تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813398271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*گزارش روز دوم كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين*


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *گزارش روز دوم كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين*
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

مراسم اختتاميه چهارمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين با سخنراني رييس مجلس شوراي اسلامي و وزير خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي-خارجي ايسنا، در اين مراسم كه پس از دو روز بحث‌هاي كارشناسي و با حضور شخصيت‌ها، هيأت‌ها و روساي پارلماني بيش از 80 كشور جهان برگزار شد، علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي و منوچهر متكي وزير خارجه به ايراد سخنراني خواهند پرداخت.

در مراسم اختتاميه همچنين قطعنامه پاياني كنفرانس، گزارش كار كميسيون‌هاي مقاومت، حقوقي و سياسي ارايه شد.

شركت‌كنندگان در اين كنفرانس همچنين نماز مغرب و عشاء را به امامت آيت‌الله دري نجف‌آبادي دادستان كل كشور اقامه كردند.

دبير كميته حمايت از مردم فلسطين وابسته به مجلس شوراي اسلامي گفت: كنفرانس تهران به لحاظ اثرگذاري و تعيين معادلات منطقه‌اي در خصوص مسايل فلسطين بازتاب وسيعي در جهان داشته است.

حجت الاسلام و المسلمين علي اكبر محتشمي پور افزود: بر همين اساس اين اجلاس نقش موثري در حمايت از حركت انقلابي ملت مردم مظلوم فلسطين در مقابله با تجاوزگران صهيونيستي خواهد داشت.

وي با اشاره به حضور و مشاركت فعالانه 75 كشور خارجي در اين همايش، اظهار كرد: بيان مطالبات واقعي و خواسته‌هاي قانوني ملت فلسطين مهمترين دستاورد كنفرانس تهران است.

محتشمي‌پور گفت: ويژگي متمايز اين اجلاس در مقايسه با نشست‌هاي مشابه، پيگيري و بيان ديدگاه‌هاي نظرات مردم فلسطين در دفاع از تماميت ارضي اين سرزمين و ادامه مقاومت تا حصول نتيجه و تحقق اهداف انتفاضه اسلامي است.

به گزارش ايسنا، مهندس مير حسين موسوي در گفت‌وگو با ستاد خبري كنفرانس خبري حمايت از فلسطين مظهر مقاومت، غزه قرباني جنايت، افزود: امروز افكار عمومي جهان و بخش اعظم دولت‌ها نيز به خوبي به رفتار جنايتكارانه و خوي وحشي‌گري رژيم صهيونيستي واقفند.

وي اظهار كرد: در چنين شرايطي، برگزاري كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين از ارزش و اعتبار بسياري در جهان برخوردار است.

موسوي گفت: مقاومت مردم فلسطين در جريان حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه و حمايت گسترده افكار عمومي از مقاومت اسلامي، بهترين گواه بر تيره روزي رژيم صهيونيستي و مشروعيت نداشتن اين رژيم است.

وي افزود: كنفرانس تهران نقش موثري در اعلام حمايت جهاني از مردم فلسطين و مقاومت اسلامي با هدف دفاع از آرمان‌هاي انتفاضه دارد.

رييس دفتر جنبش جهاد اسلامي ‌فلسطين در تهران گفت: كشورهاي غربي و آمريكا با برگزاري كنفرانس‌هاي بين المللي قصد دارند مقاومت مردم فلسطين و انتقاضه اسلامي ‌را از بين ببرند.

ناصر ابوشريف گفت: دولت‌هاي غربي و برخي كشورهاي عربي با اين هدف اقدام به برگزاري كنفرانس با عنون بازسازي غزه و حمايت از فلسطين كرده‌اند.

وي گفت: مقاومت مردم فلسطين و انتقاضه اسلامي ‌عليه تجاوزگري رژيم صهيونيستي پايان ندارد و قطعا كشورهاي حامي ‌اين رژيم متوجه اشتباه زيان بار خود خواهند شد.

ابو شريف افزود: امروز موضوع فلسطين و مظلوميت مردمان اين سرزمين، ميزاني دقيق براي بيان حق و باطل است.

نماينده جنبش آزادي‌بخش فلسطين با بيان اين‌كه برخي معتقد بودند كه اسراييل به واسطه حمايت‌هاي آمريكا غير قابل شكست است،‌ تصريح كرد: وحدت امروز مقاومت فلسطين، لبنان، ايران و سوريه بهترين راه خنثي‌سازي طرح‌هاي آمريكا و اسراييل در منطقه است.

طاهر ماهر ادوان طي سخناني در دومين روز از كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين با بيان اين‌كه مردم فلسطين همچنان به مبارزات خود ادامه مي‌دهند، ‌گفت: تجاوز اسراييل عليه غزه با كشنده‌ترين سلاح‌ها سبب نشد كه مردم ما تسليم شوند و مردم ما الگوي خود را حزب الله لبنان قرار داده بودند كه توانست بر صهيونيست‌ها پيروز شود.

ادوان خاطرنشان كرد: از آنجا كه دشمنان ما مي‌دانند اگر ملت ما سلاح به دست بياورد دشمنان خود را شكست خواهد داد سعي مي‌كنند تا با سلاح‌رساني به مردم فلسطين مخالفت كنند. اما اين مردم با سلاح‌هاي جزيي از اراده قوي برخوردار هستند و با اسراييل مقابله مي‌كنند.

نماينده جبهه آزادي‌بخش فلسطين با اشاره به توطئه برخي كشورهاي جهان متذكر شد: عده‌اي مي‌كوشند حقايق را به گونه‌اي ديگر نشان دهند و ايران را به عنوان يك دشمن جلوه دهند اما مردم ما دشمنان خود را به خوبي مي‌شناسند.

وي خواستار بازسازي سازمان آزادي بخش فلسطين شد و بر لزوم وحدت گروه‌هاي فلسطيني تاكيد كرد و گفت: ما همچنان با فضاي حاكم صهيونيستي مقابله مي‌كنيم و به هيچ نحو از سرزمين‌هاي خود بيرون نمي‌رويم. ما براي پيروزي نهايي نيازمند هستيم كه سازمان آزادي‌بخش فلسطين نماينده شرعي مردم فلسطين باشد.

ماهر ادوان تاكيد كرد: ما هيچ وقت بر اساس خواست‌هاي آمريكا عمل نكرده و با رژيم متجاوز صلح نخواهيم كرد. ما نمي‌توانيم با آنها همزيستي داشته باشيم چرا كه آنها سياست تروريسم را در مقابل ما در پيش گرفته‌اند.

وي در ادامه با اشاره به پيشنهادهاي مطرح شده از سوي خود به كنفرانس حمايت از مردم فلسطين، گفت: ديدار با مردم غزه و جنايات رژيم صهيونيستي در اين منطقه پيشنهادهاي بنده است كه مهمانان اين اجلاس از نزديك از غزه ديدار كنند و جنايات رژيم صهوينيستي همچون اولمرت و ليوني را به دادگاه جنايات بين المللي بسپارند.

رييس مجلس الجزاير گفت: بايد كميته‌اي براي رسيدگي به نقض حقوق بشر اسراييل در فلسطين از سوي سازمان ملل تشكيل شود.

به گزارش ايسنا به نقل از ستاد خبري كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين مظهر مقاومت غزه قرباني جنايت،‌ عبدالعزيز ياري در اين كنفرانس با بيان اين‌كه ايران علاوه بر مواضع سياسي فعال خود در منطقه، همواره از ديدگاه‌هاي كشورهاي مظلوم حمايت كرده است، گفت: الجزاير نيز در كنار ايران هميشه بر لزوم برقراري ثبات در منطقه و توجه به حقوق مردم فلسطين تاكيد كرده است.

وي تصريح كرد: ما امروز گرد هم آمده ايم تا تجاوزهاي رژيم صهيونيستي و نقض حقوق بشر در غزه را بررسي كنيم و بر ضرورت همبستگي جهان اسلام و اعراب تاكيد داشته باشيم.

احمد جبرييل صبح پنج‌شنبه در سخناني در كنفرانس بين‌المللي "حمايت از فلسطين مظهر مقاومت، غزه قرباني جنايت" با اشاره به رهنمودهاي روز گذشته مقام معظم رهبري در اين كنفرانس گفت:‌ ما بايد اين رهنمودها را به صورت يك سند بدانيم،‌ كه بايد بين تمامي‌مسلمانان توزيع شود تا راهنماي كار ما باشند.

به گزارش ايسنا،‌ دبير كل جبهه مردمي‌فلسطين با اشاره به طرح زمين در مقابل صلح رژيم صهيونيستي و اشغال سرزمين‌هاي فلسطيني از سوي رژيم غاصب صهيونيستي و سكوت برخي كشورها در قبال اين مساله گفت: بسياري از كشورها قدرت نه گفتن را ندارد.

رژيم صهيونيستي در تلاش است تا برنامه‌هاي امپرياليستي خود را در منطقه مسلط كند و برخي كشورها نيز تلاش مي‌كنند تا آن را آن قدر مسلح كنند كه آن را به قدرتي بازدارنده تبديل كنند اما ما در برابر همه اين اقدامات مقاومت مي‌كنيم و معتقديم اين مقاومت بود كه در غزه موجب پيروزي شد.

وي ادامه داد: اسراييل تاكنون 60 سال جنگ كرده است و جنگ را به كشورهاي عربي كشاند اما اكنون اين جنگ به داخل خود اسراييل كشيده شده و جامعه‌ي ما به لرزه درآمده و حتي كارشناسان آن معتقدند كه طرح‌هاي‌شان درغزه رو به زوال است و كسي فكر نمي‌كرد كه يك گروه اندك در غزه بتواند به پيروزي دست يابد.

جبرييل تصريح كرد:‌ پيروزي انقلاب اسلامي‌ در ايران بود كه معنويت و ايمان را به ما تدريس كرد تا بتوانيم در جاده‌ي حقيقي قرار بگيريم و به اين صورت بتوانيم اسلام را به عنوان دين حقيقي نشان دهيم.

عبدالهادي بن حاج گفت: ايمان موجب شده كه ما به منزله‌ي پيكر واحدي در جهان اسلام باشيم. اسلام هرگز مرز جغرافيايي نمي‌شناسد و ما از آن‌جا كه پيكري واحد هستيم بايستي به مانند پيكره‌ي انساني كه در صورت ايجاد مشكلي براي يك عضو از آن كل پيكر به درد مي‌آيد مانند آن‌چه كه در گذشته بوديم به حمايت از فلسطين بپردازيم.

رييس كميته سياسي مجلس مالزي افزود: مساله‌ي فلسطين به ما يادآور شد كه در مقابل دشمنان قسم خورده‌ي اسلام ايستاده‌ايم.

بن حاج اظهار كرد: مساله‌ي هولوكاست در غزه يكي از نمونه‌هاي واضح از پايداري‌هاي انسان‌هاي مسلمان در مقابل جنايات دشمنان آنان بوده است.

وي افزود: رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي در پي توجيه جنايات رژيم صهيونيستي هستند.

بن حاج ادامه داد: موجوديت رژيم صهيونيستي موجوديتي عليه اسلام و اعراب است.

او گفت: بايد بدانيم كه مساله‌ي فلسطين بسيار براي ما حائز اهميت است. ما بارها از طريق قطعنامه‌هاي ظالمانه‌اي كه درباره فلسطين صادر شده است مورد ستم واقع شده‌ايم.

رييس كميته سياسي مجلس مالزي گفت: ما مطمئنيم كه تحولات منطقه به نفع ما و سربلندي ما به عنوان ملت‌هاي آزاده و مسلمان خواهد بود و بايد گفت با همه‌ي اجلاس‌هايي كه رژيم صهيونيستي برگزار مي‌كند به آن چه مي‌خواهد نخواهد رسيد.

وي بيان كرد: ايمان و خودباوري ما مي‌تواند همه‌ي نقشه‌هاي توطئه‌گرايانه و توسعه‌طلبانه‌ي صهيونيست‌ها را خنثي كند و بايد بدانيم كه امدادهاي خفيه الهي ياري‌رسان رزمندگان اسلام است.

بن حاج گفت: نيروهاي استكباري در همه جاي جهان با تهاجم فرهنگي، فرزندان ما را نشانه گرفته‌اند.

او گفت: ما بايد با استفاده از منابع بهينه‌اي كه در اختيار داريم مانند منابع نفتي به عنوان سلاحي برنده با دشمنان‌مان مبارزه كنيم و مي‌توانيم در اين راه ارز ديگري را براي معاملات خود به كار ببريم.

رييس كميته سياسي مجلس مالزي در پايان گفت: ما بايد بر اساس رهنمودهاي قرآن كريم عمل كنيم.

نايب رييس مجلس عمان در حاشيه چهارمين كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين گفت: فلسطين قلب همه ملت‌هاي اسلامي‌است و مساله اين كشور تنها متعلق به اعراب نيست.

شيخ ناصر المعمولي افزود: همه بايد شرايط اتحاد و همكاري مسلمانان را به عنوان يك جبهه واحد در مقابل رژيم صهيونيستي فراهم كنيم.

وي گفت: اين كه فلسطينيان خود به تنهايي قادر به حل موضوع مهم فلسطين بپردازند راهكار درستي نيست و بايد كشورهاي اسلامي‌از اين مردم حمايت سياسي و مالي داشته باشند تا با انگيزه مضاعف به مقاومت عليه رژيم صهيونيستي ادامه دهد.

به گزارش ستاد خبري چهارمين كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين شيخ ناصر المعولي با اشاره به تاريخ گذشته اعراب اظهار كرد:‌ اكثر كشورهاي عربي از طريق مقاومت استقلال خود را به دست آورده‌اند كه نمونه بارز آن استقلال كشور الجزاير است.

وي رمز پيروزي مردم فلسطين بر غاصبان صهيونيست را ايستادگي، مقاومت و اتحاد همه جانبه دانست.

دبيركل حركت ناصرين دموكرات لبنان، گفت: تنها كليد پيروزي مردم مسلمان لبنان و فلسطين مقابل رژيم جعلي و غاصب صهيونيست مقاومت است و با مقاومت مي‌شود اين پيروزي را به دست آورد.

خالد ارواس با اشاره به پيروزي مردم غزه در جنگ نابرابر 22 روزه با رژيم صهيونيستي افزود: اين مردم با دست خالي و فقط با سلاح ايمان و مقاومت همه جانبه توانستند دشمن تا دندان مسلح را به زانو درآورند.

وي تاكيد كرد: اگر گروهي كوچك در كشورهاي لبنان و فلسطين معارض مقاومت مي‌شوند آگاه باشند كه به هيچ عنوان نمي‌توانند خللي در اراده‌ي آهنين مردم براي به دست آوردن پيروزي ايجاد كنند همانا كه مسلمانان مقاومت را بر سازش ترجيح مي‌دهند.

خالد الرواس گفت: هدف مقاومت جنگ با دشمن است نه با عناصر داخلي؛ ولي برخي گروه‌ها تلاش مي‌كنند با ايجاد تفرقه مانع از اتحاد مسلمانان در مقابل صهيونيست‌ها شوند.

او از گروه‌هاي فلسطيني خواست به مشكلات داخلي خود با يكديگر پايان داده و با اتحاد و يكپارچگي و مقاومت براي به دست آوردن پيروزي در مقابل صهيونيست‌ها بايستند و بدانند كه با اين سلاح امكان شكست دشمن دور از دسترس نيست.

دبيركل حركت ناصرين دموكرات لبنان اضافه كرد: هيچ چيز نبايد مانع مقاومت شود و مردم فلسطين مي‌خواهند با به دست آوردن پيروزي، در سرزمين فلسطيني زندگي كنند كه در آن يهوديان و مسيحيان نيز باشند نه زندگي در سرزميني كه صهيونيست باشد و مسلمانان هم بخواهند در آن زندگي كنند.

نايب رييس مجلس قانونگذاري فلسطين گفت: كنفرانس بين‌المللي تهران به‌دليل اثر‌گذاري و اهميت بالايي كه در جهان اسلام دارد، به‌طور يقين نقش كليدي در حل مسائل و مشكلات فلسطينيان دارد.

احمد بحر افزود: امروز مساله فلسطين يك مساله مهم در سطح جهان اسلام است و طرح اين موضوع كه فلسطين يك مساله عربي است درحقيقت جفا به مردم بي‌دفاع فلسطين و انتفاضه اسلامي است.

وي اظهار كرد: ارتباط‌ دادن مسائل اساسي جهان اسلامي از جمله موضوع مهم فلسطين به جهان غرب، تضعيف امت اسلامي و مقاومت مردم در برابر تجاوز است.

نايب رييس مجلس قانون‌گذاري فلسطين گفت: مقاومت تنها راه‌حل مشكل فلسطين است ولي بايد دركنار مقاومت به بحث تامين صلح منطقه با حفظ اقتدار و عزت فلسطين و جهان اسلام توجه كرد.

احمد بحر افزود: پيگيري موضوع صلح و سازش تحت هر شرايطي خفت‌بار است و تنها راه برقراري صلح، علاوه بر مقاومت در برابر متجاوز، حفظ عزت فلسطينيان و گروه‌هاي مقاومت است.

وي با تقدير از تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران، گفت: برگزاري كنفرانس تهران مي‌تواند يكي از راهكارهاي اصلي براي حل مشكل فلسطين و تامين حقوق قانوني مردم مظلوم اين منطقه باشد.

رييس مجلس ملي سودان گفت: بايد در برابر تلاش‌هاي مذبوحانه‌اي كه مبتني بر صلح مطرح مي‌شود ايستادگي كنيم.

احمد ابراهيم طاهر با بيان اين‌كه پيروزي از آن مردم فلسطين است، گفت: بايد فرمايشات مقام معظم رهبر‌ي جمهوري اسلامي ‌ايران را به عنوان الگو و سرمشق قرار دهيم چرا كه ايران مساله فلسطين را همواره به عنوان راهبردي اساسي در برنامه‌هاي خود به ويژه در برنامه‌هاي سياست خارجي‌اش قرار داده است.

وي افزود: مساله فلسطين منحصر به مردم آن نيست و خداوند از طريق ملت فلسطين همه ملت‌هاي آزاده دنيا را مورد آزمايش قرار داده است.

احمد ابراهيم طاهر ادامه داد: با تمام وجود و علي رغم اين‌كه در سرزمين خود دچار مشكل هستيم از ملت فلسطين حمايت مي‌كنيم ما امكانات خوبي در اختيار داريم كه مي‌توانيم در جهت كمك به فلسطين از آن‌ها استفاده كنيم.

به گزارش ستاد خبري كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين، وي تصريح كرد: قبل از هر اقدامي ‌بايد به اين سوال محوري پاسخ دهيم كه دشمن اصلي ما كيست و بايد تمام منابع خود را در چه جهتي استفاده كنيم. نبايد اجازه سوء استفاده به دشمنان را بدهيم تا وحدت مسلمانان را با مشكل مواجه كنند.

رييس مجلس سودان تصريح كرد: اگر مشكلات دروني كشورهاي اسلامي ‌را رفع كنيم از اين طريق مي‌توانيم صفوف منسجمي ‌را براي حل مشكلات غزه و فلسطين آماده كنيم تا با تمامي‌ قواي مادي و معنوي در كنار فلسطين باشيم.

وي با بيان اين‌كه موافق محاكمه و مجازات تمامي ‌جنايت كاران صهيونيستي هستيم، گفت: در اين زمينه تمامي‌ تلاش خود را انجام خواهيم داد تا جنايتكاراني كه در نوار غزه مرتكب ظلم شده‌اند را به دادگاه عدالت بكشانيم.

احمد ابراهيم طاهر در اين اجلاس يك بار ديگر تاكيد كرد: به طور همه جانبه از مردم فلسطين حمايت مي‌كنيم و از رييس جمهوري ايران نيز تشكر مي‌كنيم كه به مسائل سودان توجه ويژه‌اي داشته‌اند و ما نيز در كنار ايران از ملت فلسطين تا هر زمان كه لازم باشد دفاع خواهيم كرد.

دبير كل جبهه مبارزه ملي فلسطين تصريح كرد: هدف برخي كشورهاي عربي و اسلامي در ايجاد ترديد در مساله پيروزي فلسطينيان در غزه نااميد كردن فلسطيني‌ها و دلگرمي دادن به رژيم صهيونيستي است.

‌خالد عبدالمجيد در دومين روز از چهارمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين با بيان اين‌كه برخي‌ها در جهت خوب جلوه دادن وجهه آمريكا در منطقه هستند، بيان كرد: جنگ در فلسطين هنوز تمام نشده است و ما شاهد توطئه‌هاي جديدي هستيم كه در جهت خنثي كردن پيروزي فلسطينيان در نوار غزه صورت مي‌گيرد. لذا ما خواهان ادامه فعاليت‌هاي ملت‌هاي عربي و اسلامي در جهت حمايت از ملت فلسطين و تقويت نقش مقاومت آنان هستيم.

وي به مساله وحدت ملي اشاره كرد و گفت: همگي ما طرفدار مساله وحدت هستيم البته بايد بدانيم كه تلاش‌هايي در جهان عرب براي محدود كردن مقاومت تحت عنوان گفت و گو انجام مي‌شود كه هدف از اين امر ضربه زدن به وحدت و مقاومت است. لذا بايد راهكارهايي را در اين راستا اتخاذ و از هر گونه تلاش براي ضربه زدن به مقاومت فلسطين جلوگيري كنيم.

در كميته دانشجويي دبيرخانه كنفرانس بين‌المللي "حمايت از فلسطين مظهر مقاومت،‌ غزه قرباني جنايت"، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشور سوريه و يك خاخام يهودي ضد صهيونيسم سخنراني كردند.

به گزارش ايسنا، ممدوحي، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشور سوريه كه عصر پنج‌شنبه در نشست كميته دانشجويي دبيرخانه كنفرانس بين‌المللي "حمايت از فلسطين مظهر مقاومت،‌غ زه قرباني جنايت" گفت: مهم‌ترين قضيه در اديان الهي اول توحيد است؛ سپس رعايت عدالت و نيز اعتقاد به معاد. خداوند از آن جا كه عادل است بندگان خود را نيز به عدالت دعوت كرده است كه يهوديت نيز به عنوان يكي از اديان الهي از اين امر مستثني نيست. حال بايد پرسيد كه با توجه به دين يهود، صهيونيسم از كجاي اين دين برخاسته است.

رايزن فرهنگي ايران در سوريه ادامه داد: توسعه‌طلبي و نژادپرستي يك انحراف صريح از آموزه‌هاي اديان است زيرا كه اديان به خدامحوري و عدالت توصيه كردند كه اين در صهيونيسم يافت نمي‌شود.

وي با اشاره به خاخام‌هاي يهودي حاضر در اين جلسه گفت: اين افراد بيانگر تضاد يهوديت با صهيونيسم هستند.

او گفت: در آغاز قرن بيستم وكمي پيش از بالفور، امپراتوري بريتانيا با سوء استفاده از يهود و دستاويز قرار دادن مظلوميت اين قوم در طول تاريخ اهداف استعماري خود را در منطقه خاورميانه پيش برد تا بتواند در منطقه حساس خاورميانه و اسلام حضور نامشروع خود را فراهم كنند.

ممدوحي اظهار كرد: امپراتوري بريتانيا با حمايت از كساني كه به عدالت اعتقادي نداشتند و درچارچوب سياستي تعيين شده و با حمايت كشورهاي روسيه، آمريكا، انگليس و فرانسه رژيمي را كه حتي با ليبراليسم غربي تطابق نداشت در منطقه خاورميانه به وجود آوردند و آن را با ظاهري از ديانت يهود پياده كردند كه متاسفانه در حقيقت هزينه‌اش را يهوديان هم اكنون دارند پرداخت مي‌كنند.

او ادامه داد: در برخي از كشورهايي كه از اسراييل و عملكردهاي آن آسيبي وارد شده است دولت‌هاي عربي و ملت‌هاي آنان اين را به پاي يهوديان مي‌نويسند ولي همواره ما به آنان گفته‌ايم كه بايد حساب يهود را از صهيونيسم جدا كنيم.

وي با اشاره به اين كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران نماينده كليميان در مجلس همواره حضور داشته و از تمام حقوق شهروندي برخوردار است، گفت: متاسفانه در برخي از كشورها چنين نگرشي به مساله فلسطين و جدايي يهود از صهيونيسم وجود ندارد.

ممدوحي اظهار كرد: مظلوميت يهوديان به دليل اين كه آنان را مانند صهيونيست‌ها مي‌پندارند بايد از عالم زدوده شود.

‌در ادامه نشست مشترك تشكل‌هاي دانشجويي و شاخه دانشجويي احزاب در كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين مظهر مقاومت، غزه قرباني جنايت يكي از خاخام‌هاي يهودي حاضر در اين مراسم به ايراد سخناني پرداخت و گفت: ما از تشكيل حكومت در دين خود منع شده‌ايم پس چگونه است به اسم يهوديت در فلسطين دولت تشكيل مي‌دهند در حالي كه اين طبق تعاليم مذهبي ما نيست.

وي ادامه داد: ما در مباني ديني خود توصيه شده‌ايم كه دزدي نكنيم پس چرا زمين فلسطينيان هم اكنون توسط صهيونيست‌ها تاراج شده است.

او با اشاره به اين كه صهيونيست‌ها بسياري از مباني ديني يهود را زير پا گذاشته و در عين حال مي‌گويند كه ما يهودي هستيم ادامه داد: اين‌ها به دنبال منافع هستند و از دين براي مشروعيت خود استفاده مي‌كنند و اين مساله نه تنها در خصوص دين يهود اتفاق افتاده است بلكه ما در مسيحيت نيز شاهد اين ماجرا هستيم و برخي را با گرايش‌هاي مسيحي مشاهده مي‌كنيم كه به حمايت از صهيونيست‌ها مي‌پردازند.

اين خاخام يهودي گفت: ما تاكنون اقدامات بسياري در جهت مخالفت با صهيونيستم انجام داده‌ايم كه از جمله آن مي‌توان به برپايي راهپيمايي و تظاهرات گسترده در نيويورك توسط خاخام‌هاي يهودي و ديگر يهوديان اشاره كرد.

وي افزود: اين چگونه است كه بسياري از مردم ساليان سال در غزه زنداني‌اند؛ پس حاميان حقوق بشر كجا هستند؟

وي ادامه داد: اكثريت يهوديان در جهان صهيونيسم نيستند و بسياري نيز هستند كه به صهيونيسم‌ها كمك نمي‌كنند و فرزندان خود را به ارتش نمي‌فرستند.

اين خاخام يهودي اظهار كرد: برخي از صهيونيسم ها به ما مي‌گويند كه اگر از صهيونيسم حمايت نكنيد شما را كشته و يا به سرزمين‌هاي‌تان انتقال مي‌دهيم.

او در پايان گفت: ما نبايد به دولت صهيونيست‌ها دولت اتلاق كنيم زيرا اين‌ها لامذهب هستند.

يكي از اعضاي پارلمان يونان گفت: سكوت كشورهاي غربي در قبال فجايع غزه بيانگر پذيرش مذبوحانه سياست‌هاي رژيم صهيونيستي از سوي آمريكا و دنياي غرب است.

سوفيا ساكاروف در سخناني در دومين روز از چهارمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين گفت: امروز دنيا شاهد نقش جنايتكاراني است كه به صورت فاشيسم نو خود را نشان مي‌دهند. كساني كه با لباس جديد فاشيسم حمايتشان را از رژيم صهيونيستي توجيه مي‌كنند.

وي با انتقاد از شوراي امنيت، اتحاديه اروپا و جامعه جهاني در قبال فجايع غزه گفت: اين مساله پذيرش مذبوحانه سياست‌هاي رژيم صهيونيستي از سوي غرب را نشان مي‌دهد.

اين عضو پارلمان يونان با تاكيد بر اين‌كه امروز ما بايد اقدامات رژيم صهيونيستي را به جهانيان منعكس كنيم، گفت: رژيم صهيونيستي نمي‌تواند در نتيجه فاشيسمي كه از سوي آن ايجاد شده تساهل و مدارا داشته باشد.

وي همچنين نشست تهران را حائز اهميت دانست و گفت: رويكرد ايران و حزب‌الله در قبال مقاوت رويكردي واقع‌بينانه است و ما كه شاهد نتايج جنگ 22 روزه غزه هستيم به خوبي مي‌بينيم كه مقاومت فلسطين نه تنها شكسته نشد بلكه برعكس قوي‌تر و مقتدرتر شده است.

وي گفت: ما پس از آن جنگ شاهد بلوغ مقاومت هستيم كه به دنبال آن غرب مجبور به اتخاذ مواضع جديدي شده از جمله آنكه مذاكره با حماس بدون پيش شرط را بپذيرد.

ساكاروف در پايان تاكيد كرد: اگر رهبران كشورهاي غربي و صهيونيست‌ها قرار است براي به خاك سپردن مقاومت اقدامي انجام دهند بايد بدانند كه سخت در اشتباهند و اگر فكر مي‌كنند كه مي‌توانند جسد مقاومت را در تاريخ دفن كنند و حضورشان را تحميل نمايند بايد بدانند كه اين سناريوي آنها محكوم به شكست است و در اينجا معتقديم كه مساله فلسطين نيازمند به اتحاد و حمايت ماست و كشورهاي عربي بايد به طور كامل و پويا از آن حمايت كنند.

دبيركل گروه صائبه فلسطين گفت: فلسطين راه مقاومت را انتخاب كرده است و تا زمان آزادي از مقاومت دست برنمي‌دارد.

فرهان ابوالهيجا در دومين روز از كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين با تأكيد بر اين كه مقاومت مردم غزه در جريان جنگ 22 روزه، مقاومتي اسطوره‌يي بود و خون شهداي غزه هرگز هدر نمي‌رود، اظهار كرد: آمريكا رمز شرارت جهاني است و كليه ابزار مورد نياز صهيونيست‌ها به ويژه سلاح‌هاي كشتار جمعي را در اختيار اين رژيم جنايت‌كار گذاشته است.

وي با تأكيد بر لزوم مقابله با مصادره زمين‌هاي فلسطيني‌ها و شهرك‌سازي يهوديان گفت: ملت فلسطين اجازه ادامه چپاول سرزمين خود را نخواهند داد و از سرزمين اسطوره‌يي خود دفاع خواهد كرد.

ابوالهيجا با بيان اين كه هرگز خون مردم غزه از بين نخواهد رفت، عنوان كرد: مقاومت را تا پيروزي فلسطين ادامه خواهيم داد و بر خواسته خود در محاكمه سران رژيم صهيونيستي پافشاري مي‌كنيم.

دبيركل گروه صائبه فلسطين با وحشيانه خواندن اعمال رژيم صهيونيستي در مقابل مردم غزه گفت: امروز با صداي بلند مي‌خواهيم جنايات اسراييلي‌ها را محكوم كنند و فرهنگ مقاومت بايد در فلسطين تثبيت شود.

معاون سابق وزير آموزش و پرورش تونس گفت: رژيم صهيونيستي همواره با زيرپا گذاشتن تعهدات و قوانين بين المللي به قتل عام مردم بي دفاع و مظلوم فلسطين پرداخته و به هيچ وجه به بيانيه سازمان‌هاي بين المللي پايبند نبوده است.

رافع بن عاشور در كميسيون حقوقي كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين گفت: جامعه بين المللي همواره در خصوص جنايات رژيم صهيونيستي ضعيف ظاهر شده به طوري كه صدور انواع بيانيه‌هاي خفيف عليه رژيم هم تاثيري در توقف جناياتش نداشته است.

وي تصريح كرد: اين براي اولين بار نيست كه اسراييل غاصب از ضعف جوامع بين المللي و سكوت اعراب همسو با غرب سوءاستفاده كرده و اقدام به قتل عام و كشتار زنان كودكان و مردم بي دفاع فلسطين مي‌كند.

بن عاشور اظهار كرد: در جنگ 22 روزه‌ي رژيم صهيونيستي يكي ديگر از روش‌هاي تروريستي را به معرض نمايش گذاشت اما در مقابل مقاومت مردم مظلوم غزه چاره‌اي جز قبول شكست نظامي‌ نداشت.

به گزارش ستاد خبري چهارمين كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين، وي گفت: اين رژيم در جنگ نابرابر حتي به مدارس، بيمارستان‌ها، مراكز بين المللي، مساجد و استفاده از انواع تسليحات پيشرفته و جنگ افزارهاي فسفري و شيميايي عليه اين مردم به كار برد ولي اين توان نظامي ‌در مقابل مقاومت و استواري مردم شكست خورد.

وي تاكيد كرد:‌ اين رژيم بر پايه تروريسم بنيان يافته و خوي ددمنشي و وحشي گري دارد و همواره مورد حمايت دولت‌هاي غربي و استكباري كه منافعشان درگير اين حمايت بوده قرار گرفته است.

فهمي ‌هويدي نويسنده‌ي مشهور مصري گفت: صهيونيست‌ها ملحد و كافر هستند و تنها براي دستيابي به اهداف شوم خود از مباني اعتقادي استفاده ابزاري مي‌كنند.

اين نويسنده‌ي مشهور جهان اسلام در گفت‌وگو با ستاد خبري كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين افزود: صهيونيست‌ها هيچ اعتقاد و وابستگي مذهبي و ديني ندارند و تنها از دين براي پيشبرد برنامه‌هاي خود استفاده ابزاري مي‌كنند.

وي اظهار كرد: تمامي‌برنامه‌هاي صهيونيست‌ها سياسي و تعيين شده است و آن‌ها براي دستيابي به اهداف شوم خود و سيطره‌ي بر جهان از هر اهرمي‌استفاده مي‌كنند.

او گفت: صهيونيست‌ها در همين راستا بدون اين كه به كم‌ترين اعتقادات مذهبي پايبند باشند براي پيگيري اهداف شوم خود از دين و مذهب استفاده ابزاري مي‌كنند.

روزنامه‌نگار سريلانكايي و مولف كتاب جنايات اسراييل گفت: مردم فلسطين ديگر اميدي به سازمان‌هاي بين المللي به خصوص سازمان ملل براي محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي ندارند چون اين سازمان‌ها تحت تاثير لابي صهيونيست هستند.

لطيف فاروق طي سخناني در كميسيون حقوقي كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين گفت: اسراييل با حداكثر خشونت به حملات خود عليه فلسطينيان ادامه مي‌دهد و از سكوت كشورهاي عربي و سازمان‌هاي بين المللي نهايت استفاده را براي نيل به اهداف خود مي‌برد.

به گزارش ستاد خبري چهارمين كنفرانس بين الملللي حمايت از فلسطين، وي خاطرنشان كرد: 22 كشور عربي با بيش از 320 ميليون نفر جمعيت و دارا بودن تجهيزات و تسليحات پيشرفته نظامي‌ قادر به مقابله با رژيم جعلي صهيونيست و جلوگيري از جنايت اين رژيم عليه مردم فلسطين نيستند.

وي از نيروي مقاومت حماس كه براساس كرامت فلسيني‌ها فعاليت مي‌كنند به عنوان مردمي‌ترين بخش مقاومت عليه جنايتكاران رژيم صيهونيستي نام برد و خاطرنشان كرد: حماس براي زنده نگه داشتن مقاومت به كمك‌هاي مالي و سياسي ملل اسلامي‌ نياز دارد.

كميسيون سياست و مقاومت كنفرانس بين‌المللي حمايت از مردم فلسطين با حضور بيش از 20 نفر از شخصيت‌هاي حاضر در اجلاس، صبح پنج‌شنبه تشكيل جلسه داد و مسائل مربوط به فلسطين،‌ چگونگي تقويت مقاومت و راهكارهاي بازسازي غزه را مورد بررسي قرار داد.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حاشيه چهارمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين، كميسيون سياست و مقاومت در دومين جلسه خود با رياست كاظم جلالي تشكيل جلسه داد.

جلالي با بيان اين كه مسائل مربوط به وحدت گروه‌هاي فلسطيني با محوريت مقاومت و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در عرصه بين‌المللي در اين جلسه مطرح شد، ‌افزود: راهكارهاي تصويب قوانين براي محاكمه سران جنايتكار رژيم صهيونيستي در دادگاه‌هاي داخلي و بين‌المللي، ‌تحريم اسراييل از جانب كشورهاي اسلامي و عربي در زمينه‌هاي مختلف از جمله سياسي، اقتصادي، فرهنگي و ورزشي به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: در اين جلسه چگونگي وحدت امت اسلامي و پرهيز از افتادن در دام اختلاف افكني‌ صهيونيست‌ها، ‌ضرورت استفاده از ظرفيت‌هاي رسانه‌يي براي رساندن پيام مظلوميت مردم فلسطين به ويژه نوار غزه، ضرورت ثبت وقايع جنايت‌بار جنگ‌هاي 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه مورد بررسي قرار گرفت.

او با بيان اين كه هيات‌هاي پارلماني شركت كننده در اين اجلاس تاكيد كردند كه پس از 60 سال از تشكيل تصنعي رژيم اسراييل، راهكاري جز تقويت مقاومت وجود ندارد.

رييس كميسيون سياسي و مقاومت چهارمين كنفرانس بين‌المللي حمايت فلسطين با بيان اين كه در كميته سياسي، عمده مقولات، بحث بر روي چگونگي تقويت مقاومت بود و تصريح كرد: هم‌چنين راهكارهاي استفاده از افكار عمومي جهاني در فضاي نوين بيزاري آراي عمومي از رفتار جنايت‌بار صهيونيست‌ها بحث و تبادل نظر شد.

جلالي در پايان تاكيد كرد: توصيه‌هايي نيز از سوي كميته سياسي و مقاومت به كميته اعزامي تهران براي درج و طرح در بيانيه پاياني در نظر گرفته شد.

كميته دانشجويي دبيرخانه كنفرانس بين‌المللي "حمايت از فلسطين مظهر مقاومت، غزه قرباني جنايت" و شاخه‌هاي دانشجويي احزاب و جمعيت‌هاي سياسي پيام مشترك صادر كردند.

در اين بيانيه آمده است: « اكنون كه قريب به شصت سال از تهاجم وحشيانه و اشغال غيرقانوني سرزمين فلسطين و تشكل دولت مجعول صهيونيستي مي‌گذرد؛

اكنون كه قبح و عمق جنايات رژيم غاصب صهيونيستي در جريان جنگ خونبار و فاجعه‌آميز غزه، بيش از پيش، در عرصه بين‌المللي آشكار شده است؛

و اكنون كه ملت‌ها و دولت‌هاي بيدار و آگاه جهان، از آمريكاي جنوبي تا جنوب آسيا، رنج و خطر زائده سرطاني اسراييل را براي جامعه بشري محسوس‌تر و ملموس‌تر از پيش يافته‌اند؛ كميته دانشجويي كنفرانس بين‌المللي «حمايت از فلسطين مظهر مقاومت، غزه قرباني جنايت» با همكاري و همراهي جمعي از احزاب، تشكل‌ها و نهادهاي سياسي و مدني جامعه ايراني، به مثابه فرزندان ملت آگاه و سرافراز ايران، در آستانه چهارمين دهه انقلاب اسلامي، چون گذشته و در راستاي مسير حركت نهضت پايدار ملت ايران، هم‌چنان جنايات اين رژيم غاصب را محكوم مي‌كند و با قاطعيت هر چه تمام تر، بر حمايت همه جانبه دولت‌ها، سازمان‌هاي بين‌الدولي (IGOS) و سازمان‌هاي بين‌المللي غيردولتي ( NGOS) از مردم ستمديده اما سرافراز و حق طلب فلسطين تا احقاق حقوق تضييع شده آن‌ها و نابودي رژيم غاصب اسراييل تاكيد مي‌كند. در همين راستا ذيلا برخي ضرورت‌ها و واقعيات منفول، تبيين و راهكارهايي پيشنهاد مي‌شود:

ضرورت‌ها و مختصات مساله فلسطين در روند تاريخ:

1ـ از سال 1917 تا 1949 ، 78 درصد از اراضي فلسطين يا از طريق واگذاري حكومت نظامي بريتانيا در فلسطين و يا بيرون راندن فلسطينيان در اختيار صهيونيست‌ها قرار گرفت و متجاوز از 750 هزار فلسطيني تنها در اين فاصله زماني از خانه و وطن خود با زور و اسلحه اخراج شده‌اند.

2 ـ از آغاز جريان اشغال فلسطين در سال 1947 تا به امروز بالغ بر پنج ميليون فلسطيني از سرزمين‌هاي خود رانده و آواره گشته‌اند، اين در حالي است كه در سال 1947 و قبل از آغاز آوارگي بزرگ فلسطينيان، هنوز 70 درصد ساكنان فلسطين، مسلمان و مسيحي بودند و غير يهوديان، مالكيت 94 درصد از سرزمين فلسطينيان را در اختيار داشتند.

3 ـ رژيم صهيونيستي حتي حاضر به اجراي مفاد قطعنامه‌هاي شوراي امنيت كه متضمن ظلم فاحش نسبت به حقوق تاريخي ملت فلسطين در حاكميت بر سرزمين خود است، نيست و از تخليه سرزمين‌هاي اشغال شده در جريان جنگ 1967 كه مطابق اين قطعنامه‌ها مكلف به تخليه آن است خودداري كرده است.

4 ـ قطعنامه 242 سازمان ملل متحد با وجود ظلم فاحشي كه نسبت به حقوق تاريخي ملت فلسطين در اين سرزمين تاريخي اعمال كرده از سوي رژيم اشغالگر قدس كه مطابق اين قطعنامه مكلف به تخليه كليه سرزمين‌هايي است كه در جريان جنگ شش روزه سال 1967 اشغال كرد اجرا نشده است.

5 ـ از سال 1967، رژيم غاصب صهيونيستي، در راستاي سياست‌هاي خود، بيش از 18 هزار خانه فلسطيني را در كرانه باختري رود اردن، تخريب و بدين ترتيب، قريب به 70 هزار فلسطيني را مجروح و بي‌هيچ سرپناهي آواره كرده است.

6 ـ اسراييل هم‌چنان از بازگشت آوارگان فلسطيني به موطن مادري‌شان، ممانعت مي‌كند كه اين مساله نقض صريح قطعنامه 194 سازمان ملل متحد است كه براي آوارگان فلسطيني حق بازگشت به سرزمين‌هاي اشغالي را به رسميت شناخته است. قطعنامه‌اي كه هم‌چون بسياري ديگر قطعنامه‌ها و موازين حقوقي بين‌الملل مورد پذيرش اسراييل قرار نگرفته است.

7 ـ رژيم صهيونيستي با وجود تمام مخالفت‌هاي بين‌المللي و مطابق رويه معمول خود، با ناديده گرفتن راي ديوان بين‌المللي دادگستري در جولاي سال 2004 مبني بر توقف ساخت ديوار حايل، هم‌چنان به ساخت اين ديوار منحوس ادامه مي‌دهد.

موارد مذكور در بخش پيشين، فقط مواردي بس اندك، از ظلم بي‌رحمانه رژيم منحوس صهيونيستي و اقدامات غيرقانوني آن‌هاست كه در طول اين شصت سال تداوم يافته و در غزه به شكلي زننده‌تر از هميشه چهره آشكار كرد. ترديدي نيست كه موارد نقض موازين حقوق بين‌الملل و اعلاميه جهاني حقوق بشر به مراتب بيش از اين‌هاست، ليكن در اين جا به همين موارد اكتفا شد. در ادامه برخي راهكارها و پيشنهادها ارائه مي‌شود:

1 ـ تبيين مساله فلسطين به عنوان درد مشترك جهان اسلام و جامعه بشري و تاكيد بر اين نكته كه اسراييل تهديدي جدي عليه صلح و امنيت بين‌الملل است، چيزي كه در جريان جنگ غزه، با قتل‌عام فاجعه‌آميز كودكان و زنان و حمله به بيمارستان‌ها و مدارس سازمان ملل متحد روشن‌تر از پيش خود را نمايان كرد.

2 ـ درخواست جدي و قاطع از تمام دولت‌ها و ملت‌هاي آزاده و بيدار جهان جهت قطع هر چه سريع‌تر كليه روابط تجاري، نظامي و سياسي با دولت غاصب اسراييل و تقبيح حمايت‌هاي بي‌دريغ و شرم‌آور برخي قدرت‌ها از اقدامات نفرت‌انگيز رژيم صهيونيستي.

3 ـ محكوم كردن سياست‌هاي ضد بشري و تبعيض‌آميز رژيم صهيونيستي و نيز جنايات آن رژيم به ويژه در جريان جنگ غزه و برپايي دادگاه‌هاي جنايات جنگي جهت محاكمه سران دولت مجعول اسراييل و فرماندهي نظامي آن.

4 ـ اقدام و اجماع همه جانبه جهاني، به منظور واداشتن اسراييل به پذيرش قواعد آمره حقوق بين‌الملل و عمل به آن‌ها از جمله اجازه دادن به فلسطينيان براي بازگشت به موطن خويش.

در پايان بار ديگر بر حمايت خود از ملت شريف و عزيز فلسطين، به ويژه مردم ستمديده غزه تاكيد كرده، آزادي و پيروزي هر چه سريع‌تر آن‌ها را از خداوند منان مسئلت داريم و تمام ملت‌هاي آزاد و آزاده را در مسير اين مبارزه جهاني به ياري مي‌طلبيم.»

انتهاي پيام

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن