تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815584081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس ستاد انتخابات استان قزوين: كانديداهاي حوزه انتخابي قزوين از گرايش‌هاي مختلف سياسي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس ستاد انتخابات استان قزوين: كانديداهاي حوزه انتخابي قزوين از گرايش‌هاي مختلف سياسي هستند
فضاي تحريم در حوزه انتخابيه قزوين معني ندارد و كانديداهاي انتخابات استان از گرايش‌ها و اقشار مختلف سياسي و اجتماعي هستند.


ايلنا-قزوين: رئيس ستاد انتخابات استان قزوين گفت: در سه حوزه انتخابي قزوين جمعاً ۸۰ نفر براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كرده‌اند كه ۴۹ نفر براي حوزه انتخابي قزوين، البرز و آبيك و ۱۴ نفر براي حوزه انتخابيه بوئين زهرا و ۱۷ نفر براي حوزه انتخابيه تاكستان ثبت نام كرده‌اند.

به گزارش ايلنا از قزوين، سيروس صابري افزود: ۷۶ نفر از ثبت نام كنندگان مرد و ۴ نفر خانم هستند و از نظر تحصيلي، ۶۰ نفر داراي مدرك تحصيلي فوق ليسانس، ۶ نفر مدرك معادل (شامل جانبازان و نمايندگان سابق مجلس)، ۱۰ نفر داراي مدرك دكتري و ۴ نفر نيز از تحصيلات حوزوي برخوردار مي‌باشند.

رئيس ستاد انتخابات استان با اشاره به توزيع سني نامزدين انتخابات قزوين عنوان كرد:۴۸ نفر از ثبت نام كنندگان از ميانگين سني ۳۰ تا ۴۵ سال،۲۵ نفر ميانگين سني بين ۴۶ تا ۵۵ سال و ۸ نفر ميانگين سني ۵۶ تا ۷۵ سال برخوردار مي‌باشند و مسن‌ترين كانديدا داراي ۷۲ سال و كم سن‌ترين نيز ۳۰ساله مي‌باشد.

معاون سياسي استاندار ،تعداد ثبت نام كنندگان در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در قزوين را بيش از پيش‌بيني‌ها ذكر كرد و اظهار داشت: از نظر گرايش سياسي ثبت‌نام كنندگان از گروه‌ها و جناح‌هاي مختلف سياسي هستند و بسياري از چهره‌هاي ثبت نامي شناخته شده نبودند و تنها ۱۰ نفر از اين افراد در دوره‌هاي قبل براي نمايندگي مجلس ثبت نام كرده‌اند.

وي با اشاره به وضعيت ثبت نام كانديدا‌ها در مقايسه با دوره گذشته بيان داشت: در دوره گذشته در حوزه انتخابيه قزوين ۵۸ نفر ثبت نام كرده بودند كه اين تعداد در دوره فعلي به ۴۹ نفر كاهش يافته و در شهرستان بوئين زهرا در دوره قبل، تعداد كانديدا‌ها ۱۵ نفر بوده كه به ۱۴ نفر رسيده و در حوزه انتخابيه تاكستان ،تعداد كانديدا‌ها با يك مورد افزايش از ۱۶ نفر به ۱۷ نفر رسيده است.

صابري گفت: كانديداهاي ثبت نامي از اقشار مختلف اجتماعي شامل اساتيد، كارمندان، پزشكان، قضات، فرهنگيان و مشاغل آزاد مي‌باشد و در حوزه انتخابي قزوين براي هر كرسي نمايندگي ۲۵ نفر با يكديگر رقابت مي‌كنند كه بالا‌تر از ميانگين كشوري است.

وي با اشاره به احتمال كاهش كانديدا‌ها خاطر نشان كرد: تعداد كانديداهاي ثبت نامي استان قزوين ممكن است طي روزهاي آينده به دليل انصراف، رد صلاحيت و يا تغيير حوزه انتخابيه كاهش يابد كه در همين راستا تاكنون يك نفر از كانديداهاي ثبت نامي در اولين روز پس از انتخابات از كانديداتوري انصراف داد كه تعداد ثبت نامي‌ها از ۸۱ نفر به ۸۰ نفر كاهش يافت.

رئيس ستاد انتخابات از آغاز به كار هيأت‌هاي اجرايي انتخابات از روز دهم دي‌ماه در حوزه‌هاي انتخابات خبر داد و افزود: هيأت‌هاي اجرايي انتخابات علاوه بر بررسي صلاحيت نامزد‌ها تا روز ۱۹ دي‌ماه موظف هستند كه در حوزه‌هاي اصلي و فرعي درخصوص تعداد صندوق‌ها و مكان و محل اخذ رأي واجدين شرايط تصميم گيري كنند.

صابري گفت: در صورتيكه كانديدايي از سوي هيأت‌هاي اجرايي رد صلاحيت شود، اين رأي بصورت محرمانه به شخص وي و همچنين هيأت نظارت بر انتخابات استان ابلاغ مي‌شود و فرد مورد نظر تا ۴ روز مهلت دارد كه نسبت به پيگيري شكايت خود از طريق هيأت نظارت بر انتخابات استان و در صورت لزوم هيات نظارت بر انتخابات دركشور اقدام كند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار از حضور گرايش‌هاي مختلف سياسي در هيأت‌هاي اجرايي خبر داد و تصريح كرد: سليقه خاصي بر تصميم‌گيري هيأت‌هاي اجرايي انتخابات در استان قزوين حاكم نيست و همه كانديدا‌ها مورد احترام هستند و هركس كه از صندوق‌هاي رأي بيرون بيايد نماينده مردم بوده و مورد قبول همگان مي‌باشد.

صابري از افزايش حساسيت ستاد انتخابات استان بر روي تبليغات زود هنگام كانديدا‌ها خبر داد و اظهار داشت: تمامي تبليغات زودهنگام كانديدا‌ها و تخلفات احتمالي آن‌ها رصد مي‌شود و براي مراجع ذيربط ارسال مي‌شود، اما اين مطلب هم درباره نمايندگان فعلي استان وجود دارد كه براساس قانون نمي‌توان آن‌ها را به بهانه تبليغات زودهنگام از عرصه خدمت به مردم معاف كرد.

صابري، مشاركت و حضور حداكثري را مهم‌ترين انتظار و دغدغه ستاد انتخابات استان ذكر كرد و در ادامه افزود: مردم با حضور و مشاركت حداكثري خود مي‌توانند باعث ياس و نااميدي دشمنان شوند و رسانه‌هاي جمعي مي‌توانند در اين زمينه نقش و تأثير بسزايي داشته باشند.

وي در پايان، از آمادگي ستاد انتخابات استان براي دريافت نقطه نظرات سوالات و پيشنهادات شهروندان در راستاي مشاركت حداكثري و تضمين سلامت انتخابات خبرداد.

پايان پيام

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن