تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820441611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران: در مورد كاهش و پيشگيري از آلودگي هواي كشور بي‌تفاوتي عمومي به وجود آمده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران: در مورد كاهش و پيشگيري از آلودگي هواي كشور بي‌تفاوتي عمومي به وجود آمده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران خواستار ورود مديريت شهري به اجراي برنامه‌ها و سياست‌هايي در جهت كاهش آلودگي هوا شد و گفت: آلودگي هوا موضوعي نيست كه پرداختن و يا نپرداختن به آن را يك موضوع سياسي بدانيم.

به گزارش سرويس «شهري» ايسنا، مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران ـ در ابتداي چهارصد و سي و يكمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران يكشنبه يازدهم دي ماه برگزار شد، با اشاره به آغاز سال 2012 ميلادي ابراز اميدواري كرد كه اين سال، سالي خوب، نيكو و پربركت براي همه مسلمين و مردم جهان و نيز سالي به دور از جنگ و خونريزي و چپاول غارتگران و در مسير اصلاح جوامع اسلامي باشد.

عليرضا دبير عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران قبل از ورود به طرح و لوايح دستور جلسه شورا با اشاره به اطلاعات و آمار عوارض ناشي از آلودگي هواي تهران گفت: متاسفانه اثرات آلودگي هوا و عوارض ناشي از آن سلامت شهروندان را به خطر انداخته است كه بيماري‌هايي همچون سرطان ريه، بيماري‌هاي پوستي و سكته مغزي و قلبي از جمله عوارض شاخص آلودگي هواي شهر تهران است.

وي خواستار ورود مديريت شهري به اجراي برنامه‌ها و سياست‌هايي در جهت كاهش آلودگي هوا شد و افزود: آلودگي هوا موضوعي نيست كه پرداختن و يا نپرداختن به آن را يك موضوع سياسي بدانيم.

وي تصريح كرد: آلودگي هوا به طور مستقيم سلامت و جان افراد را نشانه گرفته است كه سياسي انگاشتن و ‌پرداختن به آن يك تفكر اشتباه است.

معصومه ابتكار ـ ييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران ـ با تاكيد سخنان دبير گفت: متاسفانه در مورد كاهش و پيشگيري از آلودگي هواي كشور بي‌تفاوتي عمومي به وجود آمده است كه در اين انفعال و نبود دور انديشي كسي نمي‌تواند كاري انجام دهد.

وي افزود: آلودگي هوا و عوارض ناشي از آن ديگر مختص تهران نيست، بلكه بسياري از كلان شهرهاي كشور را نيز در بر گرفته است.

رييس كميته محيط يست شوراي شهر با اشاره به بيماري‌هايي كه ناشي از عوارض آلودگي هواست، گفت: ذرات دوده موجود در هواي تهران بيماري‌هاي سكته مغزي و قلبي را منجر مي‌شود و ازون موجود در هوا نيز ناراحتي‌ ريوي و پوستي را و بنزن كه حدود 2 سال در هواي تهرن بالاتر از حد مجاز است، عامل اصلي سرطان است كه گروه سني كودكان بيشترين آسيب پذيري را دارند.

مهندس مهدي چمران ـ رييس شوراي اسلامي شهر تهران ـ با تاييد سخنان اعضاي شوراي شهر در خصوص خطرات آلودگي هوا و مشكلاتي كه براي سلامت شهروندان به وجود آمده است، به تصميمات تاثير گذار نشست‌هايي كه با رييس جمهور، و زير كشور، وزير اقتصاد و دارايي،‌روساي بانك‌ها و اعضاي شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور در هفته گذشته برگزار شد، اشاره كرد و افزود: خوشبختانه در اين نشستها تصميمات مفيدي براي تسريع در توسعه، تجهيز و تامين منابع مالي متروي تهران جهت خريد و ترخيص واگن گرفته شد كه جا دارد از شخص رييس جمهور وزير كشور، وزير اقتصاد و دارايي و روساي بانك‌ها در تسريع اين امور تشكر كرد.

وي افزود: براي تحويل واگن‌هاي متروي تهران قرار بود شهرداري تهران اعتباري بالغ بر30 ميليارد تومان جهت بازگشايي L.C و اعتبار اسنادي تامين كند كه تاكنون به دليل پاره‌اي از ابهامات اين رقم اختصاص پيدا نكرده بود و در نشستي با وزير دارايي و روساي بانك‌هاي عامل و معاون برنامه‌ريزي و هماهنگي و معاون مالي و اداري شهرداري تهران ابهامات برطرف و قرار شد، شهرداري تهران مبلغ فوق را به حساب بانك‌هاي عامل جهت گشايش اعتبار خريد واگن‌هاي مترو واريز كند كه گويا هفته گذشته اين مبلغ واريز شده است.

وي با اشاره به جلسه مشترك با رييس جمهور كه پنج شنبه هفته گذشته ـ‌ هشتم آذرماه ـ برگزار شد از تاكيد وي در خصوص تسريع در بازگشايي اعتبارات اسنادي براي برنامه‌هاي عمراني و خريد واگن‌هاي متروي تهران خبر داد و افزود: رييس جمهوري شخصا تاكيد داشتند كه هرچه سريعتر مقدمات قانوني و بانكي خريد و ترخيص واگن‌هاي متروي تهران كه در بندرعباس موجود است و يا در حين حمل به بندرعباس است فراهم شود كه خوشبختانه مبلغ 30 ميليارد تومان از سوي شهرداري تهران به حساب بانك‌هاي عامل واريز شده است و نامه بانك‌ها به بانك مركزي ارسال و اميد است كه بقيه مراحل به سرعت طي شود.

بر اساس اين گزارش در ادامه جلسه يك فوريت لايحه چگونگي اخذ هزينه‌هاي تبليغات محيطي ساليانه از تابلوهاي صنفي در شهر تهران مورد بررسي قرار گرفت و يك فوريت آن به تصويب اعضاي شوراي شهر رسيد.

رسول خادم ـ رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر ـ در توضيح فوريت اين لايحه گفت: با توجه به مصوبات قبلي شوراي شهر در اين زمينه و ايراداتي كه در ديوان عدالت اداري بر آنها وارد شده است و همچنين امكان دارد اين موضوع به عنوان مصوبه‌اي كه بار عوارضي دارد تلقي شود فوريت بررسي اين طرح الزامي است.

در ادامه جلسه محمد جواد شوشتري ـ مدير عامل سازمان زيباسازي ـ در توضيح اين لايحه گفت: با توجه به تعدد مصوبات شوراي شهر در خصوص چگونگي دريافت هزينه‌هاي تابلوهاي صنفي و با توجه به تذكر فرمانداري تهران در خصوص يكپارچه كردن كليه مصوبات موجود، بر اساس اين لايحه جديد تمام مصوبات گذشته تجميع شده و اشكالات قبلي آن نيز رفع مي‌شود.

مهدي چمران با اشاره به مشكلات ايجاد شده براي مراحل طي شده اين مصوبه در ديوان عدالت اداري ابراز نگراني كرد و افزود: با توجه به تجميع شدن اين مصوبات درصورت رد شدن مصوبه تجميع شده، تمام مصوبات گذشته نيز لغو مي‌شود. بنابراين لازم است كه در كميسيون‌ها به اين نكته توجه شود ودر صورتي كه تجميع مصوبات گذشته اشكال ايجاد نكرد آن را به صورت مصوبه واحد به شوراي شهر ارائه كنند.

در ادامه جلسه همچنين طرح سياست‌هاي بودجه سال 1391 شهرداري تهران مورد بررسي و تصويب اعضاي شوراي شهر تهران قرار گرفت.

رسول خادم در توضيح اين طرح خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه در سياستهاي بودجه سالهاي گذشته موارد متعددي را اعلام كرده بوديم بنابراين براي امسال مورد جديدي لحاظ نشده است و تنها به چند نكته اصلي تاكيد داريم.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه رويكرد شهرداري گام به گام به سمت بودجه عملياتي است بنابراين ما نيز در كميسيون برنامه و بودجه سعي كرديم يك قدم جلوتر در شفاف سازي روند اجرايي كردن بودجه عملياتي گام برداريم.

همچنين در ادامه جلسه، ادامه لايحه ساماندهي، صنايع، صنوف و مشاغل شهر تهران بررسي شد كه به تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران رسيد.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن