تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813163016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت آبفاي شهري مازندران مطرح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل شركت آبفاي شهري مازندران مطرح كرد
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران از كمبود 2 تا 3 هزار ليتري آب در شهرهاي مازندران خبر داد.


محمدتقي حسين‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساري اظهار داشت: در حال حاضر 143 پروژه عمراني در بخش آب و فاضلاب استان در دستور كار اين شركت قرار دارد.
وي با اعلام اينكه اين طرح‌ها شامل اجراي 23 كيلومتر خط انتقال آب، احداث چهار واحد ايستگاه پمپاژ آب، احداث 28 هزار و 250 متر مكعب مخزن است، اضافه كرد: امسال در 16 شهر مازندران 855 ليتر براي تامين آب شرب شهرهاي استان افزوده مي‌شود.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران با اعلام اينكه آب و فاضلاب شهري مازندران در حال حاضر به 482 هزار مشترك و جمعيتي حدود 2 ميليون و 570 هزار نفر خدمت‌رساني مي‌كند، ابراز داشت: 44 ميليارد تومان اعتبار براي اجراي طرح‌هاي اين شركت پيش‌بيني شده كه تاكنون 18.5 ميليارد تومان آن تخصيص يافته است.

* در شهرهاي مازندران 2 تا 3 هزار ليتر در ثانيه با كمبود آب مواجه‌ايم
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران با اشاره به اينكه در حال حاضر ظرفيت تامين آب شرب استان، 8 هزار و 540 ليتر در ثانيه است، گفت: در شهرهاي مازندران 2 تا 3 هزار ليتر در ثانيه با كمبود آب مواجه‌ايم.
وي با بيان اينكه راهكار مطمئن براي تامين آب آشاميدني مازندران استفاده از آب‌هاي سطحي از طريق سدها است، تصريح كرد: به دليل كمبود اعتبارات، مردم مازندران نتوانستند از مزاياي اين پروژه‌ها در موعد مقرر بهره‌مند شوند.
مديرعامل آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: شركت آب و فاضلاب مازندران براي رفع مقطعي مشكل آب آشاميدني در بعضي از شهرها اقدام به حفر و تجهيز چاه‌ها كرده است تا مردم مازندران با مشكل كمبود و يا قطع آب مواجه نشوند.

* رفع مشكل كم‌آبي در مازندران به 30 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد
حسين‌زاده گفت: براي رفع مشكل كم‌آبي در مازندران به 30 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
وي با اشاره به اينكه با گذشت زمان و بروز مشكلات فني، شبكه‌ها فرسوده مي‌شود و هدر رفت آب افزايش مي‌يابد، گفت: با اختصا به‌هنگام اعتبارات و اجراي به‌موقع پروژه‌ها، مشكل فرسودگي شبكه‌هاي مازندران برطرف مي‌شود.
مديرعامل آبفاي شهري مازندران ادامه داد: از مجموع 6 هزار و 300 كيلومتر شبكه آبرساني در مازندران، يك‌هزار و 600 كيلومتر آن فرسوده است كه براي تعويض و بازسازي اين شبكه‌ها، 162 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

* در شهرهاي گروه الف 130 هزار مشترك داريم
وي ابراز داشت: با جذب اعتبارات براي تعويض و بهسازي شبكه‌هاي آبرساني، 10 درصد از هدر رفت آب جلوگيري مي‌شود.
حسين‌‌زاده با بيان اينكه در شهرهاي گروه الف 130 هزار مشترك داريم كه 20 درصد مشتركان استان را تشكيل مي‌دهند، خاطرنشان كرد: بر اساس استاندارد در اين شهرها بايد 2 هزار و 100 ليتر در ثانيه آب داشته باشيم، اما توليد آب يك هزار و350 ليتر در ثانيه است كه حدود 750 ليتر در ثانيه با كمبود آب مواجه‌ايم.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران گفت: در صورت تامين اعتبار حدود ۷ ميليارد توماني اين شركت با راه‌اندازي فيلتر شني، مشكل آب آشاميدني مردم شهرهاي بابل، بابلسر، اميركلا و فريدونكنار را برطرف مي‌كند.

* فعاليت 10 آزمايشگاه مجهز در مازندران
اين مسئول، آبرساني به شهرهاي سوادكوه از چشمه دراسله را يكي از مهم‌ترين پروژه‌هاي اجراشده در سال جهاد اقتصادي توسط آب و فاضلاب مازندران عنوان كرد و تصريح كرد: بعد از شروع عمليات با تلاش جهادي و ايثارگري همكاران اين شركت، ظرف مدت يك ماه اين پروژه به اتمام رسيد و مردم پل‌سفيد، زيرآب و شيرگاه از آب شرب گوارا برخوردار شدند.
مديرعامل آبفاي شهري در ادامه با اشاره به كيفيت آب آشاميدني در مازندران تصريح كرد: 10 آزمايشگاه مجهز در شهرهاي استان تست كلرسنجي، انجام آزمايش‌هاي ميكروبي و شيميايي را به صورت هفتگي، ماهانه و سالانه انجام مي‌دهند.
حسين‌زاده با بيان اينكه تمام آزمايش‌هاي انجام شده براساس استانداردهاي جهاني است، بيان داشت: دانشگاه علوم پزشكي و مراكز بهداشت شهرستان‌هاي مازندران بر كيفيت آب شرب نظارت مي‌كنند.
وي تصريح كرد: طرح فاضلاب شهري نيز در هفت شهر در دست اقدام است كه در سه شهر نوشهر و چالوس، جويبار و بابلسر، فاز اول آنها به بهره‌برداري رسيده است.
مديرعامل آبفاي شهري مازندران با بيان اينكه پروژه فاضلاب بابل به اتمام رسيده و آماده بهره‌برداري است، افزود: فاز اول پروژه فاضلاب ساري تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.
اين مسئول با بيان اينكه متوسط بهره‌مندي كشور از طرح‌هاي فاضلاب تا پايان برنامه چهارم 35 درصد است كه در مازندران حدود سه درصد است، ادامه داد: با اجراي پروژه‌هاي جديد در برنامه پنجم اين ميزان به 30 درصد مي‌رسد كه با اين نسبت نيز در مقايسه به ساير شهرهاي كشور اختلاف 30 درصدي همچنان وجود دارد.

* رامسر با مشكل دفع بهداشتي فاضلاب مواجه است
حسين‌زاده با بيان اينكه در سفر دوم هيئت دولت براي طرح فاضلاب شهرهاي آمل، قائمشهر و محمودآباد از بانك توسعه اسلامي رديف اجرايي گرفت، خاطرنشان كرد: اميدواريم شروع و مطالعه طرح فاضلاب در شهرهاي مازندران از محل اعتبارات استاني تامين شود.
مديرعامل شركت آبفاي شهري مازندران اظهار داشت: بر اساس سفر سوم هيئت دولت، مراحل دريافت رديف اجرايي تكميل مطالعات فاضلاب شهرهاي رامسر، كتالم و سادات شهر و فريدونكنار را انجام داده‌ايم كه به دليل كمبود اعتبارات با مشكل مواجه شده‌ايم.
حسين‌زاده در پايان با اشاره به اينكه رامسر بر اساس مصوبه دولت سال 85 به عنوان شهر نمونه گردشگري شناخته شد كه علاوه بر توريست داخلي، 8 هزار توريست خارجي در طي سال دارد، اذعان داشت: اين شهر با مشكل دفع بهداشتي فاضلاب مواجه است كه با اختصاص اعتبارات لازم عمليات اجرايي آن شروع مي‌‌شود.
انتهاي پيام/ن۱۰

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن