تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805327742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ مروري بر خبرهاي دريافتي هنري / اعلام تعداد نمايش‌هاي راديويي فجر، نشست «هنرهاي تجسمي و شهر» و...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / مروري بر خبرهاي دريافتي هنري / اعلام تعداد نمايش‌هاي راديويي فجر، نشست «هنرهاي تجسمي و شهر» و...
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

با پايان مهلت قانوني دريافت آثار بخش «راديو تئاتر»، 82 نمايش راديويي متقاضي حضور در سي امين جشنواره تئاتر فجر شدند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، بخش «راديو تئاتر» اين دوره از جشنواره با استقبال هنرمندان شهرستاني و دانشجويان روبرو شده است و با توجه به اين استقبال، احتمال افزايش آثار در اين بخش از جشنواره وجود دارد.

براين اساس از تاريخ 10 دي ماه مرحله انتخاب آثار بخش «راديو تئاتر» با حضور هياتي متشكل از شهين دخت نجف زاده، نادر برهاني مرند، بهرام ابراهيمي، فريدون محرابي و فرشاد آذرنيا؛ آثار اين بخش را ارزيابي خواهند شد.

پيش از اين ايوب آقاخاني مدير بخش «راديو تئاتر» سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، اعلام كرده بود؛ به دليل استقبال مراكز راديويي استان هاي مختلف كشور و تعدد آثار اين بخش احتمال افزايش آثار در بخش «راديو تئاتر» وجود دارد. طبق فراخوان منتشر شده سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر؛ 7 نمايش راديويي در اين دوره از جشنواره حضور خواهند داشت.

***************

115 اثر در بخش پوستر و گرافيك محيطي جشنواره فيلم فجر شركت كردند.

اسامي شركت كنندگان بخش پوستر و گرافيك محيطي جشنواره به اين ترتيب اعلام شد:1-حيدر رضايي،2-محمد حسين هوشمندي،3- مهدي حسني،4-بهزاد خورشيدي،5-تبسم تسليم،6-الهام بديعي،7- محمد روح الامين،8-پيام سنماري،9-امير شيبان خاقاني،10-حميد رضا اسحاقي،11-عليرضا نصرتي.

برپايه اين خبر، بخش مسابقه مواد تبليغاتي و اطلاع رساني سينماي ايران در قالب بخش‌هاي "مسابقه عكس فيلم"، "مسابقه پوستر فيلم"، "مسابقه گرافيكي محيطي فيلم" و "مسابقه تيزر و آنونس فيلم" به اجرا درمي‌آيد.

آثار قابل ارائه در اين بخش مربوط به فيلم‌هايي خواهد بود كه در فاصله زماني بيست و نهمين تا سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر به نمايش عمومي درآمده‌اند.

***********************

يوري دولان و استفان اروش از داوران هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران از نمايشگاه «سوگ نگاره‌ها» در موزه هنرهاي معاصر تهران بازديد كردند.

داوران خارجي هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران، يوري دولان از اسلواكي و استفان اروش از مجارستان از آثار به نمايش درآمده در نمايشگاه «سوگ نگاره‌ها» در موزه هنرهاي معاصر تهران بازديد كردند.

يوري دولان رئيس آكادمي هنر اسلواكي و از هنرمندان نقاشي مي‌باشد.

وي نمايشگاه‌هاي بسياري را در كشورهاي مختلف برگزار كرده است كه از جمله مي‌توان به حضور ايشان در نمايشگاه گروهي در تهران و بندرعباس اشاره كرد.

يوري دولان در مورد نقاشي و نقاشان ايراني گفت:‌سومين بار است كه به ايران سفر مي‌كنم و نقاشي و نقاشان ايراني را مي‌شناسم و ارتباطاتي با بعضي از نقاشان ايراني دارم.

استفان اروش فارغ التحصيل دانشگاه هنرهاي زيباي بوداپست و از هنرمندان نقاش و عضو استوديو انجمن هنرمندان جوان، انجمن هنرمندان خلاق و انجمن هنرمندان گرافيك مجارستان مي‌باشد.

استفان اروش درباره هنرمندان و آثار آنها گفت: با هنر و هنرمندان ايراني آشنايي دارم. توانايي و قابليت هنرمندان ايراني فراوان است و قابليت‌هاي هنرمندان ايراني و پيشينه فرهنگي و هنري و شناخت تكنيك‌ها، گوياي هنر ايران مي‌باشد.

نمايشگاه «سوگ نگاره‌ها» با 160 ااثر از 80 هنرمند شاخص در رشته‌هاي نگارگري، نقاشي و نقاشي خيالي نگاري با اثري از هنرمنداني از جمله حاج حسن اسماعيل زاده، محمد مدير، عباس بلوكي فر، مرتضي مميز، حبيب اله صادقي، محمد تجويدي، محمدباقر آقاميري، مرتضي گودرزي،‌حسن ياقوتي، علي وزيريان،‌كاظم چليپا، مرتضي اسدي، ايرج اسكندري، احمد وكيلي،‌جمشيد حقيقت شناس و بسياري از هنرمندان معاصر از روز 28 آذر ماه در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح و تا 28 دي ماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان در خصوص بازديد از نمايشگاه «سوگ نگاره‌ها» مي توانند همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر به جز جمعه‌ها و ايام تعطيل به موزه هنرهاي معاصر تهران واقع در خيابان كارگر شمالي مراجعه كنند.

****************

علاقه‌مندان به برپايي نمايشگاه عكس در مجموعه تماشاخانه ايرانشهر تنها تا پايان دي‌ماه فرصت دارند تا درخواست‌هاي خود را مطرح كنند.

هنرمندان عكاس به منظور ارائه آثار عكاسي تئاتر خود براي نمايش در سالن انتظار اين مجموعه مي‌توانند درخواست خود را به روابط عمومي و امور بين‌الملل مجموعه ايرانشهر ارائه دهند تا آثارشان سال 91 در سالن‌ انتظار تالارهاي اين مجموعه به نمايش گذاشته شود.

بر اساس اين خبر، براي نخستين‌بار نمايشگاهي از آثار عكاسي تئاتر بابك برزويه از 23 شهريورماه سال جاري در مجموعه تماشاخانه ايران‌شهر برپا شد.

در آن مجموعه عكس‌ نمايش‌هايي چون «قصه تلخ طلا» به كارگرداني بهروز غريب‌پور، «بخوان» عاطفه تهراني، «من خانه‌اي را مي‌فروشم كه در آن زندگي نمي‌كنم» از برژي زون، «ننه دلاور» اثر كلاوس پايمن، «دادالوس و ايكاروس» به كارگرداني همايون غني‌زاده، «كالن و قيام كاستليون» كاري از آرش دادگر، «the well» از برتراند، «مكاشفه در باب يك مهماني خاموش» به كارگرداني آتيلا پسياني، «آمادئوس» اثر منيژه محامدي،

«عجيب ولي واقعي» از ياسر خاسب، «خداي كشتار» كار عليرضا كوشك جلالي و «كاليگولا» از همايون غني‌زاده تا پايان دي‌ماه به نمايش گذاشته شده است.

***************8

نگارخانه فرهنگسراي ارسباران 12 دي ماه ميزبان نمايشگاه بافت نگاره ميلاد درويش خواهد بود.

اين نمايشگاه شامل مجموعه‌اي از تابلوهاي 25*30و 50* 70 ميلاد درويش با تكنيك خلق بافت با تكنيك كولاژو طراحي روي عكس با قلم راپيد است كه تا 22 دي ماه در معرض ديد هنردوستان قرارمي‌گيرد.

بافت نگاره مملو از خط‌هاي كوچك و بزرگي است كه در هم تنيده شده‌اند تا يادآور محيط اطراف و بافت شهري ما باشند.

در اين هنر از فن عكاسي براي جبران محدويت‌هاي رنگي بهره گرفته شده است و در نهايت تكنيك‌هاي متفاوتي مثل كلاژ و كار روي عكس در بافت نگاره با يكديگر تركيب مي شوند تا تنوع بهتري را در فرم و رنگ و بافت پديد آورند .

علاقمندان به منظور بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند همه روزه تا 22دي ماه ، از ساعت 9 الي 19 به فرهنگسراي ارسباران واقع در خيابان شريعتي ، بالاتر از پل سيد خندان ، خيابان جلفا مراجعه كنند.

****************

22 كارگاه هنري با عنوان «سوگواره رنگ‌ها» به مناسبت ايام محرم و صفر در سه رشته خوشنويسي، تصوير سازي و نقاشي در مراكز فرهنگي مناطق بيست و دوگانه تهران با موضوع عاشورا از 11دي تا 22 دي 90 توسط معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برپا مي‌شود.

اين سازمان در ادامه برگزاري ويژه‌برنامه‌هاي «خيمه‌هنر» به مناسبت ايام محرم و صفر «سوگواره رنگ‌ها» را در مراكز فرهنگي مناطق بيست و دوگانه تهران برگزار مي‌كند.

اين سوگواره با برپايي 22كارگاه هنري در سه رشته خوشنويسي، تصوير سازي و نقاشي در مراكز فرهنگي مناطق بيست و دوگانه تهران با موضوع عاشورا از 11دي تا 22 دي 90 برگزار مي‌شود.

بنابراين گزارش آثار پس از خلق و آفرينش در كارگاه مورد داوري قرار گرفته و به سه نفر از برگزيدگان در هر سه رشته جايزه تعلق مي‌گيرد.

در پايان داوري نيز نمايشگاهي از آثار توليد شده در موزه هنر امام علي(ع) برگزار مي‌شود. شركت عموم هنرمندان در اين كارگاه‌ها آزاد است.

براساس اين گزارش اين كارگاه‌هاي هنري 11دي در خانه فرهنگ ايرواني با موضوع خوشنويسي و فرهنگسراي اخلاق با موضوع نقاشي و 12دي درفرهنگسراهاي رويش و عطار باموضوع نقاشي و بهمن با موضوع تصويرسازي برگزار مي‌شود.

فرهنگسراهاي ابن سينا در رشته خوشنويسي و بهاران در زمينه نقاشي نيز 13دي و فرهنگسراهاي اشراق و ولاء با موضوع تصويرسازي و سرو در رشته خوشنويسي و رازي، تهران و خانه فرهنگ تهرانسر در زمينه نقاشي ، 14دي ميزبان كارگاه‌هاي هنري «سوگواره رنگ‌ها» هستند.

بنابراين گزارش، اين كارگاه‌هاي هنري، 15دي در فرهنگسراهاي گلستان و خاتم در رشته خوشنويسي و 16دي در باغ موزه هنر ايراني در زمينه خوشنويسي و فرهنگسراي خاوران باموضوع نقاشي و همچنين 19دي در فرهنگسراي انديشه و 20دي در فرهنگسراهاي ارسباران و فردوس در زمينه تصويرسازي و ملل و اميد در رشته نقاشي و نيز 21دي در فرهنگسراي مهر با موضوع خوشنويسي برگزار مي‌شود.

علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران به نشاني www.farhangsara.ir مراجعه و يا با مراكز فرهنگي‌هنري مناطق 22گانه تهران تماس بگيرند.

**************

نخستين نشست از مجموعه سخنراني‌هاي «هنرهاي تجسمي و شهر» با عنوان«حجم و فضاي شهري» سه‌شنبه ـ13 دي‌ـ سال جاري با حضور حميد شانس و بهروز دارش در موزه‌ي هنر امام علي(ع) برگزار مي‌شود.

اين نشست توسط موزه‌ي دكترسندوزي و با سخنراني بهروز دارش و حميد شانس از اساتيد صاحب‌نام مجسمه‌سازي ايران و با حضور هنرمندان و هنرجويان و علاقه‌مندان اين حوزه در سالن اجتماعات موزه‌ي هنر امام علي(ع) برگزار مي‌شود.

بنابراين گزارش، در ادامه سلسله نشست «هنرهاي تجسمي و شهر» و در برنامه‌هاي آتي آن ديگر موضوع‌هاي تجسمي از جمله وضعيت نقاشي‌هاي ديواري شهري بررسي خواهد شد.

نخستين نشست از مجموعه سخنراني‌هاي «هنرهاي تجسمي و شهر» با عنوان«حجم و فضاي شهري» سه‌شنبه ـ13 دي‌ـ ساعت 16:30سال جاري در موزه‌ي هنر امام علي(ع) به نشاني خيابان ولي‌عصر(عج)، رو‌بروي بزرگراه نيايش،خيابان اسفنديار، شماره‌ي 35، سالن اجتماعات موزه‌ي هنر امام علي(ع) برگزار مي‌شود.

************

هجدهمين نشست "اتاق رسانه سينماي ايران" به نقد و بررسي فيلم "33 روز" به كارگرداني جمال‌شورجه‌ اختصاص يافته است.

داستان اين فيلم براساس حوادث مستند و واقعي جنگ33روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان ساخته شده است كه در آن اهالي روستاي هم مرز اسرائيل در تهاجم سي و سه روزه در جنوب لبنان مقاومت مي‌كنند.

در هجدهمين نشست "اتاق رسانه سينماي ايران" علاوه بر نقد و بررسي فيلم "33 روز" وضعيت ساخت فيلم‌هاي ايراني در خارج از كشور و ميزان تاثير گذاري اينگونه فيلم‌ها بر افكار جوامع بين المللي نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

اين نشست با حضور جمال شورجه (كارگردان)، حجت الاسلام زائري (كارشناس) و مسعود فراستي (منتقد و كارشناس) سه شنبه 13 دي ماه ساعت 15 در فرهنگسراي رسانه برگزار خواهد شد.

*******************

با اعلام فراخوان اولين جشنواره تئاتر شهر تاكنون گروه‌ و هنرمندان زيادي متقاضي شركت در جشنواره شده‌اند.

اولين جشنواره تئاتر شهر در در پنج بخش تئاتر صحنه‌اي و كانون‌هاي نمايشي – تئاتر بانوان – تئاتر خياباني و تئاتر كودك و نوجوان و بخش وي‍ژه در ارديبهشت سال 1391 در فرهنگسراهاي شهر تهران برگزار مي‌شود.

علاقه‌مندان براي شركت در جشنواره تا پانزده دي ماه فرصت دارند با ارائه تقاضا و يا سه نسخه از نمايشنامه متقاضي شركت در جشنواره باشند.

براساس اعلام دبيرخانه جشنواره آثار نهايي راه يافته به مرحله پاياني در سال 1391 در سطح فرهنگ‌سراهاي تهران اجرا خواهد شد.

نشاني ستاد جشنواره :تهران – اتوبان مدرس – بلوار ميرداماد – خيابان 12 بهمن – كوچه 12 بهمن پلاك 20 – معاونت هنري سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران طبقه سوم – مديريت هنرهاي نمايشي.

***************

مركزملي اسيتج ايران با هدف گردآوري سوابق فعالان تئاتر كودك و نوجوان و دستاوردهاي توليدي هنرمندان عضوي گيري خود را در دو بخش اعضاء رسمي، اعم از سازمان‌ها و موسسات دولتي و غيردولتي فرهنگي و اعضاي فعال،اعم از هنرمندان،علاقمندان،دانشجويان و گروه‌هاي فعال در حوزه تئاتر كودك و نوجوان آغاز خواهدكرد.

روابط عمومي مركز ملي اسيتج ايران اعلام كرد:در همين راستا اطلاعيه عضوگيري اين مركز در تاريخ 20 دي ماه رسما از طريق سايت اسيتج و رسانه‌ها اعلام خواهدشد.

متقاضيان با تكميل فرم عضويت و ارسال مدارك مورد نياز تا تاريخ 30 بهمن ماه فرصت عضويت در اين مركز را خواهند داشت.

علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشترمي‌توانند با ايميل [email protected] مكاتبه كنند.

روابط عمومي مركز ملي استيج ايران (سازمان حمايت از تئاتر كودكان و نوجوان) از راه‌اندازي سايت اينترنتي اين مركز به نشاني www.assitejiran.com خبر داد و اعلام كرد رويكرد اين سايت صرفا خبري نيست بلكه تلاش دارد پل ارتباطي ميان هنرمندان فعال تئاتر كودك و نوجوان باشد و آخرين دستاوردهاي پژوهشي و آموزشي تئاتر كودك و نوجوان ايران و جهان را گردآوري و از طريق اين سايت منتشر كند.

اين سايت به دو زبان فارسي و انگليسي است و از بخش‌هاي گوناگوني مانند مستندات شامل كتاب‌، پژوهش،نقد و مقالات،خبرنامه استيج‌ بين‌الملل ، معرفي اعضاء و ... تشكيل شده‌ است.

در حال حاضر سايت در حال بارگذاري اطلاعات بوده و بهمن ماه رسما رونمايي خواهد شد.

در ضمن همه علاقمندان مي‌توانند با عضويت در بخش خبرنامه اين سايت آخرين رويدادهاي تئاتر كودك ايران و جهان را دريافت كنند.

كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نماينده اسيتج بين‌الملل در ايران است.

************

امور بين الملل اداره كل هنرهاي نمايشي در نظر دارد به منظور جمع‌آوري اطلاعات نمايش‌هاي فاخر اجرا شده‌ي ايراني‌، اين آثار را در قالب سي دي آرشيو كند.

علي اكبر طرخان- سرپرست امور بين المل اين اداره كل‌، ضمن بيان اين خبر گفت: دفتر امور بين الملل اين اداره كل در راستاي برنامه‌ها و اهداف خود و نيز حمايت از نمايش‌هاي فاخر ايراني از گروه‌هاي و كارگردان‌هاي تئاتر دعوت مي‌كند با ارائه‌ي يك نسخه‌ي سي دي از اجراي نمايش يا نمايش‌هاي فاخر خود همراه با سي دي پوستر و بروشور آنها اين دفتر را ياري سازند.

وي در ادامه اضافه كرد: جمع آوري از سي دي آثار فاخر نمايش ايراني ضمن تجميع و آرشيواين گونه از نمايش‌ها در يك مركز‌، مي‌تواند امور بين الملل را در هنگام اعزام گروه‌هاي تئاتر به جشنواره‌هاي تئاتر خارجي ياري‌رسان باشد.

طرخان همچنين يادآور شد:‌ گروه‌هايي كه موضوع نمايش‌هاي آنها به خصوص با تاكيد بر فرهنگ ايراني – اسلامي،‌آيين‌ها و سنت‌هاي بومي و ملي‌، قبلن توليد و اجرا شده باشند در اولويت انتخاب براي حضور در جشنواره‌هاي تئاتر خارجي قرار مي‌گيرند.

سرپرست امور بين الملل اداره كل هنرهاي نمايشي در پايان گفت:‌ با تاكيد براين كه ارائه اثر نمايش به منزله‌ي تعهد اين مركز در خصوص اعزام گروه‌هاي نمايشي به خارج از كشور نيست،‌ گروه‌ها و كارگدان تئاتر مي‌توانند آثار نمايشي فاخر خود را به همراه اطلاعات كامل گروه به دفتر امور بين الملل اين اداره واقع در خيابان حافظ‌، خيابان استاد شهريار‌، جنب تالار وحدت‌، ساختمان اداره كل هنرهاي نمايشي‌، طبقه سوم ارسال كنند.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن