تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815698186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت: دولت براي نامزدها مانع تراشي نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سخنگوي دولت: دولت براي نامزدها مانع تراشي نمي‌كند
جام جم آنلاين: "غلامحسين الهام" سخنگوي دولت بدون آنكه برخي اقدامات تخريبي و بازدارنده در راه فعاليت نامزدهاي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري را در برخي نقاط كشور محكوم كند، اطمينان داد كه دولت هيچ محدوديتي براي فعاليت كانديداها در عرصه انتخابات ايجاد نخواهد كرد.


به گزارش ايسنا، الهام امروز شنبه در كنفرانس خبري هفتگي خود اظهارداشت: ما اعتقاد داريم براي انتخابات بايد فضاي نشاط توام با نقد و بررسي ايجاد شود و دولت از ايجاد چنين فضايي استقبال مي‌كند زيرا آن را به سود خود مي داند.

وي افزود: از طرف دولت و شخص رييس‌جمهور تاكيد شده است كه هيچ مدير اجرايي حق مداخله در امور انتخابات را ندارد و هيچ مديري نبايد فرصت كار براي خدمت‌رساني را به خاطر بحث و مناقشات حزبي و گروهي تلف كند.

سخنگوي دولت تصريح كرد: از ناحيه دولت هيچ محدوديت و اقدام بازدارنده‌اي براي فعاليت‌هاي كانديداها و فضاي نقد و بررسي صورت نگرفته و نخواهد گرفت، بلكه دولت مشوق شفاف‌سازي امور و فعاليت‌ها است.

الهام گفت: ملاك در اين زمينه، بيانيه دفتر رييس‌جمهور براي رعايت قانون، اخلاق و شفاف‌شدن مسائل است. در عين حال، ما اعتقاد داريم مردم ما قدرت فكر و تصميم‌گيري دارند و ما به اين قدرت احترام مي‌گذاريم.

سخنگوي دولت افزود: اگر اتفاقاتي در برخي جاها افتاده و نهادها و بخش‌هاي خصوصي تصميم‌گيري‌هايي كرده‌اند، به دولت ربطي نداشته و دولت در آن مداخله‌اي نداشته است.

وي اين اظهارات را در واكنش به اين پرسش يكي از خبرنگاران بيان كرد كه پرسيد:" گفته مي‌شود براي آقاي خاتمي و كروبي در ارتباط با فعاليت‌هاي انتخاباتي محدوديت‌هايي ايجاد شده است، سياست دولت در برگزاري انتخابات و ايجاد فضا براي فعاليت كانديداها چيست؟»

الهام گفت:" به نظرم براي همه روشن است كه اين دولت با يك نگاه وسيع و سعه صدر مناسب و فراتر از انتظار، شاهد بسياري از ديدگاههاي مخالفان و منتقدان در نزديك 40 ماهي بوده كه از عمرش گذشته است."

وي افزود:"در اين مدت، خيلي از اظهارنظرهاي تند ، شديد و حتي بدون استدلال عليه دولت و اشخاص صورت گرفته و حتي از حد قانوني نيز فرا رفته و حاوي برخي افتراها و اهانت‌ها هم بوده است؛ اما دولت براي ايجاد فضا براي طرح مسائل و ديدگاهها هيچ واكنش منفي و بازدارنده‌اي نداشته و حتي بارها افراد را به نقد و بررسي دعوت كرده است."

به گفته الهام، دولت بر اصل آزادي بيان در جريان فعاليتهاي انتخابات رياست جمهوري تاكيد و به آن اعتقاد دارد.

وي اظهارداشت:" ما فكر مي‌كنيم هر چه طيف‌هاي مختلف نظراتشان را بيان كنند، مسائل شفاف‌تر مي‌شود و اين به نفع جامعه است. دولت از اين كار استقبال مي‌كند و مانعي نيز ايجاد نمي‌كند؛ حتي به دنبال اين است كه اين فضا براي طرح نظرات ايجاد شود. "

رضايت از روند بررسي لايحه بودجه

الهام در ادامه‌ گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اين‌كه گفته مي‌شود كميسيون تلفيق پيشنهادهاي دولت را بر اثر فشارهايي كه به آن وارد شده، پذيرفته است، گفت: الحمدالله روابط بين قوا در كشور روابطي كاملا منطقي، مبتني بر قانون و كار كارشناسي و مصالح و منافع كشور و توام با آزادي نظر گفت‌وگو و تعامل سازنده است.

وي افزود: اين گونه ادبيات‌ در كشور ما جايي ندارد كه روزي دولت به مجلس فشار بياورد يا برعكس آن زيرا اين مسائل در فرهنگ ديكتاتوري و يا جايي كه رشد سياسي و فرهنگي مناسبي نداشته باشد وجود دارد.

سخنگوي دولت گفت: دولت پيشنهادهايي مبتني بر ارقام ، ‌اعداد، آمار و اهداف تعيين‌شده و مباني روشن، بر اساس جهت‌گيري عدالت و رشد كشور و ‌كاهش فاصله‌ طبقاتي داشت و بحث‌هاي كارشناسي زيادي نيز انجام داده بود و اين بحث‌ها در ضمن كار با مجلس نيز ادامه داشت. خوشبختانه كميسيون تلفيق در اين زمينه نظرات دولت را پذيرفت و آن را اعمال كرد.

وي افزود: البته هنوز بحث‌ها نهايي نشده است و فرصت براي بحث‌ بيشتر وجود دارد. دولت هم‌چنين تلاش منطقي و نظام‌مندي را براي گفت‌وگو و تعامل با مجلس دنبال مي‌كند و اگر به لايحه‌ دولت برسند اين كامل‌شدن نظرات است.

الهام خاطرنشان كرد: ممكن است نظرات ديگري وجود داشته باشد كه در مجلس بررسي مي‌شود، اما مساله‌اي كه در مجلس نهايي مي‌شود براي مديريت كشور مورد نظر خواهد بود و آن را اجرا مي‌كند؛ البته همانطور كه گفتم بحث‌ها نهايي نشده و هنوز فضا براي بحث و گفت‌وگو وجود دارد و ما از روند كار بودجه راضي هستيم.

سخنگوي دولت در ادامه سخنانش به برخي مصوبات اخير دولت از جمله لايحه افزايش سرمايه بانك مسكن در جهت حمايت از توليد و عرضه مسكن، به ويژه براي قشرهاي كم‌درآمد اشاره كرد و گفت: با اين كار نه تنها تسهيلات بالا مي‌رود بلكه زمينه‌ساز حضور فعال‌تر بخش خصوصي در امر مي‌شود.

وي گفت: گسترش ساخت و ساز مسكن غير از حل مساله مسكن مي‌تواند باعث افزايش اشتغال و اثرات اقتصادي مثبت شود.

هيچ بدرفتاري با ايرانيها در عربستان نشده است

الهام در ادامه در پاسخ به سوالي درباره برخورد اخير با برخي شيعيان در عربستان و اظهاراتي مبني بر تحريم حج عمره گفت: برخي گزارش‌ها در جامعه مطرح شده است كه سازمان حج و زيارت و وزارت خارجه آن‌ها را تاييد نمي‌كنند و با توجه به اين موضوع فكر نمي‌كنم مسائل مطرح شده مسائل نگران‌كننده‌اي باشد يا بدرفتاري‌اي صورت گرفته باشد؛ البته برخي مسائل هست كه به صورت هميشگي در حج عمره وجود دارد كه در قالب كتاب‌ها ، جزوه‌ها و بحث و گفت‌وگوهاست.

وي گفت: ما هيچ بدرفتاري با زائران ايراني را شاهد نبوده‌ايم. عمره نيز يك عمل مستحب ارزشمند ديني است كه در كشور ما نيز علاقه‌مندان زيادي دارد. ما با توجه به گزارش‌هايي كه از سازمان حج و زيارت و وزارت خارجه داريم مسائل را به اين شكل تلقي نمي‌كنيم.

الهام افزود: رييس‌جمهور نيز اين مسائل را پيگيري كرده‌اند و از سازمان‌هاي مربوطه مشكل خاصي گزارش نشده است.

قطع روابط ايران و مراكش

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اين كه گويا وزارت خارجه مراكش اعلام كرده است قصد دارد روابط ديپلماتيك خود را با تهران به خاطر گسترش تشيع در اين كشور و بحث اخير درباره بحرين قطع كند، گفت: من نمي‌توانم اين گزارش و صحبت‌هاي نقل‌شده را تاييد كنم. بعيد مي‌دانم چنين موضعي از سوي مغرب (مراكش) اتخاذ شده باشد؛ چون هيچ مشكلي در ارتباط با مسائل اعتقادي اسلام بين ما و جهان اسلام وجود ندارد.

وي افزود: اعتقاد همه بخش‌ها و نحله‌هاي اسلامي مورد احترام ما است و در يك فضاي مناسب مورد بحث و گفت‌وگو قرار مي‌گيرد. در مغرب هم انديشه ديني حتي مكتب اهل بيت نفوذ دارد و مورد بحث و گفت‌وگو قرار مي‌گيرد، حتي بين اهل سنت.

سخنگوي دولت افزود: برخي براي ايجاد اختلاف بين كشورهاي اسلامي مسائل غيرواقعي را مطرح مي‌كنند و مي‌خواهند روابط بين كشورهاي اسلامي را دچار خدشه كنند.

وي گفت: بين ما و مغرب اين مسائل وجود نداشته و من از اين كه عده‌اي از بدخواهان در تلاش هستند روابط بين كشورهاي اسلامي را كه رو به رشد است دچار خدشه و مسائل فرقه‌اي را در اين ارتباط مطرح كنند و در واقع با طرح اين مسائل وحدت جهان اسلام را تحت‌الشعاع قرار دهند، نگرانم.

آزادي ديپلماتهاي ايراني در عراق

الهام در پاسخ به پرسش ديگري درباره آخرين وضعيت ديپلمات‌هاي ايراني ربوده شده در اربيل عراق گفت: در اين ارتباط وزارت خارجه فعاليت‌هاي جدي‌اي انجام داده و با توجه به سفر اخير آقاي متكي به عراق به نظر مي‌رسد مساله تمام و نهايي شده و ان‌شاءالله شاهد برگشت اين ديپلمات‌ها به وطن خواهيم بود.

سخنگوي دولت افزود: وزارت خارجه اين مساله را دنبال مي‌كند و فكر مي‌كنم اين مسائل با توجه به اين سفر به نتيجه نهايي رسيده باشد.

سخنگوي دولت در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش يكي ديگر از خبرنگاران خارجي درباره اظهارات اخير هيلاري كلينتون در حاشيه اجلاس ناتو مبني بر اين كه « ناتو تصميم دارد نشستي درباره افغانستان برگزار كند و اگر اين نشست برگزار شود از ايران نيز به عنوان همسايه افغانستان دعوت مي‌شود، نظر ايران در اين ارتباط چيست؟» گفت: من در ارتباط با برنامه ناتو و مسائل آنها اطلاعي ندارم، ولي آنچه براي ما مهم است مساله خود افغانستان است، مساله افغانستان براي ما اهميت ويژه‌اي دارد. ما با اين كشور همسايه هستيم و امنيت و پيشرفت افغانستان براي ما خوشايند و باعث ايجاد ثبات در منطقه خواهد شد. ما دو همسايه مسوول نسبت به سرنوشت يكديگر هستيم و با يكديگر همكاري و ارتباط داريم؛ از اين رو انجام هر تلاشي براي حل مساله افغانستان، براي ما مهم و داراي اولويت است.

وي گفت: كشورهاي جهان به اين واقعيت رسيده‌اند كه مسائل بايد با كمك ايران حل شود و ايران در معادلات جهاني تاثيرگذاري بسياري دارد.

الهام افزود: اگر آنها براي حل اين مساله به ايران نياز دارند بايد آن را پي‌گيري كنند. مساله ما مساله افغانستان است نه مساله آمريكا و ناتو و اگر آنها نيازي دارند، عرضه كنند، ما نيز آن را بررسي مي‌كنيم.

وي گفت: رويكرد ما كمك براي حل مسائل افغانستان و مساله ما در اين ارتباط، افغانستان است.

خبرنگاري در ادامه از الهام پرسيد آيا از سوي خانم كلينتون دعوت‌نامه‌اي به ايران براي شركت در اين اجلاس عرضه شده است؟ كه وي پاسخ داد: دريافت نشده است.

خبرنگار ديگري از سخنگوي دولت پرسيد گفته مي‌شود آقاي احمدي‌نژاد هفته آخر اسفندماه به دو كشور افغانستان و تركيه سفر خواهد كرد. آيا اين خبر درست است؟

الهام گفت: ما در آخر اين هفته برگزاري اجلاس مهم اكو را با حضور كشورهاي عضو و برخي كشورهاي ديگر به عنوان ناظر در تهران شاهد خواهيم بود.

وي با بيان اين كه اين اجلاس، اجلاس بسيار مهمي است، افزود: اجلاس بسيار خوبي براي بيان ديدگاهها و گسترش تعاملات است و اميدواريم با اين اجلاس شاهد گسترش روابط كشورهاي عضو به خصوص در زمينه اقتصادي باشيم.

نامه اوباما به مدودف

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي در مورد نامه‌ اوباما به رييس‌جمهور روسيه مبني بر اينكه اگر روسيه به ايران در ارتباط با بحث هسته‌اي از جمله بحث نيروگاه بوشهر كمك نكند، آمريكا نيز از ايجاد سپر موشكي در اروپاي شرقي خودداري مي‌كند، گفت: ‌روابط جمهوري اسلامي ايران و روسيه، خوب ، مثبت و رو به ارتقاست و در ارتباط با بحث نيروگاه بوشهر نيز روس‌ها اعلام ادامه‌ي همكاري كرده‌اند تا مسير پيش برود .

الهام گفت: ‌روال همكاري‌ها مثبت ارزيابي مي‌شود و اين روابط و همكاري‌ها به نفع منطقه و دو كشور است؛ گرچه ممكن است برخي از اين گسترش روابط نگران باشند .

سخنگوي دولت افزود: بحث سپر موشكي تهديدي براي روسيه است و آمريكايي‌ها بايد نگراني‌هاي روسيه را برطرف كنند .

وي بار ديگر گفت: همكاري ايران و روسيه را به نفع كشور و منطقه مي‌دانيم و همانطور كه گفتم شايد اين پيشرفت گفت‌وگوها و بحث‌ها مطلوب آمريكايي‌ها نباشد.

الهام ادامه داد: وجود يك جهان توام با همكاري و صلح به نفع تمام جهان است.

وي گفت: ما فكر نمي‌كنيم آمريكايي‌ها در روابط ايران و روسيه تاثيرگذار باشند، آنها بايد مسائل خود را حل كنند و اين مسائل ارتباطي به ما ندارد .

وجود جمهوري اسلامي، يك فرصت ارزنده

سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه برخي مي‌خواهند در منطقه اين‌گونه القا كنند كه جمهوري اسلامي تهديدي براي خاورميانه است گفت: وجود جمهوري اسلامي براي كشورهاي منطقه يك فرصت ارزنده است. جمهوري اسلامي هيچ‌گاه نقش تهديد‌كننده نداشته و به دنبال گسترش تعاملات با كشورهاي منطقه بوده است.

الهام افزود: اقتدار جمهوري اسلامي به نفع منطقه است، اكنون هم كه ايران يك كشور مقتدر در منطقه و جهان است ارتقاي همكاري‌ها با كشورهاي همسايه و منطقه از اولويت‌هاي اول جمهوري اسلامي است و رشد جمهوري اسلامي و اقتدار آن به نفع كشورهاي منطقه و در خدمت رشد و پيشرفت كشورهاي آن است.

وي گفت: اقتدار جمهوري اسلامي در جهت مقابل كشورهاي منطقه نيست. امروز اين يك واقعيت است كه جمهوري اسلامي يك نظام مقتدر در جهان و منطقه است؛ از اين رو حرف‌هاي برخي كه ايران تهديدي براي منطقه معرفي مي‌كنند به اين دليل است كه مي‌خواهند در رابطه ايران و كشورهاي منطقه خدشه ايجاد كنند.

الهام اظهار داشت: بدخواهان اين حرف‌ها را مي‌زنند. اين افراد به دنبال ضربه زدن به استقلال كشورهاي منطقه هستند ولي مطمئنا اين صحبت‌ها و تهديدات تاثيرگذار نخواهد بود.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه جك استراو، وزير خارجه‌ سابق انگليس اعلام كرده مشكل غرب با ايران اين است كه غرب درك درستي از ايران ندارد، گفت: پذيرش واقعيات راه‌ حل مشكلات است و بايد واقعيت را پذيرفت و شناخت؛ از اين رو بايد بر اساس پذيرفتن واقعيت‌ها رفتار را اصلاح كرد. ما از نگاهي كه مبتني قبول واقعيت و اصلاح رفتار باشد، استقبال مي‌كنيم.

تبريك ميلاد پيامبر (ص)

سخنگوي دولت در ابتداي نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران نيز با تبريك فرارسيدن ميلاد پيامبر اسلام(ص) به عنوان پيامبر رحمت ، كرامت و آزادي واقعي بشريت، افزود: ميلاد اين پيامبر بزرگوار به عنوان هفته وحدت نامگذاري شده است و من اين ميلاد را به همه بشريت و به ويژه امت اسلامي تبريك مي‌گويم.

سخنگوي دولت با بيان اين كه« نقطه همدلي در جهان اسلام و مهم‌ترين نياز همه كشورهاي آن، وحدت عميق و مبنايي است كه مي‌تواند اميد بدخواهان را از ايجاد اختلاف و فرقه‌گرايي به ياس تبديل كند» افزود: ان‌شاءالله بر اساس اين وحدت شاهد از بين رفتن تهديدها و فشارهايي خواهيم بود كه در اثر تفرقه و جدا‌كردن برخي مناطق اسلام ايجاد شده و در مورد مساله فلسطين نيز بايد كشورهاي اسلامي با وحدت و همدلي عمل كنند.

وي با بيان اين كه اجلاس حمايت از فلسطين در تهران نشست مباركي بود كه با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: معظم له در اين اجلاس راهبرد اساسي‌اي را براي حل مساله فلسطين مطرح كردند كه اميدواريم در دستور كار جهان اسلام براي حل مساله فلسطين قرار بگيرد.

در باره سفر رفسنجاني به عراق

در اين جلسه خبرنگاري با اشاره به سفر اخير هاشمي رفسنجاني به عنوان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به عراق گفت: « دولت نهم در سفرهاي خارجي حتي مهمترين سفرها سعي مي‌كند كمتر هزينه صرف كند تا باري به مردم تحميل نشود، ولي آقاي هاشمي رفسنجاني طي سفر عراق 150 نفر اعم از بچه و نوه ، نبيره را به همراه خود برده‌اند. آيا بودجه‌اي كه براي مجمع در نظر گرفته مي‌شود شامل اين گونه موارد مي‌شود؟ در حالي كه برخي دولت را به گداپروري و ترويج اقتصاد صدقه‌اي متهم مي‌كنند، اين هزينه‌هاي بالا چه فايده‌اي مي‌تواند داشته باشد؟ مردم از دولت انتظار دارند به اين گونه مسائل پاسخ دهد.»

الهام در پاسخ به اين خبرنگار در ابتدا به شوخي گفت: مگر آقاي هاشمي نبيره هم دارند!

وي افزود: هر ساله كاروان‌هاي زيادي به كربلا مي‌روند و خيلي از مردم با هزينه‌هاي شخصي براي زيارت عتبات عاليات به كربلا سفر مي‌كنند. شايد آقاي هاشمي نيز با هزينه شخصي به اين سفر رفته‌اند.

سخنگوي دولت هم‌چنين گفت: من از هزينه‌هاي مجمع تشخيص مصلحت نظام خبري ندارم ، دولت نيز نظارتي بر بودجه آن ندارد؛ البته طي سال گذشته بودجه مجمع تشخيص به وسيله مجمع افزايش ويژه و فوق‌العاده‌اي داشت و بيش از آن‌چه دولت تعيين كرده بود، در اصلاحيه بودجه نيز تصميم گرفته شد صدرصد بودجه مجمع اختصاص داده شود.
الهام افزود: ماموريت‌هاي مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز اعتبار روشني دارد؛ ولي سياست خارجي، ماموريت وزارت خارجه و دولت است و در اختيار مجمع نيست.

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن