تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806579140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاتمي:به دانشجو بايد ستاره آزادي بيان داد نه آنكه او را ستاره دار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: خاتمي:به دانشجو بايد ستاره آزادي بيان داد نه آنكه او را ستاره دار كرد
خبرگزاري آريا- رئيس دولت اصلاحات با بيان اينكه دانشجويان ما بايد آزاد باشند, نه تحت فشار, تاكيد كرد: ما بايد به دانشجويان, ستاره شجاعت و پيشرفت و آزادي بدهيم نه اينكه آنها ستاره‌دار كنيم.

به گزارش خبرگزاري آريا، سيد محمد خاتمي شب گذشته در جمع نخبگان استان فارس با اشاره به ويژگي‌هاي استان بوشهر گفت: كسي نيست كه امروز با نام بوشهر آشنا نباشد, ولي بوشهر را نديده باشد. من اولين باري كه بوشهر را ديدم, در سال‌هايي بود كه وزير فرهنگ وارشاد اسلامي در دولت آقاي ميرحسين بودم و در آن زمان ترتيبي داده شده بود كه استان‌هاي محروم وزيرمعين داشته باشند و من اين افتخار را داشتم كه به عنوان وزير معين بوشهر انتخاب شدم.

وي افزود:آن روز كه بوشهر را مي‌ديدم سرافرازي، مناعت طبع،‌‏آگاهي و شعور را مي‌ديدم.

رئيس دولت اصلاحات تصريح كرد: به بوشهر كه مي‌انديشديم احساس مي‌كرديم كه بوشهر دروازه بزرگ ايران به روي آب‌هاي خليج فارس است.

وي با بيان اينكه تاسف مي‌خورم كه چرا بوشهر در كنار خليج فارس منزوي شده است,گفت: معتقدم بوشهر شايستگي همه نوع عظمت را دارد ولي به خاطر نداشتم زير ساخت‌هاي اساسي دچار مشكلات فراواني در آن زمان بوده است.

خاتمي خاطرنشان كرد:ارادات من بيش از ديدن به بوشهر و بوشهري به خاطر نقش آنها در حفظ تمامي ارضي و مقاومت در هشت سال جنگ دفاع مقدس بود.

خاتمي با بيان اينكه در زمان مسووليتم شخصايك نوع دغدغه در بوشهر داشته‌ام, اظهار داشت: من در زمان مسووليتم احساس ديني به بوشهر داشته‌ام البته همه ايران براي ما عزيز بود اما به بوشهر نگاه ويژه‌اي داشته‌ايم چون احساس مي‌كرديم كه اين استان داراي مظلوميت‌هايي است و در دوران هشت سال مسووليتم, همه شاهد بودند مرتب مساله بوشهر مورد توجه بود.

وي با اشاره به كارهاي صورت گرفته در زمان دولت اصلاحات براي استان بوشهر, پروژه پارس جنوبي را كه به گفته خاتمي از زمان دولت آقاي هاشمي آغاز شده بود و مورد توجه مقام معظم رهبري نيز بود,يكي از كارهاي عظيم صورت گرفته در زمان دولت اصلاحات دانست و گفت: من افتخار مي‌كنم كه پروژه عسلويه در زمان دولت ما احيا شد و امروز پروژه عسلويه يكي از افتخارات ملي ما محسوب مي‌شود.

خاتمي با بيان اينكه براي توسعه عسلويه جذب امكانات خارجي دراولويت است,گفت: در آن زمان 70 هزار نيرو در عسلويه كار مي‌كردند و فكر مي‌كنم در روند توسعه عسلويه نوعي مكث ايجاد شده ولي اميدوارم اين روند مجددا ادامه پيدا كند.

رئيس دولت اصلاحات با اظهار گلايه از اين كه طرح هاي دولتش براي توسعه استان بوشهر بعدها مورد توجه قرار نگرفت, گفت: يكي از كارهايي كه در دولت من انجام شد, برنامه‌ريزي براي تاسيس دانشكده نفت وگاز بود كه البته تا پايان دولت اصلاحات بسياري از كارهاي اين موضوع انجام شده بود و فقط يك همت و يا علي ديگر نياز دارد تا اين كار به اتمام برسد.

خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود با طرح اين پرسش كه رسالت اصلي ما به خصوص كساني كه مي‌خواهيم مسووليت داشته باشيم چيست, به اصولي كه اصولگرايي بايد انجام دهد, اشاره كرد و گفت: امام راحل درزمان تاسيس جمهوري اسلامي گفته بودند اسلام بايد در متن زندگي باشد و دردنيايي كه نظام‌هاي دنيا سكولار بودند, امام(ره) با رجوع به آموزه‌هاي اصلي دين و نيز نقش روحانيت روشندل توانستند, نظام جمهوري اسلامي را شكل دهند.

وي تصريح كرد: هنر امام(ره) اين بود كه شكلي از نظام كه مي بايست به نام دين عرضه شود, در جمهوري اسلامي دانست؛ البته برخي افراد تندرو و متحجر به امام(ره) مي‌گفتند ما خلافت اسلامي مي‌خواهيم نه جمهوري اسلامي كه امام هم در پاسخ به آنها مي‌گفت فقط جمهوري اسلامي و وقتي از ايشان سوال مي‌شود كه جمهوري اسلامي به چه معناست, امام مي‌گفت همان كه در دنيا رايج است. يعني مردم بايد حاكم بر سرنوشت خود باشند و اما غم اين گفته خود را كه "ميزان راي مردم است "را به شوخي نگفتند. بحث مردم‌سالاري از دل اين موضوع پديدار مي‌آيد.

خاتمي خاطرنشان كرد: آنچه كه دنياي امروز به آن رسيده است يعني حق انتقاد كردن، حق آزادي بيان از جمله مواردي است كه بايد در كشور ما نيز به آن اهتمام شوند و حق آزادي بيان امروز وظيفه اي براي تمام مردم است.

رئيس دولت اصلاحات با تاكيد بر اينكه اين مملكت بايد ساخته شود,گفت: بايد انقلاب اسلامي و حركت مردم سبب شود كه از ايران يك الگو بسازيم و اين بزرگترين رسالت ماست.

وي با انتقاد از اينكه در ايران منابع طبيعي از بين مي رود و از سرمايه‌هاي انساني استفاده نمي شود, اين موارد را ضداصولگرايي دانست و گفت: الگوي ما بايد در آزادي سياسي وآزادي بيان, هزينه نداشتن انتقاد باشد.اگر ما مي‌خواهيم كه پيشرفت علمي و سياسي داشته باشيم بايد براي آن سرمايه‌گذاري كنيم اگر علم مي‌خواهيم استاد ما بايد مورد حرمت باشد نه مورد فشار.

وي تاكيد كرد: بايد دانشجوي ما آزاد باشد نه تحت فشار؛ ما بايد به دانشجويان ستاره شجاعت و آزادي بدهيم نه اينكه آنها را ستاره دار كنيم و اگر مي خواهيم ايران الگويي باشد براي ديگران, آزادي بيان و آزادي سياسي نبايد هزينه داشته باشد و اگر مي‌خواهيم پيشرفت كنيم بايد از امكانات كشور استفاده كنيم.

خاتمي با طرح اين پرسش كه مگر مي‌توان بدون سرمايه‌گذاري در كشور عدالت برقرار كرد؟ گفت: بايد بخش خصوصي تقويت شود و درآمد كشور صرف مسايل زيربنايي شود و نه صرف مسايل يك بار مصرف و اگر درآمد كشور صرف واردات گسترده شود,توليد هم لطمه مي‌خورد و با واردات بي‌رويه مانند ميوه كشاورز را با مشكلات بسياري روبرو كنيم.

وي خاطرنشان كرد: وظيفه اصولگرايي اين است كه در عرصه اجتماعي, الگويي بسازيم كه در تمام مزاياي پيشرفت را داشته باشد .

رئيس دولت اصلاحات با تاكيد بر اينكه اخلاق‌گرايي بايد نهادينه شود, يك راه اخلاقي شدن جامعه را رعايت اخلاق از سوي حاكمان دانست.

وي در پايان تاكيد كرد: اگر اخلاق‌گرايي در جامعه رواج پيدا نكنند و حاكمان اخلاق گرا نباشند, كشور با مشكلات بسياري روبرو خواهد شد.

قبل از سخنان خاتمي, استاد محمد مهدي جعفري از نقش بارز خاتمي در روند اصلاحات جامعه قدرداني كرد.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن