تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816029170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توفيقات نظام اسلامي مرهون مساجد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: توفيقات نظام اسلامي مرهون مساجد است
گروه خبرنگاران افتخاري / مهدي مومني‌مقدم: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، توفيقات نظام اسلامي طي سه دهه قبل و پس از انقلاب را مرهون مساجد دانست.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در ساري، «محمداسماعيل امام‌زاده»، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، گفت: كانون اصلي انديشه‌هاي انقلاب در مساجد موجب سازماندهي مردم عليه نظام شاهنشاهي قرار داشت و روحانيت كه پيشتاز انقلاب بودند در مساجد به تنوير افكار عمومي در آگاهي مفاسد و ظلم‌هاي رژيم پهلوي و تبيين نقش سعادت‌بخش نظام و حكومت اسلامي پرداختند.

وي افزود: مساجد در انقلاب قرارگاه اصلي جامعه در تغذيه فكري و سازماندهي نيروها و ارائه خدمات پشتيباني بود و علاوه بر نقش راهبردي در پيروزي انقلاب در پرورش نيروهاي ديني و انقلابي براي تداوم انقلاب و صيانت از دستاوردهاي آن به ويژه در جريان دفاع مقدس نقش اساسي و بي‌نظير داشتند.

امامزاده خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي در تمام فرود و فرازهاي خود و مقابله با دنيايي از دسيسه‌ها و توطئه جهاني نيازمند برخورداري نيروهاي فداكار و ايثارگر بوده و اولين مسئوليت مساجد نيز تربيت نيروهاي وارسته و فداكار است كه تأثير نقش مساجد در پيشبرد همه امور انقلاب روشن مي‌شود و بايد به جرأت گفت، تمام توفيقات نظام اسلامي طي سه دهه قبل و پس از انقلاب اسلامي، مرهون مساجد و مشكلات نيز ناشي از كم‌توجهي به مسجدمحوري است.

وي ادامه داد: مساجد در دفاع مقدس، مركز اصلي تأمين نيروي انساني و مايحتاج ضروري پشتيباني بوده‌اند كه با گسترش روح شهادت‌طلبي پير و جوان را آماده فداكاري و نثار جان و مال و زن و فرزند مي‌ساختند.

مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران تأكيد كرد: دولت در كنار محوريت مردم براي ايجاد و اداره مساجد بايد وظائف خود را در كمك به مردم براي اين مسئله انجام دهند و ضمن پرهيز از دولتي كردن مساجد نبايد از ترس چنين موضوعات، توجه جدي و سرمايه‌گذاري بنيادي فرهنگي در اين زمينه را از سوي دولت مغفول گذارد.

وي تصريح كرد: ميزان عنايت به مساجد از سوي دولت در هيچ زماني پس از پيروزي انقلاب اسلامي و حتي ظرف سه سال اخير نيز با سطح و جايگاه بي‌بديل مسجد در حفظ و تداوم نظام اسلامي نبوده و نيازمند بازنگري جدي در اين نظام هستيم.

امامزاده اذعان كرد: الگوي جامعه امروز ايران اسلامي از آنجا كه امت واحده عصر رسول‌الله(ص) است بايد مانند آن دوره مساجد محور شكل‌گيري هر حركتي در تمام حوزه و عرصه‌ها باشد و منظور از اين سخن، الهام‌گيري از فرهنگ مسجدمحوري در سياست‌گذاري‌ها و تدوين برنامه‌هاست.

وي ادامه داد: تحقق امنيت اصيل و پايدار در عمق وجود فرد و جامعه تحت فروغ آموزه‌هاي الهي از اهداف مسجدمحوري است و ارزش و اعتبار انساني يك جامعه نيز به ميزان برخورداري از انسان‌هاي وارسته كه مسجد در اين زمينه عالي‌ترين نقش رويشي و مهم را بر عهده دارد، است.

دبير هيئت نظارت بر كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد مازندران گفت: پرورش نيروهاي كاردان و مدير با شايستگي‌هاي انساني و مديريتي، رسالت نهايي مساجد است و الگوي مساجد در اين ارتباط، پيامبر اعظم(ص) و امام علي(ع) هستند، زيرا موفق‌ترين مديران به ويژه پس از انقلاب اسلامي ايران، تربيت‌شدگان مساجد به شمار مي‌آيند كه استفاده از محصول نيروي مدير مساجد در پست‌هاي مديريتي، ارائه مساجد در پرورش ويژه مديران را تقويت مي‌كند.

امامزاده در پايان، تجليل از فعالان فرهنگي مساجد توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران كه هرساله در اسفند به صورت ويژه انجام مي‌شود را تكريم از جايگاه فرهنگ مسجدمحوري و اصالت بخشي به حضور فعالان مسجد در عرصه‌هاي فرهنگي ـ هنري دانست و اظهار كرد: اعتقاد جدي بر اين است كه ورود نيروهاي مسجدي به حوزه كار ويژه فرهنگ و ارشاد اسلامي، تضمين سلامت همه فعاليت‌هاي و فعالان اين حوزه و سعي و تلاش معطوف مسجدي كردن فرهنگ و هنر و كنش‌گران اين ساحت است.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن