تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820660430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عملكرد دولت بايد در نظر مردم مورد بررسي قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: عملكرد دولت بايد در نظر مردم مورد بررسي قرار گيرد
معاون وزير كشور:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير كشور گفت: عملكرد دولت بايد در نظر مردم مورد بررسي قرار بگيرد و از اين نظر مردم، بايد نمره واقعي را به عملكرد دولت بدهند.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، دكتر "علي‌محمد شاعري" با بيان اين مطلب افزود: مردم از عملكرد دولت نهم رضايت كاملي دارند كه مويد آن استقبال پرشور مردم از سفرهاي استاني دولت است.

وي ادامه داد: در نظام اداري و اجرايي نيز رضايت مردم از خدمات دستگاه هاي دولتي يكي از شاخص‌هاي اصلي سنجش كارآمدي و رشد توسعه است و مولفه‌هايي از قبيل سرعت، صحت و دقت در انجام كار مراجعان، چگونگي رفتار و برخورد با خدمت گيرندگان و اطلاع رساني مناسب، از عواملي هستند كه موجب رضايت‌مندي خدمت گيرندگان و مراجعان به دستگاه‌هاي دولتي مي‌شوند.

شاعري افزود: انجام فرآيندهايي در خصوص سنجش ميزان اين رضايت در بين آحاد جامعه توسط بخش خصوصي يا خود دولت ابزار لازم براي مديريت آن محسوب مي‌شوند، در اين جهت نيز ما براي اينكه ميزان رضايت مردم از عملكرد دولت در چند سال اخير را مورد سنجش قرار دهيم يك طرح نظر سنجي با همكاري استانداري‌هاي سراسر كشور به مرحله اجرا در آوريم و شاخص‌هاي مورد نظر با كمك مردم مورد سنجش قرار گرفت كه از نگاه مردم ما به اين شاخص‌ها نمره داريم.

وي ادامه داد: از اين رو با اجراي طرح مذكور، مقايسه‌اي بين دستگاه‌ها از لحاظ رضايت‌مندي مراجعان صورت گرفت كه عبارتند از ميزان اعتماد مراجعان به دستگاه‌هاي دولتي، ميزان خوشبيني مراجعان به بهبود ارائه خدمات در دستگاه‌هاي دولتي، ميزان اطلاع رساني به مراجعان، ميزان رضايت‌مندي مراجعان از ارائه خدمات در دستگاه‌هاي دولتي، تعداد دفعات مراجعه براي انجام يك كار خاص كه كليه شاخص‌ها در مقايسه با دولت‌هاي قبل رشد قابل ملاحظه‌اي داشته است.

معاون وزير كشور با اشاره به برگزاري پنجمين جشنواره خدمت رساني و پاسخگويي كه رقابت دستگاه‌هاي دولتي براي خدمت رساني بهتر به مردم، با داوري مستقل و مردمي است، گفت: اين گونه جشنواره‌ها ضمن تاثير گذار بودن در عملكرد دولت، اولا فرصت بسيار مناسبي است براي اينكه كثرت شهروندان پرسشگر افزايش يابد و احساس مسئوليت‌هاي شهروندي در برابر ارتقاء يابد و متقابلا از طرف ديگر فرصتي است براي رقابت دستگاه‌ها با هم، كه نتيجه آن پاسخگويي بهتر و بيشتر به شهروندان است، چرا كه جامعه پرسشگر،‌ مي‌تواند نظام پاسخگو را ماهيت بخشد.

انتهاي پيام//

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن