تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821210240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه هيات داوران انجمن روزنامه نگاران مسلمان در جشنواره فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بيانيه هيات داوران انجمن روزنامه نگاران مسلمان در جشنواره فيلم فجر
هيات داوران انجمن روزنامه نگاران مسلمان در بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در بيانيه اي، بر بهره گيري سينماي ايران از مضامين ارزشمند در توليد و ارايه فيلم تاكيد كردند.


برگزيدگان هيات داوران انجمن روزنامه مسلمان در بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر با حضورسينماگران، هنرمندان، اهالي مطبوعات و رسانه ها و علاقه مندان به هنر هفتم در مجموعه فرهنگي و هنري سيد الشهدا (ع) برگزار شد .
به گزارش خبرنگار ايرنا ، دربيانيه هيات داوران انجمن روزنامه نگاران مسلمان متشكل از عباس سليمي‌نمين، محمود گبرلو، محمدتقي فهيم، وحيد جليلي، عليرضا سربخش آمده است: هيات داوران منتخب انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با رصد و ارزيابي اين جشنواره تلاش كرد تعدادي از فيلم‌هاي واجد ارزش‌هاي برتر را شناسايي و به مخاطبان معرفي نمايد.
هيات داوران با اين توضيح عنوان كرد كه پيش از معرفي فيلم‌هاي برگزيده‌ اين دوره، لازم است نكاتي را در مورد جشنواره بيست و هفتم يادآوري كنيم:
1. سينماي دفاع مقدس، علي‌رغم فاصله با جايگاه ايده‌آل، هنوز ارزشي‌ترين بخش سينماي ايران است كه خوشبختانه تراز كيفي و پويايي خود را حفظ نموده و اميد است با توجه بيش‌تر مديران و منتقدان گام به گام موقعيت بهتري را احراز نمايد.
2. علي‌رغم ‌آن كه انقلاب اسلامي يك واقعه و پديده كم‌نظير تاريخي است اما ظرفيت سينما از انبوه مضامين و ماجراهاي تاريخ انقلاب اسلامي محروم مانده است و توجه ويژه مديران و منتقدان را ايجاب مي‌كند.
3. توجه به موضوعات مرتبط با مسئله خانواده در جامعه امروز ايران، از ويژگي‌هاي كلي جشنواره قابل تقدير امسال است. اميد آن كه اين رويه، ادامه يافته و هر سال شاهد آثار عميق‌تر و راهگشا‌تر در اين حوزه باشيم.
4. سينما هنري است كه بدون مخاطب عام بي‌معناست. تلاش براي ايجاد ارتباط با مخاطب عام با پرهيز از عوام‌زدگي و ابتذال، از لوازم تحقق سينماي مطلوب است به نظر مي‌رسد سينماي ايران هنوز به آن دست نيافته و تعداد فيلم‌هايي كه قدرت جذب مخاطب عام را داشته باشند بسيار كم و حتي زير استاندارد است.
5. فقر تفكر و گسست بين صنعت سينما با حوزه توليد فكر، معضلي است كه مديريت فرهنگي كشور بايد برنامه‌اي جدي براي رفع آن و نزديك ساختن حوزه انديشه به هنر داشته باشد. ظرفيت‌هاي محتوايي انقلاب اسلامي مي‌تواند به حركت‌هاي انديشمندانه‌اي در سينماي ايران منجر شود كه براي تحقق اين مهم نيازمند برنامه‌ريزي‌هاي سنجيده و درازمدتي هستيم.
6. جامعه اسلامي به يك سينماي اجتماعي پويا، فعال، شجاع و جذاب نيازمند است تا بتواند با حفظ استقلال و مرزبندي واضح با گفتمان و پارادايم‌هاي وارداتي، آسيب‌ها و آفت‌هاي جامعه و نظام را شناسايي و در چارچوب نقد درون گفتماني تبيين نمايد. در فقدان رويكردهاي انتقادي سالم و مصلحانه، تنها زمينه حركت‌هاي تخريبي ساختارشكن فراهم خواهد شد.
7. در جشنواره اخير، رشد عمومي سينماي ايران از لحاظ التزام به معيارهاي فني سينما قابل مشاهده و تقدير بود كه اميدورايم در كنار تعميق مضموني و محتوايي، ترازسينماي ايران را به سطح ايده‌آل نزديك كند.
به گزارش ايرنا ، هيات داوران انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، در جشنواره بيست و هفتم در حوزه مضامين دفاع مقدس، مضامين اجتماعي و مضامين ديني و انقلابي ضمن تقدير از چهار فيلم، سه اثر برگزيده خود را معرفي مي‌نمايد:
1. در حوزه سينماي دفاع مقدس، اعضاي هيأت داوران انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ضمن تقدير از فيلم ارزشمند و اميدآفرين «كودك و فرشته» و فيلم پرمخاطب «اخراجي‌ها 2» ،اثر نوآورانه، عميق و شوق‌انگيز آقاي جواد اردكاني، فليم «كبودي ياس» را به خاطر پرداخت شجاعانه به مضامين و ناگفته‌هاي دفاع مقدس و تلاش براي ترسيم چهره صادقانه سرداران شهيد و پس زمينه‌ اجتماعي - فرهنگي دفاع مقدس به عنوان برگزيده خود معرفي مي‌كند.
2. در حوزه سينماي اجتماعي، ضمن تقدير از فيلم ارزشي، جذاب و دغدغه‌مند «پنالتي» اثر خانم انسيه شاه‌حسيني، فيلم «بي‌پولي» ساخته آقاي حميد نعمت‌الله را به خاطر نگاه آسيب‌‌شناسانه به جامعه و نقد فرهنگ مصرفي و متظاهرانه به عنوان اثر برگزيده خود معرفي مي‌نمايد.
3. در حوزه مضامين ديني و انقلاب، ضمن تقدير از فيلم «موج سوم» به خاطر توجه به تاريخ انقلابي اسلامي، فيلم‌ نوآورانه «يك وجب آسمان» به كارگرداني آقاي علي وزيريان را به خاطر طرح جذاب و معنوي مسئله عدالت اجتماعي و تلاش براي نوآوري در حوزه سينماي ديني به عنوان فيلم برگزيده خود معرفي مي‌كند.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن