تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812843628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«جدايي نادر از سيمين» در آمريكا روي پرده رفت / فيلم فرهادي نامزد اسكار مي‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: «جدايي نادر از سيمين» در آمريكا روي پرده رفت / فيلم فرهادي نامزد اسكار مي‌شود؟
سينما - فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي از جمعه 30 دسامبر به طور محدود در ايالات متحده اكران شد.


علي افتخاري: شركت سوني كلسيكس فيلم فرهادي را فعلا در سه سينما در لس آنجلس و نيويورك اكران كرده تا اين فيلم بخت حضور در هشتاد و چهارمين دوره جوايز اسكار را داشته باشد.

برابر با قوانين آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي فيلم‌هايي مي‌توانند در رقابت اسكار شركت كنند كه نهايت تا نيمه‌شب 31 دسامبر اكران عمومي شوند و يك هفته روي پرده باشند.

«جدايي نادر از سيمين» كه به نمايندگي از ايران در بخش فيلم خارجي‌زبان جوايز اسكار 2012 حضور دارد، اولين بار در دنيا فوريه پيش در جشنواره فيلم برلين به نمايش درآمد و موفق به دريافت جوايز خرس طلايي بهترين فيلم و خرس‌هاي نقره‌اي بهترين گروه بازيگران زن و بهترين گروه بازيگران مرد شد.

اين فيلم از زمان موفقيت در جشنواره برلين تاكنون در حدود 30 جشنواره سينمايي به نمايش درآمده و جوايز زيادي دريافت كرده است.

«جدايي نادر از سيمين» كه در سطح جهاني با عنوان «يك جدايي» اكران شده، از يك ماه پيش و همزمان با آغاز فصل جوايز سينمايي نظر بسياري از گروه‌هاي منتقدان سينمايي را جلب كرده است.

اين فيلم تاكنون برنده جايزه بهترين فيلم خارجي‌زبان به انتخاب هيئت ملي نقد، انجمن منتقدان فيلم شيكاگو، حلقه منتقدان فيلم نيويورك، منتقدان فيلم نيويورك آنلاين،
انجمن منتقدان فيلم دالاس-فورت وورث، انجمن منتقدان فيلم جنوب‌شرقي آمريكا و انجمن منتقدان فيلم يوتا شده و جايزه بهترين فيلمنامه را از انجمن منتقدان فيلم لس آنجلس دريافت كرده است.

«جدايي نادر از سيمين» همچنين نامزد دريافت جايزه گلدن گلوب بهترين فيلم خارجي‌زبان، نامزد جايزه بهترين فيلم خارجي‌زبان از هفدهمين دوره جايزه سالانه انتخاب منتقدان، نامزد جايزه اسپيريت بهترين فيلم خارجي (غيرآمريكايي)، نامزد دريافت پنج جايزه از سي و دومين دوره جوايز فيلم حلقه منتقدان لندن و نامزد دريافت جوايز بهترين فيلمنامه غيراقتباسي و بهترين فيلم خارجي‌زبان از پانزدهمين دوره جوايز سالانه جامعه منتقدان فيلم آنلاين است.

به اين ترتيب به نظر مي‌رسد شرايط براي حضور فيلم فرهادي در ميان نامزدهاي اسكار فيلم خارجي‌زبان و حتي پيروزي در اين بخش فراهم باشد، هرچند مروري بر تاريخ بخش فيلم خارجي‌زبان در سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد راي‌دهنده‌هاي آكادمي درمورد انتخاب بهترين فيلم خارجي‌زبان گاهي اوقات راهي متفاوت با منتقدان را مي‌روند.

در سه سال اخير هيچ‌يك از برندگان جايزه بهترين فيلم خارجي‌زبان - «عزيمت» در 2009، «راز درون چشمان آن‌ها» در 2010 و «در يك دنياي بهتر» در 2011 - فيلم‌هاي محبوب منتقدان در فصل جوايز سينمايي نبودند.

نكته ديگر اين‌كه از آغاز فصل جوايز سينمايي، رقباي اصلي «جدايي نادر از سيمين» در بخش فيلم خارجي‌زبان فيلم‌هايي هستند كه به نمايندگي از كشورشان به اسكار معرفي نشده‌اند كه اين مي‌تواند به موفقيت احتمالي نماينده ايران در اسكار كمك كند.

به عنوان مثال «پوستي كه در آن زندگي مي‌كنم» به كارگرداني پدرو آلمودوار كارگردان اسپانيايي پس از «جدايي نادر از سيمين» بيش از ساير فيلم‌ها مورد توجه منتقدان بوده، اما اسپانيا اين فيلم را به اسكار نفرستاده و بجاي آن «نان سياه»‌ به كارگرداني آگوستي ويارونگا را به آكادمي معرفي كرده است.

«13 آدمكش» تاكشي ميكه فيلمساز ژاپني و «اسرار ليسبون» رائول روييس فيلمساز فقيد شيليايي تا اينجاي كار ديگر فيلم‌هاي محبوب منتقدان بوده‌اند. هر دو فيلم توليد سال 2010 هستند و در بخش اسكار فيلم خارجي‌زبان هم حضور ندارند.

در نهايت حضور شركت سوني كلسيكس به عنوان پخش‌كننده فيلم «جدايي نادر از سيمين» مي‌تواند روي آرا راي‌دهنده‌هاي آكادمي در بخش فيلم خارجي‌زبان تاثير زيادي داشته باشد.

اين شركت سال 2011 بجز فيلم فرهادي پخش تعدادي از فيلم‌هاي شاخص از جمله «نيمه‌شب در پاريس» وودي آلن، «كشتار» رومن پولانسكي، «يك روش خطرناك» ديويد كراننبرگ و «پوستي كه در آن زندگي مي‌كنم» را به عهده داشت.

اسامي نامزدهاي هشتاد و چهارمين دوره جوايز اسكار 24 ژانويه 2012 (چهارم بهمن) اعلام مي‌شود. مراسم اين دوره جوايز اسكار 26 فوريه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ايران) در كداك تيه‌تر لس آنجلس برگزار خواهد شد.

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن