تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816617357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انجمن متخصصان محيط زيست:حفظ محيط زيست با تكنولوژي‌هاي جديد/ وضع محيط زيست هر سال بدتر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انجمن متخصصان محيط زيست:حفظ محيط زيست با تكنولوژي‌هاي جديد/ وضع محيط زيست هر سال بدتر مي شود
هفتمين همايش ملي دوسالانه انجمن متخصصان محيط زيست ايران با اعلام اينكه هر سال وضع محيط زيست كشور بدتر مي‌شود آغاز به كار كرد و در اين همايش به برخي از عوامل تشديد كننده اشاره شد.

به گزارش خبرنگار مهر در اين همايش طرح جامع انرژي كه در مجلس در دست تدوين است مورد بحث قرار گرفت وهمين طور موتور خودروهاي توليدي در كشور كه به لحاظ استانداردهاي جهاني از رده خارج شده و هر سال وضع محيط زيست كشور را بدتر مي كنند.

دكتر مجيد عباسپور، رييس انجمن متخصصان محيط زيست ايران و رييس دانشكده محيط زيست دانشگاه آزاد اسلامي درهفتمين همايش ملي دوسالانه انجمن متخصصان محيط زيست ايران و چهارمين جشنواره توسعه سبز به كاهش بودجه تحقيقات از 64/0 توليد ناخالص ملي در ابتداي چهارم به جاي افزايش به 2 درصد در پايان برنامه به 38/0 درصد اشاره كرد و گفت : در برنامه پنجم توسعه بايد هرسال رشد اقتصادي كشور 8 درصد بوده و 3 درصد توليد ناخالص داخلي در بخش تحقيقات صرف شود كه هم‌اكنون اين رقم كمتر از نيم درصد است.

وي با اشاره به اينكه تورم در برنامه پنجم توسعه بايد يك رقمي شود، گفت: همچنين تا پايان اين برنامه بايد بيكاري به 7 درصد و سهم يارانه‌هاي انرژي كه هم‌اكنون حدود 70 درصد است به شدت كاهش يابد.

همچنين در اين همايش كاتوزيان، رييس كميسيون انرژي مجلس به استفاده از انرژي هاي پاك و نو اشاره كرد و اينكه بايد توجه ويژه‌اي به حفظ محيط زيست و استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد در دستور كار مجلس قرار بگيرد.

اين نماينده مجلس با اشاره به توجه جدي سياستگذاري‌ها به رشد و انتشار گازهاي گلخانه اي گفت: با بكارگيري تكنولوژي‌هاي جديد، آموزش و تغيير درالگوي مصرف و همچنين افزايش همكاري‌ها و تشريك مساعي بين‌المللي كه از ديگر برنامه‌هاي مجلس شوراي اسلامي در راستاي حفاظت از محيط زيست است، مي توان به محيط زيست نگاهي جدي داشت.

رييس كميسيون انرژي مجلس ازمطرح بودن طرح جامع انرژي در كميسيون انرژي مجلس خبر داد و گفت: شوراي عالي انرژي در كشور تشكيل شده ولي متاسفانه تنها يكبار جلسه داشته است كه ما هم در اين خصوص به رييس جمهور و دولت تذكر داديم كه اين موضوع بايد مورد توجه بيشتري قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه طرح جامع انرژي بايد در شوراي عالي انرژي مورد توجه قرار گرفته و درآنجا تهيه مي‌شد افزود: بايد منابع را به طور بهينه مديريت كنيم و سطح تكنولوژي‌ها را افزايش دهيم.

رييس كميسيون انرژي مجلس گفت: ايران يكي ازكشورهايي است كه بايد سرمايه ‌گذاري جدي در بخش صنعت داشته باشد و متاسفانه بخشي از سرمايه‌گذاري‌هايي كه انجام مي‌شود در بخش افزايش آلودگي‌هاي زيست‌محيطي است.

وي با انتقاد از توليد خودروهاي غير استاندارد در كشور گفت: ‌موتور خودروهاي توليدي امروز در كشور از لحاظ استانداردهاي جهاني از رده خارج محسوب شده و مصرف سوخت بالا و آلودگي بالايي دارند.

وي با صنايع انرژي‌بر مانند فولاد، آلومينيوم، سيمان و غيره اشاره كرد و گفت: هم‌اكنون تكنولوژي‌هاي اين صنايع در دنيا با گذشته بسيار تفاوت كرده از سوي ديگر در خصوص انرژي‌هاي نو بسيار عقب هستيم كه بايد سرمايه‌گذاري انجام شود.

رييس كميسيون انرژي مجلس به موضوع الگوي مصرف اشاره كرد و گفت: در بخش الگوي مصرف نيز فرهنگ‌سازي‌ها بسيار كم است و بايد در طرح جامع انرژي الگوهايي معرفي شوند و مديريت مصرف ساماندهي شود.

علي عباسپور، رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هم در اين همايش با تاكيد بر اينكه هر ساله وضع محيط زيست كشور بدتر مي‌شود گفت: متاسفانه يا دستاوردهاي سمينارهاي زيست‌محيطي در كشور علمي نيست و يا مديران و برنامه ريزان كشور نسبت به دستاوردهاي علمي بي توجه هستند.

وي تاكيد كرد: متاسفانه نتايج اين سمينارها در بدنه اجرايي يا قانونگذاري كشور به طور مطلوب مورد استفاده قرار نمي‌گيرند.
عباسپوربا اشاره به اينكه توسعه پايدار نيازمند پيگيري پايداراست گفت: عملكرد دستگاه‌هاي قانونگذار و اجرايي بايد در سمينار ها مورد نقد و بررسي قرار گرفته و اشكال مشخص شود.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: نمي‌شود مشكلات محيط زيست كشور را مورد بررسي قرار داد و هر سال شاهد باشيم محيط زيست ما شرايط بدتري داشته باشد.

وي تاكيد كرد: اگر محيط زيست، توانمند اجراي قوانين نيست بايد مورد انتقاد قرار گيرد. از سوي ديگر اگر حركت‌ها قابل قبول است بايد تقدير شده و در غير اين صورت ضعف‌ها مشخص گردد.

وي يكي ديگر از عوامل مخرب محيط زيست كشور را وضعيت ترافيك دانست و گفت: توليد تندر 90 كه خودرويي غيراستاندارد محسوب مي‌شود همانند برخي ديگر از خودروهاي توليدي كشور بر مشكلات زيست محيطي ترافيك افزوده است.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينكه متاسفانه همه يكديگر را مقصر مي‌دانند گفت: در پايان مردم تهرانند كه در ترافيك و آلودگي‌هاي زيست محيطي ناشي از آن گرفتار مي‌شوند.

وي گفت: درعين حال بايد محصولات توليدي نيز براساس استاندارد باشند چرا كه وقتي خودرويي با مصرف بالا و غيراستاندارد در كشور توليد مي‌شود مردم راهي جز استفاده از آن ندارند و بايد سياستگذاري‌ها در اين بخش تغيير كند.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينكه هم اكنون متوسط راندمان در نيروگاه‌هاي كشور تنها 35 درصد است گفت: بدين ترتيب بايد گفت: دو سوم انرژي در نيروگاه‌هاي ما به هدر رفته و تنها يك سوم آن تبديل به برق مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه طرح ايمني زيستي و طرح بهره برداري ازمنابع دامي و ...هم اكنون درمجلس مطرح است گفت:متخصصان محيط زيست در اين بخش‌ها بايد وارد عرصه شده و مجلس را ياري كنند.

در پايان اين مراسم به شهردار منطقه يك، 22 و سازمان صنايع هوافضا به دليل فعاليتهاي زيست محيطي هدايايي اهدا شد.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن