تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816456615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخست وزير انتصابى فلسطين استعفا كرد حماس: از رفتن فياض متأسف نيستيم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نخست وزير انتصابى فلسطين استعفا كرد حماس: از رفتن فياض متأسف نيستيم
گروه بين الملل - سلام فياض نخست وزير انتصابى تشكيلات خودگردان فلسطين استعفا كرد.
به گزارش خبرگزارى فرانسه، دفتر سلام فياض در بيانيه اى اعلام كرد اين اقدام را براى فراهم كردن زمينه تشكيل دولت وحدت ملى در راستاى آشتى با جنبش حماس انجام داده است. وى اعلام كرد كه تا زمان تشكيل دولت وحدت ملى در سمت خود مى ماند.
در عين حال «فوزى برهوم» سخنگوى حماس گفت: حماس به خاطر استعفاى سلام فياض و دولتش ابراز تأسف نمى كند، چون دولت فياض غير قانونى بوده و بر سياست هاى شكست خورده، اشتباه و مرتبط با برنامه هاى امريكا مبتنى بوده است.
وى افزود: فكر نمى كنم اين استعفا ارتباطى با مرحله آتى و گفت و گو براى تشكيل دولت وحدت ملى داشته باشد، بلكه با بحران داخلى تشكيلات خودگردان فلسطين در ارتباط است.
در همين حال منابع آگاه فلسطين در رام الله گفتند كه استعفاى فياض با هماهنگى محمود عباس با هدف اعمال فشار بر دولت اسماعيل هنيه و وادار كردن آن به انجام عمل مشابه صورت گرفت. اين منابع همچنين گفتند كه دولت فياض از ماه ها پيش، از بحران مالى رنج مى برد و اين اقدام براى جلب حمايت هاى بيشتر جامعه جهانى از دولت وى انجام شده است.
گفت و گوهاى ملى فلسطين هشتم اسفند با شركت ۱۲ گروه فلسطينى در پايتخت مصر با توافق درباره تشكيل دولت جديدى پايان يافت. هدف از اين توافق، احياى وحدت و انسجام پس از ۱۸ ماه شكاف ميان كرانه باخترى و نوار غزه بود.
شركت كنندگان در گفت و گوهاى قاهره درباره تشكيل پنج كميته به توافق دست يافتند كه فعاليت كميته ها از دهم مارس آغاز خواهد شد و مأموريت خود را پيش از پايان مارس به انجام مى رسانند.
اين كميته ها چگونگى تشكيل دولت فلسطينى جديد و تدابير و زمان برگزارى انتخابات رياست تشكيلات خودگردان و مجلس قانونگذارى فلسطين و همچنين بازسازى ساختارهاى دستگاههاى امنيتى بر پايه هاى حرفه اى و نه گروهى و بازسازى سازمان آزاديبخش فلسطين براى پيوستن جنبشهاى حماس و جهاد اسلامى و همچنين آشتى هاى داخلى را بررسى خواهند كرد.
اختلافات فتح و حماس از ژوئن ۲۰۰۷ زمانى آغاز شد كه درگيرى هاى خونين دو گروه به كشته شدن بيش از ۱۱۰ فلسطينى و كنترل جنبش حماس بر نوار غزه انجاميد. محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان، دولت وحدت ملى به نخست وزيرى هنيه را منحل اعلام كرد و در حكمى «سلام فياض» را بدون گرفتن رأى اعتماد از مجلس فلسطين به عنوان نخست وزير دولت انتصابى تشكيلات خودگردان فلسطين معرفى كرد. اين امر با مخالفت حماس و اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب فلسطين روبه رو شد.
حمله اسرائيل به بيت لاهيا
شاهدان و منابع بيمارستانى فلسطين از بمباران شهرك بيت لاهيا توسط رژيم صهيونيستى و شهيد و زخمى شدن سه فلسطينى خبر دادند. به گزارش خبرگزارى فرانسه، جنگنده هاى رژيم صهيونيستى خودروى يك مبارز فلسطينى را در شهرك بيت لاهيا در شمال نوارغزه هدف قرار دادند كه در نتيجه آن يك مبارز شهيد و دو تن ديگر زخمى شدند.
اين مبارزان وابسته به گردان هاى قدس شاخه نظامى جنبش جهاد اسلامى فلسطين بودند.
حملات رژيم صهيونيستى در حالى همچنان ادامه دارد كه اين رژيم در ۱۸ ژانويه پس از ۲۲ روز حمله عليه نوار غزه با قبول شكست، اعلام آتش بس يكجانبه كرد، اما همچنان اين آتش بس را با حملات مستمر خود به نوارغزه نقض مى كند.
گردان هاى قدس شاخه نظامى جنبش جهاد اسلامى فلسطين در پاسخ به اين حمله دست كم ۶ فروند موشك به فلسطين اشغالى شليك كرد.
گردان هاى قدس در بيانيه اى تأكيد كردند اين ۶ فروند موشك از نوع قدس به مناطق صهيونيست نشين عسقلان، سديروت، بئيرى و اشكول اصابت كرد.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن