تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815631447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير راه و ترابري: نوروز سال جاري يك باند آزاد راه قزوين- رشت زير بار ترافيك مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير راه و ترابري: نوروز سال جاري يك باند آزاد راه قزوين- رشت زير بار ترافيك مي‌رود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:دكتر بهبهاني اعلام كرد: يك باند آزاد راه قزوين- رشت نوروز امسال زير بار ترافيك مي‌رود.

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به نقل از اداره كل روابط عمومي وزارت راه و ترابري، دكتر حميد بهبهاني كه در مراسم افتتاح چهار پروژه راه و ترابري استان گيلان با حضور نماينده ولي فقيه در استان، نمايندگان مجلس و ديگر مسوولان استاني، سخن مي گفت، زمان بهره‌برداري كامل آزاد راه رشت ـ قزوين را تابستان سال آينده اعلام كرد و افزود: فقط 11 كيلومتر از اين آزادراه به دليل مشكل تملك باقي مانده است.
وزير راه و ترابري در جمع مردم رودبار سفر خود را حامل پيام رئيس جمهور به مردم گيلان عنوان كرد و افزود: حامل اخبار خوبي از طرف رئيس جمهور به مردم گيلان هستم و اينكه از اين به بعد راه آهن رشت ـ انزلي ـ آستارا با مشاركت روس‌ها ساخته مي‌شود.
وزير راه و ترابري اظهار داشت: خبر دوم رئيس جمهور اين است كه راه آهن آستارا ـ رشت ـ ساري ـ گنبد بايد در اسرع وقت اجرايي شود و براي اين منظور با سرمايه‌گذاران خارجي مذاكره كرده ايم.
وي احداث آزاد راه آستارا ـ رشت ـ ساري ـ گنبد ـ مشهد را از برنامه‌هاي وزارتخانه عنوان كرد كه با دستور رئيس جمهور پيگيري مي‌شود.
وزير راه و ترابري تصريح كرد: راه پونل ـ خلخال ـ ميانه به اروپا نيز در دستور برنامه‌هاي وزارتخانه قرار دارد.
دكتر حميد بهبهاني كه در مراسم بهره برداري از چهار پروژه راهسازي گيلان سخن مي گفت، در توضيح پخش تصاويري از ترافيك بي سابقه محور رشت – قزوين كه به دنبال چند روز تطعيلي در خرداد ماه جاري در استان گيلان به وجود آمد، يادآور شد: بايد استفاده صحيح از توانمندي ها و امكانات موجود را فرا بگيريم و با بروز يك مشكل فقط به دنبال سرمايه گذاري هاي جديد نباشيم.
وي گفت: نبايد با مشاهده يك ترافيك سنگين در يك محور، به دنبال ساخت جاده هاي جديد باشيم، زيرا در آن صورت بايد تمامي خاك كشور را تبديل به جاده كنيم.
وزير راه و ترابري افزود: برخي از مردم حتي حاضرند با قانون شكني خود را به مسير مد نظر برسانند كه همين مساله موجب بروز ترافيك هاي سنگين در برخي از محورها از جمله در آن مقطع زماني شد.
وي افزود: نبايد وضعيت را به گونه اي بگذاريم كه مردم با قوانيني روبرو شوند كه بتوانند خلاف كنند، درحالي كه اشكال از قانوني است كه قابل تبعيت نيست.
وي گفت: اگر مردم قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت كرده و در هنگام بروز تصادفات و يا ترافيك كمي تحمل كنند، چنين مشكلاتي پيش نمي آيد.
وي هدف از سفرهاي استاني و بازديد از پروژه هاي مختلف را كنترل و نظارت بيشتر بر روند اجراي پروژه ها و كسب اطلاعات دقيقتر در آن زمينه و قدرداني از مجريان خوب پروژه ها عنوان كرد.
استاندار گيلان هم در اين مراسم ضمن بر شمردن مزيت هاي استان در بخش هاي مختلف گفت: ساخت راه آهن رشت- قزوين به عنوان يكي از پروژه هاي مهم استان با 25 درصد پيشرفت فيزيكي دردست اجرا است كه امسال 950 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت آن درنظرگرفته شده است.
روح الله قهرماني چابك افزود: در سفر هيات دولت به استان، راه آهن رشت – ساري به تصويب رسيد كه در صورت احداث آن زنجيره خط ريلي استان تكميل مي شود.
وي گفت: آزاد راه آستارا - چابكسر و چهار بانده كردن محورهاي اصلي گيلان هم از ديگر پروژه هاي دردست اجرا و مصوبات دولت است كه بايد هرچه سريعتر تكميل شود.
همچنين مديركل راه و ترابري گيلان در مراسم بهره برداري از چهار پروژه راهسازي گيلان گفت: محور فومن- شفت - سراوان، شامل تقاطع غيرهمسطح در محل تلاقي جاده رشت - قزوين و يك تقاطع غيرهمسطح با جاده رشت – لاكان است.
مهندس ناصر صادقي شهرستاني افزود: اين محور با هدف كاهش بار ترافيكي ورودي شهرهاي غربي مجاور با شهرستان رشت مانند فومن، صومعه سرا، تالش، آستارا و اردبيل اجرا شد.
وي افزود: اين محور كه به عنوان كنارگذر جنوبي استان عمل مي كند، علاوه بر كاهش بارترافيكي منطقه، در كاهش هزينه سوخت و استهلاك وسايط نقليه تاثير گذار خواهد بود.
وي گفت: كل مبلغ اجرايي اين پروژه كه به طول 60/23 كيلومتر اجرا شد، 130 ميليارد ريال بوده است.
پل بزرگ رودبار، هم با مشخصات شش دهنه 30 متري و يك دهنه 25 متري در مسير جاده ترانزيت رشت- قزوين و در مدخل ورودي شهرستان رودبار به بهره برداري رسيد.
مديركل راه و ترابري گيلان گفت: باتوجه به گردشگر پذير بودن اين منطقه، احداث اين پل نقش مهمي در كاهش بار ترافيكي و تسهيل در عبور ومرور مسافران دارد.
وي افزود: براي راه اندازي اين پروژه كه در مدت يكسال به اتمام رسيد، 39 ميليارد ريال هزينه شد.
از ديگر پروژه هاي افتتاح شده توسط وزير راه وترابري، تقاطع غيرهسمطح كسماء صومعه سرا بود كه اين پروژه كه ساخت آن از سال 83 آغاز شده بود، داراي سه دهنه پل 16 متري و به عرض 23 متر است كه به صورت بتني اجرا شد.
براي ساخت اين تقاطع كه در محور ترانزيت فومن- تالش – آستارا احداث شده، 58 ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني و ملي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي هزينه شده است.
مديركل راه و ترابري گيلان نيز در اين مراسم از اجراي 739 پروژه راه و ترابري گيلان خبر داد و گفت: امسال اعتبارات راه و ترابري استان بالغ بر 72 ميليارد تومان است كه 38 ميليارد و 500 ميليون تومان آن اعتبار استاني و بقيه از محل اعتبارات ملي است.
ناصر صادقي گفت: از اين ميزان اعتبار، تعداد بيش از 314 پروژه اجرا شد كه 212 پروژه در هفته دولت و 129 پروژه در دهه فجر به بهره‌برداري رسيد.
نماينده مردم رودبار در مجلس نيز در مراسم بهره برداري از پروژه هاي راه و ترابري در جمع مردم اين شهرستان بيان داشت: كارهاي ارزشمند و بزرگي در دولت نهم شكل گرفت كه توسعه راه‌هاي روستايي يكي از آن است.
صمد مرعشي اظهار داشت: 23 درصد راه‌هاي روستايي شهرستان رودبار آسفالته است كه 40 درصد ميانگين استاني را شامل مي‌شود.
روز دوشنبه 19 اسفندماه با حضور وزير راه و ترابري، نماينده ولي فقيه در استان گيلان، نمايندگان مجلس و ديگر مسوولان استاني تقاطع غيرهمسطح محور رشت ـ امامزاده هاشم و تقاطع غيرهمسطح كسما در صومعه‌سرا، قطعه دوم كنار گذر جنوبي رشت در محور راه اصلي فومن ـ شفت ـ سراوان و پل بزرگ رودبار به بهره‌برداري رسيد./02/125

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن