تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804777955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست خبري كنگره شعر دفاع مقدس؛تأسيس يك جايزه جديد در هفدهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست خبري كنگره شعر دفاع مقدس؛تأسيس يك جايزه جديد در هفدهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس
خبرگزاري فارس: دبير هفدهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس با بيان اين‌ كه گرايش شعر دفاع مقدس از حالت رزمي و حماسي به حالت عاطفي و نوستالژيك تغيير يافته، از پايه‌گذاري جايزه‌اي جديد در اين كنگره خبر داد.


به گزارش خبرنگار فارس نشست خبري هفدهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس صبح روز يكشنبه هجدهم اسفندماه در بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس برگزار شد.
سيدضياء‌الدين شفيعي دبير اين دوره از همايش عنوان كرد: در اولين روزهاي سال 87 فراخوان كنگره براي استان‌ها ارسال شد تا كنگره‌هاي استاني را داير كنند و تقريبا از ماه‌هاي چهارم و پنجم سال جاري انتشار فراخوان كنگره‌هاي استاني رخ داد.
وي با بيان اين‌كه ما در 30 استان كشور، كنگره استاني داشتيم افزود: تهران نيز 4 بخش داشت كه برگزيدگان هر استان در بخش‌هاي شعر مقاومت و پايداري، شعر دفاع مقدس و شعر آئيني عاشورايي معرفي شدند.

* تغيير نگاه در شعر دفاع مقدس

شفيعي از نوآوري در كنگره هفدهم شعر دفاع مقدس سخن گفت و بيان داشت: آنچه به عنوان نوآوري در كنگره مدنظر قرار گرفته مشمول ارسال آثار نمي‌شود؛ بلكه نگاه تازه‌اي در چند عرصه به شعر دفاع مقدس رخ داده است.
دبير هفدهمين كنگره شعر دفاع مقدس تصريح كرد: يكي از اين نگاه‌هاي تازه اين است كه شعر دفاع مقدس از منظر رزمي و حماسي به منظر نوستالژيك و عاطفي تغيير چهره داده و جمعيت شاعران هم تغيير يافته است كه در اين تغيير تعداد خانم‌ها بيشتر شده است.
شفيعي ادامه داد: در حال حاضر حدود 30 تا 35 درصد شركت كنندگان خانم‌ها هستند كه قبلا رقمي بين 2 تا 5 درصد را تشكيل مي‌دادند و به همين دليل امسال براي اولين بار از بين 12 تا 13 شاعر نهايي 3 شاعر زن بعنوان دبير مرحله نهايي گروه داوري را همراهي كردند كه منصوره نيكوگفتار، سودابه اميني و عرفان نظرآهاري اين سه شاعر را تشكيل مي‌دهند.
وي توجه به صداهاي جوان را از ديگر نوآوري‌هاي كنگره هفدهم شعر دفاع مقدس برشمرد و عنوان كرد: امسال براي نخستين بار دبير علمي كنگره‌ها توسط دبير مركز انتخاب شد و اين در حالي بود كه سال‌هاي قبل اين انتصاب به صورت اداري انجام مي‌گرفت.
شفيعي نگاه مستقل شعرهاي كودك و نوجوان را از ديگر نوآوري‌هاي كنگره هفدهم شعر دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: سال‌هاي قبل شعرها بدون رده‌بندي سني بررسي مي‌شد، ولي ما امسال اشعار كودك و نوجوان را جداگانه بررسي كرديم و آقايان محقق، خورشاهيان، من و خانم نظرآهاري اين حوزه را به طور شاخص بررسي كرديم.

* پايه‌گذاري يك جايزه جديد

دبير هفدهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس از پايه‌گذاري جايزه‌اي در اين كنگره سخن گفت و اذعان داشت: امسال ما پايه‌گذار جايزه‌اي هستيم كه تاكنون وجود نداشته و يكي از تأثيرگذارترين جوايز است كه مي‌تواند در ساير جشنواره‌ها نيز الگو قرار گيرد. ما جايزه فرصت انتشار كتاب مي‌دهيم كه تاكنون وجود نداشته و جايزه فرصت انتشار كتاب جايزه‌اي كه دريافت كننده آن فرصت دارد در مدت يك سال تمام يك كتاب كامل خود و مورد تأييد بنياد را منتشر و حق‌التأليفش را دريافت كند.
شفيعي از اختصاص يكي از 4 جلسه كاري مراسم اختتاميه هفدهمين شعر دفاع مقدس در بندرعباس به نقد آثار سخن گفت و افزود: ما مجموعه آثار سال گذشته را به دو منتقد جدي يعني حميدرضا شكارسري و محمدكاظم كاظمي داديم كه مقالات آن‌ها نهايي شده و در كنگره يك جلسه اختصاصي به ارائه مقالات اين دو بزرگوار اختصاص دارد.
وي تاكيد كرد: برگزيدگان اول، دوم و سوم، در رشته‌هاي شعر دفاع مقدس، شعر پايداري و مقاومت و شعر آئيني عاشورايي در هفدهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس وجود دارد.

* انتشار يادنامه‌هاي قيصر امين‌پور، سلمان هراتي و سيدحسن حسيني

دبير كنگره هفدهم تصريح كرد: يادنامه قيصر امين‌پور با عنوان «شكفتن در آتش» به كوشش جواد محقق، يادنامه سلمان هراتي با نام «خواب گل سرخ» به كوشش بنده و يادنامه سيد حسن حسيني با عنوان «شمشير باستاني شرق» به كوشش سيد احمد نادمي در كنگره منتشر خواهد شد و آثار منتخب رسيده نيز با عنوان «امواج ارغواني» در 550 صفحه آماده شده كه در اختتاميه منتشر مي‌شود.
شفيعي از جايزه قدس براي برگزيدگان شعر مقاومت و پايداري، جايزه سيدحسن حسيني براي برگزيدگان شعر عاشورايي و جايزه قيصر امين‌پور براي برگزيدگان شعر دفاع مقدس خبر داد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا كنگره تاكنون نتوانسته است شخصيت برجسته‌اي را در عرصه شعر دفاع مقدس معرفي كند اذعان داشت: حتي قيصر، سيد حسن و سلمان هراتي را هم كسي معرفي نكرد. خلق اثر محصول حضور در يك كنگره چند روزه در طول سال نيست بلكه هيچ برنامه و كنگره‌اي قابليت پديد آوردن شخصيت برجسته را ندارد. شخصيت برجسته در مسير آلايش‌ها و پرورش‌هاي فكري شخص به وجود مي‌آيد.
مراسم اختتاميه هفدهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس طي روزهاي 20 تا 22 اسفندماه سال جاري در بندرعباس برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن