تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816506989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين اخبار از روز پاياني جشنواره عدالت و اميد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آخرين اخبار از روز پاياني جشنواره عدالت و اميد
جشنواره عدالت و اميد پس از چهار روز برگزاري در رشته‌هاي نمايش، هنرهاي تجسمي و سرود و نغمه با مضامين معنوي درباره عدالت و اميد، امروز ساعت 18:45 به كار خود پايان مي‌دهد و برگزيدگان جشنواره معرفي مي‌شوند.

جشنواره عدالت و اميد با استقبال گسترده علاقه مندان به هنرهاي نمايشي و هنرهاي تجسمي مواجه شده است. اين در حاليست كه اين جشنواره در روز سوم خود نيز شاهد حضور پرشور تماشاگران و نيز وزير ارشاد بود.

صفار‌‌ هرندي در "عدالت خانه"

به گزارش شبكه ايران در سومين روز برگزاري اين جشنواره، استقبال خوبي از آثار ارائه شده صورت گرفت و همين امر باعث شد كه تعداد زيادي از علاقمندان به انتظار شروع سانس دوم اين تئاتر در پشت درهاي بسته بمانند. يكي از مهم ترين اتفاقات اين روز حضور وزير فرهنگ و ارشاد در تئاتر شهر بود.

صفار هرندي، عصر پنج شنبه در كنار عموم تماشاگران تئاتر كه براي تماشاي آثار ارائه شده در جشنواره عدالت و اميد، به تئاتر شهر آمده بودند به تماشاي تئاتر "عدالتخانه" نشست.

نمايش «عدالت‌خانه» نوشته عارفه عنايتي است كه به وقايع داوران مشروطه و كشمكش‌هاي سياسي دو برادر در اين دوره مي‌پردازد.

در كنار كارگردان اين نمايش كه خود نيز به ايفاي نقش در آن پرداخت، افشين زراعي، آذر خوارزمي، مهدي حاجيان، عصمت رضاپور، سلمان فتحي و مژگان غلامي بازيگران و نرمين نظمي طراح صحنه و لباس، صابر جعفري آهنگساز، هدي بوسليك دستيار كارگردان، مرتضي اتابكي عكاس و طراح پوستر و بروشور، آزاده جوادي طراح گريم و جواد پولادي و علي احمدي دستياران صحنه بودند.

نمايش "عدالت خانه" به نويسندگي عنايتي و كارگرداني حميدرضا آذرنگ عصر پنج شنبه 15 اسفند در تالار سايه مجموعه تئاتر شهر در دو سانس پياپي به اجرا در آمد.

طراحي تنديس جشنواره «عدالت و اميد»

غلامعلي طاهري تنديس نخستين جشنواره هنري «عدالت و اميد» را بر اساس فرم‌هاي اسليمي ايراني اسلامي طراحي كرد.

به گزارش شبكه ايران به نقل از روابط عمومي جشنواره عدالت‌واميد، غلامعلي طاهري در اين‌باره گفت: تنديس جشنواره را همانند پوستر جشنواره به شكل پروانه است و اين پروانه روي سه فرم بته‌جقه كه از فرم‌هاي اسليمي ايراني است در حال پرواز است.

وي افزود: فرم قرار گرفتن پروانه به گونه‌اي است كه پرواز را بر روي گل‌هاي ايراني تداعي مي‌كند و به نوعي ارتباط معنايي با فرهنگ ايراني اسلامي دارد.

طاهري در ادامه گفت: پروانه نماد زيبايي و چشم‌نوازي در اوج بيان تصويري است. از سوي ديگر سبكبالي، شعف زندگي و طراوت را براي مخاطب تداعي مي‌كند. از آنجا كه مخاطبان جشنواره عدالت‌و‌اميد نيز از جوانان هستند، پروانه نماد خوبي براي اين جشنواره است.

طاهري در پايان گفت: اين تنديس از جنس برنز است كه پروانه آن طلايي و بته‌جقه‌ها از برنز مات هستند. اين تنديس به گونه‌اي طراحي شده كه مانند تنديس ديگر جشنواره‌ها بتواند به صورت دائمي در جشنواره‌هاي بعدي «عدالت و اميد» نيز اهدا شود.

تقدير رييس جمهور از سه هنرمند

اما مراسم پاياني نخستين جشنواره عدالت و اميد با حضور رييس جمهور، جمعي از مسئولان و هنرمندان امروز عصر در تالار وحدت برگزار مي‌شود. در اين مراسم از برخي پيش كسوتان نيز تقدير مي شود.

بزرگداشت سه هنرمند نمايش، هنرهاي تجسمي و سرود و نغمه در اختتاميه نخستين جشواره عدالت و اميد برگزار مي‌شود.

در مراسم اختتاميه جشنواره امشب، كاظم چليپا هنرمند نقاش، حسين مسافرآستانه نويسنده و كارگردان تئاتر و محمدحسن شاهنگيان هنرمند عرصه موسيقي و سرود كه فعاليت مستمر در حوزه هنر معنوي و خلق آثار در اين زمينه داشته‌اند تجليل مي‌شوند.

كاظم چليپا متولد 1336 داراي مدرك كارشناسي نقاشي از دانشگاه تهران و كارشناسي ارشد نقاشي از دانشگاه تربيت مدرس، مدرس دانشكده هنرهاي زيبا، دانشگاه شاهد و دانشگاه سوره است. چليپا از نقاشان شناخته شده انقلاب اسلامي است كه در طول اين سه دهه در نمايشگاه‌هاي مختلف داخلي و خارجي حضور داشته است.

حسين مسافر آستانه متولد 1339 داراي مدرك كارشناسي نمايش از دانشده هنرهاي زيبا و كارشناسي ارشد از دانشگاه تربيت مدرس است.

مسافر آستانه تاكنون در نمايش‌هاي مختلف بازي كرده و نمايش‌هاي متعددي را كارگرداني كرده است. خورشيد كاروان، رستاخيز عشق، خاك تا افلاك، در قاب ماه و تمام صبح‌هاي زمين از جمله آثار مسافر آستانه است.

محمد حسن شاهنگيان متولد 1328 است. شاهنگيان سرودهايي از جمله «برخيزيد اي شهيدان راه خدا»، «بپاخيزيد» و «برخيزيم در هواي آزادي» را براي انقلاب اسلامي ساخته است. وي پس از انقلاب اسلامي بيش از 50 موسيقي و سرود ساخته است.

نظرات كاربران:

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن