تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821004565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فناوري سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش:165 درس به صورت نرم‌افزاري در كشور توليد شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون فناوري سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش:165 درس به صورت نرم‌افزاري در كشور توليد شد
خبرگزاري فارس: معاون فناوري ارتباطات و اطلاعات سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش از توليد 165 درس به صورت نرم‌افزاري در كشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، حميدرضا كفاش ظهر امروز در ششمين جشنواره تجليل از دانش‌آموزان برتر دختر استان سمنان كه در سالن شهيد مطهري سمنان برگزار شد، افزود: از اين تعداد،30 درس آن به تازگي در مراسمي با حضور وزير آموزش و پرورش رونمايي شده است.
وي تصريح كرد: دو طرح كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيز كه زيرپوشش آموزش و پرورش قرار دارد، اخيرا به بهره‌برداري رسيد كه شامل آموزش زبان روي تلفن همراه و توسعه بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي است.
معاون فناوري ارتباطات و اطلاعات سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش افزود: اين طرح‌ها تحولي در عمومي كردن آموزش زبان انگليسي و توسعه بازي‌هاي رايانه‌اي براي دانش‌آموزان دوره‌هاي ابتدايي و راهنمايي خواهد بود.
كفاش همچنين گفت: تمام مدارس كشور در يك برنامه سه ساله زيرپوشش شبكه ملي اينترنت سراسري قرار مي‌گيرند.
كفاش افزود: براساس اين برنامه در سال نخست 20 هزار مدرسه، در سال دوم 30 هزار و در سال سوم 50 هزار مدرسه به اين شبكه متصل خواهند شد.
وي با اشاره به اينكه تفاهمنامه اين طرح بين وزارت آموزش و پرورش و رئيس شوراي عالي فناوري براي اتصال 20 هزار مدرسه به شبكه اينترنت منعقد شده است، اظهار داشت: براي اجراي اين طرح، 200 ميليارد ريال اعتبار پيش‌بيني شده كه 100 ميليارد ريال آن توسط وزارت آموزش و پرورش تامين خواهد شد.
معاون فناوري ارتباطات و اطلاعات سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش همچنين از شركت 700 هزار نفر از فرهنگيان كشور در دوره آموزش فناوري اطلاعات (ICDL) خبر داد.
كفاش افزود: 400 هزار نفر از فرهنگيان در كشور هنوز اين دوره را نگذرانده‌اند و مقرر شده است تا ظرف دو سال اين افراد نيز آموزش ببينند.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه گسترش علم نبايد روابط انساني را تغيير دهد، افزود: دستيابي به فناوري‌ها و علوم پيشرفته و همچنين رسيدن به رده‌هاي بالاي علمي نبايد موجب شود روابط انساني دگرگون شده و بر ارزش‌ها تاثير بگذارد.
معاون فناوري ارتباطات و اطلاعات سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: در دنياي پيشرفته آينده، توسعه رشد همه‌جانبه دانش‌ها نياز به معنويت و ارتباط با خداوند و ارتباطات اجتماعي سالم و احترام به والدين و آموزگاران بيشتر احساس مي‌شود تا مسير درست ادامه پيدا كند و راه به بيراهه كشيده نشود.
كفاش با اشاره به فعاليت‌هاي ارزنده پهلوانان، جوانمردان و دانشمندان فرهيخته ايران و اخلاق نيكوي آنها تصريح كرد: تواضع و تدين مشاهير و پهلوانان ايران همانند تختي و دانشمندان بزرگ علوم مختلف در كشور بايد سرلوحه كار تمام جوانان قرار گيرد و بدانند در دنياي پيشرفته و در عرصه توليد دانش، فرهيختگان متواضع پيروز ميدان‌ها هستند.
كفاش ادامه داد: در تمام بخش‌هاي جامعه نياز به معنويت احساس مي‌شود و اين نياز در دايره استفاده از فناوري‌ها و تبادل اطلاعات ضروري‌تر است و انسان تك‌بعدي به درد توليد علم نمي‌خورد و دندانه‌هاي چرخ فناوري با تك‌بعدي بودن نخواهد چرخيد.
وي تاكيد كرد: نبايد بر يك بعد دانش تكيه شود چراكه ارتباط معنوي با خداوند مي‌تواند آينده انسان را حفظ كند و انسان بي‌توكل خرد خواهد شد.
معاون فناوري ارتباطات و اطلاعات سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه امر و نهي در دنياي پيشرفته جايي ندارد، ادامه داد: بازنگري انديشه و ايجاد تحول در نظام آموزشي در دنياي آينده تاثيرگذار است و فرآيندهاي جامعه بايد متناسب با علم بايد پيش برود بدون اينكه ارزش‌هاي معنوي را از بين ببريم.
كفاش اظهار داشت: نگاه به جوان بايد از نگاه سنتي و محدود تبديل به ديدگاهي گسترده شود همانگونه كه امام راحل با نگرش جديد به سينما و تفريحات، تغييرات اساسي را پايه‌گذاري كردند و تفريحات و سرگرمي‌هاي فرهنگي را رواج دادند، بدون اينكه انساني به ذلت كشيده شود.
وي خاطرنشان كرد: فناوري‌هاي ايجاد شده در زمان حال اگر در 50 سال گذشته به ذهن كسي مي‌رسيد، خنده‌دار و اعجاب‌انگيز مي‌كرد، اما در دنياي كنوني ما مي‌توانيم 50 سال آينده را پيش‌بيني كنيم بدون اينكه تعجب‌برانگيز باشد و اين مسئله براي پايه‌ريزي بسياري از آموزش‌ها تحول در نگرش ضروري است.
در ششمين جشنواره تجليل از دانش‌آموزان برتر استان سمنان كه در سالن شهيد مطهري سمنان در حال برگزاري است، بيش از 400 نفر از دانش‌آموزان برتر استان سمنان در زمينه‌هاي مختلف قدرداني مي‌شوند.
در روز دوم اين همايش، بيش از 500 نفر از دانش‌آموزان دختر و خانواده‌هاي آنها، فرهنگيان، مديران و دست‌اندركاران عرصه تعليم و تربيت در اين استان حضور داشتند كه نفرات برتر به همراه جمعي از معلمان پرتلاش با اهداي جوايز و لوح سپاس قدرداني شدند
انتهاي پيام/ش10

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن