تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816817733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز دهه چهارم انقلاب؛ ضرورت‌ها و فرصت‌ها/12عضو انجمن‌‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل: الگو‌شدن آرمان‌ها در جهان علت فراگيري گفتمان انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آغاز دهه چهارم انقلاب؛ ضرورت‌ها و فرصت‌ها/12عضو انجمن‌‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل: الگو‌شدن آرمان‌ها در جهان علت فراگيري گفتمان انقلاب است
گروه سياسي: علت هژموني گفتمان انقلاب اسلامي در دنيا بررسي شود و در اين زمينه الگو‌شدن آرمان‌هاي انقلاب براي كشورهاي منطقه و فراگير‌شدن آرمان‌ها در بين مردم جهان از مهمترين دلايل است. .
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) زهرا سلطاني، عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در نشست «آغاز دهه چهارم انقلاب؛ ضرورت‌ها و فرصت‌ها» كه در محل خبرگزاري ايكنا برگزار شد، تصريح كرد:: اين اتحاديه در نشست ساليانه خود استقامت بر گفتمان امام(ره) را شرط تحقق عدالت و پيشرفت مي‌داند، زيرا نسل جديد امام(ره) را نديده است و انقلاب را به خوبي درك نكرده و با دفاع مقدس فاصله زماني دارد.

وي در ادامه بيان كرد: شرط تاكيد بر گفتمان امام(ره) اطلاع‌رساني و تبيين آرمان‌هاي ايشان از طريق نخبگان است.

سلطاني با بيان اينكه آرمان‌هاي ملت ايران هر روز جلاي بيشتري براي ملت‌هاي دنيا پيدا مي‌كند، خاطرنشان كرد: بايد علت هژموني گفتمان انقلاب اسلامي در دنيا بررسي شود و در اين زمينه الگو‌شدن آرمان‌هاي انقلاب براي كشورهاي منطقه و فراگير‌شدن آرمان‌ها در بين مردم جهان از مهمترين دلايل است.

وي در ادامه بيان كرد: نظام اسلامي توانست نظام ستمشاهي را نابود كند و الگوي ساير ملت‌ها در جهت آزادي از زير بار استكبار شود و با عملي كردن شعار نه شرقي و نه غربي در دنيا به چنين اقتداري دست يافت.

سلطاني با اشاره به دنياي دو قطبي چند دهه قبل تصريح كرد: انقلاب اسلامي در برابر خواسته‌هاي نامشروع دو قطب مسلط جهان ايستاد و استقلال سياسي و فرهنگي خود را حفظ كرد و همه اين عوامل زمينه‌ساز ورود به دهه اقتدار و عدالت شده است.

اين فعال دانشجويي به برخي دستاوردهاي ملت ايران در سايه انقلاب اسلامي پرداخت و اظهار كرد: تحقق مردم‌سالاري ديني، شريك‌بودن مردم در تصميم‌گيري‌هاي نظام و حاكميت مردم بر سرنوشت خود مي‌تواند ايران اسلامي را متمايز از كشورهاي مدعي دموكراسي كند.

وي عدالت و پيشرفت را بر اساس توسعه در همه زمينه‌ها دانست و افزود: زماني در كشور به همه ابعاد توسعه توجه نمي‌شد، ولي با لحاظ شدن عنصر عدالت فرصت‌هاي پيشرفت متوازن فراهم شده است.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شاهد، مهمترين رسالت پيامبران را اقامه عدل خواند و خاطرنشان كرد: عدالت‌خواهي هميشه وجود داشته است و نظام جمهوري اسلامي نيز پرچم عدالت‌گستري و تحقق عدالت را از مهمترين اهداف خود مي‌داند.

وي با اشاره به وظيفه جنبش دانشجويي در قبال عدالت در جامعه تصريح كرد: پي‌گيري عدالت و گفتمان امام(ره) و رهبري و آموزه‌هاي اسلام بايد ملاك عمل قرار گيرد و تاكيد بر اجراي عدالت راهكار نهادينه شدن آن در جامعه است.

اين فعال دانشجويي استقلال جريانات دانشجويي از قدرت و ثروت را موجب حيات آنها دانست و افزود: نمونه‌هاي زيادي بوده است كه وظيفه اصلي خود را فراموش كرده و تبديل به پياده‌نظام احزاب شدند و امروز هيچ نامي از آنها نيست.

عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، پيگيري بيانات رهبري در جامعه را نيز يكي از مهمترين وظايف جريانات دانشجويي خواند و گفت: دور شدن از سخنان ايشان موجب فاصله گرفتن از آرمان‌هاي انقلاب مي‌شود.

وي با اشاره به چهار مقوله استقلال، آرمان‌خواهي، تبعيت از رهبري و ارتباط با مردم خاطرنشان كرد: اين عوامل مولفه‌هاي اصلي مورد نياز جنبش دانشجويي است و اگر همواره چارچوب حركت قرار گيرند، موجب حفظ ماهيت و اصالت تشكل‌هاي دانشجويي مي‌شود.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شاهد، به ساير ويژگي‌هاي جنبش دانشجويي پرداخت و عنوان كرد: داشتن قدرت تحليل، درگير بازي‌هاي سياسي نشدن، قدرت ترسيم آينده و يافتن راهكار براي مشكلات و از همه مهمتر تشخيص آرمان‌ها و يافتن راه عملي كردن آن در جامعه امروز بيش از هر چيزي در محيط‌هاي دانشگاهي مورد نياز است.

وي در پايان به مقدمات ايجاد عدالت اشاره كرد و افزود: توزيع قدرت و سپردن مسئوليت بر اساس شايستگي، كارامدي و تعهد، ايجاد فضاي پرسش و پاسخ و نقد و مناظره بين نخبگان، فراهم كردن فضاي مطالبه مردم از حاكمان، نظارت عمومي بر تصميم‌گيري مسئولان و تقواي شخصي عواملي است كه بدون آنها تحقق عدالت با مانع روبرو مي‌شود.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن