تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805141267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن انتشار صدمين شماره رشد ـ2/سابقه همكاري گل‌آقا با نشريه رشد/ حداد: مجلات رشد مثل بچه‌هاي من‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جشن انتشار صدمين شماره رشد ـ2/سابقه همكاري گل‌آقا با نشريه رشد/ حداد: مجلات رشد مثل بچه‌هاي من‌اند
سابقه همكاري گل‌آقا با نشريه رشد/ حداد: مجلات رشد مثل بچه‌هاي من‌اند
رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي گفت: من از انتشار همه مجلات رشد خوشحال مي‌شوم، ولي هميشه به فصلنامه «رشد آموزش زبان و ادب فارسي» علاقه ويژه‌اي داشتم و در بين 20 بچه ديگر (همه مجلات رشد) اين عزيزدردانه من بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نكوداشت انتشار صدمين شماره فصلنامه «رشد آموزش زبان و ادب فارسي» صبح امروز يكشنبه 11 دي با حضور غلامعلي حداد عادل، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين بهرام محمديان، رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، محمد ناصري، مدير كل دفتر انتشارات كمك آموزشي، سردبيران قبلي و فعلي اين مجله، اعضاي هيئت و مديران داخلي آن در سالن اجتماعات اين سازمان برگزار شد.

غلامعلي حدادعادل در اين نشست با اشاره به سابقه طولاني حضور خود در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي گفت: وقتي به جواني خودم و عمر رفته نگاهي دوباره مي‌كنم، خوشحالم كه مجلات رشد به حيات خودش ادامه مي‌دهد.

وي افزود: در عالم آموزش، سابقه اهميت دارد و به نظر من هر چه مدرسه قديمي‌تر باشد، بهتر است؛ تداوم كار مجله‌اي آموزشي مانند «رشد آموزش زبان و ادب فارسي» كه بيش از 25 سال از عمرش مي‌گذرد و به شماره صدم رسيده است، باعث افتخار است و بايد به دست‌اندركاران آن تبريك گفت.

رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي اضافه كرد: ما براي رساندن ايران به مجد و عظمتي كه در خور آن است، راهي جز آموزش و پرورش نداريم و براي تحقق هر آرزويي كه براي ايران داريم، بايد از آموزش و پرورش آغاز كنيم.

حداد عادل گفت: در آموزش و پرورش، معلم عنصر اصلي است و من هميشه گفته‌ام عنصر ذي‌روح است و بقيه بي‌روح‌اند. در واقع اين معلم است كه به بقيه روح مي‌بخشد.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان خاطرات مربوط به حضورش در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي يادآور شد: اوايل دهه 60 كه كارمان را در سازمان شروع كرديم، بيشتر مجلات براي دانش‌آموزان و يك مجله (رشد معلم) هم براي معلمان منتشر مي‌شد و امكانات ديگري براي ارتباط با معلمان نبود.

وي گفت: آن زمان دوره جنگ بود و بي‌پولي و كاغذ هم گران بود، ولي باز هم دست ما به نسبت بعضي جاهاي ديگر بازتر بود. ما از سختي نترسيديم و شروع كرديم به توليد مجلات تخصصي رشد. با رشد آموزش رياضي و رشد آموزش فيزيك شروع كرديم و كم كم در رشته‌هاي مختلف براي همه دروس مجله داشتيم؛ فيزيك، رياضي، شيمي، ادب فارسي، معارف اسلامي، آموزش ابتدايي، آموزش راهنمايي، تكنولوژي آموزشي و ... ديگر رشته‌اي نمانده بود كه ما سراغ آن نرفته باشيم.

حداد عادل افزود: من خيلي مراقب بودم كه اين مجلات از حوزه تعريف شده تخصصي بيرون نرود و اين سنت در همه مجلات رشد بود. مقام معظم رهبري هم كه آن زمان رئيس جمهور بودند، به من مي‌گفتند كه فلاني من اين رشد معلم شما را از اول تا آخر مي‌خوانم.

رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي در ادامه بخش‌هايي از مقاله خود را كه در نخستين شماره نشريه «رشد آموزش زبان و ادب فارسي» به چاپ رسيده است، براي حاضران خواند و تاكيد كرد: من از انتشار همه مجلات رشد خوشحال مي‌شوم، ولي هميشه به فصلنامه رشد آموزش زبان و ادب فارسي علاقه ويژه‌اي داشتم و در بين 20 بچه ديگر (همه مجلات رشد) اين عزيزدردانه من بوده است.

وي همچنين گفت: براي ما پيدا كردن سردبير براي مجله رشد زبان و ادب فارسي كار دشواري بود و بايد كسي را پيدا مي‌كرديم كه هم حواسش به ارزش‌هاي انقلاب باشد و هم ادبيات را بفهمد و كسي غير از كيومرث صابري فومني اين ويژگي‌ها را نداشت.

حداد عادل افزود: صابري آن سال‌ها از آموزش و پرورش رفته بود و در اوايل رياست جمهوري مقام معظم رهبري به عنوان مشاور ايشان فعاليت مي‌كند. من از او خواش كردم كه بيايد و سكان مجله (رشد آموزش زبان و ادب فارسي) را به دست بگيرد كه او درخواست من را پذيرفت، ولي گفت به شرطي مي‌آيم كه اسم مرا به عنوان سردبير بالاي مجله نگذاريد و من هم شرط او را پذيرفتم.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: او (صابري) آمد و با اخلاق خوب و ظرافت هنري و ادبي كه همچنين شناختي كه نسبت به روشنفكران چپ و مسلمان و افراد فرهنگي داشت، درست مثل يك آچار فرانسه كه به هر پيچي مي‌خورد، مجله را راه انداخت و خودش هم ستوني به نام «زنگ تفريح» در آن ايجاد كرد كه در آن خاطرات اعتماد‌السلطنه را بدون شرح و با استفاده از عنوان باب اول گلستان (اندر سيرت پادشاهان) در هر شماره مجله چاپ مي‌كرد.

وي در ادامه مجله «رشد آموزش زبان و ادب فارسي» را يك دوره آموزش ضمن خدمتِ بي سر و صدا براي معلمان ناميد و ياد همكاران درگذشته اين نشريه از جمله كيومرث صابري فومني، سيدجعفر شهيدي، احمد احمدي بيرجندي و نصرالله مرداني را گرامي داشت.

حداد عادل همچنين چند پيشنهاد به دست‌اندركاران فعلي اين نشريه كرد و خطاب به آنها گفت: سعي كنيد مجله، كماكان آموزش‌محور باشد و بر مدار آموزش بچرخد و مقاله‌اي را كه فايده آموزشي نداشته باشد، چاپ نكنيد. همچنين اين مجله بايد جايگاهي باشد براي نقد كتاب‌ها و گفتن حسن و عيب آنها؛ هر كتابي كه در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي چاپ مي‌شود، براي معرفي و تمييز سره از ناسره آن، ميزگرد برگزار كنيد.

رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي همچنين با توصيه كادر تحريريه اين نشريه به استفاده از تجربه معلمان، از آنها خواست كه در معرفي هر چه بيشتر اين فرهنگستان به معلمان، دانش‌آموزان و عموم مردم كوشش بيشتري بكنند و ابراز اميدواري كرد روزي هزارمين شماره آن منتشر شود.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن