تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815080168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در همايش روساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور: نبايد در عرصه ديپلماسي لحظه‌اي تصميم گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: لاريجاني در همايش روساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور: نبايد در عرصه ديپلماسي لحظه‌اي تصميم گرفت
با توجه به پيچيدگي‌هاي حوزه ديپلماسي در مسائل امروز بايد با محوريت و مركزيت يك مرجع تصميم‌گيري شود و افراد حرفه‌اي در راس وزارت امور خارجه قرار بگيرند.
ايلنا: رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بايد به روندها در حوزه‌هاي امنيت ملي، سياست خارجي و مسائل هسته‌اي توجه شود گفت: با توجه به پيچيدگي‌هاي حوزه ديپلماسي در مسائل امروز بايد با محوريت و مركزيت يك مرجع تصميم‌گيري شود و افراد حرفه‌اي در راس وزارت امور خارجه قرار بگيرند.

به گزارش ايلنا، علي لاريجاني در همايش سراسري روساي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور با بيان اينكه در حوزه سياست خارجي مهم‌ترين وظيفه آن است كه بتوانيم از ابزارهاي لازم استفاده‌اي بهينه كنيم، گفت:‌ در جهت تامين و تهيه ساير مولفه‌ها بايد تلاش كرد چرا كه مولفه‌ها در عرصه سياست خارجي هميشه يكسان نيستند و برحسب شرايط تغيير مي‌كنند؛‌ ديپلماسي بايد هميشه ديپلماسي فعال و پويايي باشد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مساله‌اي كه اكنون در عرصه سياست خارجي مشاهده مي‌شود پيچيدگي‌هاي اين عرصه است، قدرت نرم، رسانه‌ها، NGOها و شركت‌هاي چند مليتي را جزو بازيگراني دانست كه در عرصه سياست خارجي تاثيرگذارند.

وي ادامه داد: اينكه گفته شود ديپلماسي كار ساده‌اي است جمله‌ درستي نيست زيرا در اين صورت از همه ظرفيت‌ها استفاده نكرده‌ايم و بيشترين هزينه‌ها را متحمل شده‌ايم.

لاريجاني با تاكيد بر اينكه بايد در اين عرصه نوآوري وجود داشته باشد اضافه كرد: دستگاه ديپلماسي نمي‌تواند به شيوه سنتي تحولات را پيگيري كند و بايد با كمك مراكز مطالعاتي و پژوهشي به سمت نوآوري در حوزه ديپلماسي رفت.

رئيس قوه مقننه با اشاره به چهار ركن پراهميت در عرصه ديپلماسي تصريح كرد:‌ ركن اول مركزيت تصميم‌گيري است كه با توجه به پيچيدگي‌هاي حوزه ديپلماسي در مسائل امروز بايد با محوريت و مركزيت يك مرجع تصميم‌گيري شود؛ افراد حرفه‌اي در راس وزارت امور خارجه قرار بگيرند كه كار اصلي آنها داشتن مطالعات و مشاركت لازم در مسائل مربوطه باشد.

وي ركن بعدي را ارتباط با مراكز علمي و پژوهشي دانست و گفت: هر چقدر به ميزان بيشتري از اين مطالعات استفاده شود سطح بلوغ فكري بالا خواهد رفت. اكثر كشورهاي اروپايي از نتايج تحقيقاتي اين مراكز استفاده مي‌كند زيرا مكانيزم تصميم‌گيري متناسب با شرايط تغيير مي‌كند.

لاريجاني در ادامه ارائه روندها را ركن سوم در عرصه ديپلماسي خواند و بيان كرد: نبايد در اين عرصه لحظه‌اي تصميم گرفت بايد به روندها در حوزه‌هاي امنيت ملي، سياست خارجي و مسائل هسته‌اي توجه شود كه اين روندها و اسناد آن چگونه پيش رفته و احتياج به چه ملزوماتي دارد؟

وي تاكيد كرد: مسوولان كشور با مطالعه اين روند مي‌توانند در قبال تحولات مختلف تصميم گيري كنند.

نماينده مردم قم در مجلس پيش‌بيني از وضعيت‌هاي مختلف را ركن چهارم عنوان كرد و يادآور شد: اين پيش‌بيني‌ها در عرصه ديپلماسي باعث ايجاد تقويت و يا كنترل برخي موارد مي‌شود.

لاريجاني تاكيد كرد: با توجه به اين چهار ركن وزارت امور خارجه سامان پيدا خواهد كرد و برنامه‌هاي ديپلماسي كشور روشن و شفاف خواهد بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: برنامه ديپلماسي كشور بايد همراه با پيش‌بيني و مطالعه لازم باشد نيازي به كليات موضوع نيست بلكه بايد مطالعات لازم در اين عرصه علمي و با اشاره به جزئيات باشد.

پايان پيام

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن