تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816803299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ده‌ها هزار بحريني براي توقف خشونت و تغيير دولت تظاهرات كردند خيابان‌هاي منامه در تسخير انقلابيون خشمگين


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: ده‌ها هزار بحريني براي توقف خشونت و تغيير دولت تظاهرات كردند خيابان‌هاي منامه در تسخير انقلابيون خشمگين
گروه بين‌الملل خيابان‌هاي منامه باز هم به تسخير موج انقلابيون اين كشور درآمد. ده‌ها هزار بحريني با برگزاري راهپيمايي در خيابان‌هاي منامه پايتخت اين كشور، خواستار بركناري دولت شدند.
جرقه حركت جديد انقلابيون زماني شعله‌ور شد كه رژيم آل‌خليفه به كشتار شماري از جوانان معترض مبادرت كرد.بر‌همين اساس اغلب گروه‌ها و احزاب بحرين با حضور در اين تظاهرات بر محاكمه عوامل قتل عام اخير تأكيد كردند.
آنان پارچه نوشته‌هايي در دست داشتند كه در آنها سرنگوني دولت، آزادي زندانيان سياسي و پايان حكومت نخست‌وزير اين كشور كه از 40 سال پيش تاكنون در اين سمت باقي‌مانده، خواسته شده بود. انقلابيون بحرين شيخ خليفه بن سلمان نخست‌وزير اين كشور را عامل اصلي سركوب انقلابيون مي‌دانند، او كه داراي روابطي گسترده و دوستي ديرين با حكومت سعودي است نقش اصلي در دعوت از ارتش سعودي و شوراي خليج‌فارس براي اشغال كشور داشت.
در اين ميان پنج گروه و حزب سياسي مهم بحرين هم در بيانيه‌اي مشترك تأكيد كردند كساني كه در كشتار و شكنجه معترضان بيگناه بحريني دست داشته‌اند، رسوا
خواهند شد.
برخي از مهم‌ترين گروه‌هاي سياسي بحريني از جمله جمعيت الوفاق الوطني الاسلاميه، جمعيت التجمع الوطني الديمقراطي الوحدوي، جمعيت‌العمل الوطني الديمقراطي، جمعيت الاخاء الوطني، جمعيت التجمع القومي الديمقراطي با برگزاري مراسمي در المقشع واقع در غرب منامه در بيانيه‌اي مشترك ضمن تبريك سال جديد ميلادي و ستايش مردم بحرين به دليل فداكاري‌ها و تقديم كردن شهداي بسياردر راه آزادي، تلاش رژيم آل‌خليفه براي خفه كردن صداي مردم را لكه ننگي پاك نشدني دانسته و تأكيد كردند كه اين حركت مذموم همواره بر پيشاني كساني كه در كشتار و شكنجه معترضان دست داشته‌اند، باقي خواهد ماند و آنان را رسوا خواهد ساخت.در ادامه اين بيانيه آمده است: شكنجه‌گران و كساني كه در برخورد با معترضان متوسل به خشونت شده‌اند، بايد هرچه زودتر محاكمه شوند و براي اين كار تنها اراده سياسي نياز است اما دولت كنوني كه پيوسته مرتكب تمامي انواع نقض حقوق شهروندي مي‌شود، براي اين كار جديتي از خود نشان نمي‌دهد و به همين دليل نمي‌توان انتظار هيچ گونه گشايش سياسي در اين شرايط داشت.
از سوي ديگر مقام‌هاي امور اطلاع‌رساني در بحرين ضمن اذعان به شكنجه معترضان اين كشور از محاكمه 5 پليس در ارتباط با اين موضوع خبر دادند.
درخواست ديده‌بان حقوق بشر براي آزادي فعالان سياسي در عربستان
سازمان بين‌المللي ديده‌بان حقوق بشر از مقامات عربستان سعودي درخواست كرد، ده‌ها فعال سياسي را كه از مدت‌ها پيش تاكنون در زندان‌هاي اين كشور به سر مي‌برند، آزاد كند.در ماه‌هاي گذشته تظاهرات گوناگوني عليه رژيم حاكم و سياست‌هاي آن در مناطق مختلف اين كشور برگزار شده و مردم خواهان احقاق حقوق مشروع خود و دموكراسي در اين كشور شده‌اند.دولت عربستان از ماه مارس گذشته هرگونه اعتراضات مردمي و تجمع اعتراض‌آميز را ممنوع و اعلام كرد كه با خاطيان برخورد شديدي خواهد كرد.
تظاهرات اردني‌ها براي اصلاحات
هزاران تن از معترضان اردني خواستار اصلاحات، در امان پايتخت اين كشور تظاهرات كرده‌اند.
معترضان اردني كه حدود 7 هزار تن از جوانان و اعضاي قبايل اين كشور بودند، مقابل مسجد الحسيني در مركز پايتخت، تجمع كردند.معترضان با حمل پرچم بزرگ اردن، فرياد اصلاحات و مبارزه با فساد در اين كشور سر دادند.
تونسي‌ها در پي ممنوع ساختن سازش با تل‌آويو
شماري از مردم تونس در مقابل مقر مجلس ملي مؤسسان تظاهرات كردند وخواستار گنجاندن ماده‌اي در قانون اساسي جديد اين كشور شدند كه بر اساس آن همه اشكال عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي به صراحت جرم تلقي شود.تظاهر‌كنندگان با سر دادن شعارهايي در محكوم كردن عادي‌سازي روابط با اسرائيل، از اعضاي مجلس مؤسسان خواستند كه به اين موضوع آن‌گونه كه سزاوار است بها دهند.
تظاهرات براي اتحاد انقلابيون مصر
هزاران مصري با تجمع در ميدان التحرير و برگزاري تظاهرات خواهان وحدت ميان انقلابيون اين كشور شده و دخالت بيگانگان در امور داخلي مصر را محكوم كردند.
تظاهر‌كنندگان مصري بر اين كه وحدت بايد موجب جلوگيري از وقوع درگيري ميان گروه‌هاي انقلابي شود، بار ديگر بر تحقق اهدافي كه به خاطر آن انقلاب كردند و در تشكيل دولت مدني نمود پيدا مي‌كند، تأكيد و دخالت بيگانگان در امور داخلي كشور خود را بشدت محكوم كردند.
تظاهر‌كنندگان مصري همچنين بر حق خود مبني بر برگزاري تظاهرات مسالمت‌آميز، عدم استفاده از خشونت توسط شوراي عالي نظامي عليه شهروندان و احترام به افكار عمومي تأكيد كردند.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن