تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806701194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده كل سپاه پاسداراننقشه دشمن براي احياي آشو‌ب‌هاي انتخاباتي


واضح آرشیو وب فارسی:فرارو: فرمانده كل سپاه پاسداراننقشه دشمن براي احياي آشو‌ب‌هاي انتخاباتي
فرارو-فرمانده كل سپاه پاسداران در رابطه با حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: «حادثه فتنه عميق سال 88 به عنوان يكي از مهم ترين و سرنوشت سازترين نقاط عطف تاريخ انقلاب اسلامي به هيچ وجه يك حادثه خلق الساعه، ‌دفعي و بدون پيش زمينه نبود. بلكه بايد آن را به مثابه يك حلقه در زنجيره اقدامات حساب شده و سازمان يافته اي كه از بدو پيروزي انقلاب با هدف سرنگوني نظام جمهوري اسلامي توسط دشمنان به اجرا در آمده است و در ارتباط با ساير تحولات سياسي كشور تحليل و ارزيابي كرد.»

سردار جعفري در گفت و گويي مفصلل با خبرگزاري مهر به تشريح اتفاقات پس از انتخابات دهم رياست جمهوري پرداخت و گفت: «برآيند نظرات اتاق هاي فكر ايالات متحده اين بود كه با كنار رفتن كمونيسم از صحنه رقابت، تنها موجوديتي كه ياراي ايستادگي در برابر سلطه آمريكا را دارد و تهديدي جدي براي اهداف دولتمردان كاخ سفيد محسوب مي شود، جمهوري اسلامي ايران و تفكر انقلابي امام خميني (ره) است. لذا پس از فروپاشي شوروي، ايالات متحده براي انهدام سنگر مقاومت انقلاب اسلامي بسيار مصمم تر و باانگيزه تر شده بود. اما روش هاي سخت افزاري در مورد ايران كارايي لازم را نداشت براين اساس اين بار توجه آن ها به راهكار "فروپاشي از درون" جلب گرديد و احساس كردند كه مي توانند از ظرفيت جريانات روشنفكري سكولار و غربگرا در درون جامعه ايراني براي تضعيف تدريجي پايه هاي ايدئولوژيك انقلاب به عنوان مقدمه براندازي نرمِ نظام حاكم استفاده كنند.»

هدف اصلي و بلندمدت اصلاح طلبان نهادينه كردن سكولاريزم در ايران بود
سردار جعفري درباره دوم خرداد 76 گفت: «دوم خرداد 76 در حقيقت ميوه هشت سال كادر سازي و بسترسازي جريان روشنفكري سكولار با حمايت مالي تكنوكرات ها بود. در حقيقت فعاليت هاي گسترده علمي، فكري و تشكيلاتي اين جريان از سال 68 تا 76 در دوم خرداد به بارنشست و روشنفكران سكولار با برچسب جناح چپ يا اصلاح طلبان توانستند به حلقه هاي قدرت نفوذ كرده و كرسي هاي مديريتي نظام را تصاحب نمايند.»

وي افزود: «هدف اصلي و بلندمدت اصلاح طلبان هم نهادينه كردن سكولاريزم در ايران و تهي كردن جمهوري اسلامي از بعد انقلابي و ايدئولوژيك آن بود. يعني آنها مي خواستند جمهوري اسلامي را دچار نوعي دگرديسي هويتي كرده و با زدودن آرمان هاي اسلامي، مدل ليبرال دمكراسي را جايگزين مدل حكومتي مبتني بر ولايت فقيه نمايند.»

سردار جعفري ادامه داد: «بر اين اساس در آستانه انتخابات سال 88 برآيند نظرات اتاق هاي فكر اپوزيسيون در داخل و خارج كشور اين بود كه در صورت شكست دوباره گفتمان اصلاحات در انتخابات رياست جمهوري و تداوم حضور گفتمان انقلاب در قدرت، كار براي جريان روشنفكري سكولار به پايان خواهد رسيد و ناكامي در اين عرصه رقابت به معناي مرگ سياسي سكولارهاي غربگرا خواهد بود. به همين خاطر تمام توان موجود در داخل و خارج بايد مصروف اين مي گرديد كه آقاي احمدي نژاد براي بار دوم بر كرسي رياست جمهوري تكيه نزند و قدرت به خانواده اصلاحات بازگردد. هم پيمانان غربي جريان اپوزيسيون هم بر سر هدف "هر كس غير از احمدي نژاد" همدل بودند. اما مشكل اينجا بود كه از ظاهر اوضاع سياسي و اجتماعي ايران چنين برمي آمد كه پيروزي احمدي نژاد دور از انتظار نيست و رقباي او شانس چنداني براي موفقيت ندارند.»

وي ادامه داد: «در نتيجه بايد تدبيري انديشيده مي شد كه اگر اصلاح طلبان محتملاً در رسيدن به قدرت از طرق قانوني ناكام ماندند، به ناچار و براي جلوگيري از هلاك سياسي وارد فاز راديكال شده و با بسيج هوادارانشان و كشاندن آنها به خيابان ها،‌ يك بار براي هميشه تكليف خود را با انقلاب و با ولايت فقيه يكسره كنند. از بررسي اظهارات رهبران اپوزيسيون مي توان به وضوح دريافت كه آنها در اين عرصه،‌ خود را نه در مقابل يك كانديدا بلكه در مقابل اصل ولايت فقيه مي ديدند و مي خواستند با قبضه قدرت به هر طريق ممكن، كار ناتمام دوران اصلاحات يعني هجوم به جايگاه ولي فقيه به عنوان ستون خيمه انقلاب را تمام كنند. لذا سناريوي فتنه با اين اهداف كليد خورد.»

فرمانده كل سپاه افزود: «لذا وقتي كه انتخابات پرشور 22 خرداد برگزار شد و كابوس شكست اصلاح طلبان به حقيقت پيوست، پروژه انقلاب رنگي و براندازي نرم با شدت تمام و آمادگي و طرح ريزي قبلي آغاز گرديد. همگان شاهد بودند كه يك جنگ احزاب عليه نظام اسلامي با دستمايه قرار دادن دروغ تقلب به راه افتاد و نظام با حجم بي سابقه اي از بمباران نرم مواجه گرديد.»

ماجراي 18 تير 78 تمرين اردوكشي خياباني جريان اپوزيسيون بود
وي درباره رابطه فتنه 88 و غائله 78 گفت: «طراحان و تئوريسين هاي فتنه 88 عيناً همان كساني بودند كه ده سال پيش غائله 18 تير را به راه انداختند. ماجراي 18 تير در حقيقت مانور و تمرين اردوكشي خياباني جريان اپوزيسيون بود كه در يك سطح محدود انجام شد و تنها توانست بخشي از قشر دانشجو را با خود همراه كند. اما عمر بسيار كوتاهي داشت و تنها با يك اشاره رهبر انقلاب و يك قدرت نمايي امت حزب الله به پايان رسيد. در آن مقطع جريان اپوزيسيون فهميدكه هنوز توان بسيج توده اي را ندارد و بايد بسترسازي هاي بيشتري صورت گيرد. لذا برگزاري فاز دوم عمليات ده سال به تأخير افتاد. در سال 88 توان كنشگري اپوزيسيون در عرصه جامعه مدني افزايش يافته بود و ابزارهاي رسانه اي و فضاي مجازي نيز به ياري اين جريان آمد تا صحنه بسيار گسترده تري را در قياس با غائله 18 تير عليه اسلام و انقلاب تدارك ببيند.»

اهداف اصلاح طلبان در دوران فتنه
سردار جعفري درباره اهداف اصلاح طلبان در دوران فتنه خاطر نشان ساخت: «هدف اصلي آنها اجراي سياست فشار از پايين و چانه زني از بالا بود. وقتي كه در 25 خرداد جمعيت قابل توجهي از مردم كه ناخواسته گرفتار بازي خباثت آلود رسانه هاي خبري معاند نظام شده و شبهه وقوع تقلب در انتخابات را باور كرده بودند به خيابان ها آمدند، رهبران اپوزيسيون دچار اين توهم مطبوع شدند كه هواخواهان بي شماري دارند و با پشتگرمي به اين پايگاه اجتماعي مي توانند رهبر انقلاب را به عقب نشيني و تن دادن به خواسته هاي غيرقانوني آنان از جمله ابطال انتخابات وادار سازند.»

حرمت شكني عاشورا بزرگترين اشتباه استراتژيك جريان فتنه
سردار جعفري درباره شكل گيري حماسه 9 دي گفت: «شكل گيري حماسه نهم دي ارتباط عميق و معناداري با حرمت شكني فتنه گران در روز عاشورا داشت. از ابتداي فتنه 88 مشاهده ساختارشكني هاي فتنه گران و عبور آن ها از اصيل ترين شعارها و ارزش هاي انقلاب موجب ناراحتي و تكدر خاطر ملت مومن و انقلابي ايران شده بود. اما حرمت شكني عاشورا كه بايد آن را خودكشي و بزرگ ترين اشتباه استراتژيك جريان فتنه قلمداد كرد، شعله اي بود كه در انبار باروت افتاد و فوران آتشفشان خشم انقلابي و غيرت ديني مردم را به دنبال داشت.»

حماسه نه دي نشان داد انقلاب اسلامي ريشه هاي الهي دارد و خداوند حافظ آن است
فرمانده كل سپاه درباره دستاوردهاي 9 دي خاطرنشان ساخت: «يكي از مهمترين دستاورد هاي حماسه 9 دي كه مقام معظم رهبري نيز به آن اشاره كردند، واكسينه شدن نظام و مردم در برابر ويروس هاي مخربي است كه اصل و اساس نظام و وحدت ملي مثال زدني مردم ايران را نشانه گرفته بودند. حماسه 9 دي پايان بخش سناريويي بود كه دشمن از ابتداي فتنه 88 تحت عنوان گسست مردم و نظام طراحي و به مورد اجرا گذاشته بود.»

وي افزود: «حماسه 9 دي صفوف ملت در برابر دشمن را متحدتر و يكپارچه تر كرده و صف ياران حقيقي انقلاب و امام را از دشمنان و مدعيان دروغين جدا سازد. حماسه نهم دي نشان داد كه انقلاب اسلامي ريشه هاي الهي دارد و خداوند حافظ آن است و مردم مومن و انقلابي هيچگاه صحنه دفاع از انقلاب را ترك نخواهند كرد.»

ارتباط حماسه نه دي و بيداري اسلامي در منطقه
سردار جعفري همچنين تاكيد نمود: «در اين نكته نيز نبايد ترديد كرد كه حماسه حضور پر نشاط و معنوي مردم در 9 دي تاثير قابل ملاحظه اي در دلگرمي دوستان و ياران و علاقه مندان به انقلاب اسلامي در ساير مناطق جهان داشت و ما نهضت بيداري اسلامي در شمال آفريقا و منطقه را نميتوانيم بدون بررسي ابعاد اثر گذاري حماسه نهم دي در ارائه سيمايي جذاب، مردمي و در عين حال پايبندي به اعتقادات اصيل ديني از جمهوري اسلامي تحليل كنيم.»

وي تصريح نمود: «دشمنان تلاش خواهند كرد و كرده اند كه امنيت و آرامشي كه دستاورد حماسه 9 دي بود را به هر طريق ممكن به هم بزنند و تا جايي كه مي توانند براي نظام چالش هاي امنيتي ايجاد نمايند تا علاوه بر مخدوش نمودن چهره نظام، مردم را خسته و فرسوده نمايند.»

نقشه دشمن براي احياي آشوب ها و اعتراضات اجتماعي با دستاويز قرار دادن انتخابات مجلس
فرمانده كل سپاه تاكيد نمود: «يكي از تلاشهاي دشمن قطعا احياي آشوب ها و اعتراضات اجتماعي با دستاويز قرار دادن انتخابات مجلس است. اخبار و اطلاعاتي كه ما داريم نشان مي دهد از مدت ها قبل آنها براي اين كار نقشه كشيده و طرح هايي نيز آماده كرده اند. آنها مي خواهند با ايجاد نا آرامي ها و با تنفس مصنوعي، جريان فتنه را زنده كنند و از سوي ديگر با نشان دادن و برجسته سازي تقابل معترضين با نظام چهره مردمي نظام را در جهان اسلام مخصوصا در جبهه بيداري اسلامي مخدوش نموده و الهام بخشي انقلاب اسلامي را با مانع روبرو سازند كه انشا الله مردم مومن ولايتمدار و با بصيرت با درك شرايط حساس كه در آن قرار داريم و با مشاركت حداكثري خود اين توطئه جديد دشمن را نيز خنثي خواهند كرد و با برگزيدن نمايندگاني ولايتمدار، انقلابي، ضد اشرافيت و تجمل طلبي، عدالت طلب وساده زيست، مجلسي قوي و مقتدر شكل خواهند داد و خواب پريشان كساني كه براي نظام چه در بعد امنيتي و چه در بعد سياسي خط و نشان مي‌كشند را برهم خواهند زد.»

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرارو]
[مشاهده در: www.fararu.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن