تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819409021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقا محمدي: دولت نهم پس انداز ملي را چهار درصد افزايش داده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آقا محمدي: دولت نهم پس انداز ملي را چهار درصد افزايش داده است
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اقدامات دولت نهم ميزان پس انداز ملي كشور را طي سه سال و نيم ، چهار درصد افزايش داده است.


به گزارش ايرنا، "علي آقا محمدي" روز پنجشنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان قزوين پس انداز ملي كشور در سال 85 را 40 درصد ذكر كرد و افزود: اين ميزان پس از سه سال و نيم فعاليت دولت نهم به 44 درصد افزايش يافته است.
وي نرخ سرمايه گذاري در كشور را 26 درصد ذكر كرد و اظهار داشت: اين ميزان شكاف بسيار بزرگي بين پس انداز ملي و ميزان سرمايه گذاري ايجاد كرده است.
اين مسوول، تصريح كرد: در حال حاضر از نظر ميزان پس انداز رتبه نخست، از حيث سرمايه گذاري رتبه سوم و از لحاظ رشد اقتصادي رتبه شانزدهم منطقه را در اختيار داريم كه گوياي بسياري از واقعيت ها است.
وي با پايين دانستن نرخ بهره وري در كشور و تاكيد بر روند بهبود آن ، بيان داشت: پس از انقلاب اقتصاد را در كشور جدي گرفته نشد و همين امر باعث پايين آمدن نرخ بهره وري در كشور گرديد.
آقا محمدي با اشاره به چشم انداز 20 ساله كشور و سرمايه گذاري هايي كه براي تحقق اهداف آن بايد در كشور صورت گيرد گفت: براي اينكه اهداف چشم انداز 20 ساله كشور كاملا محقق شود نياز به سه هزارو 700 ميليارد دلار سرمايه گذاري است.
وي همچنين به خصوصي سازي و اجراي اصل 44 قانون اساسي در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: در صورتي كه تمام بخشهاي دولتي به خصوصي واگذار شوند تنها يكصد و 50 ميليارد دلار به بخش خصوصي واگذار مي شود و در مقابل ميزان سرمايه گذاري اهداف چشم انداز 20 ساله رقم بسيار كوچكي است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان كرد:59 درصد ثروت كشور سرمايه هاي طبيعي، 14 درصد ثروت ناشي از توليد و 27 درصد ديگر آن ثروت نامحسوس است كه تفاوت هاي آشكاري را با كشورهاي پر درآمد دارد.
وي منابع انساني را مهمترين سرمايه در راه توسعه يك كشور عنوان كرد و افزود: ايران هم اكنون در موقعيت عصر طلايي خود از حيث جمعيتي قرار گرفته و بيش از 36 درصد جمعيتش جوان و بين 15 تا 19 سال قرار دارند.
آقا محمدي استان قزوين را مناسب براي توسعه كشور و اجراي طرحهاي پايلوت ذكر كرد و اظهار داشت: مي توان يك استان نمونه تشكيل داد و در صورت موفقيت آن را به كشور نيز تعميم داد.
وي ايران را از تمامي ابعاد توسعه يافته و كشور اول منطقه دانست و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران ايران هم اكنون از نظر دفاعي از بسياري كشور ها جلوتر است.
اين مسوول، عقب ماندگي هاي كشور را در دو زمينه "اقتصادي" و "علمي و فناوري" بيان كرد و بر جبران اين عقب ماندگي ها تاكيد كرد.
7392/ 3404/ 1645

پنجشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن