تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819322721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف مبارزه با سه بيماري ايدز، سال و مالاريا؛ معاون دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي: تفاهم نامه همكاري مشترك با سازمان جهاني بهداشت بزدوي امضا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با هدف مبارزه با سه بيماري ايدز، سال و مالاريا؛ معاون دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي: تفاهم نامه همكاري مشترك با سازمان جهاني بهداشت بزدوي امضا مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

معاون دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي، از آغاز همكاري نزديكي بين دبيرخانه سازمان كنفرانس اسلامي(‌OIC) و سازمان بهداشت جهاني خبر داد و گفت: دبيرخانه سازمان كنفرانس اسلامي و صندوق جهاني در شرف امضاي تفاهم نامه همكاري در زمينه مبارزه با ايدز، سل و مالارياست.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر علي اكبر صالحي در نشست اصلي وزراي بهداشت كشورهاي عضو كنفرانس اسلامي دومين اجلاس را در جهت بازبيني پيشرفت‌هاي حاصله از اجراي قطعنامه نخستين اجلاس برشمرد و افزود: مبارزه با بيماري‌هاي عفوني و جلوگيري از اپيدمي از مهمترين برنامه‌هاي آن قطعنامه به شمار مي‌رود.

وي، با اشاره به اين كه تاكنون 6 ميليارد دلار براي حذف فلج اطفال در دنيا هزينه شده است، يادآور شد: هم اكنون 99 درصد از موارد فلج اطفال در دنيا از بين رفته و يك درصد باقي مانده در 4 كشور از دنيا (افغانستان، پاكستان، نيجريه و هندوستان) بروز مي‌كند، از اين ميان 3 كشور عضو سازمان كنفرانس اسلامي هستند؛ از اين رو جهان اسلام بايد براي ريشه كني فلج اطفال بكوشد.

معاون دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي، با تاكيد بر كاهش مرگ ناشي از مالاريا در دنياي اسلام گفت: در راستاي مبارزه با مالاريا نيز بانك توسعه اسلامي در سال‌هاي 2007 و 2008 ، براي برنامه‌اي50 ميليون دلار را به صورت وام با سود پايين به كشورهاي توسعه يافته براي ظرفيت سازي اختصاص داد.

دكتر صالحي، با بيان اين كه فعاليت سازمان كنفرانس اسلامي براي تقويت بيشتر همكاري‌هاي براي ريشه كني مالاريا متمركز شده است، افزود: امروز OIC بر روي منافع حاصل از همكاري با كشورهاي توسعه يافته و سازمان‌هاي بين المللي در حوزه بهداشت توجه دارد؛ از اين رو همكاري نزديكي بين دبيرخانه OIC ‌و سازمان بهداشت جهاني آغاز شده است.

وي، به نتايج خوب ناشي از همكاري با اين سازمان‌ها در مبارزه با پوليو(فلج اطفال) اشاره و در ادامه اظهار اميدواري كرد كه اين موفقيت در خصوص مالاريا، ايدز و سل نيز حاصل شود.

معاون دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي، با بيان اين كه برنامه OIC‌ بر تشويق كشورهاي اسلامي در استفاده از منافع مشترك برنامه‌هاست، گفت: دبيرخانه OIC و صندوق جهاني در شرف امضاي تفاهم نامه همكاري در زمينه مبارزه با ايدز ، سل و مالارياست.

دكتر صالحي، به تصويب پروژه كاهش مرگ و مير مادران و كودكان در اجلاس كوالالامپور اشاره كرد و با بيان اين كه بايد جامعه بين‌المللي به حملات اخير رژيم صهيونيستي با شهادت يك‌هزار و 300 زن و كودك بي گناه به ديده فاجعه بنگرد، افزود: ‌با كشته و زخمي شدن هزاران نفر در اين حمله تمام ارزش‌هاي انساني و حق مسلم حيات نقض شد.

معاون دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي، در ادامه از همه وزراي بهداشت كشورهاي اسلامي خواست تا در بازسازي سيستم بهداشتي غزه از طريق ارايه تجهيزات،‌ دارو و حتي بورسيه كردن دانشجويان فلسطيني در دانشكده‌هاي پزشكي و داروسازي غزه را ياري كنند.

دكتر صالحي، با بيان اين كه امروز به لحاظ بحران اقتصادي و تبعات منفي حاصل از آن به ويژه در كشورهاي كمتر توسعه يافته در شرايط سختي به سر مي‌بريم، افزود: همه حوزه‌ها بايد فعاليت‌هاي مشتركي براي كمك به كشورهاي كمتر توسعه يافته داشته باشند.

وي، با تاكيد بر تقويت همبستگي كشورهاي اسلامي و بهره مندي از علم و فن‌آوري و تحقيق در جهت مبارزه با بيماري‌ها و اپيدمي آنها پيشنهاد كرد:‌ در قدم نخست واحدي براي واكسيناسيون كشورهاي مختلف براي توليد مشترك واكسن و تبادل اطلاعات بين متخصصان تشكيل شود.

انتهاي پيام

پنجشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن