس جمهور افغانستان براي جلو انداختن چهار ماهه انتخابات رياست جمهوري و استاني موافق نيست .
وي در اين باره گفت : قرار بود انتخابات در ماه شهريور برگزار شود و اين تاريخ را كميسيون بين المللي انتخابات تعيين كرده و تا به آن جايي كه مي دانم آن ها نظر نهايي را در اين مورد دارند.
به گفته مولن اين اقدام كرزاي مانعي براي وي در جهت تامين امنيت انتخابات است .
وي در اين باره گفت : دريافت نيرو براي تامين امنيت انتخابات زمان مي برد ولي جلو انداختن آن تاريخ خطر بيشتري را براي تامين امنيت انتخابات كه قرار است آزاد و عادلانه باشد به وجود خواهد آورد.
رييس ستاد مشترك هم چنين عنوان داشت كه با ارزيابي جان مك كين سناتور جمهوري خواه از ايالت آريزونا در مورد پيروزي در جنگ عليه شورشي گري موافق است .
وي گفت : من در سخنراني ام در كنگره در شهريور سال گذشته گفتم كه به رغم اين كه مي دانم مي توانيم در جنگ عليه شورشي گري پيروز شويم ولي معتقدم كه پيروز نشده ايم .

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن