تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814228521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين سالگرد رسول ملاقلي پور


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: دومين سالگرد "رسول ملاقلي پور"
مراسم دومين سالگرد درگذشت "رسول ملا قلي پور" كارگردان سينما، 15 اسفندماه (پنجشنبه) در بهشت زهرا(س) برگزار مي شود.


به گزارش سرويس هنري برنا،اين مراسم با حضور خانواده زنده ياد ملاقلي پور، جمعي از هنرمندان و سينماگران در قطعه 224 بهشت زهرا(س) برپا مي شود.
رسول ملاقلي پور ، 15 اسفندماه سال 85 بر اثر عارضه مغزي در نوشهر درگذشت.
رسول كار در عرصه هنري را با عكاسي به‌طور آماتور در حوزه هنري در روزهاي آغازين انقلاب آغاز كرد و با شروع دفاع مقدس، به صورت حرفه‌اي به ادامه آن پرداخت و پس از آن به ساخت فيلم‌ مستند از عمليات‌ مختلف دفاع مقدس پرداخت و فيلم كوتاه "شاه كوچك "را با دوربين 16ميلي متري ساخت كه موفق به دريافت جايزه بهترين فيلم از جشنواره وحدت شد.
او نخستين فيلم بلند خود را در سال 1363 با نام "نينوا" با دوربين 16 ميليمتري ساخت و به اين ترتيب به سينماي حرفه‌اي راه يافت.
با ساخت "پرواز در شب"(1365) جايزه بهترين فيلم را از جشنواره پنجم فيلم فجر بدست آورد. با "افق" قدرت كارگرداني خود را به رخ همگان كشيد و با ساخت مجنون و خسوف همگام با شرايط روز حركت كرد.
اما با فيلم "پناهنده" نزد منتقدان به محبوبيت رسيد و در سال 74 يكي از بهترين فيلم‌هايش را ساخت، "سفر به چزابه" و به دنبال آن "نجات يافتگان" ، "كمكم كن" از آثار ضعيف اين فيلمساز به شمار مي رود.
رسول "هيوا" را پس از اين ساخت كه در جشنواره هفدهم فيلم فجر جايزه بهترين كارگرداني و بهترين فيلم را علاوه بر جوايز ديگر نصيب خود كرد.
اما در سال 1378 ملاقلي‌پور فيلم سه اپيزودي "نسل سوخته" را ساخت و خيلي چيزها را ثابت كرد. نسل سوخته از آثار تحسين شده ملاقلي‌پور است.
"قارچ سمي" كه در سال 1380 ساخته شد، تمام ضعف‌هاي كمكم كن و تمام قوت‌هاي نسل سوخته را يكجا با خود داشت. يك فيلم خوش ساخت با شخصيت‌ها و نگاهي آشفته و روان‌پريش."ميم مثل مادر" ملاقلي‌پور كه با استقبال عمومي روبه رو شده بود يكي از آخرين فيلم‌هاي او بود.
ملاقلي پور از كارگردانان متعهد سينماي پس از انقلاب بود كه آخرين ساخته وي ميم مثل مادر است. رسول در سفر خود به كربلاي معلا براي بازديد لوكيشن‌ها از فرصت استفاده كرد و مستندي نيز به نام "شش گوشه عرش" را جلوي دوربين برد كه آخرين اثر او محسوب مي‌شود. او در سفر خود به كربلاي معلا متوجه شد كه هنرمندان برجسته اصفهاني در آنجا مشغول طراحي ضريح مقدس حضرت امام حسين (ع) هستند. دو شب حضور در كنار اين هنرمندان به فيلم مستندي بدل شد. قرار بود بخش ديگر از تصويربرداري اين فيلم مستند نيز در اصفهان انجام شود. ملاقلي‌پور اين فيلم را به صورت افتخاري كارگرداني كرد.بعد از فوت او يك مستند برايش ساخته شد .

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//201 - 201 - 39//www.BornaNews.ir

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن