تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806878190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار آذربايجان شرقي:پنجره واحد، روند سرمايه‌گذاري را تسهيل مي‌كندخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: استاندار آذربايجان شرقي:پنجره واحد، روند سرمايه‌گذاري را تسهيل مي‌كندخبرگزاري موج -
۱۲ دي ۱۳۹۰ (۹:۲۸ق.ظ)

استاندار آذربايجان شرقي:

پنجره واحد، روند سرمايه‌گذاري را تسهيل مي‌كند
خبرگزاري موج - استاندار آذربايجان شرقي گفت: پنجره واحد سرمايه‌گذاري يك طرح ملي است و سامانه مجازي اين طرح كه توسط آذربايجان شرقي تهيه شده به زودي براي همه استان‌هاي كشور قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري موج، احمد عليرضابيگي در مراسم افتتاح سايت و نرم‌افزار پنجره واحد سرمايه‌گذاري در تبريز، راه‌اندازي اين نرم‌افزار را موجب اطلاع‌رساني شفاف و ارائه فرصت‌هاي عادلانه براي تمام سرمايه‌گذاران دانست و افزود: يكي از مهم‌ترين مشكلات حوزه سرمايه‌گذاري، شفاف نبودن اطلاعات است كه در برخي موارد تحقق تفاهم‌نامه‌هاي سرمايه‌گذاري را با مشكل مواجه مي‌كند.
وي با ابراز اميدواري نسبت به حل اين مشكل تاكيد كرد: سامانه مجازي پنجره واحد از جهت حقوقي مورد مراجعه و استناد محاكم مختلف خواهد بود لذا بايد با اعتبار بيشتري مورد توجه قرار گيرد.
عليرضابيگي با تاكيد بر ايجاد ضمانت اجرايي و پاسخگويي تمام دستگاه‌ها در قابل تكاليف قانوني خود در پنجره واحد اظهار داشت: تلاش مي‌كنيم ضمن احترام به سرمايه‌گذاران، در پاسخگويي دستگاه‌ها در موضوعات مختلف سرمايه‌گذاري را نيز تسريع كنيم.
وي افزود: نقش ستاد سرمايه‌گذاري استان در اين خصوص حساس و تعيين‌كننده است و ضمانت اجرايي لازم نيز به اين ستاد داده شده است.
عليرضابيگي با بيان اين كه آذربايجان شرقي در ايجاد پنجره واحد صادراتي جزو استان‌هاي پيشرو بود خاطرنشان كرد: پنجره واحد سرمايه‌گذاري نيز به صورت فيزيكي در استان ايجاد شده بود لكن بهره‌مندي از فناوري‌هاي پيشرفته ايجاب مي‌كرد كه با راه‌اندازي سامانه مجازي اين پنجره، امكان تسهيل و تسريع در روند سرمايه‌گذاري را بيشتر از گذشته فراهم كنيم.
وي خاطرنشان كرد: نرم‌افزار پنجره واحد با اين كه يك طرح ملي است از محل اعتبارات استاني طراحي و اجرا شده و اين حاكي از نگرش مثبت اقتصادي در استان است.
وي با يادآوري اين كه آذربايجان شرقي جزو استان‌هاي برتر در جذب سرمايه‌گذاري است افزود: اعتقاد داريم كه تمام منابع بايد با ضرب در سرمايه‌گذاري، اثر چند برابري داشته باشند و بر اين اساس خود را متعهد به حمايت از جريان سرمايه‌گذاري و ايجاد جاذبه‌هاي سرمايه‌گذاري در استان مي‌دانيم.
عليرضابيگي با تاكيد بر استفاده بهينه از زيرساخت‌هاي موجود براي ارتقاي سطح معيشت مردم خاطرنشان كرد: در چند سال گذشته اقدامات موثري در راستاي تسهيل امر سرمايه‌گذاري در استان صورت گرفته است كه مهم‌ترين نمونه آن سه همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري است كه فارغ از جنبه‌هاي تبليغاتي و با رويكرد كاربردي برگزار شد.
وي تصريح كرد: مديران استان با امضاي سندي متعهد به پشتيباني از جريان سرمايه‌گذاري هستند و خوشبختانه آثار مثبت اين توجه را علي‌رغم فراز و نشيب‌هاي بسيار شاهد هستيم.
استاندار آذربايجان شرقي توسعه اشتغال و كاهش نرخ بيكاري استان به 7.5 درصد در تابستان سال جاري را نتيجه توجه به سرمايه‌گذاري دانست و با اشاره به آغاز سال دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها افزود: اكنون تاثيرات شگرف اين طرح در زندگي مردم و تغيير رفتار آنها مشاهده مي‌شود كه يكي از بديهي‌ترين اين آثار، استفاده بهينه از منابع انرژي است.

وي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها را نماد اعتماد متقابل مردم و حكومت ذكر كرد و يادآور شد: برخي از اقتصاددانان كه نسبت به تبعات منفي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها هشدار مي‌دادند و مخالف آن بودند اكنون بايد در ديدگاه‌هاي اقتصادي خود تجديد نظر كنند چرا كه با گذشت يك سال از اجراي اين قانون، اثري از تبعات منفي مورد نظر آنها ديده نمي‌شود.
عليرضابيگي افزود: بسياري از كشورها اكنون براي ايجاد اصلاحات در اقتصاد خود الگوي هدفمندي يارانه‌ها را مورد توجه قرار داده‌اند.
وي خاطرنشان كرد: تاكيد مقام معظم رهبري بر جهاد اقتصادي به عنوان يك ضرورت و رويكرد راهبردي در سياست‌هاي اقتصادي كشور بايد پا به پاي هدفمندي يارانه‌ها در جهت رشد و تعالي كشور مورد توجه جدي تمام دستگاه‌ها قرار گيرد.
استاندار آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به سالگرد حماسه 9 دي خاطرنشان كرد: اين روز در رأس مناسبت‌هاي باشكوه براي ملت ايران قرار دارد و حماسه‌اي كه در اين روز بافضيلت با درس گرفتن از حادثه عاشورا شكل گرفت برخاسته از ريشه‌هاي اعتقادي مردم بود.
وي افزود: حماسه 9 دي تجلي مقابله با هجمه بزرگ و از پيش طراحي شده نظام سلطه عليه انقلاب اسلامي بود كه تمام بافته‌هاي آنان را باطل و استمرار حيات انقلاب را با نشاط بيشتري تضمين كرد.
دبير ستاد سرمايه‌گذاري استان نيز در اين مراسم از انجام تمام فرايندها و امور مربوط به سرمايه‌گذاري از طريق سايت و نرم‌افزار پنجره واحد خبر داد.
رضا حسيني با بيان اين كه اين نرم‌افزار براي كل كشور طراحي شده افزود: راه‌اندازي اين نرم‌افزار در يك همايش ملي به طور رسمي اعلام و تا پايان سال در تمام مراكز خدمات سرمايه‌گذاري در كشور نصب خواهد شد.
وي هدف از راه‌اندازي پنجره واحد سرمايه‌گذاري در استان را ساده‌سازي جريان‌هاي اطلاعات بين دولت و سرمايه‌گذاران عنوان كرد و گفت: نرم‌افزار پنجره واحد يك سال قبل از تصميم دولت براي تسريع و تسهيل جريان‌هاي اطلاعاتي، طرح‌ريزي شد كه بر اساس آن دستگاه اصلي موضوع فعاليت سرمايه‌گذاران از طريق اين پنجره كليه امور مربوط به سرمايه‌گذاري را انجام خواهد داد.
حسيني تصريح كرد: دستگاه‌هاي فرعي نيز موظفند با استقرار نماينده در محل پنجره واحد يا از طريق مجازي همكاري لازم را با دستگاه اصلي به عمل آورند.
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان از ابلاغ شيوه‌نامه ايجاد پنجره واحد به دستگاه‌هاي مشمول خبر داد و افزود: مركز خدمات سرمايه‌گذاري استان همزمان با پيشنهاد پنجره، با برگزاري جلسات متعدد و كارگاه‌هاي آموزشي كار طراحي و پياده‌سازي نرم‌افزار را انجام داده است.
حسيني، رفع موانع و معايب روش‌هاي صدور مجوز سرمايه‌گذاري با روند فعلي را مهم‌ترين هدف ايجاد پنجره واحد عنوان كرد و گفت:‌ غيرقابل كنترل بودن روند پرونده و عدم امكان گزارش‌گيري و در نتيجه اتلاف وقت، عدم هماهنگي و اعمال سلايق شخصي از جمله اين معايب است.
وي با برشماري اهداف ايجاد پنجره واحد سرمايه‌گذاري، مهم‌ترين اين اهداف را تسهيل فرايند صدور مجوزها و شروع كسب و كار، اثربخشي مطلوب و به موقع اطلاعات و پردازش سريع‌تر و تاخير كمتر در ارائه خدمات به سرمايه‌گذاران ذكر كرد.
حسيني همچنين سامان‌دهي موثر منابع، امنيت بيشتر، حذف تشريفات زايد، شفافيت اطلاعات، كاهش هزينه‌ها و ارائه بهتر اطلاعات به سرمايه‌گذاران را از مزاياي راه‌اندازي پنجره واحد سرمايه‌گذاري عنوان كرد.
پيمانكار و مجري نرم‌افزار پنجره واحد سرمايه‌گذاري نيز گزارشي از نحوه كار اين نرم‌افزار و قابليت‌هاي آن ارائه كرد و به پيشنهادها و سوالات اعضاي حاضر در جلسه پاسخ داد.

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن