تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804897419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: خبر
ظرفيت جذب هيئت علمي در دانشگاه پيام نور اعلام شد

گروه آزمون وسنجش: معاون آموزشي دانشگاه پيام نور با اشاره به آخرين وضعيت جذب هيئت علمي در فراخوان سال 90 اين دانشگاه گفت: دانشگاه پيام نور براي مناطق محروم كه در آن واحدهاي دانشگاهي پيام نور مستقر شده اند هيئت علمي طرح سربازي جذب كرده است. عبدالله معتمدي در گفتگو با مهر اضافه كرد: در فراخوان نخست جذب هيئت علمي دانشگاه پيام نور در سال 90 بيش از 13 هزار پرونده به اين دانشگاه براي جذب ارسال شده كه از اين تعداد حدود 900 نفر با توجه به اعلام نياز اين دانشگاه پذيرفته مي شوند.وي با توجه به منطقه هاي مورد نياز براي جذب هيئت علمي در دانشگاه پيام نور گفت: در رشته هاي شيمي و رياضي صرفا هيئت علمي دكترا پذيرفته مي شود.معاون آموزشي دانشگاه پيام نور در ادامه اظهار داشت: در سال جاري براي مناطق محروم هيئت علمي طرح سربازي جذب و اعزام مي شوند.وي اضافه كرد: براي برخي رشته ها از جمله كامپيوتر، حسابداري و هنر هيئت علمي با مدرك فوق ليسانس مورد نياز است كه در حال جذب آن هستيم.معتمدي خاطرنشان كرد: با اشاره به ارسال بيش از 13 هزار پرونده متقاضيان براي جذب هيئت علمي بررسي اين پرونده ها با توجه به زمان اندكي كه در نظر گرفته شده به زمان بيشتري احتياج دارد.

راه‌اندازي دانشكده‌"طب سنتي" و "علوم و فنون جديد" در دانشگاه علوم پزشكي مشهد

گروه آزمون وسنجش: رييس دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به ايجاد دانشكده‌هاي طب سنتي و علوم و فنون جديد و تاسيس دانشگاه بين‌المللي با شرايط اسلامي، گفت: مجوز رسمي ايجاد اين دانشكده‌ها اخذ شده است. به گزارش ايسنا، محمود شبستري در مراسم تجليل از برگزيدگان پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به آمار دانشجويان تحصيلات تكميلي، اظهار كرد: در حال حاضر آمار دانشجويان تحصيلات تكميلي 29 درصد است كه اين آمار در برنامه پنج ساله 20 درصد بوده است. وي با بيان اينكه درصدد ايجاد 30 رشته ميان ‌رشته‌اي در دوره‌هاي كارداني و كارشناسي هستيم، تصريح كرد: همچنين تقويت دانشكده‌هاي اقماري در شهرستان‌ها از ديگر برنامه‌هاي دانشگاه است. وي با اشاره به ايجاد پژوهشكده‌هاي مختلف از جمله علوم دارويي، علوم دندانپزشكي، گفت: بايد تا 5 سال آينده پنج پژوهشكده احداث شود البته اولين پژوهشكده در حال بهره‌برداري است. وي با تاكيد بر شعار سال آينده دانشگاه در زمينه پژوهش، اظهار كرد: شعار ما در سال آينده سرعت بيشتر و نتيجه بهتر خواهد بود و البته نتايج به دست آمده نتايج خوبي است اما جا براي پيشرفت وجود دارد و بايد سعي كنيم سرعت را بهبود بخشيم. رييس دانشگاه علوم پزشكي مشهد با تاكيد بر اينكه حاكميت باليني نشانه پيشرفت در حوزه درمان است، خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشكي مشهد جزو اولين دانشگاه‌هايي است كه حاكميت باليني را پيگيري مي‌كند و از ميان پنج بيمارستان برتر كشور، چهار بيمارستان از علوم پزشكي مشهد در اين بحث حضور دارند.

برنامه امتحانات دانشگاه تهران اعلام شد

گروه آزمون وسنجش: معاون آموزشي دانشگاه تهران از آغاز امتحانات پايان نيم‌سال اول اين دانشگاه از 25 دي‌ماه خبر داد.مهدي قمصري معاون آموزشي دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با فارس، با اعلام اين خبر گفت: امتحانات پايان نيم‌سال اول در دانشگاه تهران از 25 دي‌ماه آغاز مي‌شود.وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اكنون دانشجويان دانشگاه تهران در تعطيلات و فرجه به سر مي‌برند، گفت: در دانشگاه تهران چيزي به نام "فرجه" معنايي ندارد و تا هرگاه كه اساتيد صلاح بدانند، كلاس‌هاي درس دانشگاه تهران ادامه مي‌يابد.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي خبر داد؛

حذف محدوديت جنسيتي در كليه رشته‌هاي مقاطع كارشناسي و كارداني مجموعه رياضي

اهواز- خبرنگار آفرينش

گروه آزمون وسنجش: رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي از حذف محدوديت جنسيتي پذيرش داوطلبان در كليه رشته‌هاي مقاطع كارشناسي و كارداني مجموعه رياضي اين دانشگاه خبر داد. دكتر عبدالله سجادي جاغرق در نشست هم‌انديشي و هماهنگي كه با حضور روسا، معاونين آموزشي و همچنين مديران حراست دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي استان خوزستان ( منطقه شش) به ميزباني واحد اهواز برگزار شده‌بود، در اين‌خصوص گفت: ‌در دفترچه‌هاي جديد ثبت‌نام داوطلبان كنكور سراسري، محدوديت جنسيتي(مرد يا زن) در كليه رشته‌هاي مقاطع كارشناسي و كارداني مجموعه رياضي دانشگاه آزاد اسلامي برداشته شده است. دكتر سجادي جاغرق اسلامي همچنين با بيان اين‌كه فضاي آموزش‌عالي به‌سرعت در حال رقابتي شدن است، افزود: مركز آزمون نيز برنامه‌هايي را براي جذب دانشجو در اين شرايط در دست بررسي دارد.دكتر سجادي جاغرق همچنين از آماده شدن طرحي جهت برگزاري دوره‌هاي كوتاه مدت، پودماني و شبانه در اين دانشگاه، به منظور تسهيل امكان ادامه تحصيل كاركنان سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف خبر داد و تصريح كرد: اين طرح در حال تهيه است و پس از جمع‌آوري نظرات و پيشنهادات و بررسي‌هاي نهايي اجرايي مي‌شود. وي همچنين از بررسي طرحي در خصوص جذب دانشجو در رشته‌هاي غير رقابتي در آينده نزديك خبر داد و تصريح كرد: اين طرح در حال حاضر در كارگروه ماده 4 در دست بررسي است و در صورت تصويب، اطلاع‌رساني لازم در خصوص آن به علاقه‌مندان داده مي شود.دكترمجتبي علوي‌فاضل دبير دانشگاه آزاد اسلامي استان خوزستان (منطقه شش )نيز در اين جلسه ضمن خير مقدم به حاضرين گفت : 9 دي ماه به همه نشان داد كه مردم هميشه حامي و ضامن بقاي نظام اسلامي هستند.دبير منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامي همچنين با ارائه گزارشي كوتاه گفت:‌20 واحد و مركز آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي با حدود 150 هزار دانشجو فعاليت مي‌كنند. وي دانشگاه آزاد اسلامي را مجموعه‌اي پويا و همگام با تغييرات روز آموزشي، به‌ويژه در جذب دانشجو دانست. گقتني است در اين نشست روسا، معاونان و مديران حراست واحدها و مراكز آموزشي دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي استان خوزستان در سخناني كوتاه ،سئوالات و نظرات خود را در خصوص برگزاري مطلوب آزمون‌ها و جذب دانشجو بيان كردند.

جزئيات تعهدات در كنكور دستياري تشريح شد

گروه آزمون وسنجش: شرايط و جزئيات ثبت نام آزمون پذيرش دستيار در سي و نهمين دوره اين آزمون از سوي وزارت بهداشت اعلام شد و داوطلبان پس از قبولي بايد دو تا سه برابر مدت تحصيل تعهدات خود را در حوزه وزارت بهداشت بگذرانند. به گزارش مهر، داوطلبان تا 30 دي ماه فرصت دارند در آزمون دستياري سال 91 ثبت نام كنند. آزمون در روز 31 فروردين ماه 91 برگزار مي شود. ميزان تعهدات پذيرفته شدگان در دوره دستياري از سوي شوراي آموزش پزشكي و تخصصي، اعلام شده است و بر اساس آن از پذيرفته شدگان با استفاده از سهميه مازاد مناطق محروم، جهت پوشش مناطق محروم، تعهد خاص به ميزان 3 برابر مدت آموزش، به نفع دانشگاههاي علوم پزشكي مناطق محروم و نيازمند اخذ مي شود.از ساير پذيرفته شدگان آزمون ورود ي دستياري توسط دانشگاههاي علوم پزشكي تعهد عام به ميزان حداكثر 2 برابر مدت تحصيل به نفع وزارت بهداشت اخذ مي شود. اين مدت با توجه به ساير مقررات مربوطه و ضريب منطقه اي كه از سوي معاونت درمان تعيين مي شود، متغير است.پذيرفته شدگان با استفاده از مزاياي سهميه مازاد مناطق محروم، پس از فراغت از تحصيل فقط در حوزه مناطق محروم و يا نيازمند تعيين شده حق فعاليت درماني و يا آموزشي خواهند داشت و در خارج از منطقه مربوطه حق فعاليت تخصصي در رشته تحصيلي خود را تا پايان دوره تعهد ندارند.چنانچه پذيرفتهشدگان در سهميه مازاد مناطق محروم، داراي سوابق خدمت در مناطق محروم باشند، سابقه خدماتي آنها حداكثر تا سقف 5 سال به صورت روز شمار قابل محاسبه و كسر از سنوات تعهد خاص اين گروه از پذيرفته شدگان است. تعيين محل خدمت پذيرفته شدگان پس از فارغ التحصيلي به عهده وزارت بهداشت است. پذيرفته شدگاني كه با ماموريت آموزشي از وزارتخانه ها، سازمانها و نهادها براي ادامه تحصيل به رشته هاي تخصصي وارد مي شوند، ملزم به سپردن تعهد محضري خاص به محل استخدام خود هستند.

با اعلام معادل‌سازي دوره فلوشيپ با پسادكتري؛

افراد بيشتري از نفرات برگزيده كنكور مورد حمايت بنياد نخبگان قرار مي‌گيرند

گروه آزمون وسنجش: عضو شوراي استعداد درخشان وزارت بهداشت از تصويب افزايش كنكوريهاي گروه تجربي و رياضي مشمول حمايت در كميسيون دائمي بنياد ملي نخبگان خبر داد و گفت: 100 نفر اول كنكور تجربي مورد حمايت بنياد قرار مي گيرند. دكتر سيدحميد جمال الديني در گفتگو با مهر افزود: بر اساس مصوبه جديد كميسيون دائمي بنياد ميزان افرادي كه در كنكورهاي سراسري مورد حمايت قرار مي گيرند، 50 رتبه افزايش يافت، به اين ترتيب 100 نفر اول گروه تجربي و 150 نفر اول گروه رياضي در صورت تصويب هيئت امنا بنياد به جمع مشمولان مورد حمايت مي پيوندند. وي با اشاره به ساير حمايت هايي كه از دانشجويان استعداد درخشان گروه علوم پزشكي از سوي بنياد ملي نخبگان صورت خواهد گرفت، گفت: موضوع معادل سازي دوره فلوشيپ در گروه پزشكي با پسا دكتري در ساير گروه هاي علمي يكي از مهمترين موضوعات گروه علوم پزشكي بود كه مورد تاييد رياست بنياد ملي نخبگان قرار گرفته است.

وي افزود: بر اساس اين تاييد و نگاه حمايتي بنياد نخبگان، تسهيلاتي كه از سوي اين بنياد براي افراد شاغل به تحصيل در دوره پسا دكتري وجود دارد به افراد حاضر در دوره هاي فلوشيپ پزشكي هم تسري مي يابد.عضو شوراي استعداد درخشان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: همچنين با موافقت اوليه رياست بنياد ملي نخبگان موضوع ورود برگزيدگان دوره هاي دستياري، دكتري و دانشنامه تخصصي در گروه علوم پزشكي در شمول حمايت هاي بنياد مورد بررسي قرار مي گيرد و در صورت تصويب كميسيون هاي تخصصي و در نهايت كميسيون دائمي و هيئت امناي بنياد، اين گروه ها نيز در حمايت بنياد قرار خواهند گرفت. وي با اشاره به چرخه حمايتي بنياد ملي نخبگان كه از دانش آموزان تا استادان ممتاز را در بر مي گيرد، گفت: با حمايت از معادل سازي پسا دكتري با فلوشيپ پزشكي، ورود برگزيدگان دوره هاي دستياري، دانشنامه و دكتري تخصصي، چرخه حمايت از استعدادهاي درخشان گروه علوم پزشكي تكميل مي شود. جمال الديني، بخشي از كاهش شيب خروج از كشور نخبگان را به دليل تسري قوانين حمايتي دانست و گفت: قوانين و آيين نامه هاي حمايتي كه از سوي نهادهاي مرتبط از جمله بنياد ملي نخبگان و وزارتخانه هاي بهداشت و علوم اجرا شده اند به تكميل چرخه حمايتي كمك كرده اند.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن