تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816699804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار كوتاه
4 پيشنهاد براي قيمت بنزين به ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها
يك مقام آگاه گفت: 4 پيشنهاد براي نرخ جديد بنزين نيمه يارانه اي در گام دوم هدفمندسازي يارانه ها با احتساب بنزين آزاد 1000 تومان به ستاد هدفمندي يارانه ها پيشنهاد شده است.
به گزارش فارس، مرحله اول اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها درحالي رو به اتمام است كه ستاد هدفمند كردن يارانه ها به دنبال تهيه سناريوهايي براي اجراي گام دوم اين قانون است. براساس اين گزارش 4 سناريوي جديد از ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت كشور براي قيمت گذاري بنزين به ستاد هدفمند كردن يارانه ها پيشنهاد شده است. يك منبع آگاه در ستاد هدفمند كردن يارانه ها گفت: به احتمال قوي بنزين آزاد در گام دوم هدفمند كردن به 1000 تومان مي‌رسد و تا پايان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها نيز تغيير نخواهد كرد اما بحث بر سر قيمت بنزين نيمه يارانه اي ادامه دارد و 4 سناريو براساس بنزين نيمه يارانه اي تهيه شده است.

جزئيات نرخ بيكاري 12.3درصدي بهار 90
مركز آمار ايران با اعلام جزئيات بيكاري در اولين فصل سال 90، نرخ بيكاري كشور در بهار را معادل 12.3درصد اعلام كرد كه نسبت به بهار 89 كه 13.5درصد بود، 1.2درصد كاهش يافته است.
به گزارش مهر، مركز آمار ايران پس از گذشت 3 فصل از سال 90، نرخ بيكاري بهار امسال را 12.3 درصد و وضعيت استان ها را ارائه كرد.در اين گزارش، اعلام شده است كه بيكاري از فصل بهار 89 كه 13.5 درصد بود در بهار 90 به 12.3 درصد رسيد كه نشان دهنده 1.2 درصد كاهش است.همچنين سهم بخش كشاورزي در اشتغال بهار 90 معادل 20.4 درصد، صنعت 31.8 درصد و خدمات نيز 47.8 درصد اعلام شد. اشتغال ناقص در بهار امسال 9.3 درصد سهم داشته است.بررسي وضعيت نرخ بيكاري در استان ها نيز نشان مي‌دهد كه استان هاي البرز با 20.7 درصد و فارس نيز با 20.6 درصد بيشترين بيكاران را در بهار امسال در خود جاي داده بودند و استان هاي يزد با 7.4 و مازندران نيز با 7.9 درصد كمترين بيكاران را داشته اند.

پرونده ستاد بسيج‌ اقتصادي هم بسته شد
قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به هدفگذاري‌هاي صورت گرفته از سوي دولت در خصوص هدفمند كردن يارانه‌ها، ستاد بسيج اقتصادي فعاليتي را به دوش نخواهد گرفت و بر اين اساس، پرونده كاري اين ستاد نيز بسته شد.
فريدون احمدي در گفتگو با مهر با بيان اينكه پرداخت يارانه شير به عنوان آخرين اقدام از مجموعه فعاليت‌هاي ستاد بسيج اقتصادي كشور تلقي مي‌شود، گفت: اين سازمان در ساختار جديد وزارت صنعت، معدن و تجارت جايگاهي نخواهد داشت.وي تصريح كرد: كاركنان ستاد بسيج اقتصادي نيز در ساير مجموعه‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به فعاليت خواهند شد و جاي هيچگونه نگراني براي آنها نيست؛ چراكه وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامي جوانب كار را سنجيده و براي تمامي كاركنان اين ستاد،‌ چاره‌انديشي خواهد كرد.

سازمان حمايت:
هنوز قيمت موادغذايي آزاد نشده است
رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان تصريح كرد كه پروسه آزادسازي قيمت‌ها در بخش مواد غذايي هنوز اجرا نشده و به تدريج اجرا خواهد شد.
محمد حسين نكويي‌مهر در حالي از شروع نشدن اجراي آزادسازي قيمت‌ها سخن گفته كه پيش از اين، مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از اعمال آزادسازي قيمت‌ها در بخش‌هاي مواد پروتئيني و صنايع غذايي خبر داده بودند.به گزارش ايسنا رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان 13 آبان ماه امسال خبر داده بود كه در بحث صنايع گوشتي و فرآورده‌هاي گوشتي مذاكراتي در حال انجام است كه ديگر در اين بخش فرايند واگذاري قيمت‌ها واگذار شود.

مسكن مهر در كيفيت مشكلي ندارد
مديرعامل شركت آزمايشگاه فني و مكانيك خاك با بيان اينكه كيفيت مسكن مهر تائيد شده است، گفت: تعرفه هاي جديد نظارت و كنترل كيفي اين شركت در سال 91 ابلاغ مي‌شود.
كامران رحيم اف در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره چگونگي نظارت اين شركت بر مسكن مهر اظهارداشت: اين شركت در كنترل جوش و بتن و در مجموع ساختار شكل گيري و سفت كاري مسكن مهر نظارت مي‌كند اما مسئوليت نظارت بر نازك كاري و داخل هر واحد برعهده بخش خصوصي است.وي افزود: به جرات مي‌توان گفت كه در بخش هايي كه آزمايشگاه وظيفه نظارت را برعهده دارد كيفيت مسكن مهر تائيد شده است و هيچگونه مشكلي وجود ندارد

توليد بيش از 150هزار تن گوشت مرغ براي ايام نوروز
مديرعامل اتحاديه‌ سراسري مرغداران گوشتي كشور گفت: با وجود آزاد‌بودن صادرات گوشت مرغ هنوز مجوزي براي صادرات داده نشده و محموله‌اي از گوشت مرغ صادر نشده است.
حسين مقدم‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: به دليل افزايش روزافزون نرخ ارز، صادرات براي توليد‌كنندگان مقرون به صرفه نيست، از سوي ديگر بايد ضوابط و شرايط دامپزشكي براي صادرات اعلام شود. مقدم‌نيا تصريح كرد: كشور‌هاي حاشيه‌ي خليج‌فارس و عراق بازار هدف صادرات گوشت مرغ هستند، اما با توجه به اين‌كه در حال حاضر اين كشور‌ها كمبود توليد خود را از كشور‌هاي ديگر با قيمت مناسب كيلويي دو هزار و 400 تا دو هزار و 500 تومان تامين مي‌كنند، صادرات براي ايران با اين قيمت مقرون به صرفه نيست. مقدم‌نيا با اشاره به اين‌كه جوجه‌ريزي ايام عيد در پايان ماه جاري بايد آغاز شود، گفت: برنامه‌ريزي شده همه واحد‌هاي مرغداري ظرفيت‌هاي خود را به‌طور كامل استفاده كنند و 90 تا 95 ميليون قطعه جوجه‌ريزي خواهند داشت كه بيش از 150 هزار تن گوشت مرغ توليد مي‌شود. به گفته‌ي وي مصرف جامعه 120 هزار تن گوشت مرغ است كه در ماه گذشته 140 هزار تن گوشت مرغ توليد شده است.مقدم‌نيا خاطرنشان كرد: براي بسته‌بندي هر كيلو گوشت مرغ100 تا 150 تومان هزينه افزوده شده است و هر كيلو گوشت مرغ بسته‌بندي در بازار مصرف سه هزار تومان است.

تنها 120 هزار بافنده فرش در سال گذشته بيمه شدند
پوشش بيمه‌اي 120 هزار بافنده فرش در سال گذشته رقم بسيار كمي است و قاليبافان براي بهره‌مندي از مزاياي بيمه بايد از هفت‌خوان رستم بگذرند.
عبدالله بهرامي ـ مديرعامل اتحاديه‌ تعاوني‌هاي فرش دستباف كشور ـ به ايسنا‌ گفت: در حالي كه بافندگان فرش 30 سال است به اين حرفه اشتغال دارند اكنون كه در دوران بازنشستگي قرار گرفته‌اند هنوز از خدمات بيمه درماني بي بهره و تحت پوشش هيچ بيمه‌اي قرار ندارند. وي گفت كه در سال 89 كمتر از 120 هزار بافنده فرش در كل كشور تحت پوشش بيمه قرار گرفته ولي اين رقم در برابر دو ميليون بافنده رقم بسيار اندك و در حدود 10 درصد است. بهرامي با بيان اينكه همه 120 هزار نفر بيمه شده تامين اجتماعي بافنده نبوده و رنگرز، رفوگر و طراح را هم شامل شده است، گفت: هيچ آمار جداگانه‌ و اختصاصي از سوي سازمان تامين اجتماعي در مورد بيمه شدگان قاليباف در اختيار نداريم.

مصالح انرژي‌بر از ساخت و سازها حذف شد
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه آجر از اغلب ساخت و سازهاي كشور حذف شده است، گفت: استفاده از مصالح انرژي بر در داخل روستاها هم كاهش زيادي يافته است.
سيد محمود فاطمي عقدا در گفتگو با مهر در مورد حذف مصالح انرژي بر از ساخت و ساز گفت: آجر به عنوان يكي از مصالح انرژي بر از ساخت و ساز حذف شده است و پنل هاي بتني و يا بلوك هاي بتني سبك به جاي آن استفاده مي‌شود.وي افزود: الان در اغلب ساخت و سازها از مصالح نوين استفاده مي‌شود و كاربرد مصالحي مانند آجر در داخل ساختمان ها كاهش زيادي پيدا كرده است.وي اظهارداشت: براي برخي از نماها و يا ديوارچيني هنوز از آجر استفاده ميشود بنابراين توليد آن هم انجام مي‌گيرد اما در داخل ساختمان بطور كامل حذف شده اند.

تغيير قيمت‌ لوازم خانگي تا 10روز آينده
رييس اتحاديه كشوري لوازم خانگي گفت: زمزمه تغيير قيمت‌ها هست و همه درخواست افزايش نرخ دارند.
محمد طحان‌پور در گفت‌و‌گو با ايسنا افزود: با اجراي فاز دوم هدفمند كردن يارانه‌ها حامل‌هاي انرژي گران‌تر و مباحث بالارفتن هزينه‌هايي مانند حمل و نقل هم در كنار نوسان نرخ ارز براي اجناس خارجي مطرح مي‌شود.به گفته وي وقتي ارز 20 درصد گران مي‌شود ممكن است كالا پنج درصد گران شود.رييس اتحاديه كشوري لوازم خانگي با اشاره به اينكه تا 10 روز آينده تغيير قيمت‌ها كليد خواهد خورد، خاطر نشان كرد: تا 10 روز آينده نرخ ها تغيير مي‌كند چرا كه كارخانه‌ها بلاتكليف هستند و نمي‌خواهيم در توليد وقفه بيافتد.

ارسال نظر

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن