تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803061781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس دانشگاه پيام نور:پيشرفت‌هاي جامعه حاصل روح خودباوري بعد از انقلاب اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رئيس دانشگاه پيام نور:پيشرفت‌هاي جامعه حاصل روح خودباوري بعد از انقلاب اسلامي است
گروه خبرنگاران افتخاري / حجت بقايي: رئيس دانشگاه پيام نور در مراسم افتتاحيه جشنواره سراسري نوآوري علمي و شكوفايي فرهنگي دانشگاه پيام نور استان گيلان گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي با رهبري حضرت امام(ره) و آيت‌الله خامنه‌اي روح خودباوري در جامعه ما جاري شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از پرتال خبري استان گيلان، روز گذشته 12 اسفندماه مراسم افتتاحيه جشنواره سراسري نوآوري علمي و شكوفايي فرهنگي دانشگاه پيام نور استان گيلان در محل مجتمع فرهنگي هنري خاتم الانبياء(ص) شهر رشت برگزار شد.

در اين مراسم كه با حضور «قهرماني» استاندار گيلان، «حسيني» معاون وزير علوم، تحقيقات، فن‌آوري و رئيس دانشگاه پيام نور كشور، «دوستار» رئيس دانشگاه پيام نور استان گيلان، «عظمتي» فرماندار شهرستان رشت و جمع كثيري از اساتيد دانشگاه‌هاي پيام نور كشور، رؤساي ادارات و فرمانداران برگزار شد.

«قهرماني» استاندار گيلان گفت: پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي پيشرفت‌هاي مختلفي در همه زمينه‌ها در كشور ايران حاصل شده و در بخش دانشجويان نيز از 2 هزار دانشجو به تعداد 110 هزار دانشجو رسيده‌ايم كه اين امر بيانگر توجه ويژه به علم‌آموزي در انقلاب اسلامي است.

وي افزود: در مدت سه ساله فعاليت دولت نهم نيز تنها در دانشگاه پيام نور تعداد دانشجويان از 11 هزار نفر به بيش از 28 هزار دانشجو رسيده و امكانات خوبي نيز براي توسعه دانشگاه‌هاي پيام نور كشور به‌ويژه در استان گيلان اختصاص يافته است.

«قهرماني» با بيان اين مطلب كه دانشگاه‌ها محور تحولات در امور هستند، اظهار كرد: جامعه دانشگاهي استان، جامعه‌اي زنده و با نشاط و فعال است كه در راستاي تحقق فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب در جهت توليد علم و جنبش نرم‌افزاري نقش به‌سزايي دارند و هر روز با ارائه اختراعات، مقالات و نوآوري مي‌توان اين تغييرات را مشاهده كرد.

استاندار گيلان تصريح كرد: شناسايي درست موقعيت‌ها و فرصت‌ها امري ضروري به‌شمار مي‌آيد و با توجه به اين موضوع كه ايران مهد فرهنگ و تمدن است و كمتر كشوري در دنيا قابل مقايسه با ايران است با هوشيارانه و آگاهانه فعاليت كنيم.

وي همچنين خاطرنشان كرد: در افق برنامه توسعه در سال 1404 ايران بايد جامعه‌اي قدرتمند، مستقل و خودكفا باشد و در بين 25 كشور منطقه علاوه بر ارجحيت در علم و دانش به قدرت ايمان تجهيز باشد و به ارزش‌ها و معنويت توجه‌اي ويژه داشته باشد و اين تفاوتي است كه كشورمان با ساير كشورها دارد.

قهرماني گفت: در كشور ما ظرفيت و پتانسيل‌هاي زيادي درخصوص توليد علم و دانش وجود دارد و در گذشته از اين موقعيت‌ها به‌درستي استفاده نشد، ولي در چند سال اخير بخشي از اين كاستي‌ها جبران شد و به‌عنوان نمونه مي‌توان به ماهواره اميد، دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي، سلول‌هاي بنيادين و ... اشاره كرد.

استاندار گيلان تأكيد كرد: در حال حاضر شرايط موجود در كشور و استان براي كار و تلاش مهيا است و مديران و مسئولان بايد زمينه را براي افراد ايجاد كنند و توليد علم را به‌عنوان برنامه اساسي كشور و نياز ضروري جامعه مد‌نظر قرار دهند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود توليد علم را به‌عنوان يكي از نيازهاي اساسي كشور با اهميت دانست و خاطرنشان كرد: افرادي كه به توليد علم و دانش مي‌پردازند بايد در صدر قرار گيرند و همه جامعه به آن‌ها احترام بگذارند و مورد تكريم قرار گيرند.

قهرماني افزود: با توجه به استعدادهاي بهره‌برداري نشده موجود بايد با سرعت بيشتري در جهت ارتقاي سطح علمي جامعه گام برداريم و با استفاده و بهره‌گيري از تجربيات گذشتگان از انجام كارهاي تكراري پرهيز كنيم و با شناسايي شرايط موجود و جمع‌بندي اقدامات انجام شده به رفع نيازها و ابداعات جديد بپردازيم.

استاندار گيلان در ادامه بيان كرد: جامعه دانشگاهي بايد با شناسايي اولويت‌ها و نيازها زمينه‌ساز تجمع افكار در يك مسير شود و در جهت رفع نيازها و خواسته‌هاي كشور گام بردارد.

وي تصريح كرد: برگزاري جشنواره‌هاي نوآوري علمي و شكوفايي مي‌تواند نتايج مثبتي را براي ارائه راهكار به افراد اجرايي در برداشته باشد و شرايط را بيش از پيش براي تحقق برنامه‌هاي توسعه‌اي استان در افق 1404 فراهم كند.

وي همچنين تأكيد كرد: فضاي استان گيلان كاملا علمي است و تعداد افراد نخبه، مقالات و ابداعات بيانگر اين ادعاست.

در ادامه اين جشنواره «سيد‌محمد حسيني» قائم‌مقام وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري و رئيس دانشگاه پيام نور كشور گفت: كشور ايران هرسال پله‌هاي پيشرفت و ترقي را با سرعت بسيار زيادي پشت‌سر مي‌گذارد و در سال 2008 ميلادي تعداد مقالاتي كه از كشور ما در مجلات مختلف جهان به چاپ رسيده بيش از 13 هزار عدد بوده است.

وي افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي با رهبري حضرت امام(ره) و آيت‌الله خامنه‌‌اي روح خودباوري در جامعه ما جاري شد و امروز تمامي پيشرفت‌هاي كشورمان را مديون رهبر فرزانه انقلاب هستيم.

حسيني همچنين خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب تأكيد بسيار زيادي به علم‌آموزي و توليد علم دارند و ما بايد در كشور به مرحله‌اي برسيم كه علاوه بر نياز خود به دنيا خدمات ارائه كنيم و امروز اين خواسته با تلاش دانشمندان جوان ايراني محقق شده است.

قائم‌مقام وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري تصريح كرد: براي دستيابي به رتبه نخست در منطقه بايد راه‌هاي ويژه‌اي همانند نوآوري را سپري كنيم تا با سرعت بيشتري به اهدافمان دست يابيم.

رئيس دانشگاه پيام نور كشور بيان كرد: در دوران دفاع مقدس جوانان ما در ميدان‌هاي جنگ فعاليت كردند و در برابر دشمن ايستادگي كردند و امروز در ميدان‌هاي علمي در تلاش و جهاد هستند و امروز ملت ايران با عزم و اراده‌اي كه دارند توانستند بر مشكلات غلبه كنند و با وجود تحريم‌هاي دشمنان به افتخارات ارزشمندي دست يابند.

در ادامه اين جشنواره «دوستار» رئيس دانشگاه پيام نور استان گيلان گفت: نوآوري نتيجه خلاقيت است و آن‌چه را كه همه ما به‌عنوان شكوفايي مي‌دانيم منشأ آن نوآوري است.

وي افزود: با توجه به تأكيد مقام معظم رهبري درخصوص نوآوري و شكوفايي در سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب و بيستمين سالگرد تأسيس دانشگاه پيام نور جشنواره سراسري نوآوري علمي و شكوفايي در استان گيلان برگزار شد.

دوستار در ادامه تأكيد كرد: در سه سال فعاليت دولت نهم حمايت‌هاي بسيار خوبي از دانشگاه پيام نور شده است.

رئيس دانشگاه پيام نور استان گيلان تصريح كرد: در جشنواره بيش از 200 اثر در زمينه‌هاي مقاله‌نويسي، شعر، فيلم، پوستر و اختراعات به دبيرخانه ارسال شده است.

ياداور مي‌شود، جشنواره سراسري نوآوري علمي و شكوفايي فرهنگي دانشگاه پيام نور كشور در روزهاي 12 و 13 اسفند‌ماه در شهر رشت برگزار مي‌شود.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 421]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن