تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820912205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«ژيلا ده‌بزرگي» شاعر:تلميحات قرآني در اشعار سپيد كاهش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «ژيلا ده‌بزرگي» شاعر:تلميحات قرآني در اشعار سپيد كاهش يافته است
گروه ادب: به گفته «ژيلا ده‌بزرگي» شرايط نوين اجتماعي و سياسي سبب كم‌رنگ شدن تلميحات قرآن در شعر سپيد شده است.
اين شاعر در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، با اشاره به اين‌كه تلميحات قرآني در اشعار كلاسيك بيش از شعر نو به كار گرفته مي‌‌شوند، افزود: شرايط نوين اجتماعي و سياسي ايران پس از انقلاب مشروطه سبب بروز كم‌توجهي نسبت به شعر كلاسيك و استفاده از تلميحات در اين حوزه شده است.

وي به انقلاب مشروطه و شرايط سياسي آن دوران اشاره كرد و گفت: شرايط و فضاي سياسي آن دوران سبب گرايش شاعران به سرودن شعر سپيد و اين نوگرايي نيز به نوبه خود به كاهش اشعار كلاسيك نوين منجر شد.

اين شاعر بر ضرورت مطالعه و آگاهي شاعران از تلميحات و داستان‌‌هاي قرآني براي استفاده از آنان در اشعارشان، تاكيد كرد و گفت: متاسفانه شاعران از اطلاعات غني در اين حوزه برخوردار نيستند و نسبت به اين موضوع كم‌توجهي مي‌كنند.

ده‌بزرگي لازمه احياي اين موضوع در حوزه شعر كلاسيك و شعر سپيد را نيازمند توجه شاعران به مطالعات قرآني و افزايش آگاهي در حوزه تفاسير و داستان دانست و افزود: تلاش در اين حوزه سبب گرايش بيشتر شاعران جوان به اين حوزه خواهد شد.

اين مدرس مدرسه تربيت معلم تهران به تدريس دروس قرآني در مدارس طي سال‌هاي گذشته اشاره و تاكيد كرد: استفاده از اين روش و توجه به آن سبب شكوفايي اين حوزه شعري در بزرگسالي خواهد شد.

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن