تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817000354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل منابع طبيعي و آبخيز داري استان اصفهان خواستار شد :تبديل اشتغال دامداران ضعيف براي برقراري تعادل در مراتع


واضح آرشیو وب فارسی:موج: مدير كل منابع طبيعي و آبخيز داري استان اصفهان خواستار شد :تبديل اشتغال دامداران ضعيف براي برقراري تعادل در مراتع
خبرگزاري موج - فيض ا.. رهنما با بيان اينكه سرانه مراتع و جنگل هاي استان اصفهان به ازاي هر فرد بسيار پايين تر از سرانه كشوري است گفت: با تبديل اشتغال دامداران ضعيف و برقراري تعدل مراتع فقير و متوسط را به مراتعي ارزشمند تبديل كنيم.


به گزارش موج از اصفهان ، وي عدم آگاهي جامعه نسبت به وظايف اداره كل منابع طبيعي را يكي از مشكلات عمده اين بخش بيان و خاطر نشان كرد: اغلب مردم به اين دستگاه به عنوان بنگاهي براي دريافت زمين نگاه مي كنند در حالي كه وظايف حاكميتي حفظ ، حراست ، احيا و توسعه منابع طبيعي مورد غفلت و اقع شده است .
مدير كل منابع طبيعي و آبخيز داري فرهنگسازي در راستاي حفظ و حراست از منابع را يكي از اقدامات موثر در اين زمينه برشمرد و افزود : باتوجه به آغاز هفته منابع طبيعي برنامه هاي متنوعي از سوي اين اداره كل در نظر گرفته شده كه نخستين روز آن جشن درختكاري با همكاري آموزش و پرورش استان و اجراي برنامه زنگ سبز در يكي از مدارس اصفهان برگزار مي شود .
وي با اشاره به نامگذاري روز دوم اين هفته به نام منابع طبيعي و آموزه هاي ديني از كاشت نهال در يكي از پادگان ها به تعداد شهداي غزه خبر داد و گفت: در اين روز علاوه توزيع نهال در مراسم نماز جمعه سخنراني قبل از خطبه هاي نماز توسط مسئول نماينده ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي صورت مي گيرد.
رهنما با ياد آوري اينكه روز سوم اين هفته روز منابع طبيعي و نهضت سبز مي باشد و اجراي برنامه نهال كاري در كوه صفه اظهار داشت: در روز چهارم از هفته طبيعي علاوه بر افتتاح پروژه هاي آبخيز داري در لنجان مراسم نهال كاري با حضور معاون عمراني استاندار برگزار مي شود و در روز پنجم كه روز منابع طبيعي و مراتع مي باشد در نشستي با نمايندگان از بهره برداران منابع طبيعي و معاون برنامه ريزي استانداري در شهرستان نايين برگزار مي شود.
وي در ادامه خاطر نشان كردد روز ششم از هفته منابع طبيعي ، آموزش و رسانه ها نامگذاري شد ه و در روز آخر اين هفته يعني روز منابع طبيعي و بسيج سازندگي با همكاري نيروهاي مقاومت بسيج در يك هزار هكتار از اراضي بياباني نهال كاري صورت مي گيرد و در روز بيست و دوم اسفند ماه نيز جلسه اي پيرامون مشكلات مردم و مسائل حقوقي مرتبط با منابع طبيعي با حضور رئيس كل دادگستري استان و روساي دادگستري شهرستان ها برگزار مي شود.
مهندس رهنما با تاكيد دعوت و حضور سازمان هاي مردم نهاد مبني بر همكاري فعال در هفته منابع طبيعي يادآور شد در طول اين هفته 900 هزار اصله نهال در ميان مردم توزيع مي شود كه غير از زيتون و توت مابقي آنها درختان غير ميو هاي هستند.
وي اعتبارات عمراني سال جاري اين اداره كل را 12 ميليارد تومان اعلام كرد كه 7 و نيم ميليارد آن از رديف هاي ملي و 4 و نيم ميليارد تومان از رديف هاي استاني تامين شده و درمقايسه با سال گذشته رشدي 2 برابري داشته است.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيز داري استان با بيان اينكه عمده اعتبارات اين اداره كل در سال جاري در خصوص پروژه هاي آبخيزداري جهت مقابله با خشكسالي و كم آبي بوده است تصريح كرد: در بخش آبخيز داري با اعتباري بالغ بر 7 ميليارد تومان در سطح 70 هزار هكتار عمليات متنوع آبخيزداري انجام شده كه عمده اين پروژه ها بحث اجراي 18بند خاكي بزرگ با حجم آبگيري 22 ميليون متر مكعب مي باشد.
وي با اشاره به اخذ سند براي زمين هاي ملي در سطح 500 هزار هكتار و ايجاد 150 كيلومتر كمربند حفاظتي براي تكفيك زمين هاي ملي از مستثنيات در سال جاري گفت: براي جلوگيري از تجاوز به زمين هاي ملي در كل استان يگان حفاظت حضوري فعال داشته و در همين راستا 13 پاسگاه ويژه منابع طبيعي در شهرستان هاي استان تشكيل شده و در 981 هكتار از اراضي تصرفي بدون مجوز نيز خلع يد شده است.
رهنما با يادآوري ي اينكه پتانسيل ايجاد حريق مراتع از عواقب خشكسالي در كل استان مي باشد گفت: به همين دليل اداره كل حفظ منابع طبيعي در اين زمينه اقدامات موثري انجام داد كه در نهايت منجر شد ايجاد حريق در 334 هكتار از اراضي در سال گذشته در سال جاري به 288 هكتار تقليل يابد.
مدير كل منابع طبعي استان با اشاره به اينكه در برنامه چهارم توسعه مقرر شده بود تا پايان برنامه وضعيت كليه بهره برداران مشخص شود اظهار داشت : براي اجراي اين برنامه در استان اصفهان تا كنون يك هزار و 700 عرضه دامداري در سطح 6 ميليون و 300 هزار هكتار شناسايي 41 هزار بهره بردار در اين عرضه ها انجام شده كه 83 درصد اين بهر ه برداران روستايي، 15 درصد عشاير و 2 درصد عشاير جا به جا شده بودند.
وي با تصريح بر اينكه تنها كمتر از 5 درصد از بهره برداران مراتع شناسايي نشده اند بر شناسايي اين افراد تا پايان سال 88 تاكيد و خاطر نشان كرد: در حالي كه در بعضي مراتع 3 ميليون و 400 هزار دام مي باشد دام مجاز براي اين مراتع 1 ميليون و 500 هزار دام مي باشد به طوري كه در بعضي مراتع حتي تا 8/2 برابر دام مازاد در مراتع وجود دارد بنابراين عمده مشكلات ما عشاير منطقه جنوب و غرب است كه با توجه به اين مشكل در برنامه پنجم پيشنهاد داده شده عشاير زير 20 واحد دامي از مراتع حذف و به تغيير معيشت سوق يابند.
فضل ا... رهنما با بيان اينكه 3 هزار و 300 خانوار عشاير پروانه چراي دام ندارند گفت: عشاير جنوب و غرب با 1 ميليون راس دام از مراتع استان بهره برداري مي كنند در حالي كه مجاز آنها 500 هزار راس مي باشد و اين مازاد بهر ه برداري تعادل اين مراتع را به شدت با مشكل مواجه كرده چرا كه اين ميزان مراتع جوابگوي بهره برداري همه عشاير نيست.
وي با تصريح بر اينكه ميانگين سرانه جنگل استان اصفهان براي هر نفر بسيار پايين تر از سرانه كشور است گفت : سرانه جنگل كشور 25 صدم هكتار است در حالي كه اين رقم دراستان اصفهان 2 صدم درصد مي باشد بنابراين بايد اقدامات گستردهاي در راستاي توسعه جنگل در استان انجام دهيم.

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 411]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن