تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812721366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست در آمدي بر تفسير و تأويل غزليات مولانا/2حافظيان: هدف ادبيات حركت به سوي انسان كامل است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست در آمدي بر تفسير و تأويل غزليات مولانا/2حافظيان: هدف ادبيات حركت به سوي انسان كامل است
خبرگزاري فارس: يك محقق و كتابشناس گفت: همه هدف ادبيات حركت به سوي انسان كامل است و سعدي در گلستان اين شاهكار عرفان عملي اين هدف را به انسان توصيه مي‌كند.


به گزارش خبرنگار فارس، نشست در آمدي بر تفسير و تاويل غزليات مولانا با حضور استاد كريم زماني و سيد كاظم حافظيان با عنوان « آفتاب از آفتابش ذره‌اي » در فرهنگسراي مدرسه (انديشه) عصر ديروز برگزار شد.
دراين نشست سيد كاظم حافظيان از كتاب شناسان و محققان كتابشناسي در مورد ادبيات فارسي گفت: ما در ادبيات خود با اسامي همچون رودكي، فردوسي، سعدي، سنايي ....آشنا هستيم و در جامعه ما شايد با اين كه اين شاعران متعلق به ما هستند اما احترامي كه براي اين اسامي قائليم آن است كه فقط از نام آن‌ها براي نامگذاري كوچه‌ها و خيابان‌ها استفاده مي‌كنيم.
حافظيان گفت: بايد قدر ميراثي را كه بزرگان براي ما به يادگار گذاشته‌اند بدانيم، چرا كه اگر اين غناي فرهنگي كه در اختيار جامعه‌اي كه ارزش استفاده از اين فرهنگ را مي‌دانست قرار مي‌گرفت مي‌ديديم كه چه قدر توليدات متنوعي براي استفاده سطوح مختلف جامعه فراوان بود.
وي افزود: ما امروزه به يمن فن‌آوري و تحولات شتابان هزاره سوم ظاهرا خيلي ابزارها بدست آورده‌ايم ولي هيچ گاه روي چيزهايي كه از دست داديم يا از دست مي‌دهيم فكر نكرده وتاسف نمي‌خوريم.
وي گفت: اگر از كودكان و نوجوانان ما در مورد داستان رستم و سهراب يا بيژن و منيژه بپرسند آيا مي‌توانند محتواي داستان را بيان كنند؟ بايد گفت: ما در اين عرصه ضعيف عمل كرده‌ايم.
وي ادامه داد: ادبيات مي‌تواند براي كودكان، نوجوانان، بزرگسالان و دانشگاهيان مورد استفاده قرار گيرد چرا كه رسالت ادبيات تربيت انسان با تمامي ابعاد اطرافش است .
وي ادامه داد: همه هدف ادبيات حركت به سوي انسان كامل است و سعدي در گلستان اين شاهكار عرفان عملي اين هدف را به انسان توصيه مي‌كند.
وي افزود: ادبيات بزرگسالان، ادبيات نوجوانان، سينما، سيما و صداي ما هيچ كدام نمي‌دانند كه از ادبيات چه بهره‌هايي مي‌شود برد.
وي به شارح مثنوي اشاره كرد و گفت: استاد زماني كار بزرگي در حق ادبيات كرد چرا كه با شرح روان و سليس و قابل تقديري توانست كاري كند كه مثنوي از خواص فاصله گيرد و براي عموم مورد استفاده باشد.
وي گفت: استاد زماني با شرح روان و فصيح از مثنوي سد مشكلات را برداشت و توانست انسان را از باز ماندن در مسير فهم مثنوي بي نياز نمايد.
حافظيان افزود: امروز شرح مثنوي كريم زماني مرجع دانشگاهي و آموزشي دبيرستان‌ها شده و اين شرح در تمامي سطوح جاي خود را باز كرده است.
وي ادامه داد: شرح مثنوي در حال حاظر به زبان‌هاي چيني، آلماني، روسي، بلغاري ترجمه شده و در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد و من يقين دارم اين شرح به عنوان شرحي كه عامه مردم آن را مي‌فهمند شرق و غرب عالم را درخواهد نورديد.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن