تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820692994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وابستگي شديد نوجوانان ژاپني به تلفن همراه


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: وابستگي شديد نوجوانان ژاپني به تلفن همراه
بر اساس يك بررسي تلفن هاي همراه در زندگي نوجوانان ژاپني كه اغلب روزانه ده ها ايميل به هنگام خوردن غذا حضور در مدرسه يا حتي حمام رفتن ارسال و دريافت مي كنند نقش اساسي دارند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران اين بررسي نشان داد كه در حدود 46 درصد از دانش آموزان مدرسه متوسطه بين 13 تا 14 سال و 96 درصد از دانش آموزان دبيرستاني 16 تا 17 سال تلفن همراه حمل مي كنند و از هر چهار دانش آموز 11 تا 12 سال يكي تلفن همراه دارد.
بر اساس اين بررسي آن ها از تلفن خود براي ايميل كردن به دوستان خواندن كتاب گوش كردن به آهنگ و گشت و گذار در اينترنت و همچنين براي چت استفاده مي كنند.
بر اساس بررسي وزارت آموزش ژاپن از بيش از 10 هزار دانش آموز از هر پنج دانش آموز متوسطه يك نفر روزانه 50 ايميل يا بيش تر را با تلفن خود ارسال يا دريافت مي كند و از اين دانش آموزان هفت درصد اظهار كرده اند در روز بيش از 100 بار ايميل ارسال كرده اند .
يك چهارم از دانش آموزان متوسطه در طول زمان غذا از تلفن همراه استفاده مي كنند در حالي كه 10 درصد از آن ها به هنگام حمام گرفتن از آن استفاده مي كنند و در ميان دانش آموزان دبيرستاني 18 درصد تلفن را در طول كلاس درس به كارمي گيرند .
اگرچه دنياي پيشرفته مزيت هاي بزرگي براي آموزش و ارتباط فراهم مي كند اما دسترسي گسترده به تلفن هاي داراي امكان اتصال به اينترنت در ميان كودكان مشكلات اجتماعي در ژاپن بوجود آورده است .
كارشناسان هشدار داده اند با توجه به اينكه كودكان اطلاعات شخصي خود را در پروفايل سايت هايي قرار مي دهند كه به راحتي از طريق تلفن همراه دسترس پذير هستند ممكن است طعمه كلاهبرداران و كودك آزاران شوند.
بر اساس يافته هاي اين بررسي بيش از 80 درصد تلفن هاي همراه مورد استفاده دانش آموزان دبيرستاني هيچ محدوديتي براي دسترسي به سايت هاي مضر ندارند و بيش از نيمي از تلفن هاي همراه مورد استفاده دانش آموزان متوسطه نيز فيلتر نشده هستند.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن